[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 08:15

jullie hebben nog legitieme redenen om niets te doen... hier puur en alleen omdat het zo modderig is ;) Zowel ponylief als ik zijn daar héél erg klaar mee en áls we dan trainen, gaat het echt op ons dooie gemakje :Y)

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:50

Ik ben stiekem ook wel blij dat ik dadelijk weer een binnenbak heb. O:)

wendy1987

Berichten: 6971
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:05

Met dit weer ben ik ook blij met onze binnenbak. Ook al kan ik nu niets hahaha. Hopelijk kan ze stap molen in straks even.

farahtjuh

Berichten: 2031
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: meeden

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:30

Excuses meiden dat ik weinig tot niet in het topic aanwezig ben. Heb het druk met werken solliciteren gesprekken en ga zo maar door.

Paarden doen het allemaal goed. Heb de eerste werk nog les gehad met Fanny wat is ze toch een mega topper.

Vrijdag worden de dames allemaal geënt en word fitany extra gecontroleerd voor een nieuwe poging dekken.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 08:16

Gisteren een les werken aan de hand gehad in haflinger-habitat... (in de sneeuw dus)

Halthouden in balans, gewicht op vier benen, lijf compact:
Afbeelding

Stappen in balans, over de rug, compact lijf, lengte in de hals:
Afbeelding

Ze is pas 4,5, dus ik ben megatrots op alle kleine en grotere progressie! Als ze nu deze balans al vindt, kan ik alleen maar dromen van wat het nog worden kan :j

En gewoon pure ponyliefde:
Afbeelding

Kan zó genieten van haar <3

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 08:54

Wauw skippy, ziet er heel netjes uit!!
Wij kunnen momenteel helemaal niks met dit weer, april is woensdag voor het eerst in haar leven op ijzers gegaan, ik vind het helemaal niks maar ze liep zo ontzettend gevoelig dat het zielig was, zelfs op de (bevroren) weide wilde ze niet meer komen. Ze loopt nu weer heel fijn dus ik hoop dat we de oplossing hebben (tijdelijk, hoefijzers gaan er zo snel mogelijk onderuit als de voetjes wat langer zijn). Gister dus maar een wandelingetje gemaakt, hopen dat ik dit weekend misschien weer kan rijden, heb nog nooit zolang niet gereden :o
Mevrouw was erg enthousiast, moest toch eveb een foto’tje maken, met gevaar voor eigen leven. Afbeelding
Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 09:01

@Faitherr, thanks, ben ook echt trots op haar!

Vervelend he, als je er niet van houdt en het toch nodig is om 'iets' te doen even voor de voetjes... toen Doortje kwam had de fokker haar ook uit noodzaak op ijzers gezet - veel te kort bekapt in de opfok helaas. Alternatief is plakbeslag, dat kunststof spul. Maar goed, dat is ook wel een investering... Vettec heeft een soort 'siliconenkit' voor hoeven (zonder grapjes, het lijkt echt op zo'n kit-pistool en kit-vulling...)

Wel lekker dat je buiten bent gaan wandelen, dat is voor een paard mentale training denk ik altijd maar... leren ze ook van :)

wendy1987

Berichten: 6971
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 10:28

Ziet er goed uit van doortje! Knappe pony!
En een wakkere april.. leuk Lekker wandelen!

Ik ben gister even bij kayenne geweest. Even 10 min in de molen en even in de paddock. Mevrouw heeft energie teveel:


Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:08

@Wendy1987, dankjewel!

Ah, heerlijk toch, lekkere goudjes in de sneeuw... hier lopen ze gelukkig overdag de hele dag in het land, plek zat en daardoor ook niet of nauwelijks heter (de koudbloeden in elk geval...) dan normaal. De bloedpaardjes willen wel wat meer rennen dan gewoonlijk.

wendy1987

Berichten: 6971
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:48

Ja hier niet en kayenne staat sowieso nooit op t land ivm eczeem. Maar nu met de sneeuw wouden pension eigenaren zelf geen risico lopen dus je mocht als eigenaar zelf buiten zetten maar dan was risico ook voor jezelf. Ik vind dat wel fijn. Denken gewoon goed mee verder.
:)) kayenne was er wel ff blij mee in de sneeuw

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:04

wendy1987 schreef:
Ja hier niet en kayenne staat sowieso nooit op t land ivm eczeem. Maar nu met de sneeuw wouden pension eigenaren zelf geen risico lopen dus je mocht als eigenaar zelf buiten zetten maar dan was risico ook voor jezelf. Ik vind dat wel fijn. Denken gewoon goed mee verder.
:)) kayenne was er wel ff blij mee in de sneeuw


Is altijd een keuze natuurlijk van de pensioneigenaar, zal overal anders zijn inderdaad.

Wel vervelend dat ze zoveel eczeem heeft! Doortje jeukt wel wat, maar vooral haar buik, vliegendeken met buikflap en lekker het land op in de zomer ook...

Bij ons staan ze 365 dagen per jaar buiten. Ze weten dan ook niet beter en zijn eigenlijk best rustig. Meesten staan hier overigens ook niet op ijzers, dat zal ook veel schelen... de paarden mét ijzers komen wel buiten om hun benen te strekken s ochtends, maar die eigenaren halen ze wel wat sneller van het land weer zodat ze niet op stelten gaan lopen de hele dag.

Enige keer dat ik bij ons gezien heb dat álle paarden maar een uurtje of 2/3 buiten kwamen op een dag, was toen het afgelopen winter overdag met ijzige wind en temperaturen rond de -10/-12 niet haalbaar was om de waterbakken open te houden. Dat was reden om te zeggen 'niet langer dan 2/3 uurtjes en als eigenaren 's middags nog een keer willen, graag zelf buiten en binnen zetten'.

Ik ben er blij mee dat ze altijd buiten komen, ik heb écht geen paard die je een plezier doet met binnen staan. Die komt omhoog op stal als het haar te lang duurt ;)

wendy1987

Berichten: 6971
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:22

Kayenne is super makkelijk idd wat dat betreft. Eten erbij en ze staat rustig te eten :)
Hier komen ze verder ook altijd buiten gelukkig!!

Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 19:00

Wat leuk skippy! Van wie krijg je les in het grondwerk?
Mooie fotos faither, en een heerlijk filmpje Wendy :o
Bij ons staan ook alle paarden binnen, Wheran heeft helaas veel last van de sneeuw onder de ijzers dus wandelen gaat ook niet. Wel even de benen strekken in de longeercirckel. Hij vind sneeuw zo leuk, lekker rollen enzo :D

Afbeelding

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 16:10

Ik kom me ook eventjes melden, hier ook een wilde haf als hij sneeuw gezien heeft :D Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 17:47

XjesLiess schreef:
Wat leuk skippy! Van wie krijg je les in het grondwerk?


Ik heb twee instructeurs, dit keer had ik les van Carolien van Paard en Connectie. Daarnaast les ik ook bij Roos van Via Equestra. Hele fijne combinatie, deze beide instructeurs!

Carolien is centered riding, klassiek en academisch geschoold.
Roos is super intuïtief in haar aanpak.
Ik leer zóveel van hen beiden!

Vandaag is Carolien nogmaals geweest om zelf even met Doortje te werken. Voor mij ook fijn om eens op afstand te staan en te kijken naar de beweging van mijn pony. En voor mijn instructeur fijn om met een héél zuiver spiegelend paard te werken. Ik denk dat ze een beetje verliefd raakt op mijn pony, maar hey, wie wordt dat niet op zo'n knappe gouden pony, toch? Weten wij hier alles van! (Nee, ik geloof niet dat het komt omdat haar eigen pony pas twee is, dit is gewoon haflingerpower :+ )

farahtjuh

Berichten: 2031
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: meeden

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 21:43

Gister naar jumping Amsterdam geweest en men kleine meisje verwend met een mooi halster van eskadron

Afbeelding

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 13:31

Mooi halster!

Hier gisteren Olivia van het zuiden van het land naar het noorden van het land verhuisd. :)
Super blij mee, nu kan ik eer gewoon dagelijks naar Olivia toe. :)

ApolloPaard

Berichten: 3368
Geregistreerd: 08-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:40

Remark schreef:
Bedankt voor de tip skippy!

Oei, dat is niet fijn xjeslies. Wel goed dat je gelijk wat sprongetjes hebt gedaan. Anders blijf je onnodig angstig. Hilana vindt springen echt ver-schik-ke-lijk. Super jammer, want ik vind het leuk. Dus ik hoop dat ze onder het zadel bij draait.

Wat voor zadel heeft jouw hoefsmid ontwikkeld dan appolopaard?


Stuur me maar bij interesse een berichtje.. anders vergeet ik het weer...

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:19

Hallo allemaal,

Normaal praat ik altijd over mijn gouden vriend in de haflinger ITP topic en ik denk ook dat ik een aantal van jullie daarvan ken maar gezien ik nu geen foto's heb maar wel even van me af moet schrijven doe ik het hier. Misschien hebben jullie er ervaring mee.

Ik heb een normaal super bewegelijke, enthousiaste haflinger van 14 jaar oud genaamd Tristan. Eergisteren avond viel het me op dat hij bij het hooi geven s'avonds niet op zijn hooinet afstormde.. vreemd en niks voor hem dus ik ben zijn temperatuur gaan meten en jawel.. koorts.. 39 graden. Ik heb direct de veearts gebeld en die zou de volgende ochtend direct komen voor controle en evt. koortsremmers. Die ochtend stond hij nog steeds met koorts maar at hij wel en was hij weer wat meer de oude. Hij heeft hij koortsremmers via injectie gekregen die hem meteen een enorme oppepper gaven en hij besloot zelfs om eventjes te draven in de bak (uit zichzelf). Maar kort daarna voelde hij zich weer beroerd, begon onwijs te trillen. Van de dierenarts mocht ik hem even een wat warmere deken opleggen (hij staat normaal onder een 0 grams gevoerde deken.) Toen maar weer op stal gezet en daar is hij weer rustig gaan eten.

Rond 5 uur was het weer mis, 40.44 koorts dus weer de veearts gebeld, ik mocht hem zelf een koortsremmer geven (Via de mond). Dit hielp, hij ging weer eten, wel onwijs zweten en daarna weer trillen dus ik bleef elk uur checken of hij de dunne of de dikke deken nodig had.. Om 22:00 uur bleef hij hangen op 38.64 graden dus opzich goed. Omdat hij de koortsremmer al had gehad en niet meer dan 2 per dag mag moest ik wachten tot vandaag. Vanmorgen vroeg naar stal gegaan en wat ik al vreesde was waar.. weer omhoog geschoten naar 40.20 en hij voelde zich hondsberoerd.. Na de koortsremmer is hij weer gaan eten en drinken maar hij blijft er als een suf vogeltje bij staan.. Zo ken ik hem helemaal niet ;(

De dierenarts is net weer geweest om bloed af te nemen en dit te gaan onderzoeken. Zo weet ik tenminste zeker of het een virus is of toch een ontsteking ergens in zijn lichaam.. De resultaten hoor ik morgenmiddag.

Pff ik zit al 2 dagen met zoveel stress... Heeft een van jullie dit wel eens gehad?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:23

He, bah, wat vervelend! Met de heersende influenza en droes zou ik dát vooral erg goed in de gaten houden. Gelukkig heb je de dierenarts al ingeschakeld.

In dit soort situaties is het van belang dat ze vooral goed blijven eten en drinken - een fijne (graanvrije) warme slobber gaat er misschien wel in?

Ondanks dat het niet erg koud meer is, is het wel nat, dus als hij op de wei / paddock niet kan schuilen zeker een dekentje ophouden. Probeer hem wel wat te laten stappen - van het trillen en de koorts kunnen ze best wat spierpijn krijgen, en dat wil je er niet bij... een beetje stappen op de paddock / wei / aan de hand is dan wel fijn.

Hopelijk knapt je vriendje snel op! :(:)

wendy1987

Berichten: 6971
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:28

T zou ook nog spieren kunnen zijn. Mijne at slecht toen ze licht spier bevangen was.
Ze heeft ook keer virusje of iets gehad en toen paar dagen ab en pijnstillers gehad. Toen ging t weer beter. Hooi van stalgenoot gegeven toen want dat van de stal zelf wou ze niet.

Laat je weten hoe t verder gaat?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:29

Spierbevangen is ook zo'n pittige ja. Dat heb ik met mijn vorige paard eens gehad. Die kwam een week lang de stal NIET meer uit toen, at wel goed, maar weigerde ondanks pijnstilling te bewegen. Ook daar was het advies; onder een deken houden, spieren warm houden. Maar daarbij mocht hij vooral NIET gedwongen bewegen.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:42

Olivia heeft ook bijna 2 weken ziek gestaan door een virus.
Op een gegeven moment dacht ik zelfs dat het gewoon klaar was.
Niet meer eten, ontzettend veel liggen en ook niet in de benen komen.
40 graden koorts.
Uiteindelijk zijn we er nooit achtergekomen wat het nu precies is geweest. De da dacht een virus maar het had een vreemd verloop.

Hopelijk vinden ze iets in het bloed.

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 17:23

@skippy bedankt, ik probeer hem inderdaad van alles te geven.. 2 verschillende slobbers, appels, brokken maar niks gaat er nu behalve dan af en toe een peentje en een heel klein beetje hooi ;(

@wendy
Zou kunnen maar soms heeft hij momenten ( met name met koortsremmers) dat hij juist wat rondjes gaat lopen

@Renske
Bedankt voor je verhaal.. geeft me weer wat hoop erbij..

Ik moet wachten tot 7/8 uur tot ik de koortsremmer mag geven. Hij is doodop ervan ;(
Ik zou willen dat ik het even kon overnemen. Gelukkig nog geen kolieksverschijnselen, beetje gemest ook maar hij ligt er nu zo bij.. het breekt m'n hart ;(

Om 7 uur snel koortsremmers en dan hopen dat hij even goed gaat eten..

Afbeelding

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 21:45

_Tristan schreef:
@skippy bedankt, ik probeer hem inderdaad van alles te geven.. 2 verschillende slobbers, appels, brokken maar niks gaat er nu behalve dan af en toe een peentje en een heel klein beetje hooi ;(

@wendy
Zou kunnen maar soms heeft hij momenten ( met name met koortsremmers) dat hij juist wat rondjes gaat lopen

@Renske
Bedankt voor je verhaal.. geeft me weer wat hoop erbij..

Ik moet wachten tot 7/8 uur tot ik de koortsremmer mag geven. Hij is doodop ervan ;(
Ik zou willen dat ik het even kon overnemen. Gelukkig nog geen kolieksverschijnselen, beetje gemest ook maar hij ligt er nu zo bij.. het breekt m'n hart ;(

Om 7 uur snel koortsremmers en dan hopen dat hij even goed gaat eten..

[ [url=m/vErtEu.jpg]Afbeelding[/url] ]




Hey, hoe gaat het nu met jouw haf...