[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:30

Vrijdag heeft mijn stalgenootje prachtige foto's gemaakt van Monroe en mij. We zijn een flink aantal keren heen en weer gedraafd en gegaloppeerd over een bospaadje en ondanks dat hij er best gefrustreerd van raakte, bleef hij braaf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ja, dit is de Haflinger waar ik op 12 mei voor het eerst op zat. <3

wendy1987

Berichten: 6924
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:32

Hij is echt wel heel knap hoor!!
Heel anders dan toen je m net had haha!
Gaaf dat die zo braaf is!

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:44

Ik denk dat het verschil wintervacht-zomervacht het vooral doet als ik eerlijk ben. Qua karakter is hij wel verandert. Veel zelfverzekerder. :j

Maar goed, zo plukte ik hem uit de wei. _O-
Afbeelding

Stal_Fiore

Berichten: 9349
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:27

Wauw Peer!!! Zo mooi!

Wendy, ja hij is heel dun en daardoor scherp inderdaad.

wendy1987

Berichten: 6924
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:30

Nou ik vind m sowieso echt wel anders. Relaxter ogen idd. Tof!

Stalgiore, ja dan is die wel wat scherp idd misschien..

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:32

Peerappel, wat een mooierd!!!

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:51

Wow wat een verandering bij Monroe! Ziet er nu inderdaad heel anders uit! Leuk dat het zo lekker met hem gaat!

Ik heb voor Roxy een dubbelgebroken watertrens met sleeve (hierdoor geen last van velletjes die erin komen) van HH. Daar gaat ze eigenlijk heel goed op. Ik rijd Rox ook wel eens bitloos, dat doet ze eigenlijk net zo goed. Ik ben zelfs aan het kijken voor een bitloos hoofdstel voor buitenritjes etc. Eerst maar eens meer durven buiten, maar doelen hebben schijnt goed te zijn *\o/*

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 07:35

Stal_Fiore schreef:
Wauw Peer!!! Zo mooi!

Wendy, ja hij is heel dun en daardoor scherp inderdaad.


Dun is niet per se scherp hoor! Ik rijd 99% vd tijd met een 12mm dik ongebroken watertrensje. Heel soms pak ik voor lateraal werk een dubbelgebroken bauchertrensje (13mm dik). Doortje heeft niet de ruimte voor bitten die dikker zijn dan 14mm, dan sluit ze haar mond niet meer. Op enkelgebroken wil ze uberhaupt niet lopen (mijn vorige 2 liepen daar juist fijner op). Voordeel van dun en ongebroken is dat ze daar meer dan genoeg ruimte voor heeft in haar mond, het nooit een notenkrakerwerking geeft, en het stabiel ligt. De dubbelgebroken baucher werkt fijn omdat die tegen de wang ligt, maar niet zo dwingend als een kneveltrens en stabieler dan een d-trens.

@Peerappel jeetje, hij ziet er goed uit zeg <3
Ik heb eens per drie weken ongeveer les, en wat we dan doen, is afhankelijk van waar ik tegenaan loop. In de winter vooral aan de hand - dan is de rijbak slechter en vind ik dat de meest eerlijke belasting voor Doortje. In voorjaar en najaar vooral onder het zadel, en in de zomer afhankelijk van HOE warm het is ;) Ik merk er heel veel van onder het zadel ja: Doortje wil alles wat ze geleerd heeft, daarna laten zien. Dus wat ze aan de hand leert zonder mijn gewicht, wil ze daarna zelf laten zien onder het zadel mét mijn gewicht erbij. Ideaal :) Sommige dingen ben ik handiger in onder het zadel, en dan werkt het andersom, maar vaak doen we dingen eerst aan de hand en dan onder het zadel en dat gaat echt top.

Vakantie is inderdaad voor Doortje helemaal niet zo erg, die staat overdag sowieso lekker op de wei. En voor mezelf ook wel eens lekker om even een weekje of twee weken niet alle vrije tijd in mijn training te steken, maar eens een boek te lezen of wat extra met de hond op pad te zijn :)

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 11:35

Hoe is het bij iedereen? Klaar voor het komende mooie weer?
Hoe is het met Doortje haar tanden?

Osteopaat is dinsdag weer langsgeweest, ze zat helemaal vast in het CTO gebied. Ze was in het begin ook echt een beetje boos toen ze op de borst behandeld werd, dus daar had ze zeker last van. We zitten nu nog in de rust dagen dus ik hoop dat dit het was en niet dat ze vast zat vanwege een andere blessure..

Zaterdag mag ik er weer op, dus dan eens rustig aan kijken of het beter voelt. Als dat zo is moet er echt een afslankplan beginnen. Ondanks het masker van afgelopen weken heeft het rustig aan doen afgelopen 3 weken natuurlijk niet echt geholpen. Ik denk niet dat ze dikker is geworden, maar ook zeker niet slanker.
Dus een afslankplan, maar hoe doe je dat? Ze staat op gras, met graasmasker. Ze krijgt een schepje Pavo Vital met een halve appel met magnesium erop. Dan doen we nog rek en strek oefeningen met een grote wortel. Dat is wat ze eet.

Alleen wat zal ik doen met beweging? We rijden ( straks hopelijk weer ) 4 keer per week ongeveer. Ik kan het rijden makkelijk uitbreiden met een rondje in en uitstappen op de baan, dat is 20 minuten extra denk ik. Dan is de bak tijd hetzelfde als voorheen, maar hebben we zonder dat het als werk voelt toch extra beweging. Maar wat doe ik dan de andere 3 dagen? We vinden longeren niet zo leuk, maar dat zou ik eventueel 1x in de week nog wel willen doen. Dan maak ik het wel leuk met balkjes ofzo. Normaal ging ik altijd heel veel met haar buiten wandelen, maar sinds ze in de wei staat is ze met wandelen buiten zo onrustig. We raken hierdoor alleen maar allebei gefrustreerd. Grondwerk vinden we leuk, maar wat we doen is niet echt heel actief. Hebben jullie actieve grondwerktips?

We hebben een stapmolen, daar is ze gister voor het eerst kort in geweest. Daar extra gebruik van maken? Hoe vaak zouden jullie dat doen? Lijkt me voor haar zo geestdodend, maar lijkt me wel fijn om haar nog even 15 min extra te laten bewegen als ik bijvoorbeeld al mijn spullen opruim etc.

Kortom alle tips zijn welkom. Ik hoor van stalgenoten natuurlijk ook hoe zij het doen, maar ik kan me nog niet overal in vinden *D

wendy1987

Berichten: 6924
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 17:46

Hmm, lijkt me lastig als ze zo zwaar zijn idd.. Gelukkig heb ik daar geen last van maar Kayenne staat ook niet op gras en dat scheelt heel veel natuurlijk..

Hopelijk is ze wel snel weer helemaal fit en soepel!

Qua beweging, toch wat longeer werk en stapmolen rustig wandelend. Ik zet Kayenne sinds deze week elke keer na het bewegen (rijden of longeren) in de stapmolen. Allebei de kanten even 1 keer. Dus 10 min totaal. Lekker even uitstappen voor haar en ik kan spullen vast opruimen. Ze vond er vd winter niets aan maar nu vind ze het volgens mij wel prima! Hopelijk houden haar hoeven het. Anders misschien een voorijzertje eronder toch..

Vind het een ideale rustige manier van vrij bewegen. Vrij niet helemaal maar wel bewegen zonder dat ik in de weg loop zeg maar. Anders staat ze ook maar beetje stil. Maar omdat ze geen ijzers heeft kan ik haar er niet elke dag 30 min inzetten. Anders had ik dat denk ook wel gedaan, gewoon stappen. Stimuleren dat ze beweegt en daarnaast gewoon nog rijden/longeren. Is heerlijk voor ze.
Ja geestdodend, maar op een paddock staan is hetzelfde denk ik dan altijd maar. Paard hoort te bewegen dus lijkt me juist wel goed!

Hier verder rustig aan, vandaag gelongeerd, morgen en zondag denk ik ook gezien de temperatuur. Aankomende week blijft ze maar lekker binnen en dan in de avond even in de molen of rustig longeren. Veels te warm op t zand voor der. 38 graden :roll:

Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 18:06

Dit is mijn uitzicht komende weken {:} <3

Afbeelding
Afbeelding

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 16:33

Bedankt voor de complimentjes!

Lenexa, dapper dat je nu het buitenrijden nu nog eng vindt, maar wel zonder bit wil straks. _O- Mij niet gezien hoor. Ik rijd heel veel buiten (valt nu nog wel mee, 50 km per maand ongeveer), maar ik ga echt niet gekke dingen doen als op neckrope naar buiten. Ik heb graag een rem als ik me buiten een omheining en daarmee in het verkeer bevindt.
Lenexa, ik weet niet of ik een stapmolen zou gebruiken als beweging. Ze staat op de wei ook niet stil lijkt me? Jij hebt zo'n mooie renbaan toch? Dan kun je evt ook conditie gaan verbeteren door daar overheen te gaan draven. Ik was er heerlijke intervaltraining op gaan doen. Dan bijvoorbeeld 1 rondje draf, 1 half rondje stap, rondje draf, half rondje stap en dat steeds uitbreiden tot je 3 rondjes draf kunt zonder stoppen ofzo. Weet niet hoelang de baan is. Als uitstappen of instappen ben ik helemaal voor het gebruik van een stapmolen. Maar dan wel gevalletje: gemak dient de mens. O:)
Wendy, oei ja dat is wel heel warm! Fijn dat je het dan even rustig aan doet.

Ik kom nog weer 2 foto's van Monroe spammen. Hopelijk is het vanavond genoeg afgekoeld voor een ritje.

Afbeelding

Afbeelding

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 19:57

Haha ja dat ik het eng vind ligt meer aan mij dan dat zij iets verkeerd doet. Als ik haar in de bak bitloos rij, gebeurd nog niet zo heel vaak omdat, dan merk ik weinig verschil. Vind alleen de micklem niet mega fijn als bitloos hoofdstel. Ik wil nu eerst even wat kilometers maken met stapritjes om die spanning bij mezelf weg te werken, als ze dan zo braaf blijft lijkt bitloos me sowieso een fijne optie.
Drafbaan is inderdaad ook een goede optie om meer gebruik van te maken. Het is niet dat ze een slechte conditie heeft, al kan die vast beter. Maar die kilo's moeten eraf! Maar ze vind die baan wel heel leuk, dus dat is een goed idee!

Zaterdag was ze trouwens weer helemaal als vanouds na het laatste bezoek van de osteopaat. Maar zondag merkte ik toch weer wat dingetjes die ze voor de behandeling ook deed. Ik hoorde wel dat ze zaterdag goed losgingen op de wei vanwege nieuwe ponies in de groep. Hoop dat ze deze week weer goed voelt. Nu nog ff te warm om te rijden {:}

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:20

Mijn haffie stopt soms tijdens buitenrit. Wil dan niet meer voorruit.. Dan geef ik been en zeg ik vooruit.. Dan slaat die met zijn achterbeen '' zo van neen ik blijf staan''.. Tot de tractor achter ons aan kwam,en tegelijk vooruit vroeg. En de tractor gas bij haf.. ging die wel vooruit _O- bedankt tractor

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 22:50

Lenexa, hahaha heel bekend hoor. Ik heb ook best wel vaak spanning en vaak slaat het nergens op. Meestal als ik iets spannend vind ga ik liedjes zingen (Christelijke kinderliedjes zijn favoriet). Dan houd je je ademhaling onder controle en het helpt bij mij bij meerdere paarden als een tierelier. Als je dus merkt dat je spanning opbouwt, even een liedje zingen tot je weer rustig bent! Fijn dat je iets kan met mijn tip. Sowieso is rechtuit goed hoor. Vorige pony was galop een drama in de bak, maar naarmate ik meer galoppeerde buiten, werd haar galop in de bak ook beter.

Zien jullie trouwens dat iets strakker wordende buikje van Monroe?

Afbeelding


Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 07:22

PeerAppel schreef:
Lenexa, dapper dat je nu het buitenrijden nu nog eng vindt, maar wel zonder bit wil straks. _O- Mij niet gezien hoor. Ik rijd heel veel buiten (valt nu nog wel mee, 50 km per maand ongeveer), maar ik ga echt niet gekke dingen doen als op neckrope naar buiten. Ik heb graag een rem als ik me buiten een omheining en daarmee in het verkeer bevindt.


Qua controle heb je mét bit NET zo weinig te vertellen uiteindelijk als ze écht willen gaan hoor :+
Been there... Mijn vorige maakte het geen bal uit of ik hem op sidepull, bosal, trens of scharenbit reed... hij denderde overal DWARS doorheen (paint horse).

Doortje rijd ik met bit omdat zij zelf heel duidelijk is dat ze dat het fijnste vindt. Prima meid, mag jij met bit. Maar als ze zonder bit fijner zou vinden, zou ik ook zo naar buiten gaan. Heb ik jaren met diverse paarden gedaan, bitloos inrijden, doorrijden en buiten rijden. Dit is de eerste die de voorkeur geeft aan mét bit (en daarmee geloof ik ook mensen niet meer die heel dogmatisch zeggen dat alle paarden zonder bit fijner vinden, Doortje namelijk écht niet).

@peerappel Monroe ziet er goed uit!

Hier met de hitte nu rustig aan... Doortje háát hitte en insecten, dus de was gisteren super chagrijnig. Flinke emmer goed natte ruwvoerslobber erin en extra hooi en naast haar automatische drinkbak ook nog een 40 liter emmer in haar stal. Alles om te zorgen dat ze aanvult wat ze uitzweet... Hopelijk koelt het wat af... het was gisteren 35 graden en vandaag mogelijk nog warmer... bij 25 vindt Doortje het nog nét ok, maar dit is haar echt te veel van het goede! (De hond vindt het best lekker daarentegen, Portugese straathond, die geniet en graaft en rent en moet ik echt afremmen...)

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 08:33

Maar toch vind ik spanning als ruiter op buitenrit en dan wel bitloos willen rijden een redelijk gekke combinatie. :+ Daarom raad ik aan daar even goed over na te denken. Ik ben het ermee eens dat als ze willen, ze zeker gaan. Met of zonder bit. Maar ik ervaar dat je toch meer te zeggen hebt met een bit. Mijn 1e Haflinger was strontvervelend op buitenrit zonder bit. Kon alleen nog maar dribbelen. Toch maar weer eens bit in gehangen en na een paar ophoudingen was het over. En ja, ik had een keurig echt bitloos hoofdstel van FRA. Dus niet met halster of dat soort gekke praktijken.

Arme Doortje. Dan is het deze week wel even zwaar voor haar. Hopelijk volgende week iets minder extreem.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 08:39

PeerAppel schreef:
Maar toch vind ik spanning als ruiter op buitenrit en dan wel bitloos willen rijden een redelijk gekke combinatie. :+ Daarom raad ik aan daar even goed over na te denken. Ik ben het ermee eens dat als ze willen, ze zeker gaan. Met of zonder bit. Maar ik ervaar dat je toch meer te zeggen hebt met een bit. Mijn 1e Haflinger was strontvervelend op buitenrit zonder bit. Kon alleen nog maar dribbelen. Toch maar weer eens bit in gehangen en na een paar ophoudingen was het over. En ja, ik had een keurig echt bitloos hoofdstel van FRA. Dus niet met halster of dat soort gekke praktijken.

Arme Doortje. Dan is het deze week wel even zwaar voor haar. Hopelijk volgende week iets minder extreem.


Dat zit echt tussen jouw oren denk ik. Ik heb genoeg paarden gehad waar ik me véél meer safe voelde zonder bit dan met. En ook genoeg waar dat andersom was. Hangt van het paard af, niet van het hoofdstel zelf... Sommige paarden zijn fijner op bit, andere bitloos. En bitloos heb je natuurlijk alles varierend van stalhalster tot bosal, tot hackamore...

Maar als JIJ als ruiter je niet safe voelt, werkt DAT wel door op je paard, dus misschien voor jou zelf geen goed idee om bitloos buiten te rijden als je er zo over denkt inderdaad, want je paard pakt dan jouw spanning op. Als iemand anders zich juist wél safe voelt buiten zonder bit, waarom dan een bit erin hangen? ;) "It all depends" zegt mijn trainster vaak, en daarmee slaat ze de spijker op zijn kop :j

Ja, Doortje heeft het even niet leuk. Vandaag nog bloedheet en zaterdag nog en hopelijk ertussen en er na gewoon normaal.

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:46

Pfoe wat is het heet he! Ik moet zeggen dat Roxy gister niet eens bezweet op het land stond. Er staat hier best een lekker windje waardoor het nog een soort van houdbaar is.

Wat betreft met of zonder bit naar buiten, 2/3 maanden geleden durfde ik ook niet in de grote buitenbak te rijden. Daar lopen we nu ook bitloos, zonder zadel etc. Ik ben helaas niet zo'n held meer :D
Ik denk inderdaad als ze echt wil, ze toch wel gaat. En daarom wil ik eerst iets meer zekerheid dat ze niet zomaar gaat. _/-\o_

Zingen doe ik inderdaad ook, toen ik nog op de vereniging reed zei mijn instructeur altijd ga maar 10 kleine visjes zingen. Ik denk dat Roxy bijna mee kan zingen, maar nu is het gelukkig al een tijd niet nodig geweest.

En Monroe ziet er heel goed uit!

