Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 394 van de 411 [ 10266 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397 ... 411  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dressuurhaflinger

 
Profiel   

Jeetje wat heeerlijk Wia! Echt genieten, geweldig daar <3

En WOW mega knap Gail! Petje af, wat zie jer er goed uit! *\o/*

Hele tijd stil geweest vanaf mijn kant, mega druk; afstuderen, nieuwe baan, vakantie etc. Nu gelukkig alles weer een beetje in rustiger vaarwater en ga ik proberen weer mee te doen! Met Flicka gaat het super goed, zijn weer aan het doortrainen om indoor m2 te starten :D.

Heb haar vorige week geschoren en de manen geknipt omdat ik ze echt niet meer mooi vond :o hele make over dus!

Before

[ img ]

En after, vandaag :D

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 21:14 



 
Profiel   

oh wat zonde van die manen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 21:24 



 
Profiel   

Oh jeetje wat zonde zo!

Ik had ze dan ook wat uitgedund en gesneden ipv zo recht afgeknipt. zodat het wat meer een sportlook is. Dit gaat denk ik heel onhandig zijn omdat het te dik is om echt mooie knotten etc te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 21:52 



 
Profiel   

Valt mee :D

[ img ]

Ach, en het groeit wel weer aan! Ik heb er in ieder geval nog geen spijt van gehad :)


[ img ]
Ziet er op de eerste foto misschien wat ongelukkig uit, maar het is gewoon een sportcoupé zegmaar :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-19 12:51 



 
Profiel   

Ik vind het wel stoer!

Je zou er nog met een efileerschaar er doorheen kunnen gaan. Ik vind je knotjes er prima uit zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-19 23:50 



 
Profiel   

Wat zouden julie doen?

Stanley is giga bezweet omdat hij best al een vacht heeft. Ik twijfel heel erg om hem einde deze week te scheren. (Met de haren mee ipv tegen)

Einde van de week wordt t warmer en de nachten blijven rond 10-11 graden.overdag rond 20.

Zou ik dan wel of niet deken om doen.

Zaterdagavond carousselles gehad hij was gigantisch bezweet en hebben goed uit gestapt.

Gister liep hij rechtsachter gigantisch stijf.. in draf , miss toch kou op de spieren gehad? Hij loopt 24/7 buiten.

Ik moet 30 min naar stal rijden dus voor de nacht deken op en smorgens eraf gaat niet werken

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 05:38 



 
Profiel   

plutolover schreef
Wat zouden julie doen?

Stanley is giga bezweet omdat hij best al een vacht heeft. Ik twijfel heel erg om hem einde deze week te scheren. (Met de haren mee ipv tegen)

Einde van de week wordt t warmer en de nachten blijven rond 10-11 graden.overdag rond 20.

Zou ik dan wel of niet deken om doen.

Zaterdagavond carousselles gehad hij was gigantisch bezweet en hebben goed uit gestapt.

Gister liep hij rechtsachter gigantisch stijf.. in draf , miss toch kou op de spieren gehad? Hij loopt 24/7 buiten.

Ik moet 30 min naar stal rijden dus voor de nacht deken op en smorgens eraf gaat niet werken


Zit hier met dezelfde twijfel, flinke vacht en na het werk drijfnat. Tot nu toe heeft hij er nog geen last van en ik ook nog niet. Zodra dat wel zo is gaat het er meteen af. Het is nu wel de perfecte temperatuur om het te doen inderdaad, dan is de overgang niet te groot.

Zou het kunnen dat de stijfheid niet kwam door kou op de spieren, maar dat de les net te veel voor hem was?

Kwa deken als je toch gaat scheren, aangezien hij 24/7 buiten staat zou ik op zijn minst een 0 gram waterdichte deken op doen. Weet natuurlijk niet wat jij kwa dekens hebt, maar heb ik een recuptex liggen die als onderdeken eronder gaat als de 0 gram te koud is. Die is echt ideaal om de spieren fijn te houden als het kouder is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 06:23 



 
Profiel   

reputex heb ik liever niet 24/7 om dan schijnt het effect weg te gaan. En mijn reputex vind ik niet fijn genoeg zitten.. ik wacht nog op de big neck versie ervan.. Al schijnt er een regendeken te kopen van de reputex.
ik heb op moment een bucas turnout light. maar vind ik nu nog te warm. en een smartex extra haha die doe ik hem maar niet aan. heb ook nog een bucas rain off. die zou opzich wel om kunnen. Maar die ligt bij een vriendin van mij... (die niet om de hoek woond)

De les kan te zwaar geweest zijn. Ik reed niet zelf op hem maar iemand anders, ik reed op een ander paard. Normaal loopt stan met de carrousselles voorop en nu wat meer achter aan, en als je achteraan zit moet je meer bij benen. Ik vond de caroussel les niet echt extreem intensief. paard waar ik op zat was niet eens bezweet. MAarja miss voor stanley omdat hij achteraan liep wel.

maar kan ook natuurlijk zijn dat hij een trap heeft gehad.

Vanavond weer carrousselles (hebben zaterdag een demo). Even zien hoe hij dan aanvoelt. En anders rij ik niet mee, of als het mee valt rij ik een halve les. is totaal afhankelijk van hoe hij loopt.

in stap loopt hij gewoon goed gelukkig.

ik wil op tijd naar stal zodat ik zijn reputex om kan doen. Helaas zijn de hitactief stallen bezet door 2 nieuwe paarden.. dus kan hem niet ergens in zetten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 06:53 



 
Profiel   

Wat leuk @ searcher! Echt een mooi gebied daar, heb het geluk er dicht bij te wonen :)

Wauw Peelie wat super goed bezig! Ziet er goed uit al!

Oh jeetje wat een verschil bij Flicka :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 07:45 



 
Profiel   

Nu scheren kan nog niet, ze moeten eerst de wintervacht gezet hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 08:42 



 
Profiel   

Tuurlijk kan je nu scheren. Je zult het alleen nog wel 1 of 2 keer vaker dan moeten doen deze winter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 08:51 



 
Profiel   

pillow schreef
Nu scheren kan nog niet, ze moeten eerst de wintervacht gezet hebben

Mijne begint meteen met wintervacht maken na de langste dag, in juli dus, en stopt pas na de korste dag, in december. Heb al vrede mee gesloten dat er dan elke maand een scheerapparaat over mag.

plutolover schreef
reputex heb ik liever niet 24/7 om dan schijnt het effect weg te gaan. Heb hem nu al twee winters als onderdeken, soms zelfs bovenop een liner, aangezien de pasvorm inderdaad niet perfect is, maar de werking blijft hier super.En mijn reputex vind ik niet fijn genoeg zitten.. ik wacht nog op de big neck versie ervan.. Al schijnt er een regendeken te kopen van de reputex. Die wist ik nog niet, zou echt ideaal zijn.
ik heb op moment een bucas turnout light. maar vind ik nu nog te warm. en een smartex extra haha die doe ik hem maar niet aan. heb ook nog een bucas rain off. die zou opzich wel om kunnen. Maar die ligt bij een vriendin van mij... (die niet om de hoek woond)
Welke deken wanneer, blijft altijd lastig te plannen. Blijf toch elke keer nog voelen hoe hij eronder staat en daarop weer aanpassen.
De les kan te zwaar geweest zijn. Ik reed niet zelf op hem maar iemand anders, ik reed op een ander paard. Normaal loopt stan met de carrousselles voorop en nu wat meer achter aan, en als je achteraan zit moet je meer bij benen. Ik vond de caroussel les niet echt extreem intensief. paard waar ik op zat was niet eens bezweet. MAarja miss voor stanley omdat hij achteraan liep wel.

maar kan ook natuurlijk zijn dat hij een trap heeft gehad.
Natuurlijk ook mogelijk, koud is het afgelopen weekend niet geweest, dus kou op de spieren zou ik zelf niet aan denken.
Vanavond weer carrousselles (hebben zaterdag een demo). Even zien hoe hij dan aanvoelt. En anders rij ik niet mee, of als het mee valt rij ik een halve les. is totaal afhankelijk van hoe hij loopt.

in stap loopt hij gewoon goed gelukkig.

ik wil op tijd naar stal zodat ik zijn reputex om kan doen. Helaas zijn de hitactief stallen bezet door 2 nieuwe paarden.. dus kan hem niet ergens in zetten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 09:01 



 
Profiel   

maya12333 schreef
pillow schreef
Nu scheren kan nog niet, ze moeten eerst de wintervacht gezet hebben

Mijne begint meteen met wintervacht maken na de langste dag, in juli dus, en stopt pas na de korste dag, in december. Heb al vrede mee gesloten dat er dan elke maand een scheerapparaat over mag.

plutolover schreef
reputex heb ik liever niet 24/7 om dan schijnt het effect weg te gaan. Heb hem nu al twee winters als onderdeken, soms zelfs bovenop een liner, aangezien de pasvorm inderdaad niet perfect is, maar de werking blijft hier super.En mijn reputex vind ik niet fijn genoeg zitten.. ik wacht nog op de big neck versie ervan.. Al schijnt er een regendeken te kopen van de reputex. Die wist ik nog niet, zou echt ideaal zijn.
ik heb op moment een bucas turnout light. maar vind ik nu nog te warm. en een smartex extra haha die doe ik hem maar niet aan. heb ook nog een bucas rain off. die zou opzich wel om kunnen. Maar die ligt bij een vriendin van mij... (die niet om de hoek woond)
Welke deken wanneer, blijft altijd lastig te plannen. Blijf toch elke keer nog voelen hoe hij eronder staat en daarop weer aanpassen.
De les kan te zwaar geweest zijn. Ik reed niet zelf op hem maar iemand anders, ik reed op een ander paard. Normaal loopt stan met de carrousselles voorop en nu wat meer achter aan, en als je achteraan zit moet je meer bij benen. Ik vond de caroussel les niet echt extreem intensief. paard waar ik op zat was niet eens bezweet. MAarja miss voor stanley omdat hij achteraan liep wel.

maar kan ook natuurlijk zijn dat hij een trap heeft gehad.
Natuurlijk ook mogelijk, koud is het afgelopen weekend niet geweest, dus kou op de spieren zou ik zelf niet aan denken.
Vanavond weer carrousselles (hebben zaterdag een demo). Even zien hoe hij dan aanvoelt. En anders rij ik niet mee, of als het mee valt rij ik een halve les. is totaal afhankelijk van hoe hij loopt.

in stap loopt hij gewoon goed gelukkig.

ik wil op tijd naar stal zodat ik zijn reputex om kan doen. Helaas zijn de hitactief stallen bezet door 2 nieuwe paarden.. dus kan hem niet ergens in zetten...


hoe doe jij dat kwa dekens? ik wil hem volgende week dan scheren. MAar als ik de temp mag geloven van buienrader wordt het niet extreem koud. overdag rond 20 en snachts rond 10. Maar wil niet dat hij onder de bucas light gaat zweten. Dus zou dan de andere deken goed zijn? andere paarden staan ook niet onder deken. maar hebben ook niet zo vacht als stanley..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 09:03 



 
Profiel   

Ik zou een heel dunne regendeken op doen. Ik heb ook een bucas light die vind ik daar al veel te dik voor. Heb ook een freedom ongevoerd die is ideaal. Heel dun.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 09:06 



 
Profiel   

Citaat
hoe doe jij dat kwa dekens? ik wil hem volgende week dan scheren. MAar als ik de temp mag geloven van buienrader wordt het niet extreem koud. overdag rond 20 en snachts rond 10. Maar wil niet dat hij onder de bucas light gaat zweten. Dus zou dan de andere deken goed zijn? andere paarden staan ook niet onder deken. maar hebben ook niet zo vacht als stanley..

Heb een 0 grams regendeken, recuptex die ik als 100 gram tel. 200 grams liner en 350 grams liner. Van het weekend nog zijn vliegdeken om, vanaf vandaag dan een vliegendeken met waterdichte rug. Als ik hem nu zou scheren, dan gaat sowieso de 0 grams op. Na een (half) uurtje controleer ik dan of dat voldoende is, waarschijnlijkheid wel maar zo niet dan de recuptex eronder. Blijkt het te warm, waarschijnlijk ook niet, maar dan kan ik weer terug naar de regendeken met waterdichte rug. De mijne staat overdag buiten zonder schuilmogelijkheden, in de nacht op stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 09:22 



 
Profiel   

mignonne2403 schreef
Wat leuk @ searcher! Echt een mooi gebied daar, heb het geluk er dicht bij te wonen :)

Wauw Peelie wat super goed bezig! Ziet er goed uit al!

Oh jeetje wat een verschil bij Flicka :oo


Wat heerlijk. Jammer dat we niet gemeet hebben. Met de 2 halfbroertjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 09:37 



 
Profiel   

pillow schreef
Nu scheren kan nog niet, ze moeten eerst de wintervacht gezet hebben



Ik zeer zo vaak nergens last van. Scheer hem denk 3:4 keer in de winter
Hij is nu voor nk geschoren dat was 14 september
En er kwam mega veel af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-19 20:45 



 
Profiel   

Bij Flicka ook joh! Dikke berg haar :=
Als je toch de hele winter scheert maakt het toch niks uit dat je nu al scheert?

Vanavond voor de lol gereden net barebackpad en bitloze hoofdstel, en ze liep tot mijn verbazing echt mega goed! Super leuk.

Jullie nog wedstrijden gereden of andere leuke dingen gedaan? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-19 21:08 



 
Profiel   

Zo veel haar al he! :oo Dutchie is nu ook al een teddybeertje... nog even een week of wat aanzien en dan toch echt weer scheren.
haha ja @searcher, we zien elkaar vast wel weer eens ooit op wedstrijd!

Wat leuk Flicka12! altijd leuk om even iets anders te doen

Dutchie is afgelopen 3 weken even van dressuurpony naar crosspony gewisseld. Volgende week nog de Autumn Desert Trail en dan na september gaan we weer terug naar dressuurpony :Y) We hebben nu les op stal en hij gaat echt met de dag beter lopen, zo fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 06:42 



 
Profiel   

Wat fijn Mignonne! Goede les kan zooooveel doen, en wordt het zoveel leuker van haha! En cool de ADT veel plezier !

Ik heb mij opgegeven voor Haflingerwedstrijd Vinkega 10 november, wie gaat nog meer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 21:04 



 
Profiel   

[ img ]

Bij deze! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 21:58 



 
Profiel   

Ja ik wil ook meedoen! Ik ga nog even overleggen met mn instructrice of ik nog een keer L1 ga of dat ik L2 aan ga durven :o Echt leuk weer een haffie wedstrijd heel vlakbij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 10:49 



 
Profiel   

Helaas is Vinkega voor ons te ver. Heb mij al wel ingeschreven voor de wintercompetitie in Heerjansdam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 13:03 



 
Profiel   

Volgend weekend ga ik een weekend weg met mijn haffie, lekker naar het strand alleen dit is voor ons beide nieuw en we gaan samen. Zijn er nog tips waar ik aan moet denken? Ik denk dat hij namelijk heel enthousiast gaat zijn en heel graag wilt gaan galopperen haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 13:12 



 
Profiel   

xMadelene9 schreef
Volgend weekend ga ik een weekend weg met mijn haffie, lekker naar het strand alleen dit is voor ons beide nieuw en we gaan samen. Zijn er nog tips waar ik aan moet denken? Ik denk dat hij namelijk heel enthousiast gaat zijn en heel graag wilt gaan galopperen haha

Mijn ervaring is dat ze de eerste keer beetje overdonderd zijn en zich dus super gedragen, gas vaak ook niet meer te vinden. Mijne snapte er niks van, te veel ruimte, hij wist niet welke kant hij op moest. Pas na de 3 keer strand, had hij door dat hij lekker los mocht gaan. Neem expres eerst een stuk bos/duin mee, voordat ik het strand op ga, dan is de ergste enthousiasme er al af. Hij wacht gelukkig heel netjes op de hulp voordat het gas open mag, verder stoppen ze vanzelf als ze moe worden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 13:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 394 van de 411 [ 10266 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397 ... 411  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen