Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Searcher

Berichten: 728
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: @home

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:32

Dat is mss wel een idee maessie ;)

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:34

Afbeelding
Ik heb Nash vandaag meegenomen als model voor een fotoworkshop van Bella Vie fotografie. Hier alvast een eerste kiekje <3

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:25

Wauw gaaaaaf! <3

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 00:16

Peelie schreef:
[ [url=m/5RtNFO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb Nash vandaag meegenomen als model voor een fotoworkshop van Bella Vie fotografie. Hier alvast een eerste kiekje <3


Die is wel meeeega gaaf!!

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 10:45

Searcher schreef:
Wie heeft er tips voor n haf die tijdens de galop moet poepen en daarvoor in de ankers gaat en zo mijn proef verpest?
Ik lach wel maar hij reageert niet op een schop of tik met de zweep.


Dit heb ik dus ook.. Ik heb eens -6 gehad omdat Mist 3x (!) stil stond tijdens de proef. Ze wilde steeds gaan poepen, maar er kwam niks :') . De jury kwam toen uit de auto met de tip dat ik hem tijdens de training goed moest slaan als ze wilde poepen en dat ze het dan wel leerde. Nou.. ik heb het gedaan en het is nooit gelukt :Y) . Ze loopt gewoon niet tijdens het poepen. Nu zorg ik ervoor dat ze niet teveel eet vlak voor de proef en dat ik lang genoeg draaf tijdens het losrijden zodat ze het tijdens het losrijden doet. Lukt nu wel aardig om dat te plannen. Succes ermee!

maessie, mijn jasje is van Montar. Kwam ik vrijdagavond bij toeval tegen in de Hypo Fryslân en staat perfect bij mijn laarzen en mijn dekje <3 :+ . Zit heerlijk moet ik zeggen!

Gave foto Peelie! Prachtige foto's maakt zij.. Ik zou meedoen aan de cursus, maar had wedstrijd dus dan werd m'n weekend wat te druk!

Searcher

Berichten: 728
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: @home

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:08

Hele mooie foto peelie.

Vroeger liep hij helemaal niet meer tijdens poepen, hij blijft nu wel stappen maar nu de andere versnellingen nog haha.
Hij had idd best veel hooi gegeten en spanning zal er ook mee te maken hebben dat hij zo vaak moest die dag.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:37

Kelly_J, je jasje is inderdaad heel gaaf! <3

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:43

ik ga vanmiddag een chirst barebackpad bestellen. kreeg ik nog voor me verjaardag van me ouders

afgelopen vrijdag op die van me instructrice gereden, dus nu weet ik de maat.

op moment niet echt met wedstrijden rijden bezig. heb wel binnenkort een clinic over proefgericht clinic. twijfel of ik nog mee zal doen.

aan andere kant lijkt het me heeeeeel leerzaam. maar aan andere kant, zijn we er nog niet echt aan toe haha. maar goed misschien gewoon doen. is bij mij altijd zo voor een wedstrijd of wat dan ook ga ik twijfelen of ik wel mee zou doen of niet... zo nu ook met deze clinic...

en waarom?? waarom kan ik niet gewoon genieten... waarom... maak ik me dan te druk om wat andere er van denken. Het is een mooie gratemeter om te zien of we de M1 aankunnen. MAar aan ene kant weet ik dat we nog niet zo ver zijn.. WAarom die onzekerheid hahah.

dus ik ga gewoon, en ik geniet van de momenten.

maessie

Berichten: 5747
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:32

Ik zou je al bijna weer een schop onder je kont geven, tot ik je laatste zin las Willeke! Uitprinten en op de wc hangen! ;) :D En dan eronder nog de toevoeging: beter spijt van de dingen die hebt gedaan, dan van de dingen die je niet hebt gedaan ;) Ookal ben je er nog niet klaar voor, so what?! Je steekt overal weer wat van op ;)

Echt heel gaaf jasje Kelly! Vind die kleur zo mooi op haflingers, wil zelf ook nog eens zoiets :j

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:01

Peelie schreef:
[ [url=m/5RtNFO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb Nash vandaag meegenomen als model voor een fotoworkshop van Bella Vie fotografie. Hier alvast een eerste kiekje <3


Wauw, heel gaaf!!

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:44

Dank jullie wel voor de complimenten.

Ik ben vandaag naar de hedelse paardenmarkt geweest. Er stonden veel hafjes tussen, maar niks van de kwaliteit die ik zou willen hebben in een veulen. Jammer.

maessie

Berichten: 5747
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:49

Ach de echte kwaliteit zal ook niet op de markt belanden denk ik, daar is wel markt voor ;) maar soms staat er best nog wat leuks tussen :j

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:55

Ze vroegen prijzen voor die beesten... :O niet te zuinig.

Nash heeft ooit een blauwe maandag als jaarling tekoop gestaan vaan 850 euro. Dat kreeg ik er echt niet voor. Het hoogste bod was toen 250 euro....

Searcher

Berichten: 728
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: @home

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 16:36

Peelie schreef:
Ze vroegen prijzen voor die beesten... :O niet te zuinig.

Nash heeft ooit een blauwe maandag als jaarling tekoop gestaan vaan 850 euro. Dat kreeg ik er echt niet voor. Het hoogste bod was toen 250 euro....


Achteraf gezien maar beter zo he. Blijkbaar was het ment-to-be.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:05

Peelie schreef:
Dank jullie wel voor de complimenten.

Ik ben vandaag naar de hedelse paardenmarkt geweest. Er stonden veel hafjes tussen, maar niks van de kwaliteit die ik zou willen hebben in een veulen. Jammer.


Wil je een veulen dan?

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:49

Nee helemaal niet.

Mijn ma vind het leuk om naar markten te gaan. En dan ben ik haar taxi :P

Ik ben dan wel eens nieuwschierig wat ze zoal vragen.

winnielove

Berichten: 386
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: ergens in Nederland :)

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:35

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Op dit moment ben ik een stille meelezer, maar ondertussen zijn wij ook lekker aan het trainen, aan het genieten van de mooie omgeving en herfstkleuren en aan het knuffelen <3 Ik zie hele gave foto's tegenkomen van iedereen!!! <3 <3

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 00:11

ook ik ben een stille meelezer, en ik ga hier even mijn verhaal(tje) doen omdat ik een paar vragen heb!

Ik heb dus nu ongeveer 2 maandjes mijn eigen haflinger, super lief paardje maar natuurlijk zijn er wel dingetjes waar ik tegenaan loