[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stal_Fiore

Berichten: 9351
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:33

Balen hè Fangio, jammer dat het niet door kon gaan. Wanneer heb je het nu? Wie komt de clinic geven?
Ik vind WE zo leuk om te doen.

Zeker spannend om uit het buitenland te halen, maar heb haar laten keuren. En een kennis die aardig goed Duits spreekt.

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 15:25

Stal Fiore, oh lekker. Nieuw plekje, kun je vanuit daar makkelijk naar de Vlietlanden? Dan kom ik je wellicht nog wel eens tegen, zoveel haflingers kom ik buiten niet tegen!

Fangio, we hebben wel een binnenbakje. Maar die is maar 15x30 dus als je daar met meer dan 1 andere in bezig bent is het al rommelig. En met een stal met nog 80 andere pensionpaarden is die kans klein.
Roxy is niet zo gek op veel andere paarden en durft ook nog wel eens uit te halen. Dus dan ben ik meer aan het omzeilen dan dat ik zelf iets kan doen. Dus dan doe ik nog liever niks.

Maar vandaag schijnt de zon, weekend wordt goed weer. We gaan weer!

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 18:58

@ stal fiore, Het moet nog herplant worden, maar heb ondertussen ergens anders ook een losse les gepland. Die wordt gegeven door workers academy flanders, geen idee wie de lesgever precies is, maar we hebben het nog nooit gedaan en gaan gewoon om lekker kennis te maken met alle obstakels, dus voor ons maakt dat nog niet zoveel uit.
Wel fijn om iemand te hebben die goed Duits spreekt inderdaad. Ik zou vooral bang zijn dat er dingen 'lost in translation' raken denk ik. Dat jij denkt maandag af te spreken en ze donderdag bedoelen, dat soort dingen zegmaar :+ Nu ben ik zelf ook absoluut niet goed in Duits dusja.
@ Lenexa, ah vandaar. Had van wat ik ervan gezien had op je insta niet ingeschat dat het zo klein was. Dat is inderdaad niet prettig nee.

Mijn dikkie heeft model mogen staan voor een fotografe, hier al een eerste foto op haar eigen insta, maar ik vind het zo gaaf <3 Ben bezig met de foto's uit mn gallerij te kiezen, maar ik kan echt niet kiezen welke ik nu het aller allermooiste vind :P

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 19:19

Prachtige foto! <3

Stal_Fiore

Berichten: 9351
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 23:17

Lenexa, op zich is het te doen naar de Vlietlanden. Sta jij bij de Elzahoeve?


Fangio, prachtig zeg!

Stal_Fiore

Berichten: 9351
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 23:18

Dit is wat Noalie van het mooie weer vandaag vond… ze vond t te gek!

Afbeelding
Afbeelding

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 08:39

Wow Fangio, hele gave foto!

Stal_Fiore, nee ik sta in Stompwijk. Maar we steken vanaf daar (met 30min stappen) makkelijk door naar de Vlietlanden. Al ga ik nu vaker naar de driemanspolder.

Hier zijn we weer een nieuw paard aan het introduceren. Dat vind ik toch altijd wel weer even spannend, Rox is de baas in de kudde dus het is altijd even spannend of een nieuw paard dat ook snel accepteert. Maar dat ging bij de eerste kennismaking gelijk goed dus dan zal het straks in de groep ook wel snel goed gaan, ze heeft inmiddels kennis gemaakt met het grootste deel van de kudde en dat zag er heel rustig uit. Toch altijd gedoe als er een nieuw paard bijkomt!

Stal_Fiore

Berichten: 9351
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 09:13

Nou zeker, toch fijn als dat weer gesetteld is.

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 20:45

Dank jullie <3 Ik vind hem ook zo gaaf!

@ Stal Fiore, het was ook echt heerlijk weer! Wij hadden helaas les vandaag, maar wel lekker in de buitenbak gereden voor het eerst dit jaar.
@ Lenexa, dat lijkt me ook heel spannend! Ik heb wel het idee dat ze de introducties bij jou op stal wel rustig aanpakken niet? In ieder geval niet alles pats boem bij elkaar.

Mi_Amore

Berichten: 14844
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 20:57

Be heeft net 2 k*tweken achter de rug.
Schrik van alles, niet laten halsteren, ik kon zelfs niet in de buurt komen.

De laatste dagen ‘intensief’ aan het clickeren geweest.
Als in 4x daags exact 3min. Dat is zijn focuspanne momenteel.

Hij vind mij al iets aangenamer. Zwijn.

