Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 483 van de 515 [ 12859 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486 ... 515  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

 
Profiel   

Vandaag voor het eerst sinds 4.5 maand mijn Zyta terug opgenomen.
Volgende maand wordt ze alweer 19. Wat gaat de tijd toch snel...

TiSento is nu 1.5 week van ons weg. Het blijft zo onwezelijk...
Rond mij worden overal veulens geboren. Het veulen van één van de beste vriendinnen wordt normaal volgende week geboren.

Ik ben superblij voor haar, ik kijk er imméns naar uit, maar wat speelt mijn moederhart op.
Kletterende eierstokken voor een paardenbaby...

Ik kan niet wachten tot het hummeltje er is, om dat even graag te zien als onze TiSento.
En wie weet, sluit ik ooit nog een eigen veulentje terug in mijn hart.

Eind mei rij ik richting NL om de mama van TiSento te bezoeken, alsook zijn halfbroertje en een 'neefje'.
Dat veulentje, heeft aan papa's kant zelfde bloed als Ti, dus het voelt voor mij ook een stukje TiSento dat daar aanwezig is :)

Wat zijn we uiteindelijk toch allemaal stuk voor stuk watjes he...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 21:49 



 
Profiel   

Alles goed met de haflingers verder? Hier alles rustig, mace is vanochtend gescand en het hartje van het veulen klopt, helemaal blij dus.

Wolf heeft het voor het eerst uit de hand gedekt. Wel even spannend, maar meneer gedroeg zich echt voorbeeldig. Wachtte rustig tot hij mocht dus helemaal perfect. Trots op mijn kerel <3

Wolf waren eerder al weer doppen door de tandarts verwijderd en longeren met bitje gaat bijna weer geheel perfect, nu uiteraard weer wat rust na zijn dekavontuur ;)


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 23:00 



 
Profiel   

Spannend K_Nolan!

Hier alles vooral heel rustig. Iedere keer zeiknat regenen op stal betekent wat minder trainen en als we trainen vooral aan de hand of aan de longe.

Inmiddels vinden wij dit van de regen :+ :
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 07:08 



 
Profiel   

Hey allemaal! Sorry ik heb een hele tijd wel meegelezen maar niet echt gereageerd.. druk druk druk :Y)

Skippy, vreselijk hé dit weer... gelukkig hebben wij een binnenbak maar als je altijd buiten moet rijden dan snap ik dat je je motivatie wel een beetje verliest :7
K_Nolan, wat fijn dat het allemaal weer een beetje de goede kant op gaat! Hopen op een mooi veulentje komend jaar <3 Misschien heb ik het gemist, maar hoe gaat het met de aankoop van het huis?

Afgelopen week foto's laten maken, zoooo blij mee <3
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 09:41 



 
Profiel   

@flicka gave foto's! <3 :j

Ja, altijd buitenrijden is normaal niet erg: je calculeert in dat je in de winter minder kunt trainen. Maar nu het in mei nog steeds regent, wordt het minder leuk ;) maar goed, ze komt wel aan haar beweging in de kudde gelukkig, alleen niet aan gerichte training natuurlijk. Plus: ze verveelt zich wel een beetje geloof ik. Doortje werkt oprecht heel graag en staat nu echt te kijken bij het hek als ik weg ga 'gaan we wéér niks doen?!'
Toen ik afgelopen week aan de hand ging werken, knalde ze er echt alle oefeningen uit die ze kent, ongevraagd, dan weet ik dat ze het werken echt wel mist...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 09:57 



 
Profiel   

Héél mooi Berber! Roodkerk?

Hier komende week Vlien naar de insemineerder, mis ik wel de onderlinge van de club, maar goed, rijden gebeurt nu toch ook wat minder met dit weer. Heb de paarden nog nooit zó laat op het land gehad.. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 10:55 



 
Profiel   

maessie schreef
Héél mooi Berber! Roodkerk?

