[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendy1987

Berichten: 6973
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:36

Ik heb ook nog wat hals verander foto's ( kan toch nog niet slapen. Te wakker nog ivm druk in hoofd nog)

2014, net geen 3 nog. Denk 2.5 :
Afbeelding

2016:
Afbeelding
2017:

Afbeelding
En 2 weken terug:
Afbeelding

Niet allemaal zelfde houding maar ze is zoveel breder geworden. Nu nog steeds dat ik der nog zie veranderen!!

wendy1987

Berichten: 6973
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:38

Faitherr schreef:
hmm oke, aprils moeder kan ik geen info over geven, vader is idd ook winser, ze is naar andere paarden inderdaad een bitch en aan de hand op-zich makkelijk maar gewoon een heethoofd.

Spannend hoor, waar denkt de dierenarts dan aan in combinatie met het weg geweest zijn, droes of iets dergelijk? Fijn dat ze wel steun lijkt te hebben aan jou bijzijn, dan voel je je altijd toch wat behulpzamer of iets naar je paard toe. Ik duim voor jullie!



Hij weet t niet. Geen paniek iig en geen witte jassen ed haha.
Een virus denkt die aan. Geen idee, ze weten t niet. Ze heeft t vorig jaar ook al eens gehad op vorige stal.

Hopelijk knapt ze op. Morgen ochtend ff langs en ff stappen met der. Avond ook weer even langs.

Stal_Fiore

Berichten: 9369
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:44

Wat een knapperds beide zeg!!

Wendy, wat een ellende. Hoop echt dat ze snel opknapt.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 07:38

@wendy1987 en @faitherr zelfde papa dus en beide dat karakter... misschien is papa zelf stikbraaf, maar vererft 'ie dat dominante wel?

Doortje is Stakkato (v) x Allacher (vm), haar oma langs moeder's zijde is van Nastral. In haar hele bouw, behang en alles zie ik Allacher terug. Karakter is wel een mixje van beiden (en van mama natuurlijk) voor zover ik de hengsten inschat.

Altijd wel heel interessant, bloedlijnen en wat dat doet met karakter. Nou is Doortje precies gefokt langs de lijnen die ik mooi vind, grappig genoeg, maar blijkbaar past dat karakter dus ook goed.
Kennissen met B-tjes of W-tjes... die passen mij gewoon minder heb ik het idee. Als ik hengsten ga bekijken ook, ik kom standaard uit op S, ST, A of N, heel soms een M hengst, maar eigenlijk zelden of nooit een W of B hengst. Niet dat fokken in de directe planning zit overigens, maar ik blijf graag bij :)

wendy1987

Berichten: 6973
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 07:45

Ik heb juist meer met w dan met n hengsten.
Shanti was liever lui dan moe :')

Winser kinderen zijn juist heel makkelijk altijd dus gok dat t toch meer van moeders kant af komt. Gezien shanti ook zo was :+

Gelukkig is kayenne aan de hand stuk braver en onder het zadel heel braaf maar wel lekker voorwaarts!

Ik vind al die lijnen ook altijd leuk en hou ook alles redelijk bij. Ga nog wel eens naar keuringen ed ook :D

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 07:52

Grappig he, die persoonlijke voorkeuren. Maar goed, daar zijn uiteindelijk de lijnen ook uit voortgekomen: de voorkeuren van de diverse fokkers...

Het is dat Doortje's opa Allacher is en dat niet kan, maar ik zou Allacher gráág als hengst gebruiken qua type, uitstraling, karakter. Blijf dat een van de beste hengsten vinden die we hebben in NL.
Moet wel zeggen dat ik van die nieuwe van Hans ook wel gecharmeerd ben, Maigold. Terwijl die andere nieuwe, Artos, me dus écht niks doet...

wendy1987

Berichten: 6973
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 09:04

Ik heb dus echt niets met allacher.. haha! Sowieso niet zo met die hengsten van hun maar dat is puur gevoel.

Zo hou je dat altijd idd.

Ik vind de meeste w hengsten wel wat hebben maar dat kan dan idd weer niet vaak mocht ik willen fokken. Denk dat ik dan toch terug val op een n of st lijn. Maar goed. Ik ga nooit fokken met kayenne dus ook hoef daar niet over na te denken.

Zo eens kijken hoe ze het doet vandaag..

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 09:10

Heel goed dat smaken verschillen. Stel je voor dat we allemaal een Allacher zouden willen... dan zouden die niet meer te betalen zijn ;)

Ik hoop dat Kayenne vandaag beter gaat!

