[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 15:31

De 1e proef zag er toch netjes uit, ondanks de stops bij de kantine. Leuk om jullie een keer te hebben gezien.
Gewoon km maken en juist wel meenemen. Hij moet gewoon ervaring opdoen.

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 16:50

@suffie ik verbaasd me ook dat ik in de tweede proef veel hoger had gescoord.. die tweede proef wou ik eigenlijk gaan afgroeten halverwege..

Heb je later niet meer gesproken, maar hoe had je het uiteindelijk gedaan in je proeven volgens de jury? Je hebt een leuke haflinger!

Denk dat ik hem ergens eind november weer ga starten, maar dan even in de buurt dit was best een flink lange rit voor ons!

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 19:06

K_nolan schreef:
@suffie ik verbaasd me ook dat ik in de tweede proef veel hoger had gescoord.. die tweede proef wou ik eigenlijk gaan afgroeten halverwege..

Heb je later niet meer gesproken, maar hoe had je het uiteindelijk gedaan in je proeven volgens de jury? Je hebt een leuke haflinger!

Denk dat ik hem ergens eind november weer ga starten, maar dan even in de buurt dit was best een flink lange rit voor ons!


Wij waren 2x 1e met 191,5 en 198,5. Mogen dus heel tevreden zijn met 5 weken onder het zadel en na 3 wedstrijden 11 winstpunten. Ze mag nog 1 x mee en krijgt dan wedstrijdverlof. Eind februari is ze uitgerekend.

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 19:26

suffie schreef:
K_nolan schreef:
@suffie ik verbaasd me ook dat ik in de tweede proef veel hoger had gescoord.. die tweede proef wou ik eigenlijk gaan afgroeten halverwege..

Heb je later niet meer gesproken, maar hoe had je het uiteindelijk gedaan in je proeven volgens de jury? Je hebt een leuke haflinger!

Denk dat ik hem ergens eind november weer ga starten, maar dan even in de buurt dit was best een flink lange rit voor ons!


Wij waren 2x 1e met 191,5 en 198,5. Mogen dus heel tevreden zijn met 5 weken onder het zadel en na 3 wedstrijden 11 winstpunten. Ze mag nog 1 x mee en krijgt dan wedstrijdverlof. Eind februari is ze uitgerekend.


Heel netjes! Welke hengst heb je gebruikt?

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 19:34

Nanuk was al drachtig toen ik haar kocht van de hengst Avicii. Ze is zelf een Notting Hill x Serpico
Mijn andere merrie Happy is drachtig van Noakley BE. Happy is een Schach x Winser-G.

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 19:44

Ow leuk noakley heb ik ook nog naar gekeken voor een van de merries, uiteindelijk toch voor big time gegaan. Staat nog wel op mijn lijst dus benieuwd wat er bij jou uit komt rollen!

Sato
Berichten: 36
Geregistreerd: 13-10-21

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 00:28

@suffie wat knap zeg! Ik ga straks even spieken naar die hengsten! Altijd leuk om te zien wat andere mensen verwachten!

@K_nolan hoe gaat het nu bij jullie?

Zijn er hier nog meer drachtig en zoja van welke hengst? Wij hebben meerdere drachtig staan! 3 als alles goed mag blijven gaan!

Ik zag de vraag of wij wedstrijden rijden het antwoord nog niet het kriebelt wel enorm moet ik zeggen! Zijn er mensen in het Noorden die wedstrijden rijden?

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 08:20

Jaaa ik rij wedstrijden in Friesland! En zit ook in de organisatie van de NHPS wedstrijden in het noorden :D

Sato
Berichten: 36
Geregistreerd: 13-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 08:36

Flicka12 schreef:
Jaaa ik rij wedstrijden in Friesland! En zit ook in de organisatie van de NHPS wedstrijden in het noorden :D


Ooh wat leuk! Heb je tips voor wat leuke wedstrijden vanaf halverwege November?

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 14:23

SamanthaSato schreef:
Flicka12 schreef:
Jaaa ik rij wedstrijden in Friesland! En zit ook in de organisatie van de NHPS wedstrijden in het noorden :D


Ooh wat leuk! Heb je tips voor wat leuke wedstrijden vanaf halverwege November?

Rij jij ook in Friesland? Ik start meestal in Burgum, Oudega, Oenkerk, Bakkeveen, Vrouwenparochie etc, allemaal een beetje in de buurt :=
De volgende haflinger wedstrijd is pas in Februari (Vinkega)

Sato
Berichten: 36
Geregistreerd: 13-10-21

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 16:58

@Flicka12 het liefst een beetje in de regio van Assen! Die in Vinkega wil ik wel graag meerijden!

maessie

Berichten: 5748
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 21:58

Hier ook een (gepauzeerde) wedstrijdruiter, iets met veulentjes enzo.. nu niks drachtig, komend jaar waarschijnlijk 2 laten dekken. Velina wil ik onder Arlon, en Vogue ben ik nog niet helemaal over uit. Ik start ongeveer dezelfde plekken als Berber, met Foudgum er sws nog bij, das mijn thuiswedstrijd.

Doe ook mee met het organiseren van nhps wedstrijden noord. :j

Samantha dah heeft ook altijd wel wat in de buurt van Assen :j

Suffie, heel benieuwd naar je komende veulentjes! :j

Sato
Berichten: 36
Geregistreerd: 13-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 22:48

maessie schreef:
Hier ook een (gepauzeerde) wedstrijdruiter, iets met veulentjes enzo.. nu niks drachtig, komend jaar waarschijnlijk 2 laten dekken. Velina wil ik onder Arlon, en Vogue ben ik nog niet helemaal over uit. Ik start ongeveer dezelfde plekken als Berber, met Foudgum er sws nog bij, das mijn thuiswedstrijd.

Doe ook mee met het organiseren van nhps wedstrijden noord. :j

Samantha dah heeft ook altijd wel wat in de buurt van Assen :j

Suffie, heel benieuwd naar je komende veulentjes! :j


Aah Arlon de merrie waar ik mee ga starten was drachtig van Arlon alles zag er goed uit maar helaas bij het opvoelen was het weg! De andere 2 zijn dragend van Stubenkoning.. en die andere weet ik zo effe niet uit mn hoofd die is nog maar net bij ons! Oh dankjewel zou het is in de gaten houden!

maessie

Berichten: 5748
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 22:55

Ah leuk, ik heb er nu een Stubenkönig bijlopen. :D Helaas een hengst dus die zal nog wel verkocht gaan worden. Misschien dat ik Vogue daar ook mee wil laten dekken, nog niet helemaal over uit. Arlon kan daar niet op helaas.

Sato
Berichten: 36
Geregistreerd: 13-10-21

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 23:02

Wij hebben een week of 3 terug het hengstveulen verkocht was ook een Stubenkoning.. was echt een mooi hengstveulen!

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 09:16

maessie schreef:
Hier ook een (gepauzeerde) wedstrijdruiter, iets met veulentjes enzo.. nu niks drachtig, komend jaar waarschijnlijk 2 laten dekken. Velina wil ik onder Arlon, en Vogue ben ik nog niet helemaal over uit. Ik start ongeveer dezelfde plekken als Berber, met Foudgum er sws nog bij, das mijn thuiswedstrijd.

Nu Velina niet drachtig is, ga je dan weer starten? :)) Foudgum ben ik één keer geweest toen ging het heel slecht dus heb me daar nooit weer voor aangemeld :Y)

maessie

Berichten: 5748
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 14:01

Ik moet eerst maar weer wat serieus aan t trainen. Vlien de bespiering er weer wat op, want t veulen heeft haar leeggetrokken. Tegen die tijd zal t wel weer dektijd zijn |o

Ik kan lopend naar Foudgum, en les daar natuurlijk ook veel :j

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 16:12

Ik lees nog steeds mee

Leuk afke dat je beide wilt dekken.

Hier gaat het beleren van Maximus super! Ik hoop volgend jaar zomer ofzo keer b te starten om ervaring op te doen.

Stanley zit helaas in de lappen mand z’n oog is beschadigd en nog maar de vraag of hij nog z’n zicht terug krijgt.

Stanley gaat met pre pensioen ik zin van als z’n zicht niet terug komt hij niet meer gereden wordt. Alleen wat grondwerk en leuke dingen. Nu mag Max zijn stokje over nemen als in naar de Human & horse Academy dagen ga.

Maar ik hoop dat Stanley z’n zicht nog wat terug komt.

maessie

Berichten: 5748
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 16:34

Ja las het al Willeke, ik duim mee, spannend hoor!

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 19:37

@Samantha Mace mogen we met 3 weken longeren (ik gooi haar eerst even los in de buitenbak en dan wacht ik wel even een uurtje tot ze weer kalm is haha) dus hopelijk goede verbetering dan.

De rest van de paarden gaat goed. Jacky halfzusje van mace is drachtig van big time en ben heel benieuwd wat daar uit komt rollen.. december scan ik haar nog een keer om te kijken.
Volgend jaar heb ik er 2 drachtig, beide half zusjes dus op basis wat er nu bij jacky uit komt rollen ga ik dan heel hard nadenken.. beide merries zijn wat kort in de schouder vooral

Jammer dat er 1 niet meer drachtig is zeg! Ga je haar starten dit jaar?

@meassie hopelijk gaat het opbouwen snel en kan je toch nog lekker wat wedstrijden mee pakken!

@Pluto wat balen zeg is hoe gaat het nu met z'n zicht?

Wolf mag zondag toch nog een keer mee op westrijd, wel ver dus ik hoop dat we wat later op de dag moeten dan kan hij nog even in een stal staan.

Hij wordt wel steeds sterker
Afbeelding

Zo blij met dit beeld

Sato
Berichten: 36
Geregistreerd: 13-10-21

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 19:47

Ohhh ben heel benieuwd dan wat eruit komt!

Ontzettend jammer maar dat is niet anders!

Dat is wel de bedoeling! We zijn woensdag voor het eerst in een binnenbak geweest! Woensdag gaan we weer! Afbeelding

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 19:50

SamanthaSato schreef:
Ohhh ben heel benieuwd dan wat eruit komt!

Ontzettend jammer maar dat is niet anders!

Dat is wel de bedoeling! We zijn woensdag voor het eerst in een binnenbak geweest! Woensdag gaan we weer! [ [url=m/lGFZff.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik ben ook heel benieuwd, duurt altijd weer zo verschrikkelijk lang haha.

Ow wat goed, ben benieuwd hoe ze het gaat doen komt vast helemaal goed

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 15:45

@ Knolan, ja die grote vind het helemaal prima met die merries. Even brullen als er 1 weg gaat of terug komt, maar verder doet ie z'n ding. Kleine is helaas totaal het tegenovergestelde. Van de zomer was hij wat te dik, maar nu is het al zover gekomen dat ik die kleine snachts op stal extra voer. Betert ook niet nu ze er langer staan helaas.
@ Plutolover, wat vervelend van Stanley! Weet je wat er is gebeurt?
@ Samanthosato, het ziet er wel een prachtige bak uit zeg! Fijn om daar te kunnen rijden

Wij hadden afgelopen weekend weer aan een WE clinic mee gedaan. Zoveel lol gehad weer. Hij begint echt al mee te denken (soms iets te goed :+ )

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 19:13

Waar ga je zondag heen Knolan? Wij zijn in Gendringen.

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 21:21

@Fangio leuk zo'n clinic weer! Fijn dat hij niet zo op de merries reageert dat scheelt een hoop!

@suffie we gaan naar Heeze, kregen een uitnodiging voor de finale van het nhps en na wat twijfelen toch besloten om heen te gaan