Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 485 van de 515 [ 12859 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 482, 483, 484, 485, 486, 487, 488 ... 515  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

 
Profiel   

@mi_amore niets van aantrekken als dit veulen een match is, is dat toch prachtig voor jou. Ook leuk dat er een hoop bloedvoering in zit van je tisento.

Na maanden zoeken en geen geschikte match voor Wolf te vinden ben ik vandaag langs iemand geweest die twee veulens had en een van vorig jaar. Niet geheel op de planning maar als ze pssm1 vrij zij komen ze alle drie mee
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 20:05 



 
Profiel   

@K_nolan, allemaal Hafjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 20:06 



 
Profiel   

Ja allemaal haflingers <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 20:11 



 
Profiel   

@mi_amore, ik ben eind vorig jaar binnen 5 weken mijn beide jonge katten verloren. Na beide had ik binnen een paar weken een nieuwe. 1 van de redenen was gewoon omdat ik er blij van werd. Ik was er echt kapot van dat ze er niet meer waren en een nieuw kitten zorgde ook gewoon weer voor veel nieuw plezier. Dat de tweede zo snel daarna kwam ook omdat ik 1 kitten alleen ook geen optie vond. Ik vond het ook snel, maar het was niet alsof ik de andere ineens vergeten ben.

Als jij denkt dat dit veulen je heel veel plezier gaat geven laat je dan niet tegenhouden door wat andere daar wellicht van vinden. Als mensen daar een mening over hebben zou je ook nooit meer dan 1 paard kunnen hebben want hoe zou je dan van meerdere kunnen houden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 20:20 



 
Profiel   

Mi-Amore je moet doen wat voor jezelf goed voelt, niet wat voor een ander goed voelt ;)
Balen van je knie, hopelijk heb je er niet al teveel last van!

Nolan, wat voor heb je gekocht? Gelijk maar stallen vullen :j

Fijn dat je stage zo goed als afgerond is Pernille! Gaat de tijd toch weer snel!

Hier vanochtend héél goed nieuws!
Het aftellen kan beginnen :j

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 21:14 



 
Profiel   

Spannend maessie! Wie heb je gekozen qua hengst?

Jij kent Ti zijn fokker zeker he?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 22:12 



 
Profiel   

Hoi! Wat leuk dit topic! :D
Ik lees al een tijdje mee, zonder reden om te reageren, maar nu rij ik sinds kort een leuke haf bij en wilde ik me toch maar melden _O- Als ik nog welkom ben praat ik graag mee **\O/**

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 10:10 



 
Profiel   

@ Trui, welkom, vertel eens iets meer, fotootje? :D
@ Maessie, gefeliciteerd met de dracht! Hopelijk bakt ze er iets moois van
@ Knolan, dat vraagt om foto's, nog 3 mooie aanwinsten <3
@ Mi-amore, vooral doen wat goed voelt voor jou! Als dat is weer een band opbouwen met een ander paard of juist niet, niemand kan dat voor jou beslissen.
@ Peerappel, gefeliciteerd met je diploma! Hoe is je les gegaan?
@ Lenexa, helaas zijn er nogal wat mensen die haflinger humor niet apprecieren :+ Weet alleen niet of ik zelf les zou kunnen krijgen van zo iemand :Y) Die gymkhana was volgens mij echt super, leuke foto's iig!
@ xxxmh hoe gaat het nu met summer? 'Vers' vind ik het er ook altijd naar uitzien, maar eenmaal genezen valt het me altijd wel mee.

