Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 10:22

Die is knap <3

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 10:39

Wat een knappe!! Breng je die ook uit in de sport?

En wat goed van je winstpunten Laura! Zou het 'conditie in de bak' niet vooral spier-gerelateerd zijn? Dressuurmatig gebruik je hele andere spiergroepen dan op buitenrit natuurlijk, dus wie weet verzuurt ze nog wat tijdens zo'n training. Misschien veel wisselen van hoofd-hals houding en wat vaker stappauze inlassen? Wie weet helpt dat haar wat.

Hier kriebelt het enorm om met m'n jonkie serieus aan de slag te gaan, maar nog even geduld hebben! Voor nu wandelen we nog steeds veel en wat basis grondwerk. Hij wordt ook mega enthousiast van balkjes, dus daar spelen we ook veel mee :j

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:14

xLeoniee schreef:
Orange schreef:
Hoi allemaal,
Ik zie net pas dat er een hele haflinger pagina in bokt is. Ik heb sinds een klein jaartje een haffie in training staan. Hiervoor geen ervaring met haflingers maar wat een power en energie.

[ [url=m/3aiSJA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ahh Lemon <3


Ah wat leuk ken je haar van Anika?

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:20

Martine_Levi schreef:
Die is knap <3


Dank je wel! Zo blij met haar. Heb mn handen vol aan haar soms maar ze gaat voor me door het vuur.

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:34

Laurahh schreef:
Hoe gaat het hier bij iedereen?

Wij zijn ondertussen 2 keer gestart in de L1 en zijn 4 winstpunten rijker. Het zijn nog net aan winstpuntjes en ik moet er flink aan rijden in de proeven, dus lekker verder trainen zodat het soepeler wordt. Ze heeft wel weinig conditie met dressuur, terwijl ze een bosrit van 2u makkelijk doet. Iemand een idee hoe ik dat verbeter? Na een half uur wordt ze minder aan het been en sterker van voren.

[ [url=m/DP16uT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/moEzER.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit had die van mij ook, in het begin was het na 20 min echt wel klaar. Rustig verder opbouwen en soms even stappen. Verder helpt hielp het mij heel erg om veel afwisseling te bieden en lekker uit te dagen met nieuwe dingen. Dan houd je het leuk voor je paardje en jezelf.

@suzannex ja ik breng gaat uit in dressuur, springen en heb een paar eventing derby’s gereden. Ga straks de eventing uitproberen. Ze pakt alles aan en is echt een enorm werkpaard. Nog nooit eentje gehad die zo graag werkt. Geen oefening te gek, geen hindernis te hoog.

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 17:31

Heerlijk zo’n paard! <3 Weet je haar afstamming?

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 20:03

Martine_Levi schreef:
Heerlijk zo’n paard! <3 Weet je haar afstamming?


Haar vader is Beauty en haar moeder is Eva van Leivere. Wat daar achter zit weet ik zo even niet en mn paspoort ligt op stal. Maar ik heb geen idee van haar ouders eerlijk gezegd.

Misschien hier die de vader Beauty kennen?

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 20:30

Hoe oud is ze orange ?

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 21:34

plutolover schreef:
Hoe oud is ze orange ?


Ze is bijna 8 jaar.

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 02:38

Orange schreef:
xLeoniee schreef:

Ahh Lemon <3


Ah wat leuk ken je haar van Anika?


Ja ze komen hier van stal af voordat ze naar jou is gegaan!

xReeeem

Berichten: 133
Geregistreerd: 25-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:43

Orange schreef:
Martine_Levi schreef:
Heerlijk zo’n paard! <3 Weet je haar afstamming?


Haar vader is Beauty en haar moeder is Eva van Leivere. Wat daar achter zit weet ik zo even niet en mn paspoort ligt op stal. Maar ik heb geen idee van haar ouders eerlijk gezegd.

Misschien hier die de vader Beauty kennen?



Beauty-P? (Bigbabol-L x Iris del Minello)

Dat is namelijk die van ons! We weten dat hij nakomenlingen heeft maar hebben er tot nu toe pas één gevonden. Benieuwd of bovenstaande afstamming klopt met jouw merrie!


Afbeelding

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:13

xReeeem schreef:
Beauty-P? (Bigbabol-L x Iris del Minello)

Dat is namelijk die van ons! We weten dat hij nakomenlingen heeft maar hebben er tot nu toe pas één gevonden. Benieuwd of bovenstaande afstamming klopt met jouw merrie!


[ [url=m/kNXDlv.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw wat een knappe hengst! In het paspoort staat alleen Beauty, dus ik denk het niet.
Paspoort ligt op stal ga vanmiddag/vanavond even kijken wat erachter zit.

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 18:02

Orange schreef:
xReeeem schreef:
Beauty-P? (Bigbabol-L x Iris del Minello)

Dat is namelijk die van ons! We weten dat hij nakomenlingen heeft maar hebben er tot nu toe pas één gevonden. Benieuwd of bovenstaande afstamming klopt met jouw merrie!


[ [url=m/kNXDlv.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw wat een knappe hengst! In het paspoort staat alleen Beauty, dus ik denk het niet.
Paspoort ligt op stal ga vanmiddag/vanavond even kijken wat erachter zit.



Afbeelding

Ja het is dus haar vader, wat leuk dat ik dat nu weet.

xReeeem

Berichten: 133
Geregistreerd: 25-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 18:24

Wat mega leuk! <3

Is ze ergens te volgen op instagram?
Wij zijn iig te volgen op @team.hkb mocht je dat leuk vinden :D

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 18:40

xReeeem schreef:
Wat mega leuk! <3

Is ze ergens te volgen op instagram?
Wij zijn iig te volgen op @team.hkb mocht je dat leuk vinden :D


Oh wat leuk ik volg jullie al, mijn insta is miraclecookie.

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 19:28

Nou dat is leuk en toevallig zeg! :D Net zo knap als haar vader

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:22

Martine_Levi schreef:
Nou dat is leuk en toevallig zeg! :D Net zo knap als haar vader


Super leuk om familie mn paardje te vinden. En dan ook nog zo’n knappe vader.


Afbeelding
Dit is een goedgekeurde halfbroer van haar (zelfde moeder)

sandyjorgen

Berichten: 813
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: drunen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 00:29

Tijdje geleden had ik hier een berichtje geplaatst dat ik weer op zoek was naar een haflinger. Ik heb nu een nrps, maar wilde toch graag een kleiner vriendje voor de toekomst. Vorige week ben in ergens wezen kijken en deze week is een 2 jarige ruin in mijn bezit gekomen. Super lief en kan goed bewegen. Ben d’r heel blij mee. Helaas nog wel even geduld tot ik mee aan de slag kan maar dat heb ik er voor over. Ik moet weer even kijken hoe ik foto’s moet opslaan om ze op bokt te kunnen zetten maar dan kan ik van t weekend vast wel een fotootje spammen.

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 10:35

sandyjorgen schreef:
Tijdje geleden had ik hier een berichtje geplaatst dat ik weer op zoek was naar een haflinger. Ik heb nu een nrps, maar wilde toch graag een kleiner vriendje voor de toekomst. Vorige week ben in ergens wezen kijken en deze week is een 2 jarige ruin in mijn bezit gekomen. Super lief en kan goed bewegen. Ben d’r heel blij mee. Helaas nog wel even geduld tot ik mee aan de slag kan maar dat heb ik er voor over. Ik moet weer even kijken hoe ik foto’s moet opslaan om ze op bokt te kunnen zetten maar dan kan ik van t weekend vast wel een fotootje spammen.


Leuk dat je een jonkie hebt gevonden, ben benieuwd naar de foto’s!

sandyjorgen

Berichten: 813
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 19:15

Afbeelding

Afbeelding

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 02:04

sandyjorgen schreef:
[ [url=m/YZ2Y8M.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1cN2q9.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oeh Wat een knapperd en mooie lange manen al hoor. Gaat het goed op z’n nieuwe plekje?

sandyjorgen

Berichten: 813
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: drunen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 20:43

Ja heel goed. Ik kreeg al n foto dat hij lekker lag te chillen van een stalgenoot. Heerlijk gezicht.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 09:04

xReeeem en Orange, wat leuk dat jullie elkaar hebben gevonden! *\o/*

sandyjorgen, super leuk! Wat een knapperd, heel veel succes gewenst samen :D

Wij zijn vorige week voor het eerst weer op wedstrijd geweest na bijna een jaar ivm alle ziekte en pech. Maar het ging zó fijn! Heerlijk gereden en alleen maar genoten.. jury dacht er iets anders over (179 :Y) ) maar dat goede gevoel was voor mij veel belangrijker! Op naar de volgende :j Eergisteren een rondje Drents Friese Wold gedaan, dat was ook genieten :D


Hoe gaat het verder met jullie? Nog wedstrijden gereden?
Afbeelding
Afbeelding

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 09:39

Wat leuk dat je de vader gevonden hebt :D. Ik had xreem namelijk een bericht gestuurd op isnta met de vraag of hun beu misschien de beauty is. Omdat ik ze in een vlog hun heb horen zeggen dat beau eigenlijk anders heet.

Wist niet dat xreem ook op bokt zit wat leuk.


Hier gaat alles goed. Stanley is herstellend van verwijderen van een ruinentand. Dus hij mag 4 weken geen bit in, gelukkig kunnen we lekker bitloos rond sturen ahah

MAximus is een stapje verder in zijn opleiding. Heb hem nu voor 2e keer met een bbp op gelongeerd en dit gaat goed. De galop slaan we nog over omdat we nog longeren in de rijbak.. en ik dan nog alle kant op ga hahah. Over week of 4/5 wordt de longeerbak gebouwd en kunnen we ook meer vrij werken, en galop er bij pakken. Hij mist dan nog echt de balans en zo lijn er aan werkt dan ook niet.

Voor de rest ben ik mijn motivatie kwijt met trainen van Stanley. Ik wil heel graag nog mijn Werk aan de hand audtie en rij auditie halen bij de human&horse ACademey maar op moment denk ik alleen stanley je wordt 'oud'. Hij zelf vind gelukkig nog van niet.

Ik haal even geen plezier eruit met werk aan de hand, dus ga ik me maar weer meer focussen op rijden. Ik wil er ook weer geen druk op leggen.

Ook is er steeds weer wat. Door de verhuizing is stanley in eens gefocust op 2/3 merries, monikkspeper enz help niks, want hij dekt niet ofzo hij wilt alleen graag bij ze zijn om ze te beschermen. Geen idee tegen wat want die merries hebben geen bescherming nodig.. (misschien hij haha)

Het gaat echt al heel stuk beter en hij komt meer tot zn rust. Maar zn verlatingsangt/plakken aan merries zit er nog wel in.. Afijn dit gaat beter wil ik hem lekker weer oppakken maar door de rit met trailer was er wt 'mis' gegaan dis hij zat goed vast, dus fiso/chiropractor er bij en konden we week niks doen. DAarna weer op gepakt en toen kwam de tandarts en mag hij 4 weken geen bit in ahah.

Stanley loopt met bit namelijk veel fijner. MAar goed ipv dat ik denk leuk uitdaging. Denk ik van nee laat maar haha.

Zo heel verhaal. Ik ga nu even jullie berichten door lezen, en even op reageren.

Maximus gaat wel goed gelukkig :D

Afbeelding

sandyjorgen

Berichten: 813
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: drunen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 08:00

Plutolover: fijn dat Maximus goed gaat. Is het een optie om met hem dan naar Greetje te gaan? Vriendin van mij heeft die opleiding ook gevolgd en geslaagd vorig jaar. Ze begon met haar tinker maar moest het afmaken met haar Fries wegens omstandigheden. Switchen is misschien ook nog n optie?

@flicka: de jury weet natuurlijk niet wat je allemaal hebt meegemaakt afgelopen jaar, dus volgende keer de puntjes op de i en dat vette scores :D