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 09:21

Ik leef voor die halsfoto's, wat een leuke uitstraling hebben ze ook allemaal. Doen jullie allemaal dressuur of?

Ik moet zeggen, over lijnen kan ik niets zeggen dus laat ik jullie maar babbelen :+ Lana is stiekem een kruising dus ik vind het enkel jammer dat ik haar eerste eigenaars nooit zal vinden :(

@wendy, gaat het nu al wat beter? Ik duim!

@faitherr, April ziet er super uit tijdens die fotoshoot!

@stal_fiore, Oooh, les updates. Moet helemaal goed voelen als ze zich zo bewust worden van hun lichaam. Dan heb je super gereden met haar!

@Stillangel, komt helemaal goed, merries zijn inderdaad nogal een gewenning :')

@lenexa, wat een "dutske" ziet Rox eruit op die foto! Nu is ze zo volwassen, lijkt het.

Hier een zaaaalig ritje gehad gisteren, ze was helemaal niet-te-houden :Y) Het is dat ik weet dat hoger gaan in bitvorm/sterkere bitloze optoming geen nut heeft, want als ze het wilt negeren, zal ze het ook negeren. Dus vlak voor het langste galopstukje even haar basics op gevoeligheid opnieuw aangehaald. Teugels opnemen, niet reageren, 180 graden omdraaien. Teugels opnemen, niet reageren,... Tot ze stapje achteruit zet zonder ik moet trekken. Dan mocht ze haar galopje doen. Ze was haast de lucht in gesprongen van geluk, wát een speed :') 43 km/u is misschien niet veel voor de meesten, maar voor haar is dat enorm na twee jaar zich zo rot gevoeld te hebben en haar passen niet te kunnen strekken.

Ziehier het verschil tussen rustige Lana en Lana in Turboboost. Het zit 'm in de voorpluk :o

Afbeelding

Afbeelding

Aangezien ik Turboboost Lana al jaren niet gezien heb kan je zeggen dat ik me helemaal goed voel nu, ondanks de rotte les van deze avond :j

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 09:23

Kirania schreef:
Ik leef voor die halsfoto's, wat een leuke uitstraling hebben ze ook allemaal. Doen jullie allemaal dressuur of?


Ja, maar klassieke dressuur. Gekocht voor de western (dat deed ik namelijk al 10 jaar), maar daar dacht Doortje heel anders over.
Moderne wedstrijddressuur kan ik zelf niets mee. Dus wij trainen klassiek, met wat elementen uit de working equitation en wat springwerk tussendoor. We dressuren ook aan de hand, en we spelen (voetbal, rennen en springen, het begin van apporteren zit erin).

Lenexa

Berichten: 611
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 09:49

Hopen dat ze vandaag weer wat beter is Wendy!
Ik heb echt geen verstand van de lijnen bij Haflingers, behalve dat de mijne natuurlijk heel goed gelukt is *\o/* Roxy haar vader is Aquino, toen ik haar naam op google invulde zag ik wel (via bokt ) dat Roxy wel eens op keuring is geweest. Geen idee hoe ze het daar deed, ze is uiteraard prachtig.

Kirania, heerlijk turbo Lana. Ook genieten om je paard zo blij te zien. Ik doe ook vanalles wat, we rijden wel gewoon 'dressuur', vooral ook omdat ik wil dat zij haar lijf goed gebruikt. Maar we doen ook veel grondwerk, wandelen, straks hopelijk buitenrijden en spelen doen we af en toe. Roxy wordt wat aggresief van spelen, maar ik las van de week over apporteren dat gaan we ook leren. Ook echt iets voor haar denk ik.

Gister weer prima gereden, we zijn eigenlijk al weken vooral in stap en draf bezig. Ze was ontzettend scheef en gooide meeste van haar gewicht op het binnen voorbeen. Gaat de laatste tijd echt heel goed, dus we beginnen hier en daar stukjes galop mee te pakken. Zo leuk om te merken dat we samen beter worden. Zaterdag weer les, wil volgende week ook proberen onze eerste buitenrit te doen. Nog even een vriendin vragen om mee te gaan zodat ze met de fiets mee kan, want alleen durf ik niet.

Gister in de weide groepsapp eerst in de ochtend al een bericht dat Roxy zonder halster liep. Bij ons lopen ze, zeker in het begin, altijd met halster om. Bijvoorbeeld voor als ze in de sloot belanden *D
Maar diezelfde persoon ging ook het halster wel even zoeken, gevonden en voor me aan het hek gehangen. Superfijn, want groot weiland en hoog gras.. 3 uur later een bericht in diezelfde groepsapp dat Roxy ontsnapt was :j Haar maatje werd de wei uit gehaald en ze dacht ik glip gewoon even mee.. Er zit gelukkig een tussen veldje dus ze kan nergens heen, maar liep ze daar zonder halster. Ze is verder super braaf dus kon zo weer gepakt worden en teruggezet, maar ze in inmiddels wel echt het lachtertje van de groep zo. Niemand uit de groep heeft nog iets gehad, nog geen halster kwijt niets. Rox regelt dat gewoon allemaal binnen 1 week. Ik kreeg wel een hele leuke foto van de persoon die haar weer gevangen had en teruggezet. Afbeelding

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:07

Wat een schuldig gezichtje :') Het is dan wel echt komisch om de enige te zijn met "dat" paard. Zo is ze snel bekend! Ik moet ook eens beginnen met ze leren apporteren, we zijn na de jambette blijven hangen bij het targetten. Mijn shet heeft voor kunstjes nul komma nul geduld maar is ook enorm slim, Lana is wat te kalm soms, grappig genoeg. Jambette is bij haar haar been helemaal opkrullen tegen haar buik aan en het daar houden :P Ik ben het helemaal met je eens over de dressuur!

Skippy, dit dus :j Ik vind de wedstrijddressuur maar niks. De FEI vind Lana ook maar niks, zelfs als ze dun is. Een FEI official zei tegen me op de laatste wedstrijd dat ik een volbloed moest aankopen en dat zo'n dikke beginnersboerenknol niet thuishoort in de ring. Dan was het ook klaar voor me. De volgende wedstrijden worden WE, TREC en endurance.

wendy1987

Berichten: 6973
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 12:57

Haha dat verschil van turbo naar gewoon! Geweldig :Y)

En een eigenwijze roxy. Heerlijk die karakters haha!!

Kayenne had daarstraks 38.1. Iets hoog nog maar stuk lager dan gister. Ze was boos dat ze binnen stond en ik niets met der deed. Even 10 minuten gestapt in de binnenbak en daarna lekker slobber gegeven. Smikkelde ze heerlijk weg! Ook stro en wat hooi. Heb der in bijna 2uur paar keer horen kuchen maar ebt 6 naar 4a5 keer. Waarvan 3 keer achter elkaar en dan weer uur niets.

Paard achter haar was wel bijna continu aan t kuchen..

Vanavond weer even kijken, temperaturen, stappen en slobber erin!

Nog even een fotootje van net :+:

Afbeelding

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 13:34

@Margriet, ik heet Pernille, maar dat is een moeilijke naam. Ik luister ook prima naar Peer (in het echt ook :') ) Wat gaaf zo'n les! En wat een heerlijk gevoel dat het zo goed ging en Myrtle echt ging sjouwen. Rijd je ook wedstrijden? Mooi verschil! Ook een stuk minder puppy. Ga je op vakantie morgen?
@Wendy, wat naar die hoge koorts!
@Faitherr, fijn dat je genoeg begeleiding kreeg. Dat vond ik nog wel tegenvallen, dus met vorige pony op een gegeven moment wel overgestapt op privéles. Toen gingen we echt met stappen vooruit. Gave deal van je dekje! :oo Mooi verschil van April! Mooie foto! Jij stond er naast op de originele foto zeker? :Y)
@Wendy, Kayenne is ook mooi veranderd! Mooi hoe donker ze is op die foto dat ze los in de bak staat.
@Kirania, wat een mooi pad op je foto! Fijn dat je zo'n lekkere rit hebt gehad gister. Leuk die voorpluk zo! En herkenbaar hahaha (vorige pony). 43 km/u gaat hard weet ik toevallig! Ik vind 35 ook hard zat, dus respect. Mooie omgeving bij jou met die heuveltjes <3 Please update veel als je endurance gaat starten hoor! Ik hoop in 2021 ook te gaan.
@Lenexa, hahaha wat kijkt Roxy ondeugend! :') Boefje!
Wendy, fijn dat de koorts wat lijkt te zakken. Dat halster staat haar ook echt leuk trouwens!

