[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 10:28

pff dat duurt inderdaad lang, dat Lemieux dekje. Maarja dan heb je wel wat inderdaad, ik ben heel benieuwd hoe die staat!

Leuk om te lezen hoe jullie paardjes staan! Ik zou het toch wel heel erg lastig vinden als ik niet alles zelf in de hand heb, vooral qua voeding omdat zij niet gewoon een kilo brok kan hebben, en bovendien vind ik vaak dat ze op veel stallen veel te lang in de stal staan.
Ben toch wel heel blij met hoe ze nu dus staat, lekker aan huis. Veel werk om elke dag voor school en in de avond erheen te moeten om te voeren en uitmesten maar ik vind het het 4 dubbel waard, het valt me eigenlijk ook best mee, het kost veel tijd maar ik vind het altijd wel leuk om het te doen!
Alleen de weide en omheining onderhouden vind ik soms wel stresvol, als er weer eens iets stuk is, maar dat hoort erbij. Ik ben dan zelf ook 17 en moet alles zelf beslissen en doen, mijn ouders die willen best een keer een ochtendje het hooi erin gooien als ik dat uitleg, in geval van nood. Maar verder hebben ze er niks mee te maken. Gelukkig doe ik het wel samen met een vriendin die haar paard erbij heeft staan, zo kunnen we wel afwisselen.

Alleen vanaf september ga ik studeren, in Velp, dus ongeveer anderhalfuur reizen, dus ik hoop dat dat te doen gaat zijn, anders moet ik toch evt op kamers en dan zou ik dus ook een pensioenstal voor april moeten vinden daar, ik heb al wel een keer gekeken maar de enige stal die een beetje in de buurt kwam van mijn eisen koste zo'n 380 per maand -O- .

gister hebben wij ook weer even gereden, ze liep super lekker! Wijken ging wat minder, ze heeft de neiging om te veel stelling aan te nemen en dan over dr schouder weg te lopen, maar gelukkig laat ze zich wel redelijk corrigeren.
Ook weer een keer een stukje gefilmd want er was iemand mee dus dat is altijd leuk om terug te zien.

beetje onduidelijk maar hier 2 Stills uit het filmpje, ze begint steeds meer 'erdoorheen' te lopen, vaak loopt ze een beetje net wel net niet ontspannen door de kaak maar ze liet gister echt helemaal los en begon mooi af te kauwen.
Afbeelding
Afbeelding

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 10:55

Leuk dat jullie dagelijks gaan! Mon staat volpension, dus eigenlijk hoef ik niet elke dag heen. Doordeweeks ben ik er vaak wel dagelijks, maar in het weekend niet altijd. Mijn vriend studeert ergens anders en is alleen in het weekend thuis, dus zaterdags sla ik vaak wel over, omdat ik dan ook altijd van 8.30-16.30 werk en daarna wil ik dan altijd wel even mijn vriend zien. Zondagavond gaat hij vaak weer terug en dan rijd ik altijd lekker weer naar stal voor mijn andere vriendje. <3

Kayenne, fijn dat het kwartje tijdens het rijden uiteindelijk wel viel! Stijfheid gaat vast zelf weer over.
Faitherr, rijfoto's zien er netjes uit! Fijn dat ze goed liep. Aan het wijken nog wel wat te sleutelen dus? Handig dat je iemand mee had om het te filmen.

Monroe's APK is gister afgerond met een bezoekje van de tandarts. Ze vond hem erg gevoelig. Nou vertel mij wat. Hij flikte het een tijdje om de stal binnen te komen als ik hem los had op de verharding en z'n avondeten aan het klaarmaken was. De eerste keer heb ik hem teruggezet. 3 minuten later stond hij weer op het gangpad. Toen heb ik naar hem gegild en hij heeft het nooit weer gedaan. Er bestaat nu een of andere magische lijn voor de deur naar stal waar hij niet overheen gaat tenzij ik hem "toestemming" geef. :') Maar goed, ook qua pijn is hij gevoelig blijkbaar. Ze heeft hem maar even een extra beetje sedatie gegeven en de boel ook nog plaatselijk verdoofd. De 2e dosis was hier nog aan het inwerken, want toen ze deze blik zag hadden we wel door dat de 1e dosis niet genoeg was geweest. _O-

Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:10

Ook wel lekker als je een keertje kunt overslaan inderdaad!
Jaa, opzicht wijkt ze heel netjes, neemt heel goed haar achterhand mee en snapt het principe, alleen wilt ze graag teveel stelling aannemen, en dan valt ze over dr schouder weg, ik probeer haar nu zo recht mogelijk in te stellen en dan het liefst zelfs wat stelling in de richting waar ze heen loopt (appuyeren), maar dat is bijna onmogelijk nog, dus daar zijn we nog hard mee aan het sleutelen.

Ah wel sneu dat hij ook zo gevoelig is voor pijn dan, goed dat de tandarts daarop let en meedenkt! Hij ziet er inderdaad heel hopeloos uit zo hihi.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 17:28

We did it!

Stalgenootje vroeg "ga je mee naar buiten". Wat aarzelend 'ja' gezegd, maar haar oudere Fries is écht heel erg braaf en Doortje deed het super! Natuurlijk was ze wel wat kijkerig, en langs de koeien verstopte ze zich half achter de Fries.

Koeien zijn vreemd, vindt ze. Maar dat vond ze in het begin van bonte paarden ook...

Een plasje water dat in de bak niet opgemerkt zou worden, moest als enorme hindernis gesprongen worden.

Maaaaarrr dwars door een greppel omlaag en weer omhoog was geen probleem. Trots op mijn top-kleuter-pony, toch een uurtje buiten gestapt, inclusief stukje bos!

Afbeelding

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:48

Wat leuk Skippy! En wat fijn dat ze braaf was, het spannend vinden mag natuurlijk gewoon. Maar braaf blijven is ook gewoon knap!

PeerAppel, arm ding! Zielig zijn ze als ze zo in dat dingen hangen hè. Gelukkig voorlopig weer vanaf!

Hier de hele week niet zo spannend, ze is nog steeds wat miepig met draven, gister nog steeds bokken maar vandaag nog wel even oren naar achter maar geen bok. Ik heb 2 dagen beetje los gereden in de bak en daarna verder gereden op de drafbaan in stap en draf. Gewoon simpel, rechtdoor kon ze mooi zelf bepalen waar ze haar hoofd hield. We hebben in de wei de laatste tijd wel een beetje ruzie, nu ze met dat graasmasker staat sta ik toch een beetje te klooien want masker af, halster om. Ze is al 2 dagen pleite zodra het masker afgaat :D Dan gaat ze er toch even in galop vandoor. Gelukkig kan ik haar daarna tot nu toe wel weer makkelijk pakken. Met terugzetten krijgt ze een halster over het masker, maar als we dan de wei in lopen wil ze natuurlijk ook zo snel mogelijk naar de groep. Maar halster moet op 2 plekken los om over die korf te kunnen dat duurt ff want ze houdt haar hoofd niet stil want zo geduldig is ze niet.. Even handig in worden denk. Ik heb wel het idee dat de grasbuik minder is sinds dat masker dus dat is mooi!
Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 21:03

Lijkt idd minder bol!!

En wat fijn dat doortje t zo goed deed! Knappe poown! Mooi undercover ook haha!

En een laatste check bij monroe. hij staat er wel zielig bij haha

Edit
En ik vergeet faitherr. Ziet er netjes uit!

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 23:14

Skippy, fijn dat ze zo braaf was! Waar heb je die deken voor? Is het een vliegendeken?
Lenexa, gelukkig dat Roxy niet meer echt bokte. Rijd je elke dag? Gedoe met dat graasmasker. :') Fijn dat je al verschil ziet!

Dekjes binnen. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En mijn mini-collectie tot nu toe. Benneton Blue, Teal en Navy. Nu Mulberry en Olive nog en dan heb ik zeer aardig wat ik hebben wil!


Afbeelding

Ik heb lekker een stuk gewandeld met Monroe! Even een rondje van 7 km in ons mini natuurgebied. Was heerlijk die stilte en even echt met z'n tweetjes. Heerlijk paard. <3

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 07:35

@lenexa fijn dat het buikige er wat af gaat! Een beetje grasbuik is niet zo erg, zolang het maar niet op 'de rest van het lijf gaat zitten'. Buikje zelf is vaak grotendeels darmvulling natuurlijk... hopelijk voorkom je hiermee dat ze té wordt!

@peerappel dekjes staan tof! nu inderdaad nog de andere kleuren om niet alleen-maar-blauw te zijn ;) vind dat bordeaux achtige altijd zo mooi op haffies ook, dus mulberry staat vast ook helemaal top!

Doortje heeft inderdaad gewoon een vliegenuitrijdeken op. Ze kan nogal gek worden van vliegjes, en omdat ze nog wat spanning heeft buiten, wil ik niet dat de spanning erger wordt door vliegjes. Buiten op de wei heeft ze ook een vliegendeken om, dus het maakt haar echt niks uit dat ze er zo bij loopt ;) Groot voordeel is dat doordat het echt KNALroze is, mensen wel even twee keer kijken. Kan in het verkeer wel handig zijn (hoewel samen met een enorme fries met mega-lange manen op pad zijn ook wel helpt om mensen even twee keer te laten kijken ;) )

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 09:57

Faitherr, alles zelf doen? Pfoe, dat vind ik nogal wat als je 17 bent. Maar het is het inderdaad wel waard. Voor je studie even uitzoeken hoe je dat dan het beste kunt doen. Ik heb van mijn 12de t/m 16de ook thuis een pony gehad, maar ik had wel veel hulp van mijn vader. Die deed ook voeren, uitmesten en vooral al het onderhoud aan zijn stal en paddock. Hij mocht verder op het land van een boer, dus daar hoefde we niets aan te doen. Ik bracht hem dan 's-morgens met de fiets naar de wei en dan fietste ik door naar school( de zomer bleef hij natuurlijk lekker staan maar voor het voor en najaar ideaal). Maar vond het vooral jammer dat ik eigenlijk altijd alleen met hem bezig was, nu vind ik het juist heerlijk zoveel verschillende mensen op stal. Kan bij elke discipline aansluiten en leren mochten we dat willen.

PeerAppel, wat een knapperd die Monroe! En mooi je dekjes! Ik vind de peridotgreen ook een mooie kleur, die wil ik misschien ook nog wel. Nu heb ik alleen een roze van Lemieux, die vind ik ook mooi maar ik hou van roze <3

Skippy, jullie waren een lekker duo met de paarden begrijp ik! En fijn voor Door dat ze hierdoor minder last heeft, daar doe je het allemaal voor.
Rox der grasbuik heb ik me nooit druk om gemaakt, maar de vetjes op de schouders vooral hoeven zeker niet erger. Maar die zijn na een week natuurlijk nog niet gelijk aanzienlijk geslonken, dus nu zie ik vooral dat de grasbuik minder is, dus ze krijgt in ieder geval minder gras binnen. Dan is het met rijden en bewegen gewoon weer bij te houden en hopelijk zelfs wat te verminderen. Ze hoeft niet in topconditie het land af te komen na de zomer, maar iets meer summerbody mag wel Y)(^)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 10:01

@lenexa, helder. Schouders kun je inderdaad na paar dagen nog niet zo zien, maar dan snap ik je beter ja! (Tussen de ochtend na droog hooi 's nachts en de avond na de hele dag gras, zie ik Doortje's buik ook altijd groeien... maar dat is ook snel weer weg op droog hooi, vandaar...) Ja, summer body is een goed doel! Six pack erbij. Mooi goudbruin lijf en zongebleekte manen hebben ze al :D :D <3

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 10:51

Haha ja die grasbuik zie ik ook voor mijn ogen slinken als ze een tijdje van het land af is. Ik moet zelf ook nog wat aan mijn eigen summerbody doen, dus dat kunnen we dan samen doen! ~~}>

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 11:08

Lenexa schreef:
Haha ja die grasbuik zie ik ook voor mijn ogen slinken als ze een tijdje van het land af is. Ik moet zelf ook nog wat aan mijn eigen summerbody doen, dus dat kunnen we dan samen doen! ~~}>


Haha, ja, ik ook! ik moet sowieso verplicht trainen van mn fysio voor mn schouder. Dat doe ik braaf 4x per week. Maar écht de sportschool in, is niet zo aan mij besteed ben ik bang... Dus ik probeer thuis wat trainingmateriaal te hebben en gewoon thuis met de radio aan en zonder 'publiek' te trainen. Lukt niet altijd, maar mn schouders trainen maak ik wel tijd voor.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 12:30

