[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 23:41

Ik vind die benen altijd zo leuk wanneer ze niet meegeschoren zijn, net beenwarmers :+

1,5 voor een eerste keer is snel joh! Ziet er netjes uit

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:39

Remark schreef:
Ik vind die benen altijd zo leuk wanneer ze niet meegeschoren zijn, net beenwarmers :+

1,5 voor een eerste keer is snel joh! Ziet er netjes uit

Jaa ik vind het heel lelijk haha, net uggs, ik wil ze wel een keer scheren om te kijken of het dan makkelijker is bij te houden met modder etc. Maar ik heb mijn tondeuse nog niet binnen en mijn oude heeft het begeven dus ik durfte er niet aan te beginnen met alleen een groot apparaat.
Jaa ik vond het ook enorm meevallen hoe lang het duurde

ApolloPaard

Berichten: 3368
Geregistreerd: 08-10-08

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:20

Zelf geschoren? Ja hier twijfel ik mega erg... Gewoon omdat er te veel slopers in de wei staan... Maar voor een eerste keer vind ik het netjes gedaan en heb je het best vlug Gedaan!

En super leuk die foto's van een vliegende halfinger en een inlander door de wei heen hihi!

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:41

ApolloPaard schreef:
Zelf geschoren? Ja hier twijfel ik mega erg... Gewoon omdat er te veel slopers in de wei staan... Maar voor een eerste keer vind ik het netjes gedaan en heb je het best vlug Gedaan!

En super leuk die foto's van een vliegende halfinger en een inlander door de wei heen hihi!

Jaa eerste keer dat ik zelf schoor ja! Ik ben ook blij met het resultaat! Gister vond ik het nog wel heel steperitnoten maar nu vind ik het heel erg meevallen, je ziet amper iets van strepen.
Jaa hahaha heel schattig met zn 2rjes door de wei

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:24

Ik heb een kleine tondeuse bij alieexpres gekocht, dat ding werkt als een tierelier.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:41

Remark schreef:
Ik heb een kleine tondeuse bij alieexpres gekocht, dat ding werkt als een tierelier.

Oeh klinkt goed hahaha, ik heb inderdaad ook die van Ali besteld na goede recensies in het scheer topic, hopen dat ie snel binnenkomt dan kan ik de wang meescheren en de benen.
Ik ben benieuwd of april nog een keer geschoren gaat moeten worden, ik denk het wel, want het groeide nog wel flink.

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:57

Nou top! Dan heb je in ieder geval geen geld verspild aan een duur apparaat.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 09:11

Hahaha nee precies, hoe kwam hij bij jou binnen? Want ik neem aan dat hij niet in de brievenbus past? Iemand in t scheertopic zei dat hij bij een PostNL punt geleverd zou worden?

IndyK95
Berichten: 33
Geregistreerd: 17-07-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:26

Ik kom even binnenvallen, bij mij kwam de Alieexpress tondeuse wel gewoon door de brievenbus, hij zit los in zo’n bubbeltjes envelop, dus dat paste gewoon. Mijn messen van die tondeuse zijn ondertussen wel bot, weet iemand of ik daar messen op kan zetten die ik gewoon bij een ruitersportzaak hier kan kopen? Of misschien een linkje van die messen los op Alieexpres?

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:03

IndyK95 schreef:
Ik kom even binnenvallen, bij mij kwam de Alieexpress tondeuse wel gewoon door de brievenbus, hij zit los in zo’n bubbeltjes envelop, dus dat paste gewoon. Mijn messen van die tondeuse zijn ondertussen wel bot, weet iemand of ik daar messen op kan zetten die ik gewoon bij een ruitersportzaak hier kan kopen? Of misschien een linkje van die messen los op Alieexpres?

Die messen zijn los te verkrijgen bij Ali, zo snel geen linkje maar ben ze meerdere keren tegengekomen.

wendy1987

Berichten: 6934
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:57

Kam je die messen niet laten slijpen dan? Of is het geen echt metaal?
Ik twijfel ook om die tondeuse aan t schaffen namelijk..

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 23:25

Bij mij kwam hij als pakketje in een doosje met toebehorenen. Ik heb eigenlijk nog niet bedacht dat die messen bot worden en dat ze dus geslepen of vervangen moeten worden.

Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 18:35

Ik ben vanwege schooldrukte wat stil hier maar wij gaan rustig veder...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Haflinger met identiteitscrisis? :=

Afbeelding
En we haalden nieuwe schoentjes :Z

wendy1987

Berichten: 6934
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 19:11

Aah leuk!

Hier ook druk maar gaan ook goed momenteel! Ze pakt het nu echt goed op. Heel leuk :))
Afbeelding
Braaf en moe :Y)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 08:18

Regen, regen, regen... en dus véél water.
In de rijbak was het drijfzand. De longeerbak stond het water tot boven kogelhoogte! Aquajogging dus maar... De onderliggende bodem was niet zuigend en niet glad, maar het water wil er echt niet weg... dan maar gebruik van maken en zo wat spieren bouwen.

Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6934
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 09:05

Zo kan t ook idd. Goed voor de spieren!
Besef me dan altijd weer wat en geluk ik heb met goede bodems en een binnenbak haha

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 09:19

Ik ben ook altijd best jaloers op mensen met fijne rijbakken :+ Sta hier echt voor het paard: de hele dag op de wei 365 dagen per jaar, minstens 7 uur per dag. En geen postzegels: paardjelief staat met haar tinkervriendinnetje op 3000m2. Maar voor de training heb je als ruiter dus een beetje pech :( Nou is ze nu pas 4,5. Dit gaat vast meer tegenstaan als er meer niveau komt ;)

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 11:56

Hier ook een belachelijk slechte bak, overigens niet alleen in de winter, hij is enorm zwaar en ongelijk. Maarja we moeten wat. Qua regen blijft hij wel vaak netjes maar was nu inderdaad ook flink nat. Nu gediepwoeld dus hopen dat hij snel weer rijbaar is. Binnenbak is mijn grootste droom haha

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 12:10

Ik doe het echt al voor een goede buitenbak! 'Vroegah' stond ik bij mensen aan huis en de enige keren dat de buitenbak NIET te rijden was, was als het na regen gelijk ging vriezen. Ja, dáár doe je weinig aan. Maar dat komt niet heel veel voor. Meestal gaan daar een paar dagen overheen met wind en net boven nul eerst. Verder vind ik een buitenbak eigenlijk wel lekker, frisse lucht enzo :) (hoewel de binnenbakken ook steeds beter geventileerd zijn tegenwoordig)

Maar goed, het is even niet anders :)

wendy1987

Berichten: 6934
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:56

Ik heb ook pad sinds halfjaar de luxe van een binnenbak. Maar daarvoor was goede buiten bak wel echt een pre. Ik wil gewoon kunnen rijden. Idd ijs kan je niets aan doen. Maar ongelijk zwaar en nat was bij mij een no go. Haha.

Kayenne staat niet in een wei maar dat is ivm eczeem. Dus voor mij is wei geen vereiste. maar zou wel kunnen. Ze hebben bij ons tot gisteren op de wei gestaan. Nu paddocks. Zo'n 6uur per dag iig in de winter. Ideaal.
Zomers staan ze langer buiten maar gaat kayenne meestal rond 6uur wel naar binnen. Lekker weer eten op stal en naar binnen voor de vliegjes en zo.

Als t droog is rijd ik ook buiten hoor ipv binnen. Buiten is 20x60 dus rijd fijner. Verwend want ben niet anders gewend :')
Binnen is 20x40 en ietsje zwaarder.

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:48

Lekker positief Skippy! Haha

Een binnenbak is een heerlijke luxe! In mijn omgeving gaat dat echter niet samen met de luxe voor het paard. Ik ben gezegend met een stal waar ik een eigen wei, paddock en stal heb. Daarin mag ik zelf beslissen waar ik haar neerzet en hoe lang. Tevens mogen wij onbeperkt hooi en stro pakken. Daar tegenover staat dat je écht alles zelf moet doen. We hebben een redelijke buitenbak die door een stalgenootje super goed wordt onderhouden, waardoor hij bijna altijd wel te rijden is.

Ik zit trouwens te dubben over het aanschaffen van een zadel. Hilana wordt in maart 4 jaar, dan wil ik haar gaan beleren. Echter, hoe vind je een goede zadelmaker... Over iedereen gaan wel slechte verhalen de ronde. Ik ben eigenlijk een beetje achterdochtig ook en denk dat zadelmakers hun eigen portomonee belangrijker vinden dan de rug van mijn paard.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 08:04

Remark schreef:
Lekker positief Skippy! Haha

Een binnenbak is een heerlijke luxe! In mijn omgeving gaat dat echter niet samen met de luxe voor het paard. Ik ben gezegend met een stal waar ik een eigen wei, paddock en stal heb. Daarin mag ik zelf beslissen waar ik haar neerzet en hoe lang. Tevens mogen wij onbeperkt hooi en stro pakken. Daar tegenover staat dat je écht alles zelf moet doen. We hebben een redelijke buitenbak die door een stalgenootje super goed wordt onderhouden, waardoor hij bijna altijd wel te rijden is.

Ik zit trouwens te dubben over het aanschaffen van een zadel. Hilana wordt in maart 4 jaar, dan wil ik haar gaan beleren. Echter, hoe vind je een goede zadelmaker... Over iedereen gaan wel slechte verhalen de ronde. Ik ben eigenlijk een beetje achterdochtig ook en denk dat zadelmakers hun eigen portomonee belangrijker vinden dan de rug van mijn paard.


Ik heb zelf voor mijn jonge merrie een boomloos zadel (die zijn er in allerlei soorten tegenwoordig, waarvan sommigen nauwelijks van boomzadels te onderscheiden zijn qua uiterlijk en zit). Of ze ooit nog een boomzadel krijgt, weet ik niet, maar zolang ze zo groeit, houden we het hierop! (Ze is echt 1,5 keer zo breed geworden sinds ik haar kocht).

Voor boomzadels hebben mijn concullega/vriendin en ik vertrouwen in Marielle van Equimaro. Maar of die naar jouw regio komt, weet ik niet - vragen staat vrij natuurlijk! Heel veel zadelpassers zijn inderdaad niet echt hele goede... Zij is enorm breed en diep opgeleid. Haar zadels zijn niet goedkoop (verre van), maar ze denkt wel mee over zadels die zij niet in assortiment heeft en past deze ook aan voor jouw paard. Twee lesklanten van me zijn nu met haar aan het werk en eentje heeft nu zelfs voor een paar weken een zadel te leen om te kijken of het ook met normale trainingen en lessen fijn blijft liggen - en dus niet alleen goed ligt tijdens het pasconsult.

wendy1987

Berichten: 6934
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 08:54

Ik heb idd geluk met de regio waar ik woon qua stalling. Mag ook hooi bij pakken en alles zit er verder bij in. Kayenne staat als enige op vlas en ook dat is geen probleem. ( stro is ze veel viezer op en vreet alles op)

Zadels. Ligt er aan wat je wilt. Ik heb een wintec en super geholpen door eerst zadelkompas en daarna zadelmaakster. ( zijn de namen van t bedrijf )
Nemen de tijd en kijken echt naar het paard ook.. wintec vind ik zelf fijn gezien het makkelijk aanpassen en het vele veranderen van kayenne.

Ooit misschien wel een mooi leren zadel maar misschien wordt dat dan wel een bates want zelfde systeem..

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 09:08

Bij ons zijn er niet echt stallen in de buurt, nou mag ik niet klagen want het is heerlijk dat ze aan huis staat. Lijkt me verschrikkelijk om niet alles zelf te kunnen bepalen. Enige waar ik af en toe tegen aan loop is dat de wei in deze periode en dan met name het pad een enorme blubberzooi word, erg vervelend qua dat dr benen compleet onder de modder zitten. (Met natuurlijk ook risico op mok). Maar dit is dan eigenlijk ook het enige. (Tenzij ik mag klagen dat ik geen solarium, binnenbak, longeercirkel, warm water, binnenbak, goede bodem etc heb hihi maar daar zal ik maar niet aan beginnen)
As vrijdag krijgt april weer een dry needling behandeling dus ik ben benieuwd hoe het gaat!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 09:16

@Faitherr, nee, over het gebrek aan al die luxe mag je niet klagen als je ze thuis hebt! :Y)

Wij zijn aan het kijken om volgend jaar te verhuizen naar een ander deel van het land om het ook meer in eigen hand te hebben allemaal - stukje grond en een paardje erbij. Zal dan geen luxe zijn, maar dat heb ik nu óók niet en mijn vader zijn idee over onderhoud (stukje paddock bestraten, deugdelijk hekwerk) en mijn idee over voeding (fatsoenlijk hooi, ik koop nu mijn eigen hooi in náást volpension) is beter dan dat van de 70-jarige boer waar we nu staan denk ik dan maar...