Ik ben zelf nu ondertussen bijna 2 weken geleden nogal hard van mn pony afgeklapt met een soort halve salto. Precies op mn hoofd en rug terecht gekomen en dus afgevoerd met de ambulance. Gelukkig niks gebroken maar wel een hersenschudding en een zwaar gekneusd bekken. Vooral van mn bekken heb ik nu nog erg last, heb ook nog niet kunnen rijden (kan eigenlijk nog niet zo goed lopen :+ ) Gelukkig had ponylief niks en was hij erg braaf toen mn vader (die niks met paarden heeft) m kwam ophalen.
Instructrice had m daar op stal geladen en mn pa is er mee naar huis gereden. Toen ik vroeg hoe hij m dan thuis van de trailer had gekregen zei die, oh ja, gewoon, losmaken en toen naar achteren gelopen en en de stang er vanachter en toen hij eruit was gelopen het halstertouw eraan gedaan.
En ik me maar zorgen maken over hoe hij dat toch voor elkaar moest krijgen dan alleen :') Al laad en los ik hem ook altijd alleen, dus dat is hij op zich prima gewend, maar nooit met iemand anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 13:09 



 
Profiel   

@Trui (heerlijk in combi met je avatar :') ), wees welkom! Vertel even wat meer over jouw goudklompje!
@K_nolan: wat voor nieuws heb je op het oog? (bloedlijnen?)
@Fangio: jeetje, enig idee wat de aanleiding was? Ik zou niet te lang wachten met naar een fysio/kinesist te gaan voor je bekken... Nogal een cruciaal onderdeel van je lichaam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 13:24 



 
Profiel   

Hahaha ja vind het leuk om mijn avatar te matchen :’)
[ img ]
Dit is hem!heerlijk met z’n wilde bos haar zo Rij hem nu een paar weken pas maar ik vind het echt megaaa leuk! Hij is nu geloof ik 11 jaartjes jong
Zijn afstamming is anthony vd wortel x topdame (allacher)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 13:41 



 
Profiel   

Gaat heel goed met Summer. Gisteren zijn er wat hechtingen uitgehaald want het begon te etteren. Komt een klein beetje troep uit. Zijn deze week begonnen met longeren en dat doet ze heel braaf!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 14:24 



 
Profiel   

Mi_Amore schreef
@Fangio: jeetje, enig idee wat de aanleiding was? Ik zou niet te lang wachten met naar een fysio/kinesist te gaan voor je bekken... Nogal een cruciaal onderdeel van je lichaam.

Hij struikelde en ik had dat niet aan zien komen en ben dus over zn hals gerold. Stom ongeluk, want het was nota bene in een perfect vlakke bak, waar we normaal op buitenrit in alle gangen over ongelijke paden kunnen :+
Heb een voorschrift voor kine liggen, maar twijfel nog een beetje of het nog niet te vroeg is om al echt te gaan belasten (ben ook nog steeds niet gaan werken namelijk)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 15:42 



 
Profiel   

@meassie gefeliciteerd kam het wachten weer beginnen *\o/*
@Fangio, jeetje wat balen zeg! Hopelijk weer snel de oude!

Zal later even op iedereen reageren, beetje onhandig zo op de telefoon maar zie een aantal hele leuke haflingers weer voorbij komen <3

Zijn nu op deze manier flink stallen aan het vullen ja haha, maar twee veulens gaan pas december mee. De jaarling (van starkey van seadrift) komt in augustus (mits alle test uitslagen goed zijn). Veulens zijn van stanford die eerst bij bouwman stond.


[ img ]
Koppie toch haha, zal later ook de jaarling en het andere veulen uploaden.

In de toekomst zou ik wel nog een goede merrie in huis hebben. Heb wel wat ideeën over welke lijn ik wil hebben in combinatie met wolf, maar eerst even afwachten wat wolf op de keuring doet.

Okee heb even een indeling gemaakt, wellicht hebben jullie nog ideeën:


[ img ]

Okee het blauwe met de ster is eigenlijk voor Wolf en zijn shetlander vriend.

Het grote groene complex is ons huis met paardenstallen eraan. Het worden twee rijen met een middenpad. Boxen van 4x4 (8 totaal) en een poetsplaats wasplaats solarium

Oranje wordt gewoon bestrating.
Rood is een mest container.

Kleine groene complex wil ik een veulen inloopstal maken.
Grote zwart geruite is een 40x20 bak en de kleinere een paddock van circa 20 x 20 dat wordt een paddock met lekker rotsen, klimheuvel etc. Rest van de weide circa 1 hectare ligt er achter

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 19:10 



 
Profiel   

Knap koppie Nolan <3 Stanford ken ik niet zo, waar is die van? Starkey ken ik idd wel, van bij de fokker nog.