Monroe is van Maisturm en zijn moeder is van Argentan x Tahira vd Haflingerborg. Dat is ook de moeder van Wirbelstein van de Haflingerborg en Aron van de Haflingerborg. Monroe's ooms dus. :D
Mijn vorige Haflinger was van Star x Mando. Ik heb er nog niet echt heel veel verstand van, maar wil eigenlijk wel ooit een merrie en dan af en toe een veulentje fokken. Ik ben momenteel helemaal weg van de hengst Blickfang en Liz. Wales vind ik ook wel gaaf.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 13:58

Wendy, dat kuchen is inderdaad wel wat zorgwekkend, hopelijk word het bij haar niet erger. Duimen duimen duimen! Die slobber en dat wandelen zal haar goed doen :D

Peer ( :D ), dankje! En hihi, ik kan het me voorstellen. Spannend wel, je gaat dan maar een jaartje na mij starten! Wie weet komen we elkaar nog tegen. De pad op de foto is een Cal Rei pad, laat goed lucht door en heb hem tweedehands gekocht voor 35 euro ofzo denk ik. Mijn andere twee waren 20 :Y) Het was een echt gevecht op facebook toen, iedereen wilde ze hebben maar ik woonde toevallig lekker dichtbij. :o

Hier nog een impressie van de plek waar Lana op dit moment nog woont, we gaan naar nog wat Heuveliger gebied verhuizen, dus extra leuk. De schuilstal is goed op weg!

Afbeelding

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:29

Wat heerlijk dat jij je Haf ook gewoon zo los ergens neer kan zetten om een foto te maken! :') Tof dat je zo goedkoop zo'n pad hebt kunnen fixen. Zo een wil ik ook ooit wel voor de endurance!
De kans dat we elkaar tegenkomen is wel klein. Ik ga niet lager dan Apeldoorn, aangezien ik in Groningen woon. := De enige uitzondering die ik wil maken is voor Otterlo, want daar heb ik veel herinneringen van zomerkampen als kind. De route gaat daar ook langs de kampeerboerderij waar we altijd sliepen.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:35

Wendy
Wauw Kayenne is zeker ook mooi veranderd over de jaren heen! Gaaf!
Fijn dat de koorts wat gezakt is, maar wel vervelend dat ze zich toch niet helemaal top voelt, goed in de gaten houden de aankomende dagen!

Ik vind persoonlijk de W-hengsten ook super mooi, zou zo gauw niet weten waar ik april mee zou kruizen als ik ooit een veulentje zou willen. Wat ik een beetje mis in de w-lijn zijn wel de spectaculaire gangen en de lengte in de benen. Dat zijn ook echt aprils verbeterpuntjes, ik wil absoluut geen hoogenige arabier met een haflingerkleur, ze mogen best lekker breed zijn, maar april had wel net iets langere benen mogen hebben en wat meer knie actie. En wat meer formaat trouwens, haar schofthoogte valt ook tegen namelijk.

Kirania
Wij doen inderdaad voornamelijk dressuur, maar ook sprongetjes, vrijheidsdressuur, buitenritjes en grondwerk zijn wij zeker niet vies van!
Heerlijk zeg zo'n buitenrit, fijn dat jullie weer even een stukje hebben kunnen rennen, dat lucht altijd flink op vind ik zelf!
Wat gaaf die foto waar ze los staat zeg! Dat zou ik dan weer niet durven denk ik hahaha, veel te bang dat ze dan toch schrikt of het gras 20 meter verderop lekkerder vind.
Lenexa
Hahaha ik moest echt even lachen van dat ondeugende snoetje, ze moet natuurlijk wel even laten weten dat ze een echte haflinger is hoor!

PeerAppel
Jaa de groepslessen wisselen vaak qua hoe goed ze zijn, we hebben ipc vaste instructeurs per avond maar ik heb inmiddels al een aantal gehad op de maandagavond, momenteel krijgen we les van een grand-prix amazone (op onze kleine armzalige club), dat is wel gaaf, alleen ik ben het totaal niet eens met een hoop maniertjes van haar dus dat is soms wel lastig.
Hahaha ja op die foto stond ik er wel naast, maar ze stond wel echt los! Waar we september 2017 nog enorm in paniek waren omdat ze zich had losgetrokken tijdens de shoot, kon ik haar september 2018 zelfs even het halster af doen, doodeng maar wel super gaaf, April trok zich in het begin heel vaak los als ze schrok of soms ook uit het niks en dan zette ze het gewoon op het rennen. Maar de laatste tijd trekt ze überhaupt heel zelden los, en als het al gebeurd dan is het omdat ze oprecht gewoon heel erg schrikt en dan stopt ze na 20 meter om heel hard te hinniken en als een speer terug te komen rennen, dan drukt ze heel lief dr hoofd tegen me aan. Vandaar dat ik er vertrouwen in had dat ze niet echt weg zou rennen, maar het blijft risky.
deze heb ik op canvas:
Afbeelding

en hier het bewijs dat ze los is
Afbeelding
(heel subtiel de neus vasthouden in het begin hahah)
Afbeelding

Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 20:08

Sterkte met kayenne, Wendy!
Ik volg jullie gesprek over de ouders maar half, maar Wheran is van Whetu en zijn moeder is Amadeus :o

Ik heb nog wat foto's van ons wedstrijdje, gekregen van een stalgenootje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Stal_Fiore

Berichten: 9369
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 20:42

Wendy en Skippy, ik zit helemaal nog niet in de lijnen. Zou er wel meer over willen weten.
Bij de new foresters weet ik alles... :o
Ik vind de hengsten bij Hans vd berg wel erg mooi!
Myrtle is van Arik x Star.

Kirania, Lana heeft haar race stand gevonden dus. Fantastisch!
Ik dressuur, doe grondwerk en rij buiten. Mn bijrijder springt ook nog wel eens.
Wat een mooi plekje heb je waar Lana staat zeg!!

Lenexa, wat fijn dat jullie samen zo groeien. Echt een team.
Knappe Rox is een echte Houdini dus.

Wendy, kayenne alweer iets beter dus. Dat is fijn!
Wat staat dat roze halster haar goed.

Faither, stoer zo los! Gave foto’s ook!

Lies, mooie foto’s! Ziet er goed uit!



Ik ga jullie voor anderhalve week even missen. We vertrekken morgen naar Andorra om de tulpenrallye te rijden. Dat is een oldtimer rally, een wedstrijd waarbij je binnen een bepaalde tijd de juiste route moet vinden. Deze route loopt over allemaal kleine weggetjes, hairpins e.d. Van Andorra rijden we in 6 dagen terug naar Nederland, ongeveer 10-11 uur per dag.
Ik spreek jullie daarna weer *\o/*

Peer, ik vind pernille wel een prachtige naam, maar peer is idd handiger. Haha.
Zo heet mijn vriend Hans. Dus iedereen noemt ons Hans en Grietje.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:04

wauw netjes hoor Liess, welke punten heb je gereden?

Oehh gaaf zeg zo'n rally Stal_fiore! Veel plezier!

Net April even losgegooid, de sprongen die eruit kwamen waren ontzettend lachwekkend hahah, maar ze is dr ei weer even kwijt. Morgen heb ik mijn eerste examen dus ze is de afgelopen tijd enigszins verwaarloosd. Hopen dat ik tussen de examens door nog wel regelmatig even wat kan doen met dr!

wendy1987

Berichten: 6973
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:42

Heel veel plezier met de rally!!

Haha april moest iets kwijt dus!

Mooie foto's van wheran!!

Kayenne vanavond weer hoger. Maar wel vrolijk. Blij. At slobber niet maar hooi was bijna op en ze begon fanatiek aan nieuwe. Morgen weer naar t werk maar hoop dan snel door de da gebeld te worden hoe ze t dan doet..

Stal_Fiore

Berichten: 9369
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:39

Spannend Faither! Succes met je examens! Zet m op!

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 01:02

Sorry voor even niet te updaten, maar zit hier toch even diep :(

Lana was normaalgezien door het slechte heen en ze gedraagt zich gelukkig nog gewoon goed, maar sinds gisteren/eergisteren krijgt ze voordroog om de overstap naar gras iets kleiner te maken (ze heeft normaal nat hooi, stofallergie) maar ik deed de eerste zak open - witte schimmel in. Laten liggen. Tweede zak open van dezelfde winkel - geen schimmel, maar rook wat zuurder dan normaal. Even rondgevraagd op stalling omdat ik het niet vertrouwde. Zij zeiden (Man, ik volg nooit meer het advies van anderen op die manier, gut feeling first) van de tweede baal toch te geven, aangezien de winkels dicht waren. Ze gingen ook geen hooi van hun voorstellen, want dan hadden ze een baaltje minder :P Solidariteit enzo. Dus ik geef die stomme tweede baal toch. Er zat misschien geen witte schimmel in, maar hij was duidelijk slecht... Vanavond kom ik toe en staat ze daar als een gek te pompen, de buikkrampen zagen er echt niet uit. Conclusie - Volgens mij geen pure stofallergie, maar een enorme allergie aan de schimmels en andere zever dat er in al dat hooi van tegenwoordig hier in de regio zit. Deze ochtend naar een andere winkel geweest en nieuwe jopack horse dinners gehaald. Deze waren netjes geel en roken helemaal goed, binnenkant zak niet vochtig. Perfecte kwaliteit... Ik hoop echt dat ze morgenochtend niet meer zo pompt. Ik moet naar de les, maar ben haast te nerveus om te gaan... Ik wil zeker zijn dat het goed is. Ik maak me echt zorgen, want zo erg zijn haar krampen in tijden niet geweest. -O-

https://vimeo.com/335017276

Stomme rot Aveve... het is tegenwoordig altijd hetzelfde daar. Ze gaan mij daar enkel nog terugzien voor een refund en een serieuze discussie. Die balen zijn duur genoeg, om ze dan zo te verkopen... Steeds meer en meer problemen met die winkel.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 07:17

@kirania he bah zeg! Dat zijn dingen waar je toch goed van kunt schrikken... Ik doe het zelf liever andersom: de darmen wil ik stabiel, dus ik ga zéker niet over naar voordroog bij het weideseizoen (nou staan ze bij ons 365 dagen per jaar op gras, maar 'de start van het weideseizoen' definieer ik voor onszelf altijd als 'de tijd wanneer het gras weer gaat groeien')... Doortje krijgt biologisch hooi, en als dat echt niet beschikbaar is, droog weidehooi. Ik heb één groot geluk: een vriendin van mij en haar vriend zitten in de fourage, ik kan altijd komen kijken wat er ligt op dat moment.

@Wendy1987 ik hoop dat de temperatuur toch wat stabiel zakt. Weet je haar basistemperatuur? Want die ligt bij sommige paarden gewoon hoger dan gemiddeld... (mijn vorige paard had in rust als hij fit was 37.8 en liep vrij snel op naar 38.3 in voor hem normale waarden. Wat bij sommige paarden voor koorts door moest gaan, was bij hem nauwelijks een verhoging. Doortje heeft een normaalwaarde in rust van ongeveer 37 en als ze gewerkt heeft en ik laat haar terug koelen kan ik na ongeveer 10 minuten meten op 37.3/37.4. Is handig om die waarden te weten vind ik altijd)

@stalfiore: ik zat er ook helemaal niet in toen ik Doortje kocht. Maar als ik ergens aan begin wil ik het liefst alles weten ;) Zo wist ik vroeger alles over de kwpn-lijnen (en lees ik nog steeds wel mee langs de zijlijn) toen ik in die hoek zat. Toen ging ik naar de quarters/paints en dook ik die lijnen in. Inmiddels dus de haflingerlijnen en door een vriendin die in de tinkers zit ook wel een beetje thuis in de tinkerhengsten, maar daar zijn niet echt 'lijnen' ivm de vele papierloze import. Heel leuk studiemateriaal vind ik dat, fokkerij :)

Wij hadden gisteren longeerdag. En zodra je je camera pakt, is de concentratie van je paard half weg, zo werkt dat hier echt structureel. Even een kwartier in drie gangen gewerkt aan over de rug lopen, linksachter óók onder de massa zetten (linksachter is haar stuwende been, die zet ze er liever net buiten, dus daar besteden we veel aandacht aan altijd, het valt nu vooral nog op als je het echt weet of als ze niet gefocust is, maar anders loopt ze inmiddels echt over vier benen. Geen fout in bouw of beweging, maar de natuurlijke scheefheid dus). En daarna hebben we tikkertje gedaan. Ik rennen, zij rennen. Omdat volwassen worden nou eenmaal niet betekent dat je je ook volwassen hoeft te gedragen, aldus Doortje (5) en mij (30) :+ O:)
Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6973
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 07:50

Balen zeg van dat voordroog!! Zou ik ook over gaan klagen!

Doort kje lekker bezig dus!


Ik weet haar normaal temperatuur niet. Ga ik wel eens in de gaten houden. Maar ze is normaal niet zo makkelijk met temperaturen. Merrie.... :+

Ik kan nu pas vanavond weer maar wacht het wel af. We zien t wel weer en geen bericht is goed bericht