Afbeelding


Afbeelding

Stal_Fiore

Berichten: 9351
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 22:10

Geduld geduld… maar wat is dat lastig soms denk ik.
Boevenkoppie heeft ie, in de goede zin, lekker ondeugend.

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 19:16

Hier echt een rotdag, vanmiddag werd Rox geïntroduceerd aan weer een nieuw paard. En dat ging echt even helemaal niet goed, ik was er al zo bang voor en helaas was mijn voorgevoel terecht. Ze zit onder de wonden en staat op 3 benen. Dierenarts geweest, boxrust, pijnstillers, metacam, koelen en heel hard duimen dat ze de komende dagen wat beter gaat lopen anders komt hij terug om foto's te maken van haar griffelbeen en scan te maken van de pees

Ze loopt echt heel slecht, zelfs in de stal ontlast ze het been zoveel ze kan. Ik maak me nu al druk dat ik haar morgen eigenlijk niet zover wil laten lopen naar de spuitplaats. Hebben jullie wellicht nog ideeën hoe anders te koelen?

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 20:05

@ Lenexa, verdorie! Ik heb zelf in de winter wel gekoeld met icepacks die ik om het been bandageerde wanneer het water afgesloten was. Koelt minder lang dan water, maar beter dan niks als ze zo slecht is.
@ Mi amore, vervelend als ze zo'n fase hebben! Hopelijk ook snel weer voorbij

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 22:03

Fangio, icepacks heb ik idd gelijk gehaald. Ik woon alleen 35min rijden van stal, dan is het ice er wel een beetje vanaf denk. Hoop dat we op werk een vriezer hebben, dan kan het daar vanaf maandag in. Dan is het maar 15 min rijden. Ik had ook nog iets gevonden een soort cooling bandages, gewoon voor mensen. Een malig te gebruiken, als ze nou morgen nog steeds nauwelijks kan lopen ga ik die voor haar halen. Nog mooier als ze gewoon zelf naar de spuitplaats kan strompelen natuurlijk maar goed.

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 23:00

@Lenexa ach nee wat balen zeg! Hier verder geen tips, hopelijk valt het allemaal mee!

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 23:34

Aaah nee oliebol wat balen zeg! Hopelijk valt het mee.. sterkte ermee -O-

Stal_Fiore

Berichten: 9351
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 00:47

Ach wat een ellende! Ik heb verder geen tips, kan niks anders dan je veel sterkte te wensen.
Hoop dat ze snel opknapt

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 13:03

Bedankt allemaal, het is mooi bagger. Vanmorgen lukte het strompelen naar de spuitplaats dus die zorgen waren voor niks. Ze loopt nog steeds ronduit bagger maar het viel me mee hoe warm en dik het was dus hopelijk is dat goed nieuws. Ze had in ieder geval gelegen en opstaan lukte dus ook, daar heb ik vannacht nog wakker om gelegen.
Ze wil erg graag terug naar de kudde, ze huhuut elke keer als ze me ziet, ook al was ik alleen iets weggooien. Maar ze staat gelukkig rustig te eten dus zolang ze eten heeft gaat het wel denk. Duimen dat ze snel minder pijn heeft!

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 16:17

@ lenexa, als je er een hoop in een koeltas samen steekt gaat dat nog enigzins, maar het beste is altijd water natuurlijk. Gelukkig dat ze wel al tot de spuitplaats kon komen! Hopelijk knapt ze snel op...

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:53

Even van me af schrijven, het gaat gelukkig redelijk met Roxy. Ze loopt elke dag iets beter, al is het nog steeds echt mank. Ze ontlast dat hele been nog erg graag, maar vooruitgang is al fijn gezien ze echt niet liep zaterdag. Het is wel dik, maar niet mega dik en gelukkig ook niet warm geworden. De nare wond knapt ook wel wat op, alleen het stukje onder de haren is een beetje pusserig. Daar kon ik de eerste dagen echt niet goed bij zonder een trap te krijgen. Nu wel, dus ik hoop dat ik dat weer een beetje schoner kan krijgen.
Ik ga morgen de dierenarts nogmaals bellen over hoe nu verder en ik wil eigenlijk ook dat hij een peesscan komt doen. Het liefst zou ik haar zo snel mogelijk verder laten herstellen in de kudde zodra dat weer verantwoord is. Maar gezien de introducties met het nieuwe paard gewoon doorgaan zal deze er binnenkort wel in komen en dan wil ik Rox eigenlijk er niet weer bij zetten. Sowieso niet zolang ze niet goed is en ik ben ook niet heel enthousiast omdat wel te doen als ze straks hopelijk weer gewoon goed gaat lopen. Deze introductie was niet echt een succes dus een introductie opnieuw ben ik ook huiverig voor. Helaas heeft de andere achterijzers en die zijn dus flink wat harder aangekomen dan Rox haar hoefjes. De verzorger van deze al heeft aangegeven dat dit paard einde van het jaar verkocht wordt en dan dus de kudde weer uit gaat, ik heb dus weinig zin in risico voor een paard dat geen blijver is. Ik heb er al nachten slecht van geslapen en weet dus ook niet zo goed wat ik straks met die situatie moet. Eerste prioriteit natuurlijk Roxy weer heel krijgen, maar dat ik haar dus niet zonder zorgen weer in haar eigen kudde kan plaatsen zorgt ook nu al voor stress.
Leuk die paardenhobby ;)

Mi_Amore

Berichten: 14844
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 10:01

Kuddeverband is allemaal leuk en wel maar inderdaad niet altijd zonder risico’s :(

Mijn merrie is altijd en overal de sjaak.
Wordt opgejaagd, verrot getrapt stukgebeten door andere paarden.

Ze word er alweer 20 en na 12 jaar proberen staat ze nu weer 3 jaar gelukkig alleen naast paarden :)

Op deze manier is ze dolgelukkig. Ze slapen regelmatig naast elkaar op deze manier.



Afbeelding


Be begint aardig groot te worden <3
27 april wordt hij al een jaartje. Ik hoop hem straks nog eens te meten.
Voor hem hoop ik op een uiteindelijke schoft van 1,55.


Afbeelding

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 14:31

Mi-Amore, eens hoor. Het is echt niet voor elk paard weggelegd. En ook niet elke kudde is voor elk paard.
Rox doet het heel goed in de kudde, ze vind het ook echt fantastisch. Helaas bemoeit ze zich met alles en pakt ze hier en daar nog wel eens wat mee. Maar zo extreem zoals nu heb ik daar echt nog nooit gezien.
Ik zag niet voor niets zo op tegen deze ontmoeting.

Hier inmiddels slecht nieuws gehad, dierenarts is gister wezen scannen. Griffelbeen op waarschijnlijk 2 plekken gebroken waardoor er een los stukje zit. Het zit hoog waardoor het niet operabel is. 1 is echt een breuk, botje helemaal door de midden en niet niet helemaal perfect op elkaar, de ander lijkt een haarscheurtje te zijn. Dat durfde hij niet met zekerheid te zeggen met de scan, dan moesten we ook nog een foto maken. Ter hoogte van de zekere breuk heeft ze ook een plekje op de pees en laag bij de kogel zat ook nog een klein plekje op de pees. Maar die waren niet zo heel spannend en zouden in de rust voor het griffelbeen gewoon weer moeten genezen.
Voor nu dus 6 weken boxrust, dan rontgenfoto maken. Ze mag niks, dus absolute boxrust omdat dat losse stukje bot eigenlijk niet mag verplaatsen. Voor de pezen moet ik nog wel 2 x per dag koelen voorlopig maar ze mag dus niet lopen dus ik heb ijsbandages gehaald van horseware dus dan moet dan ook wel lukken. Ook moest haar metacam drastisch omlaag omdat ze veelste vrolijk was voor de blessure die ze heeft, dus daar krijgt ze nog maar een beetje van voor het scherpe randje.

Echt mega balen, ze blijft voor nu gelukkig zolang ze eten heeft wel rustig op stal dus hopelijk blijft dat zo!

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 14:35

Oh neeee! Wat een pech zeg! Heel veel stekte de komende tijd :(:)

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:16

@ Lenexa, ronduit bagger gewoon. Hopelijk gaat het herstel voorspoedig, maar dan komt er alsnog een moment dat ze terug de kudde in moet natuurlijk. Ik snap eigenlijk niet dat dit soort introducties gedaan worden als al bekend is dat het paard binnen afzienbare tijd weer vertrekt... Juist in een groepsstal is een stabiele kudde belangrijk imo.

Nog even fotospam van onze WE clinic. Zo ontzettend trots op hoe hij alles oppakte! Had verwacht dat hij veel meer spanning zou hebben, want het was voor het eerst sinds bijna een half jaar dat we weer eens met een ander paard in de bak waren, maar hij deed het echt fantastisch <3


Stal_Fiore

Berichten: 9351
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 23:06

Pfoe pittig Lenexa, wat een onwijze pech. Hopelijk geneest het goed.

Gaaf Fangio! Hij doet het goed.