[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maessie

Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:45

Volgens mij heeft de everdijhof ze wel samen staan. Verder ken ik gern hengstenhouder die dat doet ivm kans op blessures. Onze jonge hengst liep altijd bij onze oudere ruin, dat zou ik langer aandurven dan 2 hengsten bij elkaar.

Wij dekken dit jaar ook weer. Nu al benieuwd naar de uitkomst! :D

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 17:42

maessie schreef:
Volgens mij heeft de everdijhof ze wel samen staan. Verder ken ik gern hengstenhouder die dat doet ivm kans op blessures. Onze jonge hengst liep altijd bij onze oudere ruin, dat zou ik langer aandurven dan 2 hengsten bij elkaar.

Wij dekken dit jaar ook weer. Nu al benieuwd naar de uitkomst! :D


Bij vd Berg lopen Allacher en Stakkato volgens mij ook geregeld samen. Er zijn althans foto's van beide heren in één paddock samen. Dat zal wel goed gaan dan, neem ik aan :j

Oeh spannend! :))

maessie

Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:02

Nu je t zegt, idd skippy! Die gaan ook vaak samen op pad natuurlijk.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:38

maessie schreef:
Nu je t zegt, idd skippy! Die gaan ook vaak samen op pad natuurlijk.


Ja precies. Dat heb ik onthouden omdat dat de opa (Allacher) en vader (Stakkato) van Doortje zijn ;)

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 10:14

Hoop dat die van mij het ook goed blijft doen met andere hengsten :o

Als ik hem mee verhuis straks wil ik er het liefst een jonger haflinger hengst bij gooien en mocht het veulen een hengst zijn dan zou die er wellicht later ook bij kunnen. Voor nu is er geen verandering in zijn gedrag gelukkig. Alleen als hij nu langs de paddocks loopt brult hij een stuk meer, maar ook dat komt wel weer goed :Y)

Heb nu 5 keer op wolf "gereden," plan is om er nog zo'n 3 keer op te zitten en dan krijg hij de rest in ieder geval tot oktober vrij :D

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 10:39

@K_Nolan och dat brullen is niet per se iets van hengsten hoor. Je moet Doortje eens horen. Die kan ook gillen en in piaffe langs andere paarden gaan. En dat is toch écht 100% een merrie ;)
Maar goed, heeft wel te maken met hormonen natuurlijk, dát wel.

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:35

@Skippy01: leuk he die gillers. Meneer kan er vooral wat van op stal, we hebben 5 hengsten staan maar Wolf is veruit wel de luidruchtigste :Y)
Gelukkig is meneer verder wel op en top braaf. Gister stond meneer in de paddock en de merrie die er naast stond werd er spontaan hengstig van, maar wel echt even vervelend hengstig (rennen en tegen de balken aan plassen van de scheiding van de paddock waar Wolf stond). Meneer gaat dan zeker wel showen en de paddock is dan gewoon te klein en ben ik bang dat hij blessures krijg dus dan haal ik hem er uit. Op het moment dat ik dan de paddock in stap komt hij gelijk naar me toe en is alles weer rustig; top vriendje.

Dinsdag hoor ik of de hengst die ik op het oog heb als weidevriendje er nog is, ik hoop het wel want ben stiekem wel een beetje verliefd op die geworden. Anders ga ik verder zoeken, van de week gaan we richting Drenthe om te tekenen voor ons huis en dan horen we wanneer we er echt in kunnen (overdracht staat op September, maar de verkoper zei al dat dit waarschijnlijk een stuk eerder kan). Voor die tijd zijn we ook gewoon welkom om daar alvast wat dingen te doen. Op dit moment is er bijvoorbeeld geen weideafrastering en het liefst wil ik de paarden wel gelijk mee met de verhuizing omdat het anders wel heel lang rijden wordt als ik wolf en mace even wil knuffelen. :+

Vandaag ga ik voor de eerste keer met Wolf met de dubbele lijnen werken om te kijken of ik er wat stuurwerk in kan krijgen. Ben benieuwd hoe hij dit gaat doen.

Mace gaat vooralsnog rustig, van de week nog even aan de longe gezet maar vind haar nog steeds niet helemaal lekker lopen. Voor mijn gevoel loopt ze wel wat beter dus ben blij dat er een stijgende lijn in zit. Voor alsnog heeft mevrouw rust, ze komt in de ochtend op de wei en in de middag zet ik haar zelf in de paddock en lopen we nog wat rond op het harde. Enige lastige is dat ze nu dus eigenlijk gewoon te dik wordt, ze is al van het bix af (krijgt een handje omdat het anders zielig is met voeren) en staat in de ochtend een uurtje op de wei. Kilo's blijven er aankomen

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:09

Spannend K_Nolan, de plannen voor het nieuwe huis! Heerlijk vooruitzicht. Balen dat Mace nog niet helemaal oké is, maar fijn dat Wolf daarin tegen lekker bezig is. Ik snap ook wel dat je je oudje daar laat staan, om die op zijn leeftijd weer te verhuizen is voor hem ook niet super fijn. Zeker als hij het daar zo goed doet!

Ik denk zondag met twee stalgenoten met de trailer weggeweest. Op stal laden was zo gedaan, op het parkeerterrein laden ging iets minder. Maar met 30 min hadden we alle 3 de paarden staan. Ritje was zwaar, het duinzand is erg diep. We hebben dus maar een kort ritje gemaakt maar we hebben wel meerdere herten gezien. Waarvan er 3 vlak voor Roxy overstaken, ze vond het zelf redelijk normaal. Ik was dolenthousiast!Afbeelding
Afbeelding

Fangio

Berichten: 2558
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:01

Is luidruchtig zijn niet een haflinger ding? :') Mijn vorige (een ruin) kon er ook wat van, mijn huidige ook en ik ken er zo nog verschillende die zich altijd moeten laten horen. Ik vind het meestal wel gezellig :Y)

@ Lenexa, mooie rit! Had hem ook al op insta zien langs komen, heerlijk zo echte ruiterpaden, die hebben wij hier eigenlijk niet.

Wij waren vandaag ook nog eens heerlijk naar het strand geweest. Mn laatste vrije dag in april en met dit weer 8-) Helaas vanaf 1 mei is het strand overdag weer verboden terrein voor de paarden.


K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 20:53

@Lenexa wat heerlijk zeg zon buitenrit, hopelijk gaan ze de volgende keer er sneller in :D

@Fangio mijn ruin kan ook flink gillen inderdaad, maar denk dat Wolf bijna nog te horen is als er een fullmetal band aan het spelen is -O- wat heeeeerlijk zon strandrit, 10 mei komt een van me andere merries terug en voor ze naar eventuele nieuwe mensen gaat wil ik op haar ook nog even het strand over. Inmiddels denk 6 jaar geleden dat ik dat heb gedaan

Vandaag Wolf met een dubbele longe gelongeerd en we konden zelfs van hand veranderen :o beetje oefenen voor straks onder het zadel


Afbeelding

Nog niet perfect, maar wel super trots

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:22

Mag ik mijzelf ook hier aanmelden?

Ik ben willeke en ik ben in bezit van 2 haflingers. Stanley van bijna 23 en Maximus van bijna 3 (gefokt door @maessie op bokt)

Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:24

Uiteraard! Welkom! Meer haffies is altijd beter, toch? ;)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:51

maessie schreef:
Volgens mij heeft de everdijhof ze wel samen staan. Verder ken ik gern hengstenhouder die dat doet ivm kans op blessures. Onze jonge hengst liep altijd bij onze oudere ruin, dat zou ik langer aandurven dan 2 hengsten bij elkaar.

Wij dekken dit jaar ook weer. Nu al benieuwd naar de uitkomst! :D


Wat leuk!! wie laat je dekken en door wie?

maessie

Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:08

Velina weer, en ben aan het kijken of ik haar gedekt kan krijgen met Stübenkonig. Zou dan wel ki worden, dus is even kijken wat daarin het handigste is. (Is vaak best wat duurder en meer gedoe) Heb ook geen andere merries nog weer staan om te fokken, en Vlien heeft nu de leeftijd nog.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:52

maessie schreef:
Velina weer, en ben aan het kijken of ik haar gedekt kan krijgen met Stübenkonig. Zou dan wel ki worden, dus is even kijken wat daarin het handigste is. (Is vaak best wat duurder en meer gedoe) Heb ook geen andere merries nog weer staan om te fokken, en Vlien heeft nu de leeftijd nog.


Super leuk. hopelijk gaat het lukken .Dan heeft maxi volgend jaar weer half broertje-zusje bij :P

Fangio

Berichten: 2558
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 21:47

@ Knolan, wat doet hij dat knap! En jij ook, ik raak zelf altijd helemaal in de knoop met dubbele longe :')
@ Plutolover, welkom! Leuk stel heb je!

Wij gaan morgen weer voor het eerst naar de les! Is alweer geleden van in december, eens zien of we nog enigzins een bak rond kunnen komen :+ Ik moet altijd weer zo wennen, wij rijden alleen maar buiten verder en als ik dan vooral weer moet galoperen in een bak dan is dat toch altijd weer even wennen. Niet dat we zo hard gaan buiten ofzo, maar dat is toch weer anders met een arbeidsgalopje met iedere 40 meter een bocht erin :P

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:50

@Fangio,eenmaal met haar hand veranderen liet ik de lijn vallen. Gelukkig stond meneer gelijk stil haha. Hoe ging de les?

@plutolover wat een knapperds!

Wolf blijft bezit met z'n bit, iets wat hij voorheen dus niet deed. Heb alweer een controle staan met de tandarts, ondertussen gaat hij 4keer in het jaar... eigenlijk wil ik een bitfitter laten komen voor een trust flexibele stang, maar wolf kan ik natuurlijk nog niet echt laten zien onder het zadel, dus dat is wellicht een beetje lastig...

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:36

@k_nolan ik weet niet wat je er nu in hebt, maar bijna alle jonge paarden die ik rijd, lopen het fijnst op een ongebroken trensje. Weinig ruis, ligt stabiel. Ik gebruik een ongebroken watertrens voor Doortje, voor onzekere paarden een ongebroken bustrens of d-trens (ligt nog stiller).

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:44

Ik heb nu een dubbelgebroken bustrens voor Wolf van Trust, maar waar hij er eerst perfect op liep loopt hij dus nu al een paar weken te rommelen..
Ik ga even kijken of ik een ongebroken trens kan vinden op marktplaats om het eens te testen :j

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:54


Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:36

K_Nolan, ik heb volgens mij nog een ongebroken bustrens liggen. Ik gok maat 12,5. Die zou je zo mogen ophalen. Ik ben einde middag op stal, dan kan ik even kijken welke het precies is. Ik denk Harry's Horse of iets vergelijkbaars. We hebben er denk max 10x mee gereden..

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:41

Dat zou super zijn Lenexa, 12,5 heeft hij nu ook. Thanks! Laat maar weten wanneer ik hem zou kunnen ophalen, hopelijk is een ongebroken bustrens de oplossing voor Wolf *\o/*

PeerAppel

Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 12:18

@K_Nolan, en? Hengst erbij gekocht?
@Lenexa, oeh dat ziet er prachtig uit! <3 Is dat in de buurt?
@Fangio, jammer dat je vanaf mei het strand niet meer op mag. Wanneer mag je dan weer?
@K_Nolan, ziet er goed uit zeg!
@plutolover, welkom Willeke! Ik ken je al van insta natuurlijk. Gezellig dat je erbij komt!
@Fangio, hoe ging je les? In de bak is altijd weer wennen. Ik ken dat wel inderdaad.
@K_Nolan, hopelijk helpt Lenexa's bitje!

Wij hadden maandag ons zadelpasconsult gepland staan. Ik was super benieuwd waar we op uit zouden komen. Ondanks dat de bus vol lag, had ik niet veel keus met mijn vierkante paard. :+ Want,
Tekna: te lang
Wintec: net iets te lang, maar ook verkeerde vorm boom (te recht)
Zaldi: te lang

We zijn uiteindelijk uitgekomen op dit mooie zadel. Het is een 17 inch Edix Yasir. Monroe had alleen weinig zin in testen, dus het is een klein gokje. Maar ik durf hem, na een paar dagen bedenktijd, wel te wagen.

Afbeelding

En anders verbetert het in ieder geval mijn zit enorm. Lichtgroene dekje is met mijn Rossner zadel, donkerblauw met de Edix Yasir.

Afbeelding
Afbeelding

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 12:39

@Peerappel, helaas was de hengst al weg erg jammer dus (was 2e op de lijst). De zoektocht gaat verder, nu heb ik op marktplaats nog de advertentie staan van Dutch dus als zij verkocht wordt denk ik dat ik de advertentie aanpas naar "jonge koudbloed hengst gezocht." Ik kreeg wel van wat fokkers wat hengsten aangeboden maar enkel veulens en ik vindt dat wel wat riskant, ik ben aan het zoeken tussen de 1,5 en 3,5 jaar oud met een sterke voorkeur voor een 2-jarige. En dan ook niet de hoofdprijs want het wordt echt gewoon puur als vriendje voor hem.

Je zit is inderdaad een stuk beter op je nieuwe zadel, ik vindt het echt een gaaf zadel hoor (en het lichtblauwe dekje blijft ook leuk <3 ) Fijn dat je goed geslaagd bent, Wolf waren de Wintec zadels ook net te lang de tekna ligt echter perfect

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 14:44

@peerappel mooi nieuw zadel hoor!:j
Die komt er best vaak uit bij hafs, tinkers, Friezen als goed passend inderdaad.

Doortje heeft een super rechte rug juist, waardoor bij ons in het betaalbare spectrum juist alleen Wintec overbleef :')