[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 10:44

Wauw heeeel mooi!!

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 11:51

Wat een mooie foto's zeg stal_fiore
@maessie bijna aftellen, is ze vaak veel te laat of is het wel te overzien?

Onze knappe dame is er en aangezien de wond van Stanley eindelijk mooi dicht is mochten ze lekker samen de wei op en de paddock in


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben helemaal verliefd ze kan ook echt lekker lopen. Helaas gisteravond kon ik haar om half 12 in de avond van de wei van de buren plukken.. nu maar even een draad erbij, hopelijk blijft ze nu staan.

Nu duimen op een negatieve pssm test

Stal_Fiore

Berichten: 9359
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 12:36

Wat is ze leuk!!! Snap dat je helemaal verliefd bent.

Stal_Fiore

Berichten: 9359
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 12:42

Jullie ook een heerlijk paasritje gemaakt?


Afbeelding

Afbeelding

maessie

Berichten: 5758
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 15:53

Nolan ze is standaard over tijd, heeft ook nog niks geen uier.
Afbeelding
Je hebt er wel weer een échte Haflinger bij hoor ik wel :+

Heerlijk weer voor een ritje!! Ik zit mn tijd thuis helaas nog uit..

Prachtige bloesemfoto's Fiore!

Fangio

Berichten: 2564
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 20:01

@ Maessie, klopt en hoewel ik vlak aan de grens woon is het practischer om alles bij het Belgisch stamboek te doen. WE is inderdaad echt heel leuk, paarden vinden het over het algemeen ook echt leuk.
@ Stalfiore, prachtige fotos! Ik weet nog niet wie het geeft, is onder de vlag van working equitation flanders.
@ Knolan, wat een schatje! Wanneer zou je de uitslag van de pssm test hebben?

Hier een paasmaandag ritje gedaan, gisteren had ik familie verplichtingen :+ Morgen weer lekker lessen, me door mn instructrice weer over een hindernisje laten duwen :Y)

Stal_Fiore

Berichten: 9359
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 23:25

Spannend morgen weer springen!
Althans, ik zou dat spannend vinden hahah.

Ik kan niet wachten tot onze bak ligt, nog een maandje…

Lenexa

Berichten: 605
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 09:38

k_nolan, heerlijk die twee kleintjes samen. Als ze nog jong zijn gaat het samenvoegen dan heel makkelijk?
Blijft de boef nu binnen de lijnen?

Fangio, goed gegaan met springen? Ik laat Rox alleen wel eens los springen, ik ben niet zo'n held en zolang haar galop nog wat omstuimig kan zijn durf ik ook gewoon niet zo. En zo kan ik me er al 3 jaar vanaf praten.
Maessie, al vorderingen?

Stal Fiore, vanaf de eerste foto dacht ik weer heel even dat ze hele lange manen had. En toen op de tweede foto dacht ik ohja, korter kapsel :) Ga je het lang laten groeien of vind je de kortere lengte wel handig?

Hier gaat het goed, maandag komt de dierenarts. Echt aftellen. Ben er mega zenuwachtig voor, ze blijft lief en rustig maar zou het voor haar zoooo fijn vinden als ze weer wat mag en ik ben zo benieuwd hoe ze loopt. Misschien loopt ze nog steeds wel slecht. Ik heb haar al 5 weken niet zien lopen dus ik hoop het niet. We hebben de smid nog steeds uitgesteld, hij gaat volgende week haar ijzers eraf halen. Haar hoeven zijn wel wat lang maar niet eens beroerd lang. Terwijl ze inmiddels toch al zo'n week of 13 op deze ijzers staat. Ze gaat even ijzerloos voor nu.
Dus voor ons aftellen, Rox heeft natuurlijk geen idee maar als ze het zou weten zou ze niet te houden zijn.

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 13:15

Zo even wat frustratie van me afschrijven..

Ik had vandaag wedstrijd met wolf, 12 uur zou ik starten, dus 10 over half erop. Inrijden en het ging echt super. 12 uur werd ik omgeroepen door de luidspreker om klaar te staan want ik moest rijden. Dus met wolf naar de baan toe, na 10 minuten mijn vriend naar binnen gestuurd want ik was nog steeds niet. Was er dus verkeerd omgeroepen en ik moest nog lang niet er zaten nog 3 combinaties voor me, ondertussen stonden we al 20 minuten op de parkeerplaats (de de ring geen mogelijkheid om te blijven warm stappen). We zouden dus nog 20 minuten daar moeten wachten. Wat een chaos westrijd zeg, pony aan me vriend gegegeven en en naar binnen gegaan. Wolf was ondertussen natuurlijk gewoon koud ik kan niet met hem 30 minuten stil staan.

Nou was toch echt mijn eigen schuld, ik kon toch wel even 30 minuten wachten..

Afijn pony staat dus weer op de wei..


