[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 09:31

Flicka12 schreef:
Skippy01 schreef:
Is het nétjes? Mwah... Maar gezien het feit dat dit de eerste keer was in minstens 14 jaar dat ik weer een paard met scheermes te lijf gegaan ben, en de eerste keer dat dat op zo'n dichte vacht moest... ben ik niet heel ontevreden haha.
Hopelijk kan ze in elk geval haar warmte beter kwijt zo en blijft ze iets wakkerder in het werk.
Doortje vond het in elk geval bést een fijn karweitje, die stond half te slapen, vond het geloof ik wel fijn, dat gekriebel!
[ [url=m/fS0nda.jpg]Afbeelding[/url] ]

Netjes hoor! Is ze vast blij mee! :D ben wel benieuwd of je dan we een deken op doet?


Ja, maar ze stond al onder een deken ;) (het natte is nog vooral van het wassen)

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 19:21

Hier de tandarts net geweest, helaas ging halverwege de accu kapot en was er eerder die dag ook al 1 kapot gegaan. Ze kon het dus niet afmaken, volgende week komt ze dus weer terug. Balen natuurlijk. Nu was het ook zielig, waar 1 van haar wolfstandjes vorige jaar getrokken is was nog steeds niet geheeld, dat heeft ze weer opengemaakt kwam pus uit. Ze heeft er nog wat tandgruis uitgehaald. Hopelijk heelt het nu wel netjes. Heb het vorig jaar nog wel gecheckt maar het was echt een heel klein plekje dat er uit ziet alsof het bijna is geheeld dus vorig jaar ook niet meer over nagedacht. Slechte paardenmoeder. Daarna toen ze weer wat bij kwam liepen we weer naar stal sleepte ze met haar achterbeen, stond der knie op slot. Trok vanzelf weer weg maar schrok me rot.
Afbeelding

Heeft iedereen zich kunnen inhouden met black friday shoppen?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 08:42

He, vervelend Lenexa, dat de accu er mee ophield! Hopelijk komende week wel in een keer klaar dan!

Prima kunnen inhouden met black friday shoppen! Enkel parfum voor mezelf gekocht en die moest ik sowieso hebben, want ik was aan het bodempje van mijn laatste fles bezig ;)

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 09:17

Kruip ik ook weer even onder mn steen vandaan haha.

Silver doet het goed! Loopt fanatieker mee van en naar de paddock. Is onder het zadel ook iets vlotter, staakt ook minder en is er makkelijker uit te rijden!
Longeren heb ik sinds het “ongelukje” niet meer gedaan. Puur om het feit dat het er niet van kwam, de tandarts kwam langs, de osteopaat is geweest en gewoon druk haha.

Met black friday heb ik mij niet ingehouden. Ik heb het wel geprobeerd maar dit was zo’n goede deal. Kon het niet laten gaan. We zijn sinds zijn tandprobleempje overgestapt op bitloos (in eerste instantie tijdelijk) en twee weken terug heb ik een hackamore uitgprobeerd en dat werkte echt perfect! Helemaal perfect voor ins beide. Heb dus een FRA Calli gekocht met Sting scharen voor een top prijs!!
Zal een foto laten zien als ik hem heb.
Heb wel een foto van gisteren met het leenhoofdstel:
Afbeelding
Moe van het rijden :roll:

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 09:53

ik heb geen verstand van hackemores maar ligt die niet te laag op de neus, of is die beetje naar beneden geschoven.

wel super dat hij het daar fijn op doet,

ik heb me wel ingehouden met black friday. Heb niet echt is nodig gehad. Daarnaast is december al duur genoeg..

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 10:52

Ik heb me niet echt ingehouden, ik heb echt niets nodig. Maar ik heb een nieuwe singel gekocht, FRA supersingel had ik goede dingen over gelezen dus die besteld. Nieuwe zwarte rijbroek was 50% korting van Eurostar, heb ik dus ook maar meegenomen. En ik heb ook het shirt besteld die hoort bij het groene Lemieux dekje. Voor iemand die niets nodig had toch ineens 200 euro uitgegeven {:)

Verder ga ik het deze week rustig aan doen met Rox, ze mag een paar dagen niet met bit vanwege wondje in de mond en dan komt de tandarts deze week nog een keer en de osteopaat komt maandag. Dus dan combineer ik het lekker met een rustig weekje. Gaan we daarna weer fris en fit aan de slag.

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:51

plutolover schreef:
ik heb geen verstand van hackemores maar ligt die niet te laag op de neus, of is die beetje naar beneden geschoven.

wel super dat hij het daar fijn op doet,

ik heb me wel ingehouden met black friday. Heb niet echt is nodig gehad. Daarnaast is december al duur genoeg..


Ja klopt! Hij hangt wat laag. Heb hem zonet aangepast toen ik ging rijden! Hij was er niet anders om, maar mijn gevoel zei ook hoger idd!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 08:02

Het is stil hier deze week!

Gisteren héérlijk gelest met Doortje. Eerste beginselen van de travers onder het zadel *\o/* We moesten éven zoeken hoe dat ging lukken: Doortje heeft nog nooit travers onder het zadel gedaan, en ik had het zelf al 14 jaar niet meer gedaan (ruim 10 jaar western gereden tot ik Doortje kocht). Doortje vindt haar achterbeen ónder de massa plaatsen echt lastig, en ik zit nog teveel in de houding voor het wijken ipv voor een appuyement. Uiteindelijk bleek de 'sleutel' te liggen in een meer lichte zit, bijna staande houding zelfs. Dan kan zij onder mij doorbewegen zonder dat ik in de weg zit. Nu is het puzzelen wanneer ik straks wél kan gaan zitten weer, maar voor nu kunnen we aan de slag :D

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 11:06

Goed bezig! *\o/* Ik vind travers echt leuk, schouderbinnenwaarts daarintegen :x

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 11:12

Flicka12 schreef:
Goed bezig! *\o/* Ik vind travers echt leuk, schouderbinnenwaarts daarintegen :x


Ik heb het andersom, schouderbinnenwaarts rijden we met onze ogen dicht en twee vingers in onze neus bij wijze van spreken, travers vinden wij veel lastiger.

Maar wie doelen stelt, moet werken, dus we gaan hárd aan het werk om travers goed te krijgen, dan onze appuyementen, en van daaruit - als ze genoeg kracht heeft om dat op een diagonaal te doen - door naar het pirouettewerk, waar ze die beweging natuurlijk extra verzameld moet kunnen doen... Nog méér dan genoeg te doen :D (heerlijk, zo puzzelen om ze steeds sterker te maken! :j <3 )

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 10:25

Ik heb gister toch even gereden, ik ben blij dat de osteopaat komt. Ze houdt die schouders zo vast, pas als ik al lang aan het rijden ben laat ze het iets los. Gelukkig komt ze maandag, hopelijk helpt dat want het is nu echt bagger met rijden.
Ik was overgestapt naar Marstall Force voer maar ze vind het niet lekker en ze jeukt ineens sinds een week of 2 aan haar flanken. Gister overgestapt naar Vitalbix, dat vind ze iig lekker en nu hopelijk de jeuk ook weer snel weg.
Vanmiddag weer een teugel les, ook weer zin in.
Fijn weekend!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 08:20

Lenexa schreef:
Ik heb gister toch even gereden, ik ben blij dat de osteopaat komt. Ze houdt die schouders zo vast, pas als ik al lang aan het rijden ben laat ze het iets los. Gelukkig komt ze maandag, hopelijk helpt dat want het is nu echt bagger met rijden.
Ik was overgestapt naar Marstall Force voer maar ze vind het niet lekker en ze jeukt ineens sinds een week of 2 aan haar flanken. Gister overgestapt naar Vitalbix, dat vind ze iig lekker en nu hopelijk de jeuk ook weer snel weg.
Vanmiddag weer een teugel les, ook weer zin in.
Fijn weekend!


Succes met de osteopaat vandaag, hopelijk helpt het!

Ow, apart, Doortje jeukte op Marstall minder dan op Vitalbix. Nu op VS200, wat nog beter gaat. Maar ik blijf zoeken tot ik hét middel tegenkom. Doortje houdt ook wat slappere mest, ongeacht of er grof hooi, fijn hooi, grof voordroog of fijn voordroog in gaat, dus misschien eens een poging wagen met gastro+ als aanvulling op ruwvoer en kijken of dat verschil maakt. Als de darmwerking beter is, is de kans best aanwezig dat de jeuk ook verbetert natuurlijk.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 08:30

Skippy01. Al eens equilin gegeven ? Wel prijzig maar ik doe ongv 3 maanden met een zak. Ik geef ongv 75 gram alleen de balancer

De basic geef ik er ook bij maar dat komt omdat stan wel al ouder en nog vrij actief is.

Maar inpribcipe is alleen balancer voldoende

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 08:49

plutolover schreef:
Skippy01. Al eens equilin gegeven ? Wel prijzig maar ik doe ongv 3 maanden met een zak. Ik geef ongv 75 gram alleen de balancer

De basic geef ik er ook bij maar dat komt omdat stan wel al ouder en nog vrij actief is.

Maar inpribcipe is alleen balancer voldoende


Ja, ook van stalgenootje ooit. Die blieft madame niet zo ;)
Plus, die doet ook onvoldoende voor de darmwerking. Dan zou ik al naar de immuno moeten.
Ga eerst eens een poging wagen met de gastro+ denk ik, ben nu ook steeds nog aan het aanvullen om genoeg looplust te houden. Kan ik net zo goed één product proberen en wat meer geven :)
(Ik geloof enorm in vitaminekorrels hoor, is ook écht het eerste dat adviseer en probeer, maar uiteindelijk is ieder paard een individu en soms werkt een bepaalde theorie toch niet zo lekker. En dan wijk ik graag van de theorie af en ga ik experimenteren met ander voer - gelukkig niet helemaal 'onbekende materie' voor mij: na best wat rantsoen analyses en een cursus op dat vlak, durf ik het inmiddels wel zelf uit te rekenen :) )

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:24

je moet ind doen wat jij het beste vind.

jij kent je paard het beste. Gastro heb ik ind ook goede verhalen over gehoord.

Toen mijne keer aan de diarree was, ga ik hem tijdelijk algea vitalis. Raar zwart spul maar werkte super. Maar goed dat was voor tijdelijk. Mijne heeft niet zo snel last van diaree.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:03

Voor diegene die het leuk vinden,

ik heb op mijn eigen YT kanaal laatst een super leuke video online gezet


Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:24

@plutolover diarree is ook niet het goede woord hoor, gewoon mestwater bij de mest vooral. Ellende daarvan is dat ze wel steeds vieze staart en benen heeft, en dát is niet echt goed voor de huid ;)

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:53

Hoe is het hier bij iedereen?
Wij hebben best even rustig aan gedaan door tandarts en osteopaat. Ze zat weer vast bij CTO en de lendenen, ze stond weer te genieten van de behandeling. Zaterdag les gehad, instructeur vond haar in ieder geval weer een stuk beter lopen. Gelukkig :D We zijn wat meer aan de slag met buikspieren op aanraden van de osteopaat. We hebben vooral veel tempowisselingen gereden, vond het zelf ook leuk eens niet alleen maar met die schouder bezig te zijn. Dat is natuurlijk nog niet opgelost, maar nu ging ze ook steeds meer in balans lopen. Kan ik zelf ook lekker mee oefenen want soms waren de tempowisselingen veelste groot waardoor ik zelf ook uit balans kwam. Zo oefenen we lekker verder.

Ik hoop dat het weer deze week wat beter is dan de storm van afgelopen dagen dan kunnen we ook weer wat galopwerk doen in de grote bak.

Verder heb ik haar de afgelopen dagen niet zien jeuken dus ik denk dat de vitalbix beter voor haar werkt.

Volgende week met de kerstdagen hoop ik ook weer een keer een buitenritje te kunnen maken, als het weer mee zit {:)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:23

Lenexa schreef:
We zijn wat meer aan de slag met buikspieren op aanraden van de osteopaat. We hebben vooral veel tempowisselingen gereden, vond het zelf ook leuk eens niet alleen maar met die schouder bezig te zijn. Dat is natuurlijk nog niet opgelost, maar nu ging ze ook steeds meer in balans lopen. Kan ik zelf ook lekker mee oefenen want soms waren de tempowisselingen veelste groot waardoor ik zelf ook uit balans kwam. Zo oefenen we lekker verder.


Juist de focus van de schouder afhalen, kan wel eens enorm helpen in ook dáár vooruitgang boeken hoor! :j Fijn dat je vooruitgang merkt! :D

Onze rijbak is echt verzopen, dus ik doe alleen stapwerk er in nu. Maar gisteren een hele fijne staptraining gedaan: Doortje laat zich nu verlengen én verkorten in stap, pakt de travers inmiddels fijn op en als ik eenmaal schouderbinnenwaarts en travers meegepakt heb, merk ik ook dat ze daarna véél soepeler beweegt. Ook kan ze inmiddels onder het zadel best fijn haar gewicht naar achter verplaatsen in stilstand als ik mijn bekken kantel. Super fijn!

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 11:58

Gelukkig hebben wij 3 bakken waardoor er altijd wel 1 te gebruiken is. Maar gelukkig ondanks de natte bak toch ook wat dingen goed kunnen oefenen.

De grote buiten bak ligt nu echt prima, gister best lekker kunnen rijden. We hebben ook wat geoefend met op de lange zijdes schouder voor in stap en als ze goed liep weg draven een volte op. Schoudervoor in draf lange zijde lukt nog niet, maar nu doet ze de eerste passen in draf dan ook netjes. Ik probeer haar dan weer voor ze uit balans gaat weer terug naar stap te nemen. Ook hebben we gister weer wat stukken kunnen galopperen, dat vind ze echt nog moeilijk. Behalve dat ze ontzettend scheef gaat merk ik ook dat er er erg van gaat zweten, ze vind het dus echt pittig. Ik denk ook dat het er echt niet uit ziet _/-\o_ Maar ik merk dat het wel al beter gaat, de overgangen gaan steeds vaker netter. In het begin kon ik bijna niet blijven zitten in galop, dat gaat nu goed. Instructeur had als instructie gegeven, oefenen op netjes aan springen en tempo beheersing en dan vooral meters maken.
Het maakt dan niet heel veel uit hoe ze dan verder galoppeert, dat is nog best lastig om haar gewoon scheef haar gang te laten gaan. Maar het is nu echt nog even een oefening om sterker te worden, dan kunnen we daarna aan het scheve gaan werken.

Pff en dan zeggen mensen dat paardrijden geen sport is *\o/*

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:39

Skippy01 schreef:
Het is stil hier deze week!

Gisteren héérlijk gelest met Doortje. Eerste beginselen van de travers onder het zadel *\o/* We moesten éven zoeken hoe dat ging lukken: Doortje heeft nog nooit travers onder het zadel gedaan, en ik had het zelf al 14 jaar niet meer gedaan (ruim 10 jaar western gereden tot ik Doortje kocht). Doortje vindt haar achterbeen ónder de massa plaatsen echt lastig, en ik zit nog teveel in de houding voor het wijken ipv voor een appuyement. Uiteindelijk bleek de 'sleutel' te liggen in een meer lichte zit, bijna staande houding zelfs. Dan kan zij onder mij doorbewegen zonder dat ik in de weg zit. Nu is het puzzelen wanneer ik straks wél kan gaan zitten weer, maar voor nu kunnen we aan de slag :D


leuk

ik heb de mijne eerst aangeleerd vanaf de grond. Maar super goed en fijn zeg!! echt yeeh momenten zijn dat.

LeneXa: stappen kan ind juist heel waardevol zijn. Paar maanden geleden gelezen over lange adem en het nut van staptraining. Kan alleen het artikel niet vinden

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:46

plutolover schreef:
[
leuk

ik heb de mijne eerst aangeleerd vanaf de grond. Maar super goed en fijn zeg!! echt yeeh momenten zijn dat.


Dat heb ik ook gedaan ;) Aan de hand al een paar maanden ermee bezig, nu dus sinds mijn les ook onder het zadel. Daar kan ik dan zelf weer mee aan de slag om travers in stap en draf goed te krijgen en dan door met het volgende. Vind het bij nieuwe dingen altijd fijn als mijn trainer meekijkt - zeker ook omdat Doortje best heet wordt als ze het niet snapt, en dat is geen fijne manier van leren voor haar, dus een extra paar ogen is dan fijn :)

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 18:13

Wat een raar weer, ben de hele week van van dekens aan het wisselen. Ook nog maar weer een keer hetzelfde deel als vorige keer geschoren en nog stond ze te zweten onder 100 Gr.
Vandaag heerlijke les gehad, was al eerder opgestapt want wilde in de les vooral op galop focussen. Ze was frisjes, kreeg bij de eerste galopjes een paar bokkesprongetjes maar daarna super. Stap-galop geoefend, proberen wat meer bij elkaar te blijven ipv volledig uit elkaar te vallen dmv tempo controle. Ze deed het echt netjes. Laatste stukje les liep ze ook echt veel losser en rechter in de draf.

2 uur later hadden we ook nog een teugel les daar was ze dan weer minder braaf. Batterij was een beetje leeg denk, bij veel wat ik vroeg kwam er geklier ipv reactie en hoewel ze zeker wel kan klieren doet ze dat tijdens 'werk' eigenlijk heel weinig. Dus we hebben een nieuwe oefening gekregen voor achterbeen te activeren en verder rustig gedaan.

Hebben jullie nog leuke kerst foto's met de paardjes gemaakt? Alvast fijne feestdagen voor iedereen!

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 09:41

Afbeelding
Tuurlijk hebben we kerstfoto’s <3
Perfect model met hoofdje hoog en oortjes naar voor!

Gisteren met rijden een terugval. Staken en rijden met de rem erop..
Besloten het rijden wat minder te doen en dan meer grondwerk, longeren en vrijheidsdressuur doen. Om het voor hem leuker te houden. Mijn zus gaat af en toe op Silver rijden en ik op haar pony. Zodat ik aan mijn balans kan werken en mijn zus haar ervaring kan overbrengen op Sil :=
Ben benieuwd, we gaan wel echt de goede kant op. Gisteren was gewoon iets minder

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 17:55

Afbeelding