Skippy, ahh heerlijk zeg! Super dat het zo goed ging! Mag ook wel met zo'n stoere deken :j

lenexa, ahh ze oogt inderdaad een stuk minder bol zeg! Fijn dat het lijkt te werken! voor jullie beide fijner!
Alles zelf doen is inderdaad veel werk, vooral met de examens heb ik meerdere malen met de handen in het haar gezeten als ik even snel kwam voeren en er weer bijvoorbeeld iets aan het draad stuk was.
Verder leer ik er wel super veel van, ik heb dan ook in de week voordat ze gekeurd werd zo goed als elk paardverzorging gerelateerd artikel op het internet gelezen :Y) .
Ik vind het vooral moeilijk als ik zelf moet beslissen of de dierenarts moet komen, zoals vorig jaar in de winter toen ze aan het hoesten was en wat verhoging had, toen wilde ik bij elk hoestje de dierenarts weer bellen terwijl hij die week al meerdere keren geweest is. Dat vind ik dan wel moeilijk.
Ik betaal een deel ook zelf, mijn ouders betalen het voer, de dierenarts en hoefsmid (dus de vaste en teurgkomende kosten). Ik betaal dan de spullen, dus dekens, zadel, hoofdstel etc.
Vooral het zadel was uiteraard een grote uitgave.

Peerappel, wauw! Staat goed zeg! En die laatste foto <3 heel schattig!

Ik wilde deze zomer inderdaad ook (meer) gaan sporten :') , vond het ergens wel dubbel dat April een top conditie moet hebben van mij en we daar hard voor trainen, terwijl ik zelf nog geen 5 minuten hardlopen kan volhouden :):) . Maar na een aantal keren hardlopen ben ik erachter gekomen dat ik het bijzonder saai vindt.
Ik ben wel heel gezond aan het eten de laatste weken, helemaal niet meer snoepen, heb al 2 weken lang niks van koekjes, snoepjes of chips gegeten, als ik zin heb in iets lekkers pak ik een appel of iets. Merk dat ik me een stuk fijner voel eigenlijk. Ik wil niet echt afvallen ofzo, maar van gezonder leven is nog nooit iemand dood gegaan.

April gaat overigens bijna van dr ijzers af!! Die heb ik afgelopen winter op ijzers gezet voor omdat ze echt niet normaal gevoelig liep, en niet meer alleen op de stenen maar ook op de bevroren wei waardoor ze alleen nog maar op de rubberen matten bij de hooiruif bleef. Ik ben geen voorstander van ijzers maar als het haar pijn verlicht/weghaalt dan twijfel ik niet, nu staat ze ongeveer 19 weken op ijzers (1 keer opnieuw beslagen tussendoor) en over een weekje ongeveer mogen ze eronderuit, dan ga ik 4 daagjes op vakantie dus dan kan zij mooi op de weide lopen, dat de doorbloeding weer wat op gang komt. En daarna rustig aan de slag, met hoefschoenen voor de heen en terugweg van de bak over de stenen. Hopelijk kunnen ze eronderuit blijven! Ze zijn wel flink gegroeid!

dag 1 op ijzers
Afbeelding
na 9 weken
Afbeelding
na 18 weken
Afbeelding

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 15:03

Skippy, ah vandaar! Dan inderdaad wel verstandig om 1 om te doen als ze er altijd 1 om heeft. Volgens mij heb jij, omdat je landinwaarts zit, ook een stuk meer vliegen dan ik.
Faitherr, ik vind het ook knap op die leeftijd. Ik heb weleens opgepast in de zomer op paarden die mensen dan aan huis hadden, maar pfoe wat een werk zeg. Vond het wel prettig wakker worden. Gewoon met een slaaphoofd eruit en dan langzaam wakker worden terwijl je met de paarden bezig bent.
Lenexa, ik moet nog even erover heen dat ik mijn stoere ruin (die eigenlijk gewoon een doetje is) aan mag kleden met roze. :=
Faitherr, probeer eens hard te lopen met paard. Deed ik gister ook en ik heb best een stuk hardgelopen. Alleen had ik er gewoon de kleding niet voor aan en een veel te groot rondje (7 km, ging ik toch niet redden) dus toen dacht ik ach laat maar. Vond het wel 100x leuker dan zonder paard. Wandelen is trouwens misschien wel beter voor de lijn, heb ik mij altijd laten vertellen. Vinden je gewrichten ook leuker. ;) Dat is ook veel leuker met paard of hond. Zonder een van die twee loop ik niet.
Fijn dat ze er bijna af mag! Als je haar even wil boosten qua hoeven is biotine wel een aanrader. Monroe had echt geen goede hoeven, maar kreeg laatst echt complimenten van de hoefsmid (heb Monroe's hoefsmid gehouden). Wat heb jij haar benen mooi geschoren trouwens. Echt prachtig _/-\o_

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 16:16

jaa klopt, veel werk maar je word er steeds sneller in dus uiteindelijk valt het wel mee. En het is inderdaad heerlijk wakker worden, ik geniet echt van zomerochtenden als ik dan lekker mn bed uit rol en meteen doorwandel naar de paardjes, heerlijk.
Hardlopen met paard was ik inderdaad heel lang van plan maar april gaat ten eerste altijd veel te hard, daar zijn we wel op aan het oefenen maar ze vind het veel te leuk, en ze heeft nogal regelmatig uitbarstingen dan hahaha, dus dan ineens komen er bokkensprongen uit waar je u tegen zegt.
Wandelen doe ik sowieso al veel met dr op haar rustdagen dus dat zit wel goed!

Biotine had ik de hoefsmid naar gevraagd maar die zei dat dat heel lang duurt voor je effect hebt, dus we proberen het eerst gewoon even zo, het is ook behoorlijk prijzig spul dacht ik of niet? Maar mocht het toch niet heel goed gaan kunnen we het altijd nog proberen inderdaad! Bedankt voor de tip!
Ja vind je het mooi geschoren? Eerst deed ik alleen gewoon de sokjes (eerste 2. foto's) maar laatst had ze wondjes van de persbeschermer en ik was al langer van plan om ze te scheren omdat het veel makkelijker is in onderhoud hier in de blubberweide, dus de wondjes waren een goed excuus.
Ik vind het wel lastig bij haflingerbeentjes hoor, je kunt het nooit naadloos scheren namelijk, ik scheer helemaal door tot (wat wij) de knie (noemen), en daar begint dan wel het bruine gedeelte maar netjes krijg ik het nooit, gelukkig is dat na 3 daagjes al wel weer weggetrokken.

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 16:38

Hoef is mooi gegroeid idd!

Ik hou jullie niet zo goed bij, maar lees wel alles!

Hardlopen kan ik niet met mijn enkel en knieen, maar probeer wel op mijn gezondheid te letten idd! Zou graag weer sporten, maar nu maar wat meer mesten.

Scheren doe ik ook, tot net onder de kogel, zal eens een foto maken, ziet er zoveel netter uit idd vind ik :))

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 17:06

Faitherr, oei uitbarstingen aan de hand zou ik wel wat aan doen. Basis moet goed zijn en imo hoort dat echt wel bij zich gedragen aan de hand. Ik oefen veel met draven aan de hand, voor in de vetgates op wedstrijden. Ik voer Subli Biotine. Zit de meeste hoeveelheid biotine in per kg (6 g/kg) en daardoor hoef je er weinig van te voeren. Slechts 1 schepje per dag en dat is ongeveer 6 gram. Er zit 1 kg in een emmer en deze emmer kost €20,99. Zou je dus iets van 166 dagen mee kunnen doen. Dan doe je dus 5 maanden met een emmer. Valt hartstikke mee dus.
https://www.paardenvoer.nl/subli-biotine-mix-1-kg

Ik vind sowieso benen geschoren mooi!

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 21:59

balen Wendy, dan vallen er inderdaad al snel veel dingen af die je kunt doen op gebied van sporten, heb je er wel eens last van met rijden?
Ik ben inderdaad benieuwd naar een foto van het geschoren voetje!

PeerAppel, jaa inderdaad niet positief, het was eerst rampzalig, meerdere malen dat ze zich uit het niks lostrok en zo heb ik dr al meerdere keren achteraan kunnen gaan, gelukkig nooit fout gegaan. Daar hebben we (en nogsteeds) heeel hard aan gewerkt, nu is ze ipc braaf aan de hand, als in ze luistert naar wat ik vraag en zal nooit meer echt lostrekken zoals ze dat eerst deed (behalve als ze echt flink schrikt maarja.) eerst was haar reactie op druk, nog harder terug/doordrukken, ontzettend respectloos dus, door veel grondwerk reageert ze nu wel netjes, dus als ze druk voelt op dr halster stopt ze wel.
Omdat ze altijd erg enthousiast is wilt ze graag een soort van meedraven in plaats van stappen, als ik het écht van dr vraag stapt ze braaf mee, maar van mij mag ze best dribbelen, zolang het halstertouw niet strak komt te staan of ze hele gekke sprongen gaat maken. Draven aan de hand gaat lastiger maar wel steeds beter, ze wilt veel te graag hard, in de bak is het inmiddels geen probleem meer maar buiten word ze net te enthousiast. Dus daar zijn we inderdaad nog op aan het werken, maar echt hardlopen heb ik een hard hoofd in.
Uitbarstingen heeft ze soms, dat is vaak als ze ook al wat gespannen is, dus als we bijvoorbeeld langs de weg lopen terwijl er best wel veel auto's en met name vrachtverkeer rijdt, en blaffende honden etc, dan is er soms net 1 ding die het dan teveel maakt waardoor ze een keer flink piept en een paar sprongen eruit gooit, maar ook dan, zodra ze druk voelt op het halstertouw stopt ze wel.
Gister liep ik bijvoorbeeld met haar gewoon aan een halstertje en er lag een tak op de grond, met wat bladeren etc, stak zo'n 20 cm van de grond en ik dacht we stappen er leuk over heen, ze vond het wel spannend, wilde er niet graag overheen, een stukje verderop stond er iemand op een steiger dus dat was ook spannend, maar ik liep rustig naast haar door richting de tak (we waren de dag ervoor er trouwens al overheen geweest onder het zadel, geen probleem toen) dus 1 meter ongeveer voor de tak springt ze ineens in een galop en maakt ze me toch een sprong, en daarna wilde ze verder sjezen, maar met een hooo en druk op het touw stond ze (gelukkig) al meteen weer stil. Dat was echt een fijn momentje want zoals ze eerst was was ze er dwars doorheen gerend en had ik er weer achteraan gekund, niet perfect nog maar ze respecteert de druk nu iniedergeval wel.
Biotine ga ik dan inderdaad toch even naar kijken!

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 22:03

Afbeelding

Wat oudere foto maar hier zie je tot waar ik scheer ongeveer. Probeer het elke 2a 3 weken bij te houden.
Misschien dat ik binnenkort weer keer tot de knie ga idd voor iig. Even die langere haren eraf.

Balen dat ze is qua gedrag faitherr , maar wel fin dat ze steeds beter gaat!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 14:35

@faitherr fijn, blote voeten straks weer! Hoeven zijn goed gegroeid, daar moet een goede smid nu een fijne voet van kunnen maken!

@wendy1987 hardlopen kan ik ook slecht, knieën zijn niet goed.
Maar wandelen met de hond doe ik wel. wij wonen 500m vh bos af, ideaal!

Wij hebben vandaag gelest, dressuur aan de hand. Gewerkt aan verzameling in draf en dan weer lengte pakken en andersom. Aan het binnenachterbeen laten ondertreden. Aan actief én ontspannen door het lijf stappen. En tenslotte aan 'ubertreten', wat zoveel is al het binnenachterbeen voorbij het zwaartepunt brengen in een zijwaarts-voorwaartse beweging, om op die manier laterale buiging maar vooral ook zijdelingse rotatie in het lumbale wervelgebied te krijgen. Super pittig, en moet echt nog wel corrigeren zodat ze niet over de buitenschouder wegvalt, maar ze vindt het leuk om te doen en al het werk dat we nu doen, creëert écht een mooie spieropbouw
Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 16:09

Gaaf! Ze ziet er goed uit!
Dat zou ik ook graag doen maar hier in de buurt weet ik gewoon niemand die dat doet op de manier die mij ook aanspreekt..