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:49

Skippy01 schreef:
PeerAppel schreef:
Maar toch vind ik spanning als ruiter op buitenrit en dan wel bitloos willen rijden een redelijk gekke combinatie. :+ Daarom raad ik aan daar even goed over na te denken. Ik ben het ermee eens dat als ze willen, ze zeker gaan. Met of zonder bit. Maar ik ervaar dat je toch meer te zeggen hebt met een bit. Mijn 1e Haflinger was strontvervelend op buitenrit zonder bit. Kon alleen nog maar dribbelen. Toch maar weer eens bit in gehangen en na een paar ophoudingen was het over. En ja, ik had een keurig echt bitloos hoofdstel van FRA. Dus niet met halster of dat soort gekke praktijken.

Arme Doortje. Dan is het deze week wel even zwaar voor haar. Hopelijk volgende week iets minder extreem.


Dat zit echt tussen jouw oren denk ik. Ik heb genoeg paarden gehad waar ik me véél meer safe voelde zonder bit dan met. En ook genoeg waar dat andersom was. Hangt van het paard af, niet van het hoofdstel zelf... Sommige paarden zijn fijner op bit, andere bitloos. En bitloos heb je natuurlijk alles varierend van stalhalster tot bosal, tot hackamore...

Maar als JIJ als ruiter je niet safe voelt, werkt DAT wel door op je paard, dus misschien voor jou zelf geen goed idee om bitloos buiten te rijden als je er zo over denkt inderdaad, want je paard pakt dan jouw spanning op. Als iemand anders zich juist wél safe voelt buiten zonder bit, waarom dan een bit erin hangen? ;) "It all depends" zegt mijn trainster vaak, en daarmee slaat ze de spijker op zijn kop :j

Ja, Doortje heeft het even niet leuk. Vandaag nog bloedheet en zaterdag nog en hopelijk ertussen en er na gewoon normaal.


Ik was 13-14, jong en onbezonnen. Dus denk dat dat echt wel meevalt. Ik ben absoluut niet tegen bitloos, begrijp me niet verkeerd hoor.

Lenexa, fijn zo'n briesje! Hier ook een beetje dus ook geen bezwete paarden. Hahaha 10 kleine visjes ken ik niet. Bij mij is het altijd "Is je deur nog op slot?". Geen flauw idee waarom. _O-

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:51

Ik zou tekenen voor briesjes! Hier windstil en bloedheet :(

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 17:35

Wat zou dit kunnen zijn.? . Mijne armando briest regelmatig n'a elkaar

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 07:18

CandyArmando schreef:
Wat zou dit kunnen zijn.? . Mijne armando briest regelmatig n'a elkaar


Toevallig precies met dit weer/ de laatste week ook?
Doortje doet het ook! Stof in de longen met die hitte, wat geïrriteerde trilhaartjes in de neus, of brandhaartjes van de processierups.

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:49

Aan jullie kanten de hitte ook weer wat weg? Aangezien we richting de kust zitten is het hier sinds gisteren weer te gewoon lekker. Maar geloof nog niet in heel NL..

Roxy liep gister weer helemaal goed, na de laatste behandeling van de osteopaat was het al een stuk beter maar nog niet helemaal top. Gister was er niets aan de hand, ze liep gewoon weer helemaal zoals voor dit alles. Ze zijn al een paar dagen wat onrustig op de wei want er zijn 3 ponies bijgekomen die in de shetland weide stonden die wel erg kaal werd. Ik hoorde al dat Rox er nogal druk van was geweest van het weekend. Ik zag haar ze gister ook wegjagen dus ik denk dat ze niet meer onderaan in de rangorde staat.
In de avond gaat de shetland wei open en loopt dat groepje dus op de drafbaan om de kanten lekker af te grazen. Ze ging gister zelfs de ponyruin die stond te grazen wegjagen. Ze krijgt er praatjes van!

Haar laatste grapje is dat als ze me aan ziet komen lopen in de wei dat ze zich om keert en van me wegloopt richting haar beste vriendin. Dus als ik dan bij haar ben en haar gedag zeg, kijkt ze me aan met een blik van: Hé jij ook hier, dat is leuk. Ik zag je helemaal niet aankomen!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:59

@Lenexa, wat een boef is Roxy dan zeg! Gewoon weglopen!
Dat rangorde spelletje kennen ze bij ons ook.
Doortje is de middelste in rang in haar kudde van 3. De merrie boven haar zegt tegen Doortje dat ze weg moet, maar ze initieert wel kriebelen met Doortje. de onderste in rang wordt wel weggestuurd, maar daar kriebelen de andere 2 helemaal niet mee. Heel interessant om te observeren altijd!

Het weer is weer stukken beter! Afgekoeld van 37 naar 25/26, dus weer goed te hebben! Zaterdag komt er nog een enorme hittepiek aan, en daarna blijft het rond de 23/24 steken, wat super is natuurlijk.