[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 07:38

Gefeliciteerd met jullie knapperds!

Doortje heeft na 2 super trainingen afgelopen week (donderdag en zaterdag) een paar vrije dagen verdiend. Zondag en gisteren had ze vrij. Kan ze fysiek en mentaal even bijtanken. Hard nodig heb ik het idee. Vandaag kijk ik even als ik er ben hoe ze er dan qua energie bij staat. We hebben allebei niks aan een overtrainde gemoedstoestand, dus als ze nog een dagje nodig heeft, krijgt ze gewoon nog een dagje. Betwijfel ook of ik zelf uberhaupt teugels kan vasthouden. Gister een stuk metaal op m'n werk dat in m'n hand schoot, precies op de plek waar je je teugel hebt liggen normaal. Héérlijk, zo'n verhuizing van het bedrijf waar je werkt haha. Niks ernstigs, maar een gruwelijk onhandige plek voor een diepe snee.

wendy1987

Berichten: 6939
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:46

Ow wat balen van je hand! Wel fijn dat ze zo goed gaat! Ik hoop dat als ik terug ben ik weer met kayenne aan de gang kan. Inmiddels bijna 4 weken niets mee gedaan!
Maar dan moet ze wel echt weer 100% zijn. Anders mag de da weer komen want geen zin in dampig paard straks.

Ga denk sowieso als ik terug ben hoest kruiden bestellen. Ze krijgt toch al bakjes met supplementen en der voer. Kam dat ook wel bij haha.

Nog gefeliciteerd met de goudjes! Kayenne is zaterdag jarig. Zondag maar wortel brengen als ik der weer zie!

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:31

ahh wat naar zeg van je hand Skippy, heerlijke plek dan ook inderdaad!

Ik ben benieuwd of kayenne zich wat beter voelt Wendy, zou fijn zijn als jullie weer aan de slag kunnen.

Gister weer les gehad, normaal rijden we met zn 4en a 5en maar vandaag was ik ineens alleen, was iemand vergeten af te melden dus we kwamen er pas achter toen we er waren, maar dat was zeker een keer heel fijn! We hebben gewerkt aan het van het been af rijden, april valt plakt nog wel eens aan mijn rechterbeen en gaat dan niet voldoende opzij als ik hem aanleg, dus veel bezig geweest met wijken en zijgangen en dan bijvoorbeeld voor b op de hoefslag zijn en dan meteen schoudervoor, zodat ze echt van die rechterkant moet afkomen. Ze pakte het heel fijn op en liep super!
Vandaag mijn laatste examen, scheikunde, de rest is allemaal super gegaan en zover ik zelf berekend heb zit alles rond de 7 dus dat is super, alleen scheikunde vind ik wel echt lastig dus dat word nog wat, ik heb wel uitgerekend dat ik een 3,5 kan halen voor scheikunde en (als ik de rest van mijn cijfers correct berekend heb) dat ik dan nogsteeds slaag. Dus het moet vast goed komen.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:25

Faitherr schreef:
Gister weer les gehad, normaal rijden we met zn 4en a 5en maar vandaag was ik ineens alleen, was iemand vergeten af te melden dus we kwamen er pas achter toen we er waren, maar dat was zeker een keer heel fijn! We hebben gewerkt aan het van het been af rijden, april valt plakt nog wel eens aan mijn rechterbeen en gaat dan niet voldoende opzij als ik hem aanleg, dus veel bezig geweest met wijken en zijgangen en dan bijvoorbeeld voor b op de hoefslag zijn en dan meteen schoudervoor, zodat ze echt van die rechterkant moet afkomen. Ze pakte het heel fijn op en liep super!
Vandaag mijn laatste examen, scheikunde, de rest is allemaal super gegaan en zover ik zelf berekend heb zit alles rond de 7 dus dat is super, alleen scheikunde vind ik wel echt lastig dus dat word nog wat, ik heb wel uitgerekend dat ik een 3,5 kan halen voor scheikunde en (als ik de rest van mijn cijfers correct berekend heb) dat ik dan nogsteeds slaag. Dus het moet vast goed komen.

Dat is ook wel eens fijn, Privéles! Fijn dat het zo goed ging :j
Succes met je laatste examen! +:)+ Heb je al plannen wat je na de examens gaat doen?


Skippy01 schreef:
Gister een stuk metaal op m'n werk dat in m'n hand schoot, precies op de plek waar je je teugel hebt liggen normaal. Héérlijk, zo'n verhuizing van het bedrijf waar je werkt haha. Niks ernstigs, maar een gruwelijk onhandige plek voor een diepe snee.

Oh jeetje au! Sterkte ermee! :(:)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:26

Thanks Wendy, Faitherr en Flicka. Niks ernstigs hoor. Gewoon onhandig ;)

Fijn Faitherr, privéles, heerlijk! Succes met de laatste loodjes!

Hoop dat Kayenne gauw écht opgeknapt is Wendy!

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 17:47

bedankt nogmaals voor de succes wensen! Laatste examen zit erop, hij ging wat minder lekker dan de rest, deze zal net wel net niet voldoende worden afhankelijk van de n term maar als ik de rest van de cijfers goed berekend hebt zou ik nu ipc geslaagd zijn.
Vind het wel super stom dat de uitslag nog zolang duurt en ik het dus niet zeker weet, maarja dat hoort erbij! Nu in iedergeval 3 weekjes even lekker rust.

Flicka, eigenlijk niet zoveel plannen, ik ga waarschijnlijk midden juni met mijn moeder en zus op vakantie, alleen zijn we dan op de dag van de herkansingen ook weg dus als blijkt dat ik toch iets moet herkansen kan ik niet mee :') , maar daar gaan we niet vanuit dus daar heb ik zeker zin in!
En verder ga ik 1 weekje naar Vlieland en wil ik graag mijn rijbewijs halen deze vakantie.
En de rest van de tijd lekker niks doen en uiteraard met de paarden bezig!

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 18:04

@Lenexa, ik gebruik geen vliegennetjes en dingen. Is niet nodig, omdat Mon geen roze neus heeft en voor de ogen een prima natuurlijk vliegennet. Dus helaas geen wijze raad van mijn kant!

@Flicka, wat gaaf dat het zo goed gaat! En M2! Super tof! Nog gefeliciteerd met Flicka. Haar leeftijd zie je er ook niet vanaf eigenlijk.

@Lenexa, fijn dat Roxy braaf was! En ook toen je het zelf ging proberen! Hoe dat je dat eigenlijk met wilde paarden? Wat als die gaan neuzen met jouw paard? Loopt er ook een hengst bij?

@Lisanne, nog gefeliciteerd met Wheran!

@Skippy, dat klinkt naar, zo'n snee! Even rust is nooit erg. Vergeten doen ze het toch niet zo snel.

@Wendy, hoe is het nu met Kayenne?

@Faitherr, ideaal zo even privéles! Kun je fijn even alle aandacht krijgen. Fijn dat ze het zo goed oppakte. Heerlijk dat je nu vakantie hebt! Stom he dat wachten. Ik was 19 mei al klaar en moest toen nog wachten tot 11 juni... Weet nog wel dat dat erg spannend was.

----

Het wordt zo ongeveer al saai, maar ik ben gister wéér op buitenrit (rit, naja ritje van 3,5 km) geweest en ditmaal voor het eerst met een ander paard erbij en niemand op de grond. Super braaf. Hij loopt alleen érg graag voorop, tenzij het langs de weg is waar er wat spannende dingen zijn. Toen liep hij wat afwachtender achter het andere paard aan. :')

Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6939
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 18:16

Tof zo weer op pad!

Ik heb geen idee hoe t met kayenne is. Ik denk goed want hoor niets. Wel een ander op stal nu hetzelfde als kayenne had. Lekker virusje dus.

Ze schijnt nog iets te hoesten zo nu en dan maar ik weet het fijne niet want ik ben al een week niet geweest en kan op zijn vroegst pas zondag weer...

Lenexa

Berichten: 605
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 20:39

Hier weer een enerverende avond, het moet echt pech zijn want ik weet dat ze niet dom is.
Ik liep op weg naar de wei en de hele kudde is aan het rennen. Het weiland ernaast werd het gras geroteerd, hier is Roxy echt niet bang voor dus lekker kudde dier. En ik zie haar zo veelste laat remmen en een soort van sprong poging doen de sloot in in plaats van erover..

Afbeelding

Gelukkig liep er nog iemand vlak bij me die is omgekeerd om hulp te halen zodat ik bij Roxy kon wachten. Ze probeerde nog wel om er uit te komen maar zakte steeds verder weg, dus hebben we maar rustig zitten wachten op hulp. Ze lag gunstig zoals je ziet, dus ze is er zo uitgetrokken. Ziet er niet naar uit dat ze iets heeft behalve weer die ontzettende sloot lucht. Ze zal morgen wel spierpijn hebben denk ik zo..

Stal_Fiore

Berichten: 9361
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:17

Haaa!! Ik ben terug!!! Sorry dat ik niet gereageerd heb in tussentijd, leefde echt even in een andere wereld tijdens de rally.

Ik heb niet op en top bij gelezen, naar zag vluchtig iets over een arme Doortje.
Een Nieuw zadel, Lekkere ritjes, Jarige paardjes: gefeliciteerd!
Arme Rox!!
En hoe gaat het nu met Kayenne?

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 09:37

Wat heerlijk die ritjes, PeerAppel!

Pff Wendy wat een gedoe met die zieke paarden allemaal, hopelijk zijn ze snel weer allemaal fit :(:)

Jeetje Lenexa, schrikken zeg! Gelukkig lijkt het mee te vallen :=

Welkom terug Stal_Fiore! Wat heb je gedaan? Misschien heb ik het gemist hoor :Y)

Hier staat het allemaal een beetje stil... heb al 4 dagen migraine en afstudeerdeadlines -O-
Hopelijk zijn we snel weer lekker aan het trainen want 13 juni ons M2 debuut!
Afgelopen week nog wel een hele fijne clinic gereden met genoeg huiswerk waar we mee aan de slag kunnen :D

Zijn er trouwens mensen uit deze groep die wonen in friesland of omgeving? :D

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 11:34

Hopelijk is Kayenne nu over haar griepje heen dan, Wendy.
Lenexa, he getsie wat eng Roxy weer in de sloot. Omheinen ze dat niet? Waar woon jij? Toevallig ergens in Noord of Zuid Holland?
Flicka, wat balen van de migraine! Kan me voorstellen dat afstuderen stressvol is. Wat voor studie doe je? Ik woon in Oost Groningen, bijna tegen de grens aan. Niet echt in de buurt dus. Monroe komt toevallig wel uit Hardegarijp! _O-

Lenexa

Berichten: 605
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 12:10

Stal_Fiore, heb je het leuk gehad met de Rally? Mooie route?
Flicka12, wat balen de migraine. En dan al helemaal in combinatie met deadlines. Fijne clinic gehad, daar weer lekker op doorbouwen. Spannend M2 starten! Roxy komt uit Peize, dus ook uit die hoek van Nederland. Maar we staan nu in Stompwijk :)
Wendy, hopelijk heeft wat rust haar goed gedaan en staat ze je straks weer helemaal fit en enthousiast op te wachten!
PeerAppel, weer heerlijk buiten gereden. Ik wil ook!

Ik woon in Den Haag, Roxy staat in Stompwijk. Ze hebben wel wat draad langs de weilanden maar dan vooral bij de grote sloten of om grote stukken op te breken in kleinere weilanden. Deze slootjes drinken de paarden ook uit, dus geen draad langs. Ik hoor wel eens dat andere paarden er ook wel eens een stap in zetten, maar dat zijn eigenlijk altijd de nieuwe paarden. Die hebben dan 1 blub been, maar komen er dan gewoon zelf weer makkelijk uit en hebben er van geleerd. Dat gaat bij Roxy nog even mis. De hele kudde heeft gewoon respect voor die sloot, ze gingen ook allemaal keurig afremmen en de bocht om. Rox heeft vaker het probleem dat ze afgeleid is, dus dit was ook niet heel verrassend :j
Heb volgende week wel even een afspraak ingepland met de osteopaat om even haar na te lopen, vond haar al wat stijf tijdje geleden en ook weer iets lastiger recht te richten. Dus dacht nu ineens, dat is wellicht niet zo raar als ze toch even vol spanning in die sloot ligt en eruit geholpen moet worden.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 16:44

PeerAppel schreef:
Flicka, wat balen van de migraine! Kan me voorstellen dat afstuderen stressvol is. Wat voor studie doe je? Ik woon in Oost Groningen, bijna tegen de grens aan. Niet echt in de buurt dus. Monroe komt toevallig wel uit Hardegarijp! _O-

Haha grappig! Ken de fokster wel :j
Ik doe bedrijfskunde :D


Lenexa schreef:
Flicka12, wat balen de migraine. En dan al helemaal in combinatie met deadlines. Fijne clinic gehad, daar weer lekker op doorbouwen. Spannend M2 starten! Roxy komt uit Peize, dus ook uit die hoek van Nederland. Maar we staan nu in Stompwijk :)

Oh dat is inderdaad ook niet om de hoek helaas! :')

Stal_Fiore

Berichten: 9361
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:48

Flicka, ik heb samen met mijn vriend de Tulpenrallye gereden. Een oldtimerrallye vanaf Andorra naar Nederland.
Balen van je hoofdpijn, hopelijk is het snel weer over.
Ik woon in Leiden, Zuid-Holland.

Lenexa, zeker een mooie route. Vooral de Pyreneeën zijn prachtig!
Wij wonen heel dichtbij elkaar! Ik heb altijd met Mn paardjes in Zoeterwoude op stal gestaan. Kom ook geregeld in Stompwijk.
Hoe lang heb jij Roxy al? Ik heb vorig jaar maart ongeveer bij een haflinger Roxy gekeken bij een handelstal bij ons in de buurt.


We zijn overigens tweede geworden bij de rally. Zijn we echt blij mee!

Afbeelding
Afbeelding

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:59

Wauw wat gaaf die rally! :D

wendy1987

Berichten: 6939
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 20:03

Gaaf die rally zeg!!

Ik ben heerlijk in zuid Frankrijk bij de mont ventoux. Met de auto opgereden al. Toffe weggetjes!
Nu heerlijk weer en gewoon genieten.
Hoor niets van kayenne dus ga er maar vanuit dat t goed gaat.

Wanneer zou ik me zorgen moeten maken als ze nog zo nu en dan hoest? Weet niet of ze dat nu nog doet. Maar je leest zoveel over dampig worden. Da zei geen zorgen. Maar ja.. dat doe ik toch want kayenne heeft ook der eczeem al natuurlijk..

Hier nog van net voor mijn vakantie ff rustig stappen.
Afbeelding

Stal_Fiore

Berichten: 9361
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 20:48

Lekker Wendy! Geniet er van!

Lenexa

Berichten: 605
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:44

Stal_Fiore, dan wonen wij inderdaad vlakbij elkaar! Ik heb Roxy sinds Januari 2019, maar zij is van de fokker verkocht aan iemand en van die persoon weer terug verkocht aan de fokker in december 2018. Tenzij dat allemaal niet waar is denk ik niet dat het dezelfde Roxy is. Ze heet eigenlijk Roxanne, zo noemde ze haar geloof ik ook echt.

Wendy, ik denk dat als ze alleen nog hier en daar eens hoest en verder nergens last heeft dat ik me dan niet al te druk zou maken icm met wat de da erover zegt. Als je haar zondag nou ziet en toch meer opmerkt dan is het natuurlijk weer anders.

Rox had vandaag nergens last van, behalve merrie gedrag maar dat kan ik niet op de sloot afschuiven _/-\o_ . Morgen weer les, hopelijk weer wat nieuwe werkpunten.
Laatst bijgewerkt door Lenexa op 22-05-19 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

wendy1987

Berichten: 6939
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:13

Haha merries! Altijd fijn..
Ik ben me aan t verdiepen in grondwerk. Zodat ik wat meer vanaf de grond kan doen met kayenne. Maar lastig zeg. Wat is nu makkelijk en leuk. Kan nergens iets duidelijks vinden of fijne instructie op t internet. Parelli lijkt me niets.

Heleboel kan ze al wel. Maar ja. En nu... druk en hoofd omlaag kan ze. Wijken voor druk ook. Maar het voorwaarts en wijken lukt niet zo goed. Evenals t goed in buigen en been goed onder de massa zetten.
Zou daar best hulp in willen maar ja. Zoekt echt lastig. Of gewoon goede online filmpjes. Heb nu toch lekker even vrij in de zon. Kan ik mooi leren hahaha

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 23:11

Jullie gaan hard!
Wat sneu zeg! Roxy in de sloot!

wendy1987 schreef:
Haha merries! Altijd fijn..
Ik ben me aan t verdiepen in grondwerk. Zodat ik wat meer vanaf de grond kan doen met kayenne. Maar lastig zeg. Wat is nu makkelijk en leuk. Kan nergens iets duidelijks vinden of fijne instructie op t internet. Parelli lijkt me niets.

Heleboel kan ze al wel. Maar ja. En nu... druk en hoofd omlaag kan ze. Wijken voor druk ook. Maar het voorwaarts en wijken lukt niet zo goed. Evenals t goed in buigen en been goed onder de massa zetten.
Zou daar best hulp in willen maar ja. Zoekt echt lastig. Of gewoon goede online filmpjes. Heb nu toch lekker even vrij in de zon. Kan ik mooi leren hahaha

Met april doe ik ook veel grondwerk, wij doen vooral vrijheidsdressuur maar als echte training ook echt dressuur vanaf de grond, daar is best wel wat in te doen hoor, op internet idd lastig info en inspiratie over te vinden maar ik ben zelf wat aan het prutsen gegaan met de ervaring die ik had van een paar clinics en ik heb een daarna redelijk wat grondwerklesjes gehad bij de fysio van april, wij zijn nu vooral bezig met oefeningen als wijken, travers, schouderbinnenwaarts, netjes meedraven in een tempo waarvoor ik niet hoef te rennen (en wel voldoende actie daarbij in de achterhand).

De meeste oefeningen hiervan doe ik met teugels, dus dat ik naast haar schouder sta met mijn ene arm over de schoft en dan de teugels vast. Alleen het wijken en de travers vind ik fijner met de kaptoom terwijl ik ervoor loop zodat ik goed kan zien of ze netjes overstapt.

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 02:19

Flicka12 schreef:
Zijn er trouwens mensen uit deze groep die wonen in friesland of omgeving? :D



Duikt even onder de meelees steen vandaan. Ik kom uit friesland ( makkum)

En we duiken weer onder de mee lees steen.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 07:05

wendy1987 schreef:
Haha merries! Altijd fijn..
Ik ben me aan t verdiepen in grondwerk. Zodat ik wat meer vanaf de grond kan doen met kayenne. Maar lastig zeg. Wat is nu makkelijk en leuk. Kan nergens iets duidelijks vinden of fijne instructie op t internet. Parelli lijkt me niets.

Heleboel kan ze al wel. Maar ja. En nu... druk en hoofd omlaag kan ze. Wijken voor druk ook. Maar het voorwaarts en wijken lukt niet zo goed. Evenals t goed in buigen en been goed onder de massa zetten.
Zou daar best hulp in willen maar ja. Zoekt echt lastig. Of gewoon goede online filmpjes. Heb nu toch lekker even vrij in de zon. Kan ik mooi leren hahaha


Grondwerk is zo'n fijne basis!
Parelli krijg ik zelf de kriebels van, omdat het paarden nogal makkelijk in learned helplessness brengt.
Wil je je meer richten op dressuurmatig werk aan de hand? Of juist op spel?
Voor dressuurmatig werk heeft dressuurnatuurlijk fijne online cursussen. Voor meer spelgericht zou je voor inspiratie een van mijn trainers kunnen volgen (via equestra) of je kunnen aansluiten op facebook bij 'I train my horse's brain'.

Ik doe met Doortje beide, dus dressuur aan de hand en spelen. "Gewoon" longeren doen we eigenlijk maar weinig, we nemen er altijd een spel-element óf een dressuurmatig element in mee. Anders zijn we het na 3 minuten beide beu ;)

wendy1987

Berichten: 6939
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:00

Dressuur gericht lijkt me het leukst. Ik heb zelf niet heel veel geduld zeg maar dus het is telkens even. Als het goed is, is het goed zeg maar.

Stiekem kam ze al best iets maar ik zou er graag verder in willen. Aan de lange teugel doe ik ook wel eens maar idd het opzij zou ik graag vanaf de grond oppakken zodat ze dat ohz ook gewoon makkelijker oppakt dan nu. Ik ga eens kijken bij wat je zei!

Stal_Fiore

Berichten: 9361
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:44

Lenexa, hahaha heerlijk dat merriegedrag.
Dan zal het idd wel niet dezelfde Roxy zijn.

Mooi dat grondwerk. Doe ik met Myrt ook, zou het alleen vaker moeten doen. Ga toch liever rijden... hihi.
Heb wel regelmatig les in grondwerk, dan echt dressuurmatig.