Hier even los gehad. Morgen misschien even rijden. Ik ben zelf te moe om nu fanatiek iets te doen hahaha

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 19:02

Skippy, dat klinkt goed! Knap om dat te oefenen terwijl je er naast loopt. Hoe geef je dan de hulpen? Ik rijd Rox vooral op zit, als ik er dus niet op zit snap ik al niet hoe we dat zouden moeten doen 8-)

Wij hadden vandaag ook les, we zijn eigenlijk een beetje met hetzelfde bezig geweest alleen dan onder de man. Rox mag haar achterbenen nog wel iets meer eronder plaatsen en dus ook iets meer verzamelen. Vond het best lastig, maar we kunnen dus weer lekker oefenen.

Voor nu vind ik Roxy ook te onrustig om haar aan de hand te fietsen of hard te lopen. Ze is nog steeds onrustig met wandelen sinds ze op de wei staat. Dus we houden het voor nu even bij wandelen.

Ik ben haar sokken nu eigenlijk weer wat aan het laten groeien, vind het wel schattig die sokjes. Straks in de winter met de blub er wel weer af denk ik.
Ik heb nog wel een mooie foto van vandaag door de storm terug van de wei lopen:
Afbeelding

Ook vond ik ineens weer wat van Roxy haar verkoop foto's waarvan ik dacht dat ik die kwijt was, zo leuk! Deze vond ik echt Roxy, blij ding en lekker samen rennen met de hond:
Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 23:07

Lenexa schreef:
Skippy, dat klinkt goed! Knap om dat te oefenen terwijl je er naast loopt. Hoe geef je dan de hulpen? Ik rijd Rox vooral op zit, als ik er dus niet op zit snap ik al niet hoe we dat zouden moeten doen 8-)


Ik rijd inderdaad ook grotendeels op zit. Aan de hand werken we met een kaptoom, enkele teugel, en dressuurzweepje. De rest is oefenen... Mijn zweepje is mijn aanwijsstokje, zodat ik kan aanleggen waar ik normaal mijn been zou aanleggen. Ik kan het heel goed uitleggen met paard in m'n hand, maar van achter een scherm is lastig...
Onder het zadel werken we aan dezelfde dingen overigens. Ik bestudeer ook héél veel biomechanica en fysiologie, om te snappen waarom een lijf doet wat het doet.

Schattig die verkoopfoto!

@wendy1987 instructeurs zitten op veel plaatsen. Welke regio zit je, misschien ken ik iemand?

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 08:33

Klinkt goed Skippy!! Begint inderdaad een mooie body te krijgen zeg!

Lenexa, hele vette foto in de storm! En die verkoopfoto <3 echt super schattig!

Wij hebben zometeen dus ons wedstrijdje, ben benieuwd, nog even gauw wassen etc nu en dan zijn we er klaar voor.

Wel balen want ik heb gister niet kunnen rijden met de wind, ze durfte NIET de schuilstal in dus ik kreeg haar niet opgezadeld. Toen dus met aan een halstertje gegaan en even los laten rennen in de bak, zodat ze vandaag wel enigsinds normaal doet. Anders reageert ze heeel heftig op de andere paarden. Maar jeetje het waaide hard gister zeg! Doodeng om onder de bomen door te lopen. April was ook een brok spanning maar ze hield zich heel knap in!

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 12:15

Faitherr, succes! Jammer dat je gister niet nog even lekker kon oefenen maar dat mag de pret niet drukken vandaag! Het weer is heerlijk dus dat kan niet beter!

Skippy, het klinkt lastig maar ook heel leuk. Maar we hebben nog zoveel om te leren dit komt op de to do!

Ik ben vanmorgen al heel vroeg op buitenrit geweest, naar de vlietlanden. Ik vond het super spannend, had er zelfs slecht van geslapen. Maar ze was zo braaf! Ik ben 2 uit voorzorg afgestapt , 1 x op de heen weg omdat we met een brug de snelweg over moesten. M'n begeleider zei dat veel paarden het eng vinden dus voor de zekerheid eraf, niks aan de hand. Terugweg lekker blijven zitten de brug over. En op de terugweg moesten we een sluisje door naast een rooster, stond open maar daarnaast een dichte koeien stal waar ze wat druk van werd. Die combinatie vond ik niets want wilde niet met druk paard die sluis door. Behalve die sluis terug, voorbeeldig paard!
We zijn bijna 2 uur op pad geweest, alles gestapt behalve wat dribbeldrafjes om weer bij andere paard in de buurt te zijn.

Ik heb gewoon het liefste paard ooit! <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding