[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:08

Leuk dat het springen steeds beter gaat en de dubbel komt vanzelf, ik ben zelf niet zo'n held wat springen betreft helaas.

De onderste is wolf, de enige die ik eigenlijk rij bij ons; nu 4,5 jaar.

miriammiddel

Berichten: 279
Geregistreerd: 18-10-08
Woonplaats: Leek

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 23:40

Zijn er hier ook mensen die volgend jaar naar het Haflingerweekend in Schaijk gaan? :D Roompot vakantiepark zit letterlijk om de hoek
Afbeelding

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 02:09

Ik ga in m’n agenda zetten weet niet of ik mee doe maar miss wel komen kijken of fotograferen

Het is dichterbij dan Heeze

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:25


Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 17:51

Mooie nek en hoofd heeft hij, k-nolan.

@miriammiddel; wat moet ik mij erbij voorstellen? Gewoon vrij om je overal voor op te geven ook zonder startpas?

miriammiddel

Berichten: 279
Geregistreerd: 18-10-08
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 21:23

@Plutolover: mee doen is wel echt leuk hoor! :D

@Fangio: daar hoef je echt niet zenuwachtig voor te zijn, is juist een weekend in het teken van gezelligheid en plezier!

@Ellen_ov: Weet nog niet wat het programma voor komend jaar precies is. Meestal staat de vrijdag en zondag in het teken van dressuur- en menwedstrijden. Vorig jaar was het met en zonder startkaart! Vorig jaar was er op vrijdag bestgaand en voor de reacreatieve ruiter een buitenrit. En zaterdag staat vaak in het teken van allerlei clinics, vorig jaar waren er clinics voor houding&zit-, dressuur-, springen-, crossles, werken aan de hand of theoretische clinics. Ook waren er leuke activiteiten zoals paardenvoetbal, kür op muziek, een onderlinge springwedstrijd of ringsteken. En zondag eind van het weekend is er altijd een parade met prijsuitreiking van het weekend, waar iedereen aan mee mag rijden met hun Haflinger. Eigenlijk is er voor ieder wel wat :D

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 21:57

Hmm, we rijden nog maar een half jaar wedstrijden dus dat vind ik wel wat spannend, misschien dat ik dit jaar eens kom kijken om de sfeer op te snuiven en wie weet dan volgend jaar!

miriammiddel

Berichten: 279
Geregistreerd: 18-10-08
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:50

Fangio schreef:
Hmm, we rijden nog maar een half jaar wedstrijden dus dat vind ik wel wat spannend, misschien dat ik dit jaar eens kom kijken om de sfeer op te snuiven en wie weet dan volgend jaar!


Misschien valt het tegen die tijd wel mee; er zijn altijd genoeg mensen je kunnen helpen!

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 22:35

Ik kom me ook melden! Sommigen van jullie ken ik wel denk ik.
Ik ben Leonie, 27 jaar en kom uit Groningen.
13 jaar geleden mijn eerste Haflinger gekocht en zo terecht gekomen bij een Haflingerfokkerij waar ik die 13 jaar heb rondgelopen en in pension heb gestaan.

Ik heb altijd fanatiek wedstrijden gereden met Mareja maar na haar overlijden weinig motivatie gehad om weer te beginnen met rijden.
Inmiddels in het bezit van Abby oet de Broekstreek. Abby is een 9 jarige merrie van Neustar x Amadeus en een clown 1e klas. Op dit moment is ze drachtig van haar 1e veulen en gedekt met Nachtwind. Abby is te donker van kleur (al hou ik er zelf wel van) en heeft een te zware hals, dit hoop ik in haar veulen te kunnen verbeteren. Inmiddels zijn we verhuisd naar de boerderij van mijn schoonouders waar ze haar plekje heeft gevonden.

We doen het rustig aan met rijden, Abby moest nogal wennen aan het principe 24/7 hooi en vrat dus als een slootgraver waardoor mijn zadel niet meer mooi lag. Inmiddels bij haar wat kilo's eraf (en bij mij erbij |( )maar wel al een buikje wat haar in de weg gaat zitten. We keutelen lekker door zo als recreatie combinatie en waarschijnlijk dit najaar na haar veulen weer eens een wedstrijdje proberen. Ik ga m'n best doen in de sportschool de komende tijd en ik hoop dat we straks een leuke westrijdcombinatie gaan worden. We hebben nu 1x gestart in de B op het weekend van DAH.

Verder zit ik in het bestuur van DAH Noord als activiteiten commissie.

Genoeg gepraat, hierbij een paar foto's van mij en Abby!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 10:39

hoi allemaal, wat leuk een aantal nieuwe mensen met prachtige haflingers!
Als ik het zo lees is iedereen lekker bezig en gaan we in 2023 gewoon weer lekker door.

Hier gaat alles zijn gangetje, we zijn nog steeds aan het opbouwen. Best lastig met een fris en druk paard, we zitten nog steeds in de draf fase maar daar denkt ze zelf anders over.
Aan de hand of korte teugel blijft ze redelijk bij me, aan de lange lijnen/dubbele longe is ze weg. Toch probeer ik minstens 2x per week de dubbele longe te pakken want dan kan ik haar wel het beste iets langer laten draven. We zitten nu op meerdere keren 2 rondjes draf, dat zou meer kunnen zijn maar madame vind het nodig om volledig te ontploffen en toch wat galop mee te pakken. Ze is grotendeels zuiver, zover ik kan zien. Toch vind ik haar zo af en toe bij de eerste explosie met haar been een keer trekken. Niet altijd, maar toch twijfel ik af en toe dus blijven we het zover lukt toch nog maar langzaam opbouwen.
Ik rij haar nog steeds niet, ik hoop dat ze ergens in feb weer wat rustiger wordt zodat we buiten stapritjes kunnen gaan maken. Lekker wat langer op pad. Volgende week komt de hoefsmid, hopelijk mogen we verder zonder ijzers, de week erna de tandarts en dan is het tijd voor de zadelpasser.
Verder doet ze het inmiddels goed op de nieuwe stal, ze staat lekker de hele dag buiten op haar kleine stukje. Ik hoop eind januari haar paddockje weer iets groter te kunnen maken. Ze blijft sowieso tot het weideseizoen apart, dat is begin april. Dan zijn we dus gewoon een dik jaar verder dus ik gun haar zo een zooi vriendinnen.
Dus we gaan het zien!

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 15:53

Leuk Leonie, welkom! Abby is leuk <3

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 18:28

Flicka12 schreef:
Leuk Leonie, welkom! Abby is leuk <3


Dankjewel! Super leuk dat je nog steeds met Flicka start! We hebben vaak samen wedstrijden gereden toen ik nog met Mareja startte. Leuk om te zien dat ze op haar leeftijd nog zo goed mee kan doen! Dat laatste puntje voor het sportpredicaat komt er vast nog wel.

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 19:31

Welkom Leonie! De naam Mareja doet inderdaad nog wel een belletje rinkelen bij mij. Leuk dat je nu een nieuwe liefde hebt, ik mag dat donkere ook wel smaken <3
@ Lenexa, blijft lastig, dat opbouwen met een paard dat zoveel meer wil. Hopelijk kunnen jullie dit jaar weer fijn aan de slag samen

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 22:34

miriammiddel schreef:
@Plutolover: mee doen is wel echt leuk hoor! :D

@Fangio: daar hoef je echt niet zenuwachtig voor te zijn, is juist een weekend in het teken van gezelligheid en plezier!

@Ellen_ov: Weet nog niet wat het programma voor komend jaar precies is. Meestal staat de vrijdag en zondag in het teken van dressuur- en menwedstrijden. Vorig jaar was het met en zonder startkaart! Vorig jaar was er op vrijdag bestgaand en voor de reacreatieve ruiter een buitenrit. En zaterdag staat vaak in het teken van allerlei clinics, vorig jaar waren er clinics voor houding&zit-, dressuur-, springen-, crossles, werken aan de hand of theoretische clinics. Ook waren er leuke activiteiten zoals paardenvoetbal, kür op muziek, een onderlinge springwedstrijd of ringsteken. En zondag eind van het weekend is er altijd een parade met prijsuitreiking van het weekend, waar iedereen aan mee mag rijden met hun Haflinger. Eigenlijk is er voor ieder wel wat :D


Hmm dat is wel erg leuk! Misschien komt het nu wat te vroeg voor ons maar ik hou het in gedachten.

@lenexa: fijn dat ze er zin aan heeft maar poeha el even hart vasthouden zo, nog eeeven rustig aan.

@leonie; welkom! Knappe merrie maar ik begrijp uit je verhaal misschien wat te donker voor het rastypische?

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 20:20

xLeoniee schreef:
Ik kom me ook melden! Sommigen van jullie ken ik wel denk ik.
Ik ben Leonie, 27 jaar en kom uit Groningen.
13 jaar geleden mijn eerste Haflinger gekocht en zo terecht gekomen bij een Haflingerfokkerij waar ik die 13 jaar heb rondgelopen en in pension heb gestaan.

Ik heb altijd fanatiek wedstrijden gereden met Mareja maar na haar overlijden weinig motivatie gehad om weer te beginnen met rijden.
Inmiddels in het bezit van Abby oet de Broekstreek. Abby is een 9 jarige merrie van Neustar x Amadeus en een clown 1e klas. Op dit moment is ze drachtig van haar 1e veulen en gedekt met Nachtwind. Abby is te donker van kleur (al hou ik er zelf wel van) en heeft een te zware hals, dit hoop ik in haar veulen te kunnen verbeteren. Inmiddels zijn we verhuisd naar de boerderij van mijn schoonouders waar ze haar plekje heeft gevonden.

We doen het rustig aan met rijden, Abby moest nogal wennen aan het principe 24/7 hooi en vrat dus als een slootgraver waardoor mijn zadel niet meer mooi lag. Inmiddels bij haar wat kilo's eraf (en bij mij erbij |( )maar wel al een buikje wat haar in de weg gaat zitten. We keutelen lekker door zo als recreatie combinatie en waarschijnlijk dit najaar na haar veulen weer eens een wedstrijdje proberen. Ik ga m'n best doen in de sportschool de komende tijd en ik hoop dat we straks een leuke westrijdcombinatie gaan worden. We hebben nu 1x gestart in de B op het weekend van DAH.

Verder zit ik in het bestuur van DAH Noord als activiteiten commissie.

Genoeg gepraat, hierbij een paar foto's van mij en Abby!

[ [url=m/tuqQzd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AihCjL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IqA0T1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een knappe merrie! En leuk om te zien dat je na Mareja weer lekker met goud bezig bent :-)

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 20:34

@Martine_Levi ik vind het nog steeds heel moeilijk! Het gemis van Mareja is er nog elke dag en daardoor ook een hele poos niet kunnen genieten van de paarden. In het begin ging ik alles van Abby vergelijken met Mareja. Inmiddels heeft het gelukkig wel een plekje en is de klik met Abby er ook helemaal.

Het afgelopen haflingerweekend van DAH heb ik denk ik 70% van de tijd staan huilen omdat het voor het eerst weer een evenement was zonder Mareja :') Gelukkig nu weer wat meer aan het genieten want het veranderen en de tijd terug draaien kunnen we toch niet

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 20:38

Y;( dat kan ik me voorstellen Leonie.. dat zal inderdaad niet makkelijk zijn!

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:45

Pff zo kwam ik de verjaardag tegen van mijn vorige paard in de agenda gister.. gats.
Gelukkig Jozef gevonden, gister tussen de buien door nog fijn naar buiten geweest.

Afbeelding

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 18:14

Zo was 11 januari de dag dat ik mijn vorige grote liefde moest laten inslapen. Inmiddels al 10 jaar geleden, maar hij komt nog steeds regelmatig ter sprake. En hoewel Dikkie in sommige opzichten niet meer van hem kon verschillen, lijkt hij ook zo enorm op hem. Dezelfde trekjes en toch ook wel karakter. Dat maakt dat ik zo veel van Fangio in hem terug zie. Ik zei altijd, mijn volgende paard moet even braaf zijn, maar met iets meer pit, nou dat is Dikkie dus precies <3

Gisteren een prachtige regenboog tijdens ons ritje (en flik wat regen en een hagelbui op ons hoofd :+ )

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 18:59



Supertrots, mijn dikkie is weer goedgekeurd en heeft zijn hengstentesten met succes afgelegd *\o/*

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 19:55

Wat mooi! Van harte!

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 13:20

Super goed Fangio! Je bent iig niet de enige die hem prachtig vind, altijd leuk om te weten toch?

Hier gaat het ook goed, we zijn aan het doorpakken. Rox werd lastig te hanteren dus we zijn iets sneller gegaan dan ik wilde. Ze mag nu af en toe spelen in de bak en is dan vooral fan van heel hard galopperen en dan sliding stops maken. Niet goed voor mijn hart, maar wel heel erg goed voor haar geluk.
Aan de dubbele longe pakken we nu wat galop erbij, ze mist nog wel wat kracht dus dat probeer ik ook weer wat op te bouwen.
Afgelopen weekend ben ik alleen op 'buitenrit' geweest, we zijn denk wel bijna 1,5 uur weggeweest. Bijna alles gestapt, vond het nog wel spannend op mn barebackpad maar we hebben zelfs 2x een paar passen langzame draf gedaan en ze deed het super goed. Ze was heel braaf, keurig kwa tempo.
8 maart komt de zadelpasser dus dan kunnen we weer echt lekker op buitenrit. In de bak zit ik er liever nog niet op, lekker rechtdoor lijkt me voor nu een heerlijk plan. En buiten vinden we toch allebei het allerleukst :)

miriammiddel

Berichten: 279
Geregistreerd: 18-10-08
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 14:55

✅️ HAFLINGERWEEKEND 2023 !! ✅️

Vanaf nu kun je je inschrijven voor het HaflingerWeekend van vereniging De Aangespannen Haflinger op 23, 24 en 25 juni 2023. Ook dit jaar zullen we weer te gast zijn bij Landgoed de Bossenhoeve in Schaijk. We nodigen je hiermee van harte uit om dit fantastische weekend mee te beleven!

Vrijdag en zondag zullen in het teken van wedstrijden. Voor de meer recreatieve ruiter is het ook mogelijk om deze dagen een buitenrit te maken met een meegekregen route met afstand naar keuze door natuurgebied de Maashorst. Ook zal de Bestgaand voorronde en finale verreden worden op vrijdag.

Zaterdag is er een breed aanbod van clinics. Zo kun je deelnemen aan de dressuurclinic die dit jaar wordt gegeven door Jolanda Adelaar, een springclinic, de cross clinic of een clinic werken aan de hand via de academische rijkunst. De houding & zit clinic vindt dit jaar plaats via een simulator met Jolly Joker. Daarnaast zijn er nog twee nieuwe clinics waaraan je kunt deelnemen: de Working Equitation clinic door Henri Jacobsen en voor de menners een (dressuur)clinic met
teugeldrukmeter.

Het welbekende paardenvoetbal, wat eigenlijk bijna een traditie was geworden, hebben we dit jaar ingeruild voor een behendigheidsparcours (vól verrassingen) voor ruiters en menners. Ook kun je weer deelnemen aan het ringsteken, de springwedstrijd of de kür op muziek. Kortom, een groot aanbod met veel variatie!

Uiteraard sluiten we de zondag traditiegetrouw af met de gezamenlijke parade, die elk jaar opnieuw bij iedereen voor kippenvel zorgt.

Het HaflingerWeekend 2023 wordt weer een weekend vol gezellige, sfeervolle en sportieve hoogtepunten! Schrijf je dus snel in via onderstaand inschrijfformulier.

https://docs.google.com/forms/d/1pfR4hI ... 2nYRc/edit

LET OP!! We schrijven je in op volgorde van ontvangst van betaling, dus wees er snel bij!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 15:45

miriammiddel schreef:
✅️ HAFLINGERWEEKEND 2023 !! ✅️

Vanaf nu kun je je inschrijven voor het HaflingerWeekend van vereniging De Aangespannen Haflinger op 23, 24 en 25 juni 2023. Ook dit jaar zullen we weer te gast zijn bij Landgoed de Bossenhoeve in Schaijk. We nodigen je hiermee van harte uit om dit fantastische weekend mee te beleven!

Vrijdag en zondag zullen in het teken van wedstrijden. Voor de meer recreatieve ruiter is het ook mogelijk om deze dagen een buitenrit te maken met een meegekregen route met afstand naar keuze door natuurgebied de Maashorst. Ook zal de Bestgaand voorronde en finale verreden worden op vrijdag.

Zaterdag is er een breed aanbod van clinics. Zo kun je deelnemen aan de dressuurclinic die dit jaar wordt gegeven door Jolanda Adelaar, een springclinic, de cross clinic of een clinic werken aan de hand via de academische rijkunst. De houding & zit clinic vindt dit jaar plaats via een simulator met Jolly Joker. Daarnaast zijn er nog twee nieuwe clinics waaraan je kunt deelnemen: de Working Equitation clinic door Henri Jacobsen en voor de menners een (dressuur)clinic met
teugeldrukmeter.

Het welbekende paardenvoetbal, wat eigenlijk bijna een traditie was geworden, hebben we dit jaar ingeruild voor een behendigheidsparcours (vól verrassingen) voor ruiters en menners. Ook kun je weer deelnemen aan het ringsteken, de springwedstrijd of de kür op muziek. Kortom, een groot aanbod met veel variatie!

Uiteraard sluiten we de zondag traditiegetrouw af met de gezamenlijke parade, die elk jaar opnieuw bij iedereen voor kippenvel zorgt.

Het HaflingerWeekend 2023 wordt weer een weekend vol gezellige, sfeervolle en sportieve hoogtepunten! Schrijf je dus snel in via onderstaand inschrijfformulier.

https://docs.google.com/forms/d/1pfR4hI ... 2nYRc/edit

LET OP!! We schrijven je in op volgorde van ontvangst van betaling, dus wees er snel bij!



Mocht je nog fotografen zoeken? Ik wil me wel aan melden als fotograaf.

En door wie wordt de clinic werk aan de hand gegeven?

miriammiddel

Berichten: 279
Geregistreerd: 18-10-08
Woonplaats: Leek

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 17:08

@plutolover, geen idee of ze nog fotografen zoeken, zou ik moeten vragen.

De clinic wordt gegeven door Eva van Schendel, van Pams training