Hier komende week Vlien naar de insemineerder, mis ik wel de onderlinge van de club, maar goed, rijden gebeurt nu toch ook wat minder met dit weer. Heb de paarden nog nooit zó laat op het land gehad.. -O-

Ja klopt! Roodkerk idd :j
Oh leuk zeg! Hopen op een mooi veulentje volgend jaar!
Bij ons gaan de paarden vandaag voor het eerst op het land maar het is echt nog hartstikke nat -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 11:02 



 
Profiel   

Dacht het al, Anna stuurde laatst ook al een foto van hetzelfde bosje volgens mij. Echt zo mooi daar altijd! Bij ons ook nog zeiknat helaas, nou ja niks aan te doen..
Hoop idd op nog zo'n knapperd als Vogue, echt zo jammer dat ik die hengst niet nog een x kon gebruiken!
[ img ]
Vlien dr nieuwe hoofdstel nog snel even gepast <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 13:37 



 
Profiel   

maessie schreef
Dacht het al, Anna stuurde laatst ook al een foto van hetzelfde bosje volgens mij. Echt zo mooi daar altijd! Bij ons ook nog zeiknat helaas, nou ja niks aan te doen..
Hoop idd op nog zo'n knapperd als Vogue, echt zo jammer dat ik die hengst niet nog een x kon gebruiken!
[ [url=m/OghqrV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vlien dr nieuwe hoofdstel nog snel even gepast <3
[ [url=m/sOud9u.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vogue heeft zo’n mooi elegant hoofdje! En wauw mooi hoofdstel, staat haar prachtig :j <3

Wij hebben vandaag ook weer even geoefend, maar rij toch liever op trens :Y)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 14:24 



 
Profiel   

Wat knap toch allemaal die Haflingers hierboven <3

Ik zit nu op 4 weken na de knie-operatie en heb Zyta nu 1 dag aan de hand een 3 kwartier gewandeld, 1x gelongeerd en 1x gehandwerkt. Niet pijnloos, maar acceptabel :)

Donderdag reis ik, als het goed is, naar Nederland. Even TiSento zijn halfbroer gaan bezoeken en de andere 2 veulentjes die er geboren zijn kroelen.

Ik ben gisteren bij een vriendin op bezoek geweest met een hoogdrachtige Fjordenmerrie. Ik word 'meter' van 'baby B*aba' (mams noemt E*laba) en het heeft mijn maag gans in een knoop getrokken.

Ik mis mijn TiSento immens hard en ik mis het om een kleine uk op de wei te hebben en al die veulenfratsen te zien.

Het voelt goed om terug bezig te zijn met mijn Zyta, maar toch, er mist wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 20:44 



 
Profiel   

@mi_amore ik snap het wel, dat moet heel dubbel zijn allemaal :knuffel:
Maar wie weet wat er op je pad komt allemaal!
En wat goed dat je toch al weer bezig bent, maar houd wel je grenzen in de gaten hè, pijn is een signaal :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 21:38 



 
Profiel   

Ooh maar die knie heelt niet meer hoor, die is wat het is en ik ben dankbaar dat ik überhaupt kan stappen en dat de pijn niet meer moordend aanwezig is (tibiaplateaufractuur).

De afgelopen 4 maand deed elke stap zetten zo gigantische pijn dat ik blij ben dat het metaal eruit gehaald is :')

Heeft iemand soms ervaring met Bucas freedom turnout regendekens en Haflingers...?
Ik zie dat die geen loopsplit heeft en maar 1 sluiting en vraag mij af of die 'past'.

Deze spreekt ook wel aan vanwege het halsgedeelte:

https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... orId=10142

Mijn 19-jarige dame maakt in de winter superveel vacht aan maar met die rare winters, dus te veel.
Ik had haar in jachtpatroon geschoren en zonder deken gezet, maar dat gaf dan weer een bronchitis -_-

Ze staat in de zomer met eczeemdeken en had haar liever in de winter zonder gehad, maar ja, het is het ene of het andere. Ofwel deken en probleemloos kunnen trainen zonder dat ze ziek wordt, of niet trainen. (ze staat op een weiland)

Ik begin serieus wat zenuwtjes te krijgen voor deze week.

Veulen van vriendin op komst, donderdag dan naar NL om de fokker te gaan bezoeken.
Misschien wat veranderingen op het werk.

Spannend, spannend, spannend...

Ik heb wel echt niks anders dan lof over de fokker van TiSento...
Ze is zich een hoedje geschrokken en zo oprecht, ik was direct welkom om op bezoek te komen,
ze gaat mee op zoek naar een mogelijks nieuw maatje, hoeveel zouden dat er toch doen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 11:12 



 
Profiel   

@Skippey01: Hier worden we ook gek van de regen; paarden kunnen nu ook niet meer de wei op helaas en dat merk ik zeker wel in hun gedrag :+
@Flicka12: Wat een mooie foto's zeg, prachtig <3 Wat betreft het huis lijkt vooralsnog alles door te gaan. Bank heeft de eerste controle op alle documenten gedaan en daar kwamen een paar opmerkingen uit wat we nog moesten regelen. Dit hebben we gedaan en morgen leveren we de papieren hiervan weer in, als het goed is komen ze dan niet meer met nieuwe opmerkingen dus dan is het wachten op het definitieve akkoord :D
@Meassie: Mooi hoofdstel hoor, staat erg goed :D Welke hengst gaan jullie gebruiken?
@Flicka12: Dat hoofdstel staat ook al zo mooi! Nolan pakte ik vaak ook op de trens in de wedstrijden, enkel als ik wist dat er een fotograaf zou zijn deed ik toch stiekem de S&T in :o
@Mi_Amore: Hopelijk komt er weer een hele leuke op je pad, het is je gegund :knuffel:


Bij ons staat nu een crossparcour, dus lekker met wolf aan de hand er even doorheen gegaan. Ik was nog nooit in die bak geweest en al helemaal niet met 7 andere paarden die er ook al in waren, maar meneer deed het super hield zijn aandacht goed bij mij en sprong alle enge dingen zonder te aarzelen <3

Ik was denk zenuwachtiger dan hij haha, hij had de avond ervoor gedekt dus was een beetje bang dat hij zich erg zou opwinden, hij is natuurlijk nog erg jong maar hij weet nu al goed het verschil tussen wanneer hij mag dekken en wanneer hij gewoon normaal moet doen :') _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 11:54 



 
Profiel   

MiAmore ik vind de Amigo fijner zitten, maar hangt ook heel erg van het model van je paard af.

Nolan, Velina gaat onder Stubenkönig :j Hij is populair, al meer dan 50 dekkingen dit jaar :oo Ik had héél graag nog een keer Blickfang gebruikt, maar die is helaas geruind. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 15:51 



 
Profiel   

@ Jurdywonan, mooi plaatje!
@ Miamore, pff, ik kan het me helemaal voorstellen. Ik kan zelf echt helemaal niet omgaan met het verlies van mn beesten... Mijne staan trouwens onder horseware dekens, die hebben ook geen loopsplit, maar passen super. Neem aan dat het ontbreken van een loopsplit bij Bucas dus ook geen probleem is.
@ Knolan, gefeliciteerd! Hopelijk broed ze er een mooi veulen van <3 En wat gaaf met die crosshindernissen!
@ Skippy, ja wij zijn het ook helemaal beu, en ik moet wel op buitenrit als ik wil rijden. Eens wat wind oid vind ik niet erg, maar die regen de hele tijd... Ondertussen staat de mijne alweer bijna 3 weken stil want als het dan eens droog is moet ik net werken :+
@ Flicka, prachtige foto's <3
@ Maessie, knappe ponies! Hier ook nog maar af en toe op het land. Kost een fortuin aan hooi zo nog, meestal staan ze tegen eind mei overdag op het land en snachts op de paddock, nu overdag paddock en snachts stal.

Ik heb mezelf opgegeven voor een dressuur examen begin juli... Ik ben echt nu al zenuwachtig. Het is van december geleden dat we nog regelmatig lesten (ben dit jaar nog maar 3x gegaan, shame on me) en nu staat ie dus ook alweer 3 weken stil. Volgende week dus maar weer in actie schieten met het lessen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 16:05 



 
Profiel   

Blickfang geruind? Oh wat zonde :(

Gelukkig heeft hij wat knappe zonen/kleinzonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 16:33 



 
Profiel   

@K_Nolan, fijn dat Mace weer goed loopt en de chiropractor ook positief is. Juli al over is al snel! Ging je die andere merrie nou verkopen?
@Mi_Amore, staat dat neefje ook te koop? Zou leuk zijn als je weer een veulen kunt kopen! En bijzonder van die fokker!
@K_Nolan, gefeliciteerd met de dracht van Mace! Hebben ze goed gedaan samen. :D
@Skippy01, ik snap je helemaal. Ben er ook wel zat van. Troost mezelf maar met: "het is vast goed voor de natuur"
@Flicka, zag de foto's al op Facebook. Suuuper gaaf! <3
@Mi_Amore, hier ook meer fan van Amigo op Monroe. De Freedom zat wat krap bij z'n borst, terwijl hij verder wel goed lag.
@Maessie, jeetje Blickie geruind. Wat stom zeg. ;( Daar wou ik over 20 jaar ook een veulentje van. :P
@Fangio, een dressuur examen? Doe je een opleiding ofzo?

Een aantal hebben het wel op mijn socials gezien, maar Monroe en ik zijn op vakantie geweest naar Drenthe vorige week. Het weer was niet optimaal (net als nu), maar ach. Je moet er maar wat van maken. Door de bossen drentelen is wel echt ons ding. Zodanig, dat Monroe eigenlijk niet meer naar huis wou. :+ (snap ik wel) Dus die liep wat te klooien met trailerladen. Uiteindelijk is hij toch weer mee terug naar de Groningse klei gegaan.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 17:42 



 
Profiel   

@maessie: dat is een hele mooie hengst, jeetje 50 dekkingen zag hem al vaak voorbijkomen op social media maar dat is heel veel zeg.

@Fangio: waarvoor ga je een dressuueexamen doen? Wel spannend zeg, hopelijk met een goed einde.
@PeerAppel: wat heerlijk he zon vakantie!

Mijn andere merrie heb ik verkocht. Het klikte zo goed met de eerste mensen dat ze hem van mij mochten kopen. Ze staat nu middenin de Veluwe. Als ik haar ga opzoeken neem ik lekker een van mijn paarden mee voor een ritje.

Als alles mee zit 1 juli al inderdaad, de verkoper heeft namelijk waarschijnlijk ook al een huis, anders wordt het augustus. Ben voor wolf nog steeds op zoek naar een vriendje, denk dat het een shetlander hengst gaat worden. Voor mace komt er eentje mee van een vriendin die komt een tijd bij mij staan om te beleren en ben nog in overleg over een 5 jarige haflinger merrie

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 17:56 



 
Profiel   

maessie schreef
MiAmore ik vind de Amigo fijner zitten, maar hangt ook heel erg van het model van je paard af.

Nolan, Velina gaat onder Stubenkönig :j Hij is populair, al meer dan 50 dekkingen dit jaar :oo Ik had héél graag nog een keer Blickfang gebruikt, maar die is helaas geruind. -O-


Hoezo is blickfang gecastreerd? Met monsoon had je ook ‘pech’

Wow 50 dekkingen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 18:05 



 
Profiel   

Mi_Amore schreef
Heeft iemand soms ervaring met Bucas freedom turnout regendekens en Haflingers...?
Ik zie dat die geen loopsplit heeft en maar 1 sluiting en vraag mij af of die 'past'.

Deze spreekt ook wel aan vanwege het halsgedeelte:

https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... orId=10142


Bucas past goed op de smallere haflinger van mijn stalgenootje. Past ook goed op de relatief iets smallere Paint van een vriendin. Relatief smaller, als in: wel nog rastypisch beide. De relatief smalle Paint die ik gereden had paste de EJ rindal heel netjes.

Op Doortje heb ik dekens van Shires liggen, maar Rambo zou ook moeten passen op haar. Doortje is breed, niet heel klassiek, maar wel breed in de schouder en boeg en met een heel flinke partij billen. Daarnaast is ze vrij kort. Daar past bucas niet mooi op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 18:11 



 
Profiel   

Ja echt zonde, spermakwaliteit ging achteruit. Dat is wel een B-lijn kwaaltje. Zijn zoon Bachelor is ook al geruind helaas. Verder nog niet gezocht, want meeste staat in Duitsland en dat is dan weer lastiger met de stamboekpapieren.

Stubi is idd superknap, viel op de keuring ook echt op, werd ook niet voor niks 2e natuurlijk. Maar had toch nog liever nog een x Blickie gedaan. -O-

Die Monroe, snap wel dat hij wilde blijven!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 19:13 



 
Profiel   

@K_Nolan, fijn dat je die al verkocht hebt! En leuk een merrie erbij. Had Wolf al een andere merrie gedekt? Of alleen nog maar Mace?
@Maessie, wat jammer. Ook dat het een B-lijn kwaaltje is. Was mij niet bekend. Fijn dat je kan insemineren. Doe je dat altijd? Of alleen nu ivm de afstand?
Ik snap hem ook! Er is kans dat ik in de komende jaren intrek bij mijn vriend. Eigenlijk wil ik Mon niet verhuizen, maar mijn vriend gaat op 50 km van stal af wonen dus ooit zal het wel haalbaarder zijn om te verhuizen. Heb Mon al beloofd dat hij alleen maar dichter naar het bos toe zal verhuizen en ik hem ooit wel achterna kom als ik mijn vriend eindelijk zover heb om op een Drents boerderijtje in de bossen te gaan wonen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 20:03 



 
Profiel   

Tijdje geleden dat ik hier gereageerd heb maar lees wel altijd mee. Afgelopen weken kon ik het als mijn eigen paard zowat beschouwen omdat de eigenaar een baby heeft gekregen dus kreeg de volledige zorg ervoor.

Drie weken geleden is mijn bijrijdpaard op de weegschaal geweest en ze woog 569 kilo. Sinds ze vorig jaar hoefbevangen is geweest staat ze op streng dieet en de stal eigenaar denkt dat ze wel 100 kilo is afgevallen. Ze vonden haar voor dit type haflinger er goed uit zien. Ook gemeten en ze is 151.8. Had niet gedacht zo groot haha.
Bovenste foto is in februari 2021 en onder mei 2020 paar dagen voordat ze hoefbevangen werd.

[ img ]

Twee weken geleden black fotoshoot gehad, mevrouw was een beetje vervelend, op zoek naar eten, niet stilstaan etc. Uiteindelijk toch 4 mooie foto's kunnen uitkiezen <3


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Vooral de eerste is heel dierbaar want vandaag hebben wij haar naar de kliniek gebracht want haar linker oog wordt er morgen uitgehaald want er zit een tumor op haar oog :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 21:24 



 
Profiel   

@ Peerappel, had het inderdaad al zien langskomen maar wat heerlijk zo'n vakantie met je paard <3 Ik heb die van ons begin dit jaar helaas moeten annuleren door die stomme wond, maar hopelijk komt het er ook nog eens van!
@ xxmh, daar is al een hoop vanaf! Jammer dat ze hoefbevangen is geweest. Wel prachtige foto's ook. Is het ook SCC dat ze op haar oog heeft?

Ik wil graag in Belgie gaan starten met wedstrijden rijden, omdat waar ik woon op een of andere manier alle wedstrijden in Nederland in mijn werkend weekend vallen en er niet echt veel zijn. Om verder in NL wedstrijden te rijden moet je met de tunnel en dat is met trailer 15 euro per enkele reis... Dat worden hele dure wedstrijden dus :+ Maar om in Belgie te mogen starten moet je eerst examen doen om te laten zien dat je uberhaupt wel kan rijden voor je op wedstrijd mag. Op zich een gewone simpele B-proef, maar die examens zijn er niet heel vaak en nu met corona worden ze vaak op een manege georganiseerd en zijn ze dan niet toegankelijk voor externen. Dus vandaar dat ik extra zenuwachtig ben, omdat als ik het niet haal het weer een paar maanden kan duren voor ik opnieuw kan.
Op zich moeten we makkelijk een B-proef kunnen, maar we zijn al lang niet meer op vreemd terrein geweest dus dat is dan toch altijd weer even meer afleiding enzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 15:57 



 

@xxxmh
Wat een prachtige fotos! Hele mooie lange manen ook.
Jammer dat ze hoefbevangen was, hopelijk is alles nu een beter
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 16:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 483 van de 515 [ 12859 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486 ... 515  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen