[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 18:45

Sjonge heftig zeg jullie proces… 2jaar al zowat.

AnnemiekvM

Berichten: 8248
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 10:50

Goedemorgen,

Het is heel lange geleden dat ik hier wat gepost heb.
Maar het lijkt mij weer heel leuk om mee te kletsen.


Afbeelding
Dit is Galaxy. Misschien heb ik al eerder een foto laten zien, maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb haar nu bijna 3 jaar. Daarvoor was ze van de manege, waar ze altijd haar beste beentje heeft voor gezet.

Per mei verhuizen we naar een paddock paradise. Heel spannend. Dit omdat ik op de manege waar ik nu sta vaak in de knoei kom met de tijden dat de bak vrij is. Geen makkelijke beslissing, maar ik denk echt dat we weer een goed plekje hebben gevonden.

Iemand nog tips voor de overgang van stal (ze staat ook gewoon buiten iedere dag) naar paddock paradise?

Groetjes Annemiek

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 11:36

De mijne had helemaal geen moeite om van overdag buiten naar 24/7 zelf kiezen te gaan. Ze moest meer wennen aan dat het een andere kudde was.

Hier hadden we goed nieuws, ik had weer filmpjes gestuurd naar de DA. Die waren goed, ze mag het laatste beetje opbouwen en dan mag ze helemaal los. Volgende week al 2 jaar geleden dat ze die blessures op heeft gelopen, 9 maanden boxrust gehad, sindsdien alleen op een klein paddockje. Al 2 jaar niet bij andere paarden, geen sprintjes trekken, niet kroelen. Altijd rekening houden met hoeveel ze mag bewegen en wat ze vooral allemaal niet mag.
Ik ben zo blij dat ze straks weer in de kudde kan, eerste dagen even spannend omdat de vorige introductie met deze blessures eindigde dus dat vind ik wel weer even spannend. Maar ik heb er vooral ook heel veel zin in.
Afbeelding

AnnemiekvM

Berichten: 8248
Geregistreerd: 17-07-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 23:56

@ Lenexa
Wat een goed nieuws!

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 18:19

Hoi Annemiek.
Geen zorgen, ik ben een half jaar geleden ook overgestapt naar een paddock paradise met Tristan en hij is echt nog nooit zo gelukkig geweest. De overgang is bij hem in het weideseizoen geweest maar begin deze maand is mijn spaanse merrie ook er naartoe verhuisd vanuit een stal. Ook met haar geen last van de overgang naar dag en nacht buiten.
Afbeelding

Afbeelding

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 09:32

Wat goed om te lezen dat meer deze overstap gemaakt hebben! Flicka is afgelopen weekend verhuisd naar een paddock paradise, ik vond het suuuper spannend en ze moet écht wennen maar dat komt vast goed uiteindelijk!
Ik heb niet veel bijzonders gedaan voor de verhuizing eigenlijk... alleen extra een supplement ter bescherming van de maag gevoerd.

Wauw Lenexa, wat fijn zeg! Jullie geduld en zorgen worden beloond! :D

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 15:37

Heb de mijne sinds eind 21 aan huis in een pp. Maar om vele redenen in de nacht wel op stal. Ze lopen minstens 12 uur per dag buiten en doen het super goed!

Half Hafje gaat de goede kant op. Bijna 70 kilo lichter dankzij nieuw hooi en weer langzaam aan het oppakken. Blijf het zeer spannend vinden allemaal hoor!

Hij heeft geen zooltjes en siliconen meer maar nog wel een speciaal ijzertje. Smid dacht dat hij straks weer op blote pootjes kan. Ik hoop het! Heb de hoefschoenen bewaard. Zeker voor de overgang tijdens buitenritten wel fijn denk ik.

AnnemiekvM

Berichten: 8248
Geregistreerd: 17-07-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 19:38

Wat goed om te horen. Leuke foto ook!

Mi_Amore

Berichten: 14844
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 11:20

Hoi allen, ook weer een eeuwigheid sinds ik wat gepost heb..

Het was een heftig jaartje. Ondertussen is het al 1 jaar en 1 week geleden dat ik mijn Zyta verloor.
En dus ook 1 jaar en 1 week van een intieme band proberen bouwen met Be Formidable.

Het gaat niet altijd van een leien dakje met hem, een zéér emotioneel bazeke ondanks een prima start in het leven. Ik kocht een hengst (nu ruin) met het idee 'die zijn emotioneel stabieler', maar mijn 'pismerrie' was nét wat handiger qua communicatie en interactie :')

En toch, zou ik mijn dondersteen voor geen geld ter wereld willen missen!

Be wordt 27 april 3 jaar en ondertussen zijn we lekker bezig met de Horse Agility en een beginnetje longeren.

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


@AnnemiekvM: mijn Zyta had destijds 0.0 issues met overgang in de nacht op stal naar 24/7 buiten.
Onze Cadenas (PRE) ging van 23/7 op stal naar 24/7 PP en dat heeft hem echt maanden gekost om gewend te worden.

Hij kende natuurlijk geen gras (geimporteerde hengst...), niet-elektrische emmers water snapte hij ook niet, het kon gewoon niet in zijn hoofd :( Tijd en liefde lost alles echter op!! En tonnen geduld soms :)
Ik geef mijn paarden bij grote veranderingen wel altijd wat Magic Star van NAF bij (magnesium) om de stress wat onder controle te houden, en proferm voor de darmen :)

@Lenexa: jeeeeetje is dat alweer 2 jaar geleden?? Ö Pfieuw, tijd gaat snel en volgens mij voor jou tergend langzaam vooruit...

Mi_Amore

Berichten: 14844
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 09:27

Hoe gaat het hier met iedereen?

Onze Be wordt over 6 dagen 3 jaar!
Hoe snel is het toch gegaan :'(

Met Be gaat het nog steeds met ups and downs, mijn instructrice noemt hem 'een ADHD-er met emotieregularisatiestoornis' :')

Het is er bonk op!

Zondag tijdens het longeren nog een paar keer weggetrokken mij richting de grond gesmakt, but oh well...

Pittig beest!

Afbeelding

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 12:04

Wat een knapperd!! Ja wat gaat de tijd snel zeg! Leuk dat je met hem aan de slag kan, misschien wel goed voor hem :')

Hier gaat het ook goed! Sinds een dikke maand zijn we na bijna 11 jaar verhuisd van stal. In het begin was dat heel erg wennen maar nu gaat het steeds beter! Voor gepensioneerde astmatische Flicka het beste plekje wat ze maar kan wensen <3
Afbeelding

Mi_Amore

Berichten: 14844
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 13:42

Oh die ziet er gooeeed uit! (De mijne heeft geen hartjeskontje, dus moet wat kwijt :’) )

Ziet er een prachtig plekje uit!