@lenexa spannend ik duim mee! Mace krijgt maandag controle op de kliniek. Het kopelen gaat hier heel goed, maar Stanley is ook wel super makkelijk. Mace straks weer in de groep krijgen wordt denk moeilijker.


Bij annabelle is bloed genomen meestal heb ik de uitslag in een week

Stal_Fiore

Berichten: 9359
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 16:58

Lenexa, ik laat ze lekker groeien. En dat gaat al best goed.
Spannend maandag! Zal duimen hier!

Nolan, kan me helemaal voorstellen dat je pissed was. Kan toch niet?!?

Vandaag heeft 1 vd meiden Noalie in het land gereden voor het eerst. Ging echt super. Zo braaf!
We hebben ook crosshindernissen staan, dus de laagste even mee gepikt.

Afbeelding
Afbeelding

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:50

Wat heerlijk zulke crosshindernissen wij gaan er van de zomer een aantal maken.

Ja was echt teleurgesteld, hii liep zo fijn met inrijden en dan kun je niet de ring in. Maandag bel ik ook even met de knhs want wil gewoon mijn startgeld eigenlijk terug. Het is allemaal al duur zat zonder dit soort dingen

Stal_Fiore

Berichten: 9359
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 19:20

Dat snap ik helemaal. Zou wel terecht zijn.


Dit meisje is vandaag jarig! 6 jaar geworden *\o/*


Afbeelding

Afbeelding

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 20:07

K_Nolan, oliebol zeg dat is echt balen! Wat een slechte organisatie -O-

Lenexa, spannend! Hopelijk wordt je goede gevoel bevestigd door de dierenarts.

StalFiore, wauw gaaf! Die kan wel springen :D en gefeliciteeeerd! Y)(^)

Wij hebben vanmiddag weer wedstrijd gehad! Was niet heel tevreden maar geen grote fouten en ze liep wel heel braaf door de baan waar alle paarden heel bang waren. Kan nog veel beter maar had 177,5 en 181,5 dus dat was nog best oké. Op naar de volgende :D

Afbeelding

Fangio

Berichten: 2564
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 20:11

@ StalFiore, ik vind springen ook echt enorm spannend, terwijl die pony het dus echt heel braaf doet en we het dus echt nog maar over een centimeter of 20-25 hebben... Oud worden zeker :+ Die van jou heeft er ook veel lol in zo te zien <3 Gefeliciteerd met haar verjaardag!
@ Lenexa, ja ik vind het dus ook echt heel spannend, maar vind dat we dat wel moeten kunnen, dus gaan we nu al een poosje braaf om de zoveel tijd met knikkende knietjes naar springles
@ Knolan, wat een organisatie zeg... Daar zou ik voorlopig ook niet meer starten. Hopelijk kun je je geld terug krijgen! Uitloop kan altijd voorkomen, maar probeer er dan toch zo netjes mogelijk mee om te gaan.
@ Flicka, jouw bericht helemaal gemist. Gefeliciteerd! Goed de baan doorkomen waar anderen dat niet kunnen is toch ook altijd heel fijn vind ik :D

En even een super trotse post hier: Wij hebben vandaag onze eerste officiele wedstrijd op niveau 1 gereden en een mooie 63% weten te halen <3 Echt heel trots, want eigenlijk is dit niveau nog net wat hoog gegrepen en alles net niet helemaal goed genoeg bevestigd.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 20:23

Wauw wat knap van jullie! Gefeliciteerd *\o/*

Stal_Fiore

Berichten: 9359
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 21:17

Toch netjes Flicka, zou heel trots zijn dat ze zo braaf de baan door ging.


Super goed Fangio!

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 21:20

Wat goed zeg @Flicka
Gefeliciteerd @Fangio en wat zier hij er knap uit zo!

8 mei gaan wij weer starten, inmiddels genoeg ervaring met inrijden tenminste haha.

Fangio

Berichten: 2564
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 21:22

Dank jullie allemaal! <3 Zit nog helemaal op mn roze wolkje

Wij gaan 8 mei ook weer starten, maar dan weer onderling bij het stamboek.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 21:28

K_nolan schreef:
Wat goed zeg @Flicka
Gefeliciteerd @Fangio en wat zier hij er knap uit zo!

8 mei gaan wij weer starten, inmiddels genoeg ervaring met inrijden tenminste haha.

Jaaa leuk!! Bij ons op de haflinger wedstrijd *\o/*

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 21:52

We gaan met z'n allen 8 mei, hopelijk wordt het een succesvolle leuke dag!

Wolf had met inrijden dat hij links was vasthield en ook bokken met het aanspringen, voor de zekerheid kom de fysio weer even vrijdag en morgen gaan we even op de club rijden zodat ik even goed kan voelen wat er nou is. Ik vermoed wat westrijdspanning, maar ik zal het merken morgen.

Lenexa

Berichten: 605
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 12:07

Hier weer even een update.
Helaas had de dierenarts geen goed nieuws maandag. Met de rontgen was te zien dat er hoger nog meer breuken in het griffelbeen zitten, vlakbij het spronggewricht en deze waren nog helemaal niet aan het genezen. Ze zitten op een rot plek wat lastig geneest gezien ze haar sprong natuurlijk wel beweegt. En een groter risico dat de aangroei van het bot tegen de pees gaat schuren. Dus mooi rot nieuws.
Nog steeds niet operabel en 8 weken boxrust en dan weer opnieuw foto maken.

Vanmorgen gingen een deel van de paarden het land op, ik was bang dat ze daar erg onrustig van zou worden maar dat deed ze eigenlijk keurig. Plukkie kuil erin en genoeg afgeleid.
Ze gaat vandaag of morgen van stalbedekking van stro naar vlas. Ze wordt toch dikker van het stilstaan dus dat gaan we niet 8 weken nog zo doen. Dan kan ze echt rollen. Ze staat al op graszaadhooi dus magerder dan dat lukt niet. Ze staat vrijwel onbeperkt, in de ochtend als ik er ben is haar hooi vaak bijna op dus dan staat ze misschien 2 of 3 uurtjes zonder/laatste restjes. Dat vind ik ook acceptabel dus ik weet ook niet wat ik nog anders kan doen om haar niet dikker te laten worden.
Ook heb ik de eigenaar van het andere paard aansprakelijk gesteld om de dierenarts kosten te verhalen. Ook niet echt een leuk gesprek met de trainer van het paard, maar het zou voor mij super fijn zijn als de verzekering van de eigenaar de dierenarts kosten zou terugbetalen. Zeker gezien ik er waarschijnlijk voorlopig nog niet vanaf ben.

Wat een gedoe, bleh.

Stal_Fiore

Berichten: 9359
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 12:15

Nolan, hoe is het gegaan met de fysio? Heeft ze iets kunnen vinden? En ging het op de club goed?

Wat een ellende Lenexa, dat is echt een flinke domper. Goed dat ze zich rustig hield toen de paarden het land op mochten.
Snel beter worden hoor Rox

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 12:46

Lenexa, ah nee wat balen zeg! Heel veel sterkte en succes de komende tijd! :(:) Hopelijk kun je haar nog 8 weken tevreden houden.. en dan hopen op goed nieuws!
Krijgt ze als ruwvoer enkel graszaadhooi?

Lenexa

Berichten: 605
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 13:30

Ja nogal een domper, ik had er wel een beetje rekening mee gehouden dat ze wellicht nog niet goed genoeg was maar niet echt dat het wellicht misschien nog wel slechter nieuws zou zijn. En vooral dat ze dus nog 8 weken volledig opgesloten moet staan.

@Flicka, ja ze staat alleen op graszaadhooi. Dat is hetzelfde als wat ze in de groep kreeg dus dat is ze ook gewend. Ze krijgen 1x per dag heel veel. Dat gooi ik als ik op stal ben in een een hooinet en dan heeft ze in principe altijd eten. Ik wil ook niet heel veel minderen omdat ze natuurlijk ook echt niets anders te doen heeft en als ze eet staat ze iig grotendeels stil. En dat wil ik nu natuurlijk eigenlijk graag.
Ze at nu ook nog wel wat stro omdat we lekker stro hebben dus vandaar dat dat er nu uit gaat. Met alleen hooi kan ik het toch iets meer sturen.

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 14:58

Nogmaals sterkte @Lenexa echt niet her nieuws wat je hoopte, hopelijk krijg je die met 8 weken wel.

@stal_fiore op de club eindelijk weer een aantal keer zonder gedoe kunnen aanspringen in galop, rechtsom geen gedoe. Linksom op de lange lijnen in galop trekt hij zich nog scheef en als je wilt corrigeren komt er een bok. Zitten nu in de auto richting Frank Hosmar voor een training dus hopelijk heeft hij nog wat goede tips! Vrijdag komt de fysio voor hem alhoewel ik denk dat het echt rijtechnisch is, we hebben het probleem wel eens eerder gehad en toen was het na een week opeens weg... lastig lastig

Verder 2 keer goed nieuws

Annabelle is pssm vrij dus ze mag blijven!
Mace had een goede check up bij de kliniek ze hadden zelfs nog niet eerder een paard zo goed zien herstellen na deze operatie. Alleen om haar in de trailer te krijgen was dramatisch, stijgerend de box uit en gericht trappen. Op den duur moesten we wel los laten dus in ren galop de buitenbak door. Eigenlijk zouden we nu 3 weken 5 min moeten stappen, maar na overleg besloten om toch maar 3 weken boxrust er aan te hangen en daarna mag ze in een paddock en langzaamaan op een steeds groter stuk weide. Met mace elke dag de boxuit om te stappen zal mijn levensverwachting aanzienlijk inkorten :Y)