Ooh nog maar even rustig aan dan Fangio! De kine is idd geen slecht idee dan, even de boel weer op zijn plek zetten. (Wel als het kan om de beursheid/kneuzingen enzo ;) ) de ergste ongelukken komen door de knulligste dingen helaas..

Hoe heet hij ook alweer trui? Zijn afstamming is me blijven hangen ergens van. Ook bekende moeder natuurlijk!

Mi-Amore, Stubenkönig is de vader, en onze Elitemerrie Velina de moeder :j Geloof niet dat ik de fokker van Ti ken, of wel maar dat ik niet weet dat Ti daar gefokt is, dat kan ook nog :j


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 20:59 



 
Profiel   

Hoi allemaal, ik heb hier al lang niks meer geplaatst maar wij gaan ons gangetje :)
We zijn vooral bezig met grondwerk en we oefenen deze oefeningen ook op het paard, ik vind het super interessant en zeker ook leuk om bij te leren! Ik heb een zadelmaker gecontacteerd om mijn zadel te controleren want ik twijfel een beetje of deze goed ligt, dus voor nu rijden we op bbp of niet.

Laatst ook nog foto's laten maken en die staan in dit topic https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=2030117

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 08:51 



 
Profiel   

Wat een knapperd Trui, leuk dat jullie het zo leuk hebben samen!
K_Nolan, leuk al die nieuwe aanwinsten en de spannende verhuisplannen. Ik vind je tekening er al helemaal leuk uitzien, daar gaan ze het vast heerlijk hebben!
Fangio, ai! Nare val geweest. Ik zou idd zodra het lukt toch eens fysio doen, daar heb je als het goed is alleen maar profijt van! Hopelijk snel weer opknappen.
xxxmh, fijn dat ze verder lekker gaat en gewoon weer wat dingen op kan pakken!
Caolizone, prachtige foto's van je knappe pony!

Hier zijn we ook lekker bezig, ze loopt weer helemaal goed dus we gaan de afvalstrijd weer aan.

Zaterdag dacht ik na het oefenen van de dubbele longe om nog even op de baan uit te stappen en dan er achter te lopen. Geen idee, we hebben het beide nog nooit gedaan dus het was een probeersel. Deed ze keurig, hup de baan op. Galopperende kuddes? Ach even kijken, beetje druk maken en braaf weer door. Stukjes draf, doet ze gewoon ff allemaal. Was super leuk om gewoon wat te klooien.
[ img ]

Zondag heeft een stalgenoot Roxy gereden, ze was super braaf en stalgenoot vond het leuk!
Haar paard is herstellende en staat op 'rust'. Ze gaat Roxy 2 dagen in de week bij rijden zolang haar paard nog even alleen maar op de weide mag.
Zelf rij ik op dit moment even niet, ik zit op de strafbank om eerst de coronakilo's eraf te krijgen. En het rijden is mijn motivatie want die kan ik anders nog even nergens vinden. Dus dan heeft Roxy toch de extra beweging en afwisseling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 10:34 



 
Profiel   

@K_Nolan, jammer dat de eigenaar juli niet ging redden, maar dan heb je mooi een maand langer om voor te bereiden!
@Mi_Amore, daar moet je echt niks van aan trekken inderdaad. Zo'n onzin. Gaaf dat je een veulentje gereserveerd hebt staan. Hopelijk is het een match!
@K_Nolan, wat gaaf al die nieuwe aanwinsten! Wat een leukerd ook <3 Zijn het eigenlijk merries of hengsten die je hebt aangekocht? Indeling ziet er leuk uit zo! Ben heel benieuwd naar je nieuwe plekje.
@maessie, gefeliciteerd met de dracht! Zo leuk!
@Fangio, ik kreeg al iets mee op insta inderdaad. :oo Wat heftig zeg! Stom dat vreemde ogen soms dwingen he :')
@Trui, welkom! En wat een leukerd zeg! Ben altijd gek op snebjes <3
@xxxmh, fijn dat het goed met haar gaat!
@Coalizoane, Jolina heeft ook niet een heel makkelijke rug of wel? Balen dat je zadel niet goed ligt.
@Lenexa, gaaf dat Roxy dat zo in 1x oppakt! Weet nog dat ik Monroe zo heb leren sturen en dat ging echt niet zo makkelijk in 1x goed. Leuk dat je een stalgenoot op Roxy hebt laten rijden! Gaat ze dat vaker doen? En super dat je gaat afvallen, goede motivatie lijkt me zo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 18:59 



 
Profiel   

Mijn plan is/was: om de week les en in de lesloze week zelf in de bak. Om toch een beetje ritme in het bakwerk te krijgen, want anders is het lessen ook "zonde". Nu had ik afgesproken met een vriendin, ook een beetje als stok achter de deur om toch echt de bak in te gaan. Er was weer wat angst ingeslopen bij mij namelijk. :+ Zij neemt eigenlijk altijd haar camera mee, dus ik nadenken over een setje en ineens dacht ik: wedstrijdtenue! Dus mijn wedstrijdkleding uit de kast gevist. Last minute nog stress, want wedstrijddekjes kwijt. Gelukkig had vriendin er 1 die ik wel mocht lenen. Monroe door de wasstraat gehaald en toen waren we er klaar voor. Het staat hem goed moet ik zeggen!

En ja ik ben zo'n rund. Heb ik een enorm actief paard, dat een flinke go heeft en altijd gaat, ben ik er bang voor. Ik werk eraan, ik werk eraan :+ Net als op m'n billen zitten, benen naar voren steken, handen rechtop, graskilo's en die bloemkool beter bevestigen op zijn voorhoofd.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 19:45 



 
Profiel   

@maessie stanford (Liz. Sterndal) is 2020 goedgekeurd bij het kvth, komt uit het buitenland. Nadat hij bij bouwman is gestaan is hij naar een paardenmelkerij gegaan, daar zijn de veulens geboren ook.

Wat is je elite merrie een knapperd zeg <3
Vandaag zijn van de veulens en de jaarling bloed afgenomen hopelijk allen pssm vrij (kon over de hengsten helaas niets vinden) en dan komen ze naar mij.

@coalizione mooie foto's zeg!

@lenexa wat leuk dat ze het zo goed deed, helemaal tof zo. Misschien ooit voor de kar? :D

@peerappel ik zag je foto's al op instagram, maar echt mooie set zo. Hij loopt ook lekker actief zo te zien!

Vandaag weer op Wolf gestapt, was de 6e keer en hij deed het super. Stap en draf eigenlijk geen hulp meer nodig en stuur zit er goed op. Galop hadden we nu ook gedaan, maar dat vondt hij lastig en dan begint hij ook met bokken. Doet hij ook aan de longe als hij iets moeilijk vindt, maarja dan hoef ik het niet uit te zitten haha :Y)

Een foto van mijn knappe kerel

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 17:48 



 
Profiel   

Ah vandaar Nolan! Kvth is voor mij niet interessant meer, die keuringen volg ik niet. (Iets met hoofdbestuur perikelen) Wolf toont al fijn zo onder het zadel!

Lenexa, fijn als ze zulke dingen zo lekker nuchter oppakken!

Pernille, gaan met die banaan! Staat jullie goed :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 20:26 



 
Profiel   

Ik heb de flexineb binnen en getest naar tevredenheid alvast :)

[ img ]


@PeerAppel: ik volg je op Insta, leuke foto's zeg :D knap paard ook en ik snap het issue met een powerpaard en angst hebben om die power te volgen... Komt heeeelemaal goed!

@K_nolan: ik duim voor negatieve PSSM testen :D Wat is het doel met de veulens? Wolf ziet er fantastisch uit! Hoe oud is hij ondertussen?


Hier beginnen de kriebels serieus te komen. Nog 8 dagen en ik reis terug naar Nederland om het veulentje te gaan bezoeken. Mét manlief én met de bedoeling er een ja of nee van te maken.


Altijd lastig die beslissingen voor de komende 25 jaar :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 20:32 



 
Profiel   

@maessie: mijn opa heeft nog bij het bestuur bij het kvth gelopen. Inmiddels uit oud nostalgie hou ik alles wel in de gaten, maar die van mij gaan naar het nhps toe.

@mi_amore: wolf is nog niet zo oud hij is drie jaar geworden even geleden. Dit is de 6e keer dat we op hem zitten en dat is maximaal 10 minuten zonder longeren van te voren, meestal 5 minuten.
Ben erg zuinig op hem, maar hij is zeker wel toe aan wat licht werk. Als we rijden door hij de rest van de week niets, hij rijdt nu 1x in de 2,5 week.
Als we niet rijden longeren we 1x pw en 1x pw wat grondwerk. Hij pakt het super op. Zodra hij de galop snapt gaat hij 3 maanden de wei op en dan wil ik hem denk 1x pw 10 minuten gaan rijden.

Lastig om soms een schema te maken want de ene week is de andere week niet met dag jonge grut.

Mace is inmiddels net 4, voor haar heb ik een bitloos hoofdstel nu gekocht. Ik merkte dat ze wat scherpe randen had, maar omdat ze nu niet verdoofd kan worden gaan we gewoon over op bitloos.

Doelen voor de veulens lastig, ik wil de jaarling zeker nog even opvoeren en kijken wat hij doet qua bouw en karakter. 1 veulen hou ik zowiezo als speelmaatje straks voor het veulen van mace, het andere veulen moet ik ook even bekijken wat die doet (klinkt altijd zo stom he haha)

Spannend je veulen! Hou je ons op de hoogte <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 21:06 



 
Profiel   

Ooh wie is je opa Nolan? Zat hij ook in het hoofdbestuur?
Verdoven voor de tandarts kan bij dracht gewoon, hier meerdere keren al gedaan. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 21:09 



 
Profiel   

@K_Nolan, actief in combinatie met Monroe is nooit een probleem! Dat paard is heerlijk actief. Nu nog leren er niet bang voor te zijn, maar er juist gebruik van te maken. Jammer dat Wolf bokt in de galop! Wel fijn dat de andere 2 gangen er nu op zitten. :j
@Maessie, hahaha dankje! Wedstrijdset is al zo'n 7 jaar oud en heeft het grootste gedeelte van die 7 jaar ook in de kast gehangen. Misschien inderdaad bij dit paard eens tijd om hem wel goed te gebruiken!
@Mi_Amore, wat leuk dat je me volgt! Fijn dat je mijn issue ook snapt. Is het herkenbaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 21:45 



 
Profiel   

Hoe is het bij jullie allemaal?

Ik zit in de zenuwen, Roxy loopt al een paar dagen niet goed. 1,5 week geleden had ook al iemand gezegd dat ze af en toe niet helemaal lekker leek te lopen. Tijdens mijn longeerles heeft mijn instructeur even goed gekeken, die zag met moeite ook wel iets. Maar dat was na 3 rondjes draf weg, dat leek achter te zitten. Ik zag niks. Maandag en dinsdag haalde ik haar uit de groep met een schaafwond op haar borst en hoefafdrukken en dinsdag liep ze ook op het harde niet helemaal lekker. Gister liep ze op het zachte oke zover ik kon zien, maar op het harde ook niet helemaal lekker. Met binnen halen in de wei deed ze stukje draf en galop en vooral in draf gewoon kreupel.
De dierenarts kan morgen pas, niks is warm of dik en ze lijkt prima te stappen dus dat leek me geen probleem. Maar toch, hopelijk valt het mee en loopt ze snel weer normaal. Niks aan om je pony zo beroerd te zien lopen:(
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 08:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 485 van de 515 [ 12859 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 482, 483, 484, 485, 486, 487, 488 ... 515  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen