Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 417 van de 515 [ 12859 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420 ... 515  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

 
Profiel   

In voorjaar, zomer en herfst probeer ik wel te rijden. In de winter is het zéker op ma, di en wo voor mij bijna niet mogelijk te rijden ivm slechte verlichting in de bak. Dan ga ik vaak ipv uitgebreid poetsen en opzadelen, gewoon eerst lekker aan de hand werken en daarna op stal poetsen. Voorjaar, zomer en herfst doe ik ook wel elke week grondwerk of werk aan de hand, maar in de winter is dat onze primaire manier van trainen en rijd ik ongeveer 2 keer per week vaak maar.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-19 10:46 



 
Profiel   

Ik heb vaak 2 x in de week minder tijd, of eigenlijk mijn zadel niet bij omdat ik uit werk ga. Dan zou dit ideaal zijn. Inmiddels wat filmpjes en uitleg gevonden.
En ik wil zelf weer iets afvallen eigenlijk en dus niet zo veel erop. Ik kan gelukkig altijd trainen. Binnen en buitenbak bij stal aanwezig :))

Ook gewoon een fijnere manier om te zien hoe ze de oefening doet en makkelijker voor haar dan dat ik erop zit. Iig nu weer helemaal zin in om te gaan oefenen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-19 10:51 



 
Profiel   

Lenexa, dat dacht ik al. Daar staat het water zo vreselijk hoog elke keer (familie woont er, dus kom er wel regelmatig) en zie ik wel vaker dit soort enge slootjes in het land. Vind het eng zulke slootjes, ook dat ze eruit drinken. :=

Flicka, ooh grappig dat jij de fokster kent! Bedrijfskunde in Leeuwarden?

Margriet, gefeliciteerd met de 2e plaats! Mooie omgeving op de foto's.

Wendy, wat heeft Kayenne een mooi sportlijntje eigenlijk! Jij had haar niet op gras ivm eczeem toch?

Dressuurgericht werken vanaf de grond doe ik (nog) niet. Wel heb ik eerst ho, voorwaarts, kalm (rustiger in de gang), draf (aandraven) en stappen (terug naar stap) aangeleerd aan de hand voor ik erop ging. Dit zit er nu zo goed in dat als ik "ho" zeg hij soms echt vol in de ankers gaat. _O- Kalm is soms lastig als hij enthousiast aan het rondkijken en stappen is.

Gister hebben we samen met mijn stalgenoot en haar paard ons eerste +5 km rondje gereden. Inclusief enkele stukjes draf. Bij het laatste stukje draf ging hij zo fijn dat ik hem maar gewoon liet draven. Helaas begon hij al vrij snel te hijgen en te vertragen. De conditie moet er nog even in zeg maar. _O-

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-19 11:00 



 
Profiel   

Wat leuk zo lekker met m op pad!! Heerlijk! Ik heb ook zo'n goede ho. Nu iets minder maar in t begin kan ik er zowat voor vanaf als ik ho zei :+ ze kent ook langzahaam.. Haha. Dan gaat ze terug in tempo. Fijn voor verzameling.

Kayenne idd niet op t gras ivm eczeem. Ze gaat jeuken van gras, eiwitten en suikers. Alleen eiwitten lukt nog wel. Maar gras is gewoon t veel.
Dan geen voorpluk meer. Manen nog net omdat der deken schuren tegen houd. Maar buik over de gehele lengte dan ook jeuk en kapot. Nu sinds een jaar geen gras en op plek met veel wind en t gaat zoveel beter. Voorheen als ik deken afdeed was t direct schuren aan voer bak. En na t rijden ook direct schuren. Nu niets meer!! Zo fijn!
Ze heeft nog wel steeds een rek in der deur dat ze niet met hoofd eruit kam zeg maar. Want dan gaat ze nog wel schuren. Hoop dat die er deze winter uit kan. Afgelopen winter heeft ze zonder hals deken gestaan voor t eerst in 4 jaar! Dat was al een hele vooruitgang!!

Ben ook heel blij met hoe ze eruit ziet. Gewoon mooie lijn, niet te zwaar. Da's dan weer t voordeel van geen gras hahaha. Ze krijgt lekker hooi en zo nu en dan wat stro erbij om te knabbelen. Ze staat op vlas want op stro is ze een varken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-19 11:15 



 
Profiel   

Wij hadden ook regelmatig grondwerkles, maar dat is eigenlijk een beetje vervangen door wandelen op dagen dat ik niet rij. Vooral omdat ze beweging nodig heeft, ze wordt dik. Afgelopen week heb ik een nieuw graasmasker besteld die ze 24/7 om kan houden. Ze loopt nu dus al een maand onbeperkt te eten en daar geniet ze duidelijk van :Y)

[ img ]
Bedoel check die buik -O- Maar toch heerlijk om haar zo relaxed te zien met haar tinker vriendinnetje.

Donderdag rijles gehad, ging eigenlijk wel goed. Ze was de hele week al zuur aan het doen naar andere paarden, nu heeft ze door dat ze kan bokken als er een paard te dichtbij komt die ze niet mag. Hoop dat die fase weer snel voorbij is.

Gister op de draversbaan gereden, daar ben ik 3 maanden geleden van haar afgevallen dus meer dan uitstappen doen we daar normaal niet. Maar het is als afwisseling echt een fijne optie, dus mezelf even over de drempel geduwd. Niets aan de hand, mega braaf en dus heerlijke rondjes kunnen rijden.

Op zondag is er op stal regelmatig een thema les, schrik training of soort groepsles grondwerk. Vandaag is er een goed voorbereid op buitenrit les. Dus dat gaan we straks doen, ik doe eigenlijk met alles mee.

We hebben ons ook nog ingeschreven voor een clinic Working Equitation van Ton Duivenvoorden begin juli. Hoop dat ze dat ook leuk vind, ik hou wel van afwisseling dus altijd leuk om nieuwe dingen te leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 09:22 



 
Profiel   

Haha heerlijk plat in t land!

Leuk die thema's! Lekker bezig ook idd zo!
Draverbaan, heerlijk! Lekker de ruimte om gangen te trainen!

Ik weer thuis. Vanmiddag lekker naar stal! Zo benieuwd hoe ze erbij staat en hoe ze t doet nu!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 09:34 



 
Profiel   

Vandaag weer geweest na anderhalve week. Ze stond er goed bij gelukkig!
Ik heb der niet horen hoesten.
Ben er 2uur geweest dus dat is wel gunstig denk ik.

Even gelongeerd en wat grondwerk. Braaf dier :+:


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 17:12 



 
Profiel   

Fijn dat ze weer beter is Wendy! Kunnen jullie weer lekker aan de slag :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 17:56 



 
Profiel   

Fijn dat Kayenne beter oogt! Hopelijk zijn jullie er helemaal vanaf.
Ik ben volop aan het genieten van mijn vrije tijd, heerlijk de hele dag niks doen en lekker op stal rondscharrelen. April loopt heerlijk de laatste tijd! Vandaag weer een springlesje gehad en dat ging super! Er was wat niveau verschil dus we begonnen met relatief lage sprongetjes, maar uiteindelijk hebben april en ik nog een parcourtje van rond de 70-90 cm gesprongen, ik ben super trots, ze heeft niks geweigerd, ook niet de 'vreemd' oxer waar ze 3 sprongen voor de hindernis ineens toch wel heel gespannen voor was. Echt heerlijk, als ze twijfelt en ik moedig haar aan dan voel je onder je dat ze er toch voor gaat, wereldpaard!!

hier wat foto's van de sprongetjes!

dit was de eerste sprong die we deden, ze begon een stuk enthousiaster dan ik verwachte hahah
[ img ]
[ img ]
[ img ]

ik ben echt blij dat ze het springen zo leuk vind!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 20:43 



 
Profiel   

Oww heerlijk zeg! Ik kan niet wachten tot ik ook weer kan. Maar nu echt even eerst aan de hand weer wat conditie opbouwen iig deze week. Daan misschien t weekend erop maar springen zal wel weer even duren. Heb ik ook meerdere handjes bij nodig..
Edit, te snel op versturen gedrukt...

Ze springt netjes zeg!
Ziet er goed uit! Leuk als ze zo'n plezier hebben ook!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 21:38 



 
Profiel   

ahh ja snap ik! Hopelijk kunnen jullie het snel weer opbouwen en weer lekker aan de slag! Hoe bedoel je meerdere handjes bij nodig?

Dankjewel! Ik vind ook dat ze goed springt inderdaad, en dat terwijl ze nog nooit een balk had gezien toen ik dr kocht, toch wel leuk om dat dan samen allemaal uit te zoeken, merk dat ik daar ook ontzettend veel van leer. Met springen was het altijd netjes meezitten en dan kom je er wel, maar nu moet ik zelf echt meekijken en denken anders knalt ze er dwars doorheen, daardoor ben ik wel een tijdje wat angstig geweest omdat ze er gewoon dwars doorheen gaat als we niet uitkomen, maar nu we elkaar beter begrijpen en zij meer vertrouwen krijgt gaat het steeds beter. Heb nu ook zelden zenuwen.
Ik ben echt benieuwd hoe hoog haar maximum ligt, met vrijspringen is ze al een keer (per ongeluk) over 1.15 heen gevlogen zonder problemen. Onder het zadel is 85 of 90 tot nu toe het hoogst, ik wil voorkomen dat ze zich een keer blesseert en zo angstig raakt voor het springen dus we bouwen het mooi langzaam op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 22:30 



 
Profiel   

@wendy1987 fijn dat Kayenne weer beter gaat zeg!

@faitherr ziet er netjes uit! Ze vinden het vaak zo leuk :D

Wij zijn momenteel druk met laterale buiging + over de rug + ietsje verzamelen. Dat vindt Doortje best lastig. Buigen: prima, over de rug: ook prima, verzamelen: ja hoor, prima. Maar TEGELIJK? Pfffoe. Maar na een paar sessies, kreeg ik gisteren zelfs in haar moeilijkste gang (de linkergalop) fijne stukjes. De kunst voor de linkergalop is geworden: schoudervoor in stap, zo aandraven, dan schoudervoor in draf houden en van daaruit aangalopperen. En dan doet ze het goed. Stap-galop in de juiste buiging én over de rug én verzameld moet nog even wachten dus, maar dat zal ze ook weer snel oppakken denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-19 07:40 



 
Profiel   

Knap dat doortje t allemaal zo goed doet! Maar jij weet volens mij ook goed wat je doet. Scheelt ook al. Dat is bij mij nog wel eens zoeken hahaha.

Faither: meerdere handjes ivm stel dat ze m eraf tikt idd als ik wat hoger wil. Dan is t fijn als ik niet alleen ben..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-19 23:01 



 
Profiel   

@Wendy1987 ik ben inderdaad geen groentje, hoewel het járen geleden was dat ik dressuur gereden had. Heb van mijn 19e tot mijn 29e western gereden en daar ook jonge paarden in opgeleid. Sinds ik Doortje heb weer terug bij dressuur, maar wel het eerste paard dat ik écht klassiek opleid. Maar gelukkig zit er in de basis niet zo heel veel verschil. Pas als het over echte verzameling gaat, wordt het anders: westernpaarden (althans, de Texaans gereden westernpaarden zoals hier in Nederland, Californisch systeem is meer gelijk aan klassieke dressuur, maar wordt hier nauwelijks beoefend) rijd je veelal de grond in en dressuurpaarden van de grond af zoveel mogelijk. Maar goed, dat pakken we wel op tegen de tijd dat we tegen dat struikelblok aanlopen ;) Daarnaast heb ik gewoon 2 écht écht écht goede trainers die mij regelmatig helpen. Scheelt ook héél veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 07:50 



 
Profiel   

Ahh zo Wendy, jaa het is idd vervelend als je er steeds af moet, dat is ook de rede dat ik in Mn eentje niet zovaak spring.

Jullie gaan goed volgens mij skippy! Hard aan het werk! Lijkt me idd moeilijk om zo om te schakelen van western naar dressuur, zit toch best een verschil in.

