[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 15:58

Gefeliciteerd met de winstpunten Stal Fiore!

Michelleex: mooie kustwerk hoor!

Mi_Amore

Berichten: 14844
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 19:44

We zitten aan pagina 514!
Wanneer dient deel 7 zich aan? :D

Ik heb niet zo veel te melden, we klungelen hier wat verder maar momenteel is het hier zwemles dus we peddelen verder :’)

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 11:16

Die foto in die voerbak :) Ik vind dit echt zo humor, vooral dat uberblije hoofd erbij.

Hier gaat het best goed, het opbouwen is lastig met al dat natte rot weer. We zitten al weken op de 11 minuten maar zolang ik niet meerdere dagen achter elkaar die minuten haal ga ik nog geen minuut erbij doen. En draven we nu vaak zelfs korter. En het wordt lastiger want ze wordt inmiddels wel erg fris. En als je al 1,5 jaar niet gereden hebt, zit je toch wat minder stabiel merk ik. Maar ik heb gister mn eerste bokkenserie weer uitgezeten, dus schouderklopje voor onszelf haha.

Ik rij nu 1 of 2 keer in de week kort, ik zit nog steeds niet helemaal op mijn gewenste gewicht dus zo hou ik motivatie.

Maar jullie willen niet weten hoe ontzettend blij ik ben dat ze het zo goed doet. Nu hopen dat we een beetje fatsoenlijk de winter doorkomen zonder teveel uitspattingen. Als het aan haar ligt gaat ze even 6 uur bokkend door de bak.
Afbeelding

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 11:30

Oh die fotos in de slowfeeder. Hilarisch! Lekker droog, dat wel :-)

Sporty lijkt de goede kant op te gaan. Hij knalde er al een dikke rengalop met bókken en een enorme draf uit afgelopen weekend. Z’n manenkam wordt bewegelijker gelukkig. DA vermoedt sterk dat hij insuline resistent is.

We hebben alleen morgen nog een zakje Bute en dan moet hij zonder. 4/5 dagen aankijken en als hij goed blijft dan gaan we hem langzaam oppakken.

Afbeelding
Heb inmiddels een iets werkbaardere nat hooi constructie. Vullen met grondwater via de pomp, netten weken en eruit takelen. Het geklooi met cementbakken was ik na een dag al zat. Hier kan ik mooi meerdere netten tegelijk in doen. En heb het vat in 10 minuten vol. Dus dat is fijn.

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 13:51

Oh dat heb je handig bedacht met die grote bak water!

Lenexa; lastig dat revalideren zo in de winter, de frisse dagen helpen dan niet echt nee :')

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 20:00



Ik werd hier blij van :D

Stal_Fiore

Berichten: 9351
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 23:20

Ohhh een blije Sporty! Fijn dat jij beter gaat.

Rox voelt zich overduidelijk ook steeds beter dus. Snap dat je het rustig aan doet nu met die onwijze nattigheid. Maar maakt t niet makkelijker.

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 10:03

Wat fijn dat Sporty zich zo goed voelt, hopelijk staat hij niet nog op teveel buut dat hij zich zo lekker gaat?
Hopelijk zet het zo door!

Met Rox is het leuk maar idd lastig. Als ze zo gespannen wordt zou je normaal lekker aan het werk gaan. Alleen dat mag ze allemaal nog niet echt. Liefst vooral gewoon hoefslag volgen en af en toe een grote volte of iets. Dus ze heeft alle tijd om zelf leuke dingen te bedenken. Laat dat nou net haar hobby zijn ;)
En terwijl ze boevig is heeft ze gister toch weer gewoon naast de fiets gelopen, dan wordt ze op de terugweg in de draf wel wat snel en sterk maar we hebben toch wel een stuk kunnen fietsen en ze heeft lekker een stuk onbelast rechtdoor kunnen draven. Zo gaan we hopelijk de winter een beetje door.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 12:18

Hij kreeg 1 zakje per dag en heeft vanmorgen zijn laatste gehad. Dus vanaf morgen wel even spannend inderdaad…

Ik moest ineens even denken aan zo’n leadrope die voor revalidatie gebruikt wordt. Weet de naam niet precies, weet je wat ik bedoel? Voor een beetje meer controle buiten en voor beter lichaamsgebruik?

Deze bedoel ik maar geen idee of het was is. Ben nooit zo van de hulp teugels maar ben wel voor veiligheid haha
https://www.dekroo.nl/products/br-concord-leader

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 11:09

@Michelle

Woow die sneeuwvlokken zijn goed gelukt!
Super schattig.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:30

Olympia, spannend! Hoe gaat het nu?

Mijn gepensioneerde Flickie gister lekker geschoren want ze had erg last van die dikke vacht. Vandaag gelongeerd en ze was blij *\o/*
Afbeelding

Stal_Fiore

Berichten: 9351
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 23:53

Ah wat loopt ze er netjes en blij bij

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 08:11

Wauw Flicka, hoe hou je die zo netjes in conditie op pensioen?

Sporty gaat mwoah. Op zachte ondergrond gaat het goed. Dat is dus verbeterd gelukkig. Maar op het harde niet… alle regen nodigt niet uit tot veel bewegen helaas. Uit vrije wil bedoel ik, want ik moest hem nog even ‘laten’ voor een dag of 5 als de buut gestopt was…. ga vandaag even bellen met de DA.
Z’n manenkam is stuk beter en het vet op z’n flanken is al minder. Bij de staartwortel nog te veel extra’s.

De zorgen zijn nog niet voorbij :-(

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 10:38

Ze ziet er goed uit Flicka, hebben jullie de motivatie weer een beetje gevonden?

Olympia, het is ook wel normaal dat ze niet gelijk weer helemaal goed zijn volgens mij. Geduld helaas, al lijkt me dat heel lastig als je een paard met pijn hebt.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 14:08

Olympia96 schreef:
Wauw Flicka, hoe hou je die zo netjes in conditie op pensioen?

Sporty gaat mwoah. Op zachte ondergrond gaat het goed. Dat is dus verbeterd gelukkig. Maar op het harde niet… alle regen nodigt niet uit tot veel bewegen helaas. Uit vrije wil bedoel ik, want ik moest hem nog even ‘laten’ voor een dag of 5 als de buut gestopt was…. ga vandaag even bellen met de DA.
Z’n manenkam is stuk beter en het vet op z’n flanken is al minder. Bij de staartwortel nog te veel extra’s.

De zorgen zijn nog niet voorbij :-(

Jakkie... wat vervelend die onzekerheid! Hopelijk gaat het snel beter! :(:)

Ik doe met Flicka eigenlijk bijna niks haha... we doen soms een beetje bakwerk of een blokje om. Ze was eigenlijk altijd te dik... nu ze écht goed (geanalyseerd) hooi krijgt in afgemeten porties is ze wel echt veel makkelijker op gewicht te houden.

maessie

Berichten: 5747
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 15:55

Is het bij jullie ook zulk mooi weer? Om met de paarden aan de slag niks waard, maar kan hier wel plaatsvervangend van genieten :j
Vogue is m'n 3-jarige, heerlijk dier, nieuwsgierig en lekker nuchter :j <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 17:22

Knappe Vogue!! Zo heeeerlijk dit weer :D

Wij hebben lekker gewandeld!
Afbeelding
Afbeelding

maessie

Berichten: 5747
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 18:32

Heerlijk in het zonnetje! Maar weinig sneeuw meer zo te zien!

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 12:59

Ik heb liever kou en zon dan al die pleuris regen, ik baal wel dat niet al mijn plassen de tijd hebben gehad om weg te zakken voordat het ging vriezen zucht....

Leuke foto's hoor Maessie en Flicka12. Mijn blonde muts moet ik ook gaan scheren vrees ik. De mini die actief voor de wagen loopt is al 2 x geschoren :=

Hebben jullie de blondje sop ijzers? Ik heb ijzers voor omdat ze wat gevoelige zolen heeft, dat gaat super maar het weer wordt er niet beter op en ben zo bang voor glijden. Morgen komt de hoefsmid om haar schoenen te vervangen, maar zit nog een beetje te twijfelen....

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 13:06

Ik heb soort mini kalkoenen erin, dat helpt heel goed tegen glijden

maessie

Berichten: 5747
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 14:17

Hier geen ijzers, gebruik ze enkel als ik eens op gras start. Verder nooit nodig gehad gelukkig.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 15:51

Max geen ijzers heeft super voeten aldus de bekapper. Ze is er jaloers op haha

Stanley wel op ijzers ivm atrose. Hem moet ik binnenkort denk ik weer op de demping zetten. Hij begint weer wat vaker te struikelen.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 21:54

Ik zal vragen om kalkoen gaten := misschien toch maar eens hoef schoenen aan te meten...

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 11:29

Overal nog net zo nat als toen we het er in december over hadden? Ik heb geluk met Jozef zijn plek, alles zakt snel weg.
Afgelopen periode ivm zwangerschap geprobeerd zijn achterijzers eraf te laten maar dat gaat helaas niet, ondanks de Biotine die hij al maanden krijgt, maargoed het is niet anders.
Helaas heeft hij ook twee nachten op de kliniek gestaan ivm mestwater waar ik vervolgens een buikfoto voor heb laten maken. Meneer had helaas zand. Gelukkig heeft hij er geen koliek van gehad, ik vermoed dat het er al langere tijd inzat.

Verder ben ik eindelijk weer zover dat ik hem weer wat op kan pakken, gisteren een heerlijke buitenrit gemaakt <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 10:46

Hier idd alles nog steeds zeiknat, niet normaal zoveel regen er het afgelopen half jaar gevallen is.
Met Rox nog steeds aan het opbouwen, ze staat nog steeds apart. We draven inmiddels 19 minuten, volgende week weer een filmpje naar de DA sturen. We moeten opbouwen tot 25 min draf en dan hopelijk galop erbij.
We zijn alweer bijna 2 jaar bezig, maar het einde lijkt eindelijk in zicht te komen. Ze blijft nog erg fris, we hebben altijd nog wel een paar wegschieters. Ik hoop dat dat straks weer wat gaat minderen als ze met de andere paarden op een groot stuk staat. Maar dat zal nog wel een maand of 3/4 duren voor we daar zijn. Ze begint ook wat stalondeugden te ontwikkelen dus ik wil haar zo graag snel weer bij de kudde. Ik hoop dat dat we straks de galop vlot mogen opbouwen zodat ze vlot mee het land op kan. Duimen!