[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 17:49

@ Lenexa, toch weer voorzichtig de goede kant op met Roxy, ik ben blij voor je!
@ Haf Woezel, welkom, leuke foto's
@ Tristan, mooi plekje zo te zien

Ik heb me vol enthousiasme opgegeven voor de menclinic eind augustus op de Kroo (vaardigheid/hindernissen) alleen ik had al sinds begin maart niet meer gemend. Pony dus maar eens voor de kar geknoopt om te zien of we het nog konden. Conclusie was dat het bij de pony geen probleem was, maar dat mijn stuurmanskunsten weer wat te wensen over lieten :+


J30d
Berichten: 254
Geregistreerd: 05-12-15

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 11:09

Vraagje hoelang zijn jullie allemaal en hoe groot is jullie haflinger?

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 12:01

178 en paard is 152 maar wel een hele brede!Afbeelding

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 14:06

Ik ben 1,68 en paard 1,55. Voor ‘het plaatje’ pas ik er perfect op.

Xxxmh: zo! Grappig dat jij er ook prima opzit zo, zonder foto had ik misschien anders gedacht.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 14:22

Ellen_ov schreef:
Ik ben 1,68 en paard 1,55. Voor ‘het plaatje’ pas ik er perfect op.

Xxxmh: zo! Grappig dat jij er ook prima opzit zo, zonder foto had ik misschien anders gedacht.


Ze is wel breed. Anders had het miss niet gepast haha

Afbeelding

J30d
Berichten: 254
Geregistreerd: 05-12-15

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 14:32

Nog meer lange ruiters? Ik zelf ben ook 1,78 maar vanaf welke maat past een haflinger “mooi” ? Handig om mee te nemen in mijn toekomstige zoektocht :D

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 16:09

Ik ben 1m74 en mijn pony 1m53 en die is al meer van het moderne type. Hangt ook wel een beetje af van de hoek van de foto en hoe ver in het weideseizoen we zitten :')



Haf_Woezel

Berichten: 457
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 21:31

Ik kon het niet laten

Pennydroom :j (op m’n 35)

Afbeelding

Afbeelding

Sato
Berichten: 36
Geregistreerd: 13-10-21

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 23:22

Het staat wel goed Woezel! Geweldig!!!

Sato
Berichten: 36
Geregistreerd: 13-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 21:48

Sato schreef:
Het staat wel goed Woezel! Geweldig!!!


Oh wat is het hier stil zeg hoe gaat het met iedereen?

Mi_Amore

Berichten: 14844
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 22:14

Hier is het zeer druk, van begin mei tot begin oktober draai ik pittige werkuren en is er op paardenvlak niet zo veel te beleven.

Mijn tweejaar leert nu en dan ‘op zijn gemakske’ wat grote-jongen-dingen, zoals hier een barebackpadje opleggen bvb. :)

Ben best tevreden met dit übergevoelig manneke <3

Afbeelding


Het is morgen 6 maand geleden sinds mijn Zyta stierf en ik ben er nog lang niet over, maar beetje bij beetje maakt mijn hart wel wat meer ruimte om terug graag te zien. En Be wil graag veel liefde, dus win-win situatie :’)

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 10:31

@Mi_Amore, wat lijkt hij al af voor zijn 2 jaar!
En je hoeft ook helemaal niet over het verlies van Zyta te zijn, maar een beetje plek in je hart voor je andere knapperd doet niets af aan je verdriet!

Hier gaat het allemaal zijn gangetje, alweer 1,5 jaar aan de gang met de blessure van Roxy. Woensdag weer controle, dus weer erg spannend en hopen op weer goed nieuws.

Sato
Berichten: 36
Geregistreerd: 13-10-21

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 21:28

Die staat er al netjes bij zeg! Zoiets gaat je niet zomaar voorbij dat is meer dan logisch!

Lenaxa spannend zeg ik zal voor je duimen!

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 10:26

Leuk wat leven in het Haffie-topic. Ik moet iedereen nog wel een beetje leren kennen, maar dat komt vast goed.

Misschien is het tijd voor mij om wat actiever mee te praten. Afgelopen zondag is mijn bijrijder helaas (vanwege privé omstandigheden) gestopt. Dat betekent dat ik meer aan de bak mag met onze blonde God, dan de wekelijkse buitenrit.

Ga niet zoeken naar een nieuwe bijrijder. Ben er spuugzat van inmiddels. ;( Heb een vriendin die soms bijspringt, maar dat is geen betrouwbare factor gebleken.

En dussss wordt het puzzelen met 2 paarden (aan huis) en een bijna fulltime baan :=

Sporty is een halve Haf met een rijpaard moeder. Hij is bijna drie jaar van ons en stamt uit 2008. Vorige eigenaar sprong en crosste veel. Wij crossen ook veel, maar dan in het bos. _O- _O-

Dressuurmatig is er veel werk aan de winkel. Het voelt soms alsof ik in een vrachtwagen de bocht door ga. Ik ben beetje bij beetje met hem aan het knutselen. Hij werd gereden met een Pessoa bit, loopt nu op een dubbel gebroken bitje.

Mijn doel, licht in de hand en op eigen benen voorwaarts. Ik ben een luie ruiter := Hou niet van kilo’s in de handen en van continu aansporen. Dat was wel het niveau van mijn bijrijders.

Ik moet mijn boscross houding ontmantelen (en m’n beugels 4 gaten langer maken) maar hier zijn de eerste plaatjes (maandje geleden).

Hij doet zo z’n best en wil zo graag pleasen, ondanks dat hij het best lastig vindt. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben van ‘nooit meer een Haf’ echt compleet geswitcht naar ‘deze gaat nooit meer weg!’

Het enige wat ik ècht niet snap: waarom dat beest èlke nacht met z’n hoofd in z’n poep plek gaat liggen. Rest van de stal is schoon, maar nee, hij ligt àltijd zo :o?

Afbeelding
Afbeelding

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 11:34

Hahaha mooi warm hoofdkussen joh olympia :')
Leuke kruising is je haf, en begrijpelijk dat je klaar bent met bijrijders. Je moet zo’n geluk hebben ermee, niet alleen dat het rijden matched maar ook omgang met paard en je spullen.
Ik heb verder weinig te melden, ivm zwangerschap rij ik nu echt niet meer dus poets en knuffel vooral momenteel. Ik ben niet gaan zoeken naar een bijrijder, pak hem straks wel weer op.
Ik had op mijn laatste buitenrit nog wel een gelukje, ik kwam twee wandelaars tegen die foto’s van mij hebben gemaakt en nagestuurd. Afbeelding
Afbeelding

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 12:00

@ Woezel, leuke fotos! Gaat dat er ook nog een beetje uit of blijf je dat zien?
@ Mi-amore, Wat ziet hij er al volwassen uit voor een 2 jarige :wow:
@ Lenexa, spannend weer, veel succes morgen!
@ Olympia, welkom! Het zijn zulke leuke karakters als je ze leert kennen <3 Hier ook geen bijrijders/verzorgers meer. Dan maar wat extra vakantie voor ze :+
@ Ellen, leuke foto's, veel succes met je zwangerschap!

Hier staat ook alles op een laag pitje. Heel druk op werk, waardoor ik niet veel zin had om vroeg op te staan om voor de hitte te rijden.
Paar weken terug wel een hele leuke vaardigheids- en marathonclinic mee gereden. Was voor ons de eerste keer, maar echt heel leuk om te doen.


Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 10:13

Hoi hoi,

Stille meelezer hier die even wat minder stil wordt. Ik vind het heerlijk om te lezen wat jullie allemaal met je knappe haffies doen!

Hier toch de stap gezet, na veel aandrang van stalgenoten, om eens een wedstrijdje mee te pakken. Nu heeft mevrouw alleen nogal lange en dikke manen.
Knotten is dus sowieso geen optie, 1 hengstenvlecht ook niet want die zakt direct uit eigenlijk. Het betreft een NHPS wedstrijd, dus enkel andere Haffies.

Wat doen jullie met jullie lange/dik-"manige" pony's?

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 17:49

Loes1996 schreef:
Hoi hoi,

Stille meelezer hier die even wat minder stil wordt. Ik vind het heerlijk om te lezen wat jullie allemaal met je knappe haffies doen!

Hier toch de stap gezet, na veel aandrang van stalgenoten, om eens een wedstrijdje mee te pakken. Nu heeft mevrouw alleen nogal lange en dikke manen.
Knotten is dus sowieso geen optie, 1 hengstenvlecht ook niet want die zakt direct uit eigenlijk. Het betreft een NHPS wedstrijd, dus enkel andere Haffies.

Wat doen jullie met jullie lange/dik-"manige" pony's?


Hi! Welkom!
Wat leuk dat je een wedstrijdje gaat doen! Waar ga je naartoe?
Kun je misschien die manier knotten voor lange manen doen? (Zijn wel YouTube filmpjes van!)

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 19:36

Op YouTube heb je inderdaad filmpjes zat, deze bv; https://youtu.be/iZC2FLyEJBU?si=L6gGSXhyxquFAVrJ
Dan vlecht je de manen tot halverwege en trek je die door de knot om vervolgens dat losse plukje weer voor de volgende knot te gebruiken. Anyway, even filmpje kijken. :')

@fangio: leuk zeg! Wat ziet hij er goed uit, mooi op gewicht.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 08:03

Mijn halfje heeft een sportcoupe, maar rij geen wedstrijden. Ik hou niet van lang haar, maar toch kriebelt het om het te laten groeien en te zien hoe het staat. Manen groeien snel hier. Maar denk dat het dan toch in de vlecht moet en dat weerhoudt me.

Wat voor hoofdstel hebben jullie? Ik zoek een anatomische. Heb nu een Hööks Chester, maar die kwaliteit is niet mooi meer. Een Mexicaans hoofdstel van hooks en een Micklem. Die laatste heeft een lelijk stuk leer waar ik me aan stoor.

Het is niet per se noodzaak dat er een sper riem aan zit trouwens. Op de schockemohle van mijn merrie met hoge neusriem loopt ie ook goed. Maar wil voor hem een eigen hoofdstel. Benieuwd naar wat jullie hebben :-)

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 10:53

Gaaf, Fangio. Volgens mij vind hij het ook echt leuk om te doen he?
Olympia96, ik rij bitloos dus ik heb een micklem en een Edix dus daar heb je niet zoveel aan.

Hier was het vorige week bij de kliniek goed, ze liep goed, scan was goed. Ze mocht een stukje galop laten zien, dat liet ze zich geen 2x vertellen. Bokkend ging ze rond. Er liepen alleen maar hoogbenige dressuurpaarden rond en mijn dikke smerige haflinger, daar moet ik altijd wel een beetje om lachen.
Ze is ook nog even op de weegschaal geweest, 495. Vond het echt heel netjes voor een paard dat al zolang niet echt werkt. Nu nog wat vet naar spier omzetten en dan ben ik er heel tevreden over.

We mogen lekker verder opbouwen, we zitten nu op 2x4 minuten draf. Ik ben nu van plan met een week of 2 ook zelf weer eens te rijden ( na anderhalf jaar, als ik het nog maar kan ;)). Het weer wordt weer wat slechter waardoor fietsen af en toe was lastiger wordt met dat frisse gehups.
Ze blijft nog wel de hele winter op haar eigen paddock, ik durf haar in de wintermaanden niet te introduceren en ik verwacht dat de kudde met een week of 4/5 weer op de paddock staan en dat is voor ons nog net de vroeg om al op een grote paddock te mogen.

Trailerladen ging ook echt belabberd op de weg terug van de kliniek, daar heb ik nu dus ook iemand voor benaderd. Weer even terug naar het oefenen en Rox weer vertrouwen te geven in de trailer. En in mij om de trailer op te gaan zonder spanning.
Dus we blijven lekker bezig.

Afbeelding

amazone77

Berichten: 4883
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 18:44

Afbeelding

Hoi Allemaal.
Na een hele lange tijd weer eens hier ingelogd op bokt. *\o/*
En super leuk om hier weer rond te neuzen.
Mijn knappe Willem is vier maanden gelden 25 jaar geworden en nog steeds super fit gelukkig.
We doen het wat rustiger aan, met mooi weer een lekker bosritje en een keer of 2 tot 3 in de week lekker longeren om zijn spieren soepel te houden.
En daar doet hij het gelukkig nog steeds heel goed op. <3

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 07:02

Wauw wat ziet hij er nog geweldig uit! <3

Die van mij is ook 25 *\%/*
Afbeelding

Stal_Fiore

Berichten: 9351
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 08:27

Haiiii

Lang geleden kletste ik met jullie mee, over m’n oude haffie. Die is er helaas niet meer…
Heb nu anderhalf jaar een nieuwe knappe dame.
Kom graag weer mee kletsen met jullie.

Goed om te lezen dat het met Roxy steeds beter gaat!

Stal_Fiore

Berichten: 9351
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 08:34

J30d schreef:
Nog meer lange ruiters? Ik zelf ben ook 1,78 maar vanaf welke maat past een haflinger “mooi” ? Handig om mee te nemen in mijn toekomstige zoektocht :D


Ik ben 1.82 en heb een haffie van 1.55


Afbeelding

Afbeelding




Mijn oude haffie was 1.48

Afbeelding