Vanochtend op stal trof ik april zo aan:...
[ img ]
[ img ]

Deken niet waterdicht |o , ruim een uur in de stal met dr gezeten met de zweetdeken erop tot ze enigszins droog was, dr temperatuur was iets lager dan normaal maar niks waar ik me echt zorgen over maakte. ik had nog een oude regendeken liggen dus die heeft ze nu op in de hoop dat deze wel waterdicht is. Vind het nog net te koud om haar zonder deken te zetten in de regen en wind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 12:34 



 
Profiel   

Faitherr schreef
Ahh zo Wendy, jaa het is idd vervelend als je er steeds af moet, dat is ook de rede dat ik in Mn eentje niet zovaak spring.

Jullie gaan goed volgens mij skippy! Hard aan het werk! Lijkt me idd moeilijk om zo om te schakelen van western naar dressuur, zit toch best een verschil in.

Vanochtend op stal trof ik april zo aan:...
[ [url=m/LEZhz8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/o6JKE7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deken niet waterdicht |o , ruim een uur in de stal met dr gezeten met de zweetdeken erop tot ze enigszins droog was, dr temperatuur was iets lager dan normaal maar niks waar ik me echt zorgen over maakte. ik had nog een oude regendeken liggen dus die heeft ze nu op in de hoop dat deze wel waterdicht is. Vind het nog net te koud om haar zonder deken te zetten in de regen en wind.


Valt mee hoe groot het verschil in de basis is: we willen ze allemaal over de rug in drie gangen met stelling en buiging. Zolang we op dat vlak werken, gaat het allemaal goed en gelijk op. Nu we iets verder komen, wordt het soms wel even schakelen. Gelukkig snappen mijn trainers mij, en ik hen :) Ik vond het wel heel belangrijk - toen Doortje duidelijk geen voorkeur had voor mijn westernhobby - dat ik klassieke trainers had, geen 'engelse', maar frans/spaans/portugees/weens of ouderwets Duits a la Klimke en Ritter qua insteek meer. Dat is gelukt!

Nu nog onder een regendeken ja? Hier is het al weken 15+ graden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 12:38 



 
Profiel   

Hmm oke! Super interessant iniedergeval!

Jaa ze stond de afgelopen dagen zonder, maar vannacht was t nog 7 graden met regen dus ook, ze zit al erg kort in de vacht, en sinds ze dan wat gevoelig is geweest op de rugspieren ben ik toch wel wat voorzichtiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 16:04 



 
Profiel   

Peer, ziet er uit als een heerlijk ritje!

Lenexa, dat buikje... hahah! Hier ook zo’n bolle hoor.
Ton Duivenvoorde is zoooooo leuk en working equitation nog leuker!! Heb ook diverse clinics bij hem gereden. Veel plezier alvast!

Wendy, wat goed dat ze zo goed opknapt!

Faither, heerlijk gesprongen. Ziet er super uit zeg!
Balen van de deken!

Skippy, klinkt goed!!



Zondag heeft een stalgenootje met Myrtle meegedaan aan een oefencross in de buurt. Super leuk!
Myrt heeft nog niet veel
Crosshindernissen gehad, in het eerste (oefen)rondje was ze daarom erg kijkerig. Maar halverwege snapte ze de bedoeling. Tweede rondje sprong ze perfect!
Met maar 12 sec. te snel en foutloos parcours werden ze 5e.
Aankomend weekend mogen ze weer, zin in!


Weer pretty in pink, de nieuwe kleur van QHP, Qcross

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 18:51 



 
Profiel   

wauw Stal_fiore! Ziet er netjes uit zeg! Waar was dit?
Super leuk dat setje!
ik wil ook heel graag een keer crossen met april maar weet nooit zo goed waar ik dan heen moet hahah.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 19:07 



 
Profiel   

Kijk die Myrt gaan! Superleuk, ze kijkt er ook heel blij bij! En leuk dat roze, ik hou ervan <3

Ik was vandaag helemaal trots op m'n knappe dikzak. We hebben ons eerste rondje buiten gedaan! Het paard van mijn oude instructeur mag alleen maar stappen dus ze vroeg of ik een rondje mee buiten ging stappen met de gedachte dat ik toch niet durfde maar heb toch ja gezegd. Precies een rondje waarvan we alleen het eerste kleine stukje wel eens gewandeld hebben. Stuk langs een redelijk drukke weg, langs een speelveld, industrie terrein. Ik vond het zelf best spannend, maar ze heeft het zo goed gedaan. Bij het speelveld vond ze het even spannend want er werd aan beide kanten van de weg gespeeld maar behalve wat dribbel pasjes geen stap verkeerd gezet. Ze is ook gewoon verkeersmak hoor, ik ben zelf de stoorzender in dit verhaal dus dit was een eerste overwinning. Het was maar een rondje van 30 min stappen denk. Daarna nog even in de bak uitgedraafd en keurig ontspannen galopje op haar moeilijke hand. Ik lijk wel een trotse moeder!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 20:56 



 
Profiel   

Wat fijn lenexa!

En stal fiore, gave set!! En tof zo! Dat zou ik ook nog wel willen met kayenne!

Tof dat je dan zo western idd als basis erbij kan pakken. Ziet er in basis ook redelijk zelfde uit idd vind ik..

Ik net weer even snel bij kayenne geweest. Lijkt t echt weer prima te doen!
Nieuw simpel kaptoom gekocht, staat der wel goed! En voor mijn oefeningen doet die het denk ik prima, blijft mooi zitten.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 21:25 



 
Profiel   

@Stal_Fiore ziet er tof uit zeg! Gááf!

@Lenexa goed bezig, heerlijk is dat he, als het dan goed gaat!

@wendy1987 inderdaad, in de basis ziet het er ook echt best wel hetzelfde uit.
Gave kaptoom, staat goed!

Doortje en ik hebben ons gisteren weer een gewaagd aan de dubbele longe. Vinden we beide best lastig nog (2 handen, twee lijnen, een dressuurzweepje erbij om wat technische dingen te kunnen vragen, ik kom handen tekort altijd), maar we hebben drie gangen voor elkaar, mét stelling en buiging. Daarna nog even door aan de enkele longe en daarna spelen, rennen, en relaxen samen. Doortje vond er zo het hare van, van dat longeren... :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-19 06:41 



 
Profiel   

Faither, de cross afgelopen weekend was in Katwijk, bij stal van Paridon. Aankomende zondag doen ze mee in Rijpwetering bij stal De Ripse Ruiters.
Waar woon je? Voor aankomende weekend is er nog plek. Altijd een fijne en toegankelijke cross.

Lenexa, met recht trots! Super knap!!

Wendy, die roze kaptoom is echt cool! Staat Kayenne mooi!

Skippy, wat stoer dat dubbele lijnen!! Ze kijkt idd alsof ze het er niet mee eens is. Hahah

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-19 18:05 



 
Profiel   

Haha doortje kijkt ook heel geïnteresseerd :+

Cross is bij ons opzich ook in de buurt. Maar dan is het fijner als je met meer bent qua kosten.



Poowny is weer fit hoor :')

Gek dier! Heerlijk even bezig geweest met der. Voetjes geschoren, helemaal gewassen. Lekker!

Van het weekend er weer eens op. Morgen nog even longeren!

Ze doet het weer goed!! :))


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-19 19:24 



 
Profiel   

Ze ziet er inderdaad blij uit Wendy! Nergens last meer van zo te zien.

Stal_Fiore, Ripse Ruiters leuk! Daar heb ik lang geleden leren paardrijden. Toen was het nog echt een boer en waren de paarden een hobby erbij. Speelde daar uren op de hooizolder en heb daar ook wel een op de hooizolder geslapen met een paar meiden. Zo leuk!

Skippy, die dubbele lijnen begin ik al niet eens aan. Ik 'longeer' zonder lijn, ik ben er überhaupt niet zo goed in en Rox vind het daarom denk ook niet zo leuk. We doen het dus ook niet zo vaak..

Hier is vandaag de osteopaat geweest, na haar zwempartijen geen overbodige luxe. Ze zat inderdaad redelijk vast in de schouders en een klein beetje in de lendenen. Ze is weer lekker los, nu een paar dagen rust en alleen wat wandelen en zondag mocht ik weer rustig aan rijden. Ook is het nieuwe graasmasker eindelijk binnen, zag er super goed uit. Het is een easygrazer, rete duur maar deze durf ik wel 24/7 om te laten. Ze was er ook niet boos om en ging gewoon gelijk eten. Dus op naar een slankere Roxy!
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-19 14:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 417 van de 515 [ 12859 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420 ... 515  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen