[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 18:27

Hoe gaat het hier met alle paarden?

@mi-amore wat een geldige foto's! Meeste van jullie volg ik denk wel op instagram en daar ben ik wat actiever op, maar toch eindelijk weer even een update.

Ik heb eindelijk een buitenbak, duurde even maar met wolf zijn we het rijden weer wat aan het oppakken na een lange vakantie voor hem.

Laatst had ik met hem en de rest een fotoshoot dus als ik deze foto's heb zal ik ze hier ook eens delen.

Voor mijn veulens (of tenmiste voor 1) ga ik een nieuw huisje zoeken daar we ook wat contact hebben met een fokker in Oostenrijk om van hem een merrie te kopen.


Afbeelding


Gaan er mensen hier naar het haflinger event? Ik ga wolf meenemen

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 10:02

Ik ga zelf niet naar het haflinger event, dat vind ik wat te massaal en dat is nog niet aan ons besteed. Ik heb wel een clinic working equitation staan de 19e februari waar ik heel benieuwd naar ben :j

@ Lenexa, wel vervelend dat ze swinters zo enorm heftig wordt, maar klinkt alsof je er ondertussen toch al redelijk mee om kan gaan.
@ Mi amore, ondertussen al wat beter met Zyta?

JoyceLa

Berichten: 2123
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 17:59

Hallo allemaal,

Wat een mooie, gouden pony's komen er voorbij zeg!

Graag meld ik mij ook om gezellig mee te kletsen over mijn maflinger :D

Mijn naam is Joyce, ik heb twee paarden. Een KWPN'er van 27 en een haflinger van bijna 4 jaar. Sinds 1.5 jaar in mijn bezit. Ik wist van het eigenwijze karakter af, maar moet bekennen dat het toch erg wennen was :') Hebben anderen het ook zo ervaren?

Ik ben al zo lang mijn 'makkelijke' KWPN vriendin gewend, dat ik eigenlijk nu pas de persoonlijkheid van mijn jonge, blonde begin te lezen en begrijpen.

Het is een tijdje wat stroef gegaan, ik zat niet lekker in mijn vel, en was te moe om dingen met hem te ondernemen. En de grenzen vervaagden en hij werd gewoon gevaarlijk. Hij heeft mij raak in mijn zij getrapt waar ik eerlijk gezegd wel wat van ben geschrokken. Dit heeft mijn andere paard namelijk nog nooit gedaan. Ik ben ook wel even bang van hem geweest. Dat werkte natuurlijk ook niet mee. En na een pittige periode heb ik vorige maand eindelijk de knop omgezet, en mijzelf een figuurlijke schop onder mijn kont gegeven :+ .
En omdat ik nu gewoon standaard mijn grenzen aangeef en beter in mijn vel zit, ondernemen we samen weer dingen. Ook nieuwe dingen, wandelen was voorheen alles behalve ontspannen, daar hij nog wel eens uit het niks kon omdraaien en trappen >;) :oo . Nu wandelen we gewoon het erf af, en lopen we lekker buiten. Steeds een stukje verder. Tuurlijk schrikt hij nog wel eens, maar hij blijft netjes bij mij. En zo bouwen het vertrouwen beetje bij beetje meer op :D

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 18:53

@ Joycela, eigenlijk helemaal niet herkenbaar, de mijne is enorm mensgericht juist, echt een heerlijk dier in de omgang.

Meeste mensen zullen het misschien wel al op insta gezien hebben, maar ik zet het hier gewoon ook nog eens neer, zo enorm trots op hem! Dit weekend hebben we deelgenomen aan de hengstenkeuring en hebben we een mooie 1A premie weten binnen te slepen. Extra gaaf omdat ik hem helemaal zelf klaargezet heb (wel met de nodige tips van pro's uiteraard) <3


maessie

Berichten: 5748
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:23

Gefeliciteerd Fangio!! Plaatje ist!

Hier vandaag geholpen op de nhps wedstrijd in Vinkega, hele geslaagde dag, met superleuke reacties op de goodiebags en verloting :j voor herhaling vatbaar :D Zooo jammer dat Vlien voorlopig nog met verlof is.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 09:22

Fangio, wauw wat goed! Gefeliciteerd! Hij is inderdaad mega knap! <3

Ik was ook van de partij in Vinkega, super leuke dag gehad! Op naar de volgende op 8 mei!

Welkom Joyce! Ben benieuwd naar foto's :D



Hier verder helaas wel slecht nieuws gekregen. Nadat Flicka steeds maar wat af en een bleef hoesten hebben we een bronchoscopie laten doen. Daaruit is gekomen dat ze astma heeft. Lastige combi met haar slechte darmen wat betreft voeren etc. Maar we gaan ons best doen om het voor haar zo fijn mogelijk te maken. Maar ik denk dat het wat betreft wedstrijden etc wel een beetje klaar is :( Ik heb straks wel een jonge merrie om uit te brengen maar dat is geen haf :Y)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:17

maessie schreef:
Gefeliciteerd Fangio!! Plaatje ist!

Hier vandaag geholpen op de nhps wedstrijd in Vinkega, hele geslaagde dag, met superleuke reacties op de goodiebags en verloting :j voor herhaling vatbaar :D Zooo jammer dat Vlien voorlopig nog met verlof is.


ja en jammer dat vinkega voor mij net te ver weg is haha

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:18

maessie schreef:
Gefeliciteerd Fangio!! Plaatje ist!

Hier vandaag geholpen op de nhps wedstrijd in Vinkega, hele geslaagde dag, met superleuke reacties op de goodiebags en verloting :j voor herhaling vatbaar :D Zooo jammer dat Vlien voorlopig nog met verlof is.


ja en jammer dat vinkega voor mij net te ver weg is haha

welkom joyce

JeeBee

Berichten: 266
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 11:13

Flicka12 schreef:
Fangio, wauw wat goed! Gefeliciteerd! Hij is inderdaad mega knap! <3

Ik was ook van de partij in Vinkega, super leuke dag gehad! Op naar de volgende op 8 mei!

Welkom Joyce! Ben benieuwd naar foto's :D



Hier verder helaas wel slecht nieuws gekregen. Nadat Flicka steeds maar wat af en een bleef hoesten hebben we een bronchoscopie laten doen. Daaruit is gekomen dat ze astma heeft. Lastige combi met haar slechte darmen wat betreft voeren etc. Maar we gaan ons best doen om het voor haar zo fijn mogelijk te maken. Maar ik denk dat het wat betreft wedstrijden etc wel een beetje klaar is :( Ik heb straks wel een jonge merrie om uit te brengen maar dat is geen haf :Y)


Ach nee, arme Flicka... Balen joh! Is inderdaad geen makkelijke combi, astma en darmproblemen... Hopelijk lukt het om tot een goede oplossing voor haar te komen.


Zag inderdaad wat leuke foto's voorbij komen van de wedstrijd in Vinkega. Zag er zeker geslaagd uit!

Op 3 april wordt er ook een Haflinger, Trekpaarden, Friezen en overige koudbloeden dressuur wedstrijd georganiseerd in Oldekerk. Ben benieuwd of dat iets wordt. Naud staat daar gestald, dus ik ben zeker aanwezig :)
Iemand anders die dan misschien ook komt?

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 13:12

Flicka, wat balen dat ze astma heeft. Wat moet je hiervoor aanpassen in je regime? Wij hebben ook een pony in de kudde die dagelijks gestoomd wordt, moet je ook zoiets doen? Met dagen dat ze erg hoest maakt ze het hooi wat nat en gelukkig staat ze het liefst al buiten dus heeft ze weinig last van het stro in de stal.

Hier gaat het prima, we liepen rijtechnisch een beetje vast. Gister eindelijk weer les gehad en dat was echt even nodig, we hebben een deel heerlijk kunnen rijden dus dat was superfijn. En is het bijna einde van de 'winter' en wordt Rox ook eindelijk weer wat beter hanteerbaar. Dan kunnen we fijn weer op buitenrit, daar worden we echt blij van.

Mi_Amore

Berichten: 14844
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:11

Wat vervelend een astma-diagnose :(
Ik week mijn hooi kort voor mijn longpatient en flexineb voor de training, dat gaat goed!

Hier even superdruk met werken.
Zyta haar zadel past niet lekker meer dus we rijden beperkt.

Be gaat heel fijn, die is lekker veulen met onze PRE.

Eergisteren nog eens bekapt, gaat vlekkeloos!
(Ja die knappe bekapper is mijn echtgenoot <3 )

Afbeelding

Stal_Fiore

Berichten: 9351
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 00:27

Hi!
Mag ik hier weer mee komen kletsen? Nadat ik vorig jaar afscheid van m’n lieve Myrtle heb moeten nemen, is er inmiddels plek in m’n hart voor een nieuwe vriendin.
Ik heb dit weekend Noalie opgehaald uit Duitsland.

Afbeelding

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 09:56

JeeBee schreef:
Op 3 april wordt er ook een Haflinger, Trekpaarden, Friezen en overige koudbloeden dressuur wedstrijd georganiseerd in Oldekerk. Ben benieuwd of dat iets wordt. Naud staat daar gestald, dus ik ben zeker aanwezig :)
Iemand anders die dan misschien ook komt?

Ja ik had het gezien! Dat is voor ons nog wel te doen qua afstand, jammer dat ik niet mee kan doen :(


Lenexa schreef:
Flicka, wat balen dat ze astma heeft. Wat moet je hiervoor aanpassen in je regime? Wij hebben ook een pony in de kudde die dagelijks gestoomd wordt, moet je ook zoiets doen? Met dagen dat ze erg hoest maakt ze het hooi wat nat en gelukkig staat ze het liefst al buiten dus heeft ze weinig last van het stro in de stal.

Hier gaat het prima, we liepen rijtechnisch een beetje vast. Gister eindelijk weer les gehad en dat was echt even nodig, we hebben een deel heerlijk kunnen rijden dus dat was superfijn. En is het bijna einde van de 'winter' en wordt Rox ook eindelijk weer wat beter hanteerbaar. Dan kunnen we fijn weer op buitenrit, daar worden we echt blij van.

We gaan hooi stomen, ze is van stro naar vlas gegaan en we proberen haar zo veel mogelijk stof-vrij te houden maar dat is best heel lastig... Als het nodig is mag ze tijdelijk op de medicatie maar liever niet as het niet nodig is natuurlijk.
Fijn dat jullie lekker hebben kunnen rijden! Volgens mij is iedereen wel toe aan wat beter weer :j


Mi_Amore schreef:
Wat vervelend een astma-diagnose :(
Ik week mijn hooi kort voor mijn longpatient en flexineb voor de training, dat gaat goed!

Hier even superdruk met werken.
Zyta haar zadel past niet lekker meer dus we rijden beperkt.

Be gaat heel fijn, die is lekker veulen met onze PRE.

Eergisteren nog eens bekapt, gaat vlekkeloos!
(Ja die knappe bekapper is mijn echtgenoot <3 )

[ [url=m/mIVW7z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat knap zeg dat het zo goed gaat met bekappen, super handig zo'n echtgenoot *D
Zadels blijft lastig he... maar fijn dat het verder wel goed gaat!
Ik zou ook wel graag een flexineb willen, maar zo duur :(:) Eerst maar eens kijken hoe deze managementveranderingen zijn werk gaan doen.


Stal_Fiore schreef:
Hi!
Mag ik hier weer mee komen kletsen? Nadat ik vorig jaar afscheid van m’n lieve Myrtle heb moeten nemen, is er inmiddels plek in m’n hart voor een nieuwe vriendin.
Ik heb dit weekend Noalie opgehaald uit Duitsland.

[ [url=m/BCdNxY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja leuk! Welkom! Wat een knapperd! Heb je wat meer info over haar? *\o/*

maessie

Berichten: 5748
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:20

Stal_Fiore schreef:
Hi!
Mag ik hier weer mee komen kletsen? Nadat ik vorig jaar afscheid van m’n lieve Myrtle heb moeten nemen, is er inmiddels plek in m’n hart voor een nieuwe vriendin.
Ik heb dit weekend Noalie opgehaald uit Duitsland.

[ [url=m/BCdNxY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gaaf!! Vertel!

Stal_Fiore

Berichten: 9351
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:21

<3 Ben zo verliefd al! Ze is echt mega relaxt en braaf.

Noalie wordt dit jaar 6, ze is 1.55 m hoog.
Vader is Aaron, moeder is Almlady, vader van moeder is Wuestenstern.
Ze is geboren bij haflingerhof Seraphin in Duitsland, heeft daar op de veulenkeuring gelopen, met een 8,25 premie. Helaas nooit in het stutebook opgenomen. Dus dat ga ik misschien in Nederland nog doen.
Bij haar vorige baasje is ze vooral springgericht gereden.

Vandaag voor het eerst er op geweest, ze was zo lief!


Afbeelding

Afbeelding

maessie

Berichten: 5748
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:29

Ah goeie fokker! Hele leuke merrie, zou haar zeker nog eens voor de keuring doen!

Stal_Fiore

Berichten: 9351
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:07

Dank je! Ga ik denk ik doen ja.

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 13:50

@ Stal Fiore, wat een leukerd! Hoe heb je die zo ver gevonden joh!
@ Flicka, flexineb kan je evt ook huren om te kijken of het wat is. Mijne heeft ook gehoest, maar gaat nu echt wel goed op equibedding, gestoomd hooi en flexineb. Al moet ik ook zeggen dat ik ook niks meer durf te stoppen uit angst voor een terugval oid. :+
@ Mi-amore, hoe oud is hij nu? het is toch al een heel paardje dat je daar ziet staan zeg, leuk!
@ Jeebee/maessie, leuk zo die haflingerwedstrijden, helaas voor mij ook wat te ver.

Stal_Fiore

Berichten: 9351
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 23:43

Fangio, ik zag haar op ehorses. In Nederland staat echt weinig te koop…

Vandaag weer fijn gereden
Afbeelding

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 07:43

Ze is echt leeeeuk! *\o/*

Coalizione

Berichten: 115
Geregistreerd: 27-11-16
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 10:06

Ik zal ook nog eens even hier wat posten! Met ons gaat het goed, afgelopen dagen had Jolina een dikker achterbeen maar die is nu weer weg (joepie!). Wij gaan over een week verhuizen naar een plekje dichterbij huis en daar heb ik super veel zin in, want dan kan ik het rijden ook weer op gaan pakken. Waar ik momenteel sta is de bak zo slecht dat ik/we er helemaal in wegzakken.

Ik wil jullie niet onthouden van de foto's die we afgelopen periode hebben gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
En een kiekje van het rijden, wat steeds beter gaat, maar nu dus even op een laag pitje staat.
Mijn houding is echt nog bagger, maar daar werken we aan :P
Afbeelding

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 12:56

Leuk stal Fiore, het is je gegund weer heerlijk te genieten van je eigen blonde knapperd. Sta je nog in O-A?

Coalizione, Joline heeft zulke mooie manen! Blijft mooi vol ondanks te lengte. Dat heeft Rox helaas niet. Al vind ik het ook wel handig dat ze ook wel gewoon de manen los kan dragen. Alleen als ik rij moet het wel echt vast zodat ik er niet op kan zitten.

Hier doen we al een week ongeveer niks, het is hier zo stormig en als ik vrij ben regent het. Vanaf morgen weer beter weer dus dan gaan we hopelijk weer lekker wat doen. Volgende week weer les dus nog even oefenen na de vorige zou leuk zijn.

Mi_Amore

Berichten: 14844
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 13:37

Hier wordt door het weer ook geen hol gedaan…

Mijn piste-omheining is stuk door de storm en de piste staat blank dus ook hier alles op een laag pitje :(

Stal_Fiore

Berichten: 9351
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:41

Prachtige foto’s van Jolina!

Wat een ellende dit weer hè Lenexa en Mi Amore. Dit weekend schijnt het mooi te worden.

Ik sta niet meer in O-A, maar in Leiden bij een vriendin aan huis. Fijn plekje.

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 17:23

@ Stal Fiore, hier staat inderdaad weinig te koop. Lijkt me toch best spannend, zo'n paard uit het buitenland halen. Vooral omdat mijn Duits echt heel slecht is, zou bang zijn iets verkeerd te begrijpen.
@ Coalizone, mooie foto's! Gaaf hoofdstel ook op die eerste foto!
@ Lenexa, hebben jullie geen binnenbak daar? Wel jammer dat je dan niks kan doen
@ Mi-amore, vervelend, stormschade, hopelijk snel gerepareerd!

Wij zouden afgelopen weekend een working equitation clinic gaan doen, helaas was die stal zeer zwaar getroffen door de storm vrijdag en is alles afgeblazen. Verder is hier thuis de schade gelukkig beperkt gebleven tot wat dakpannen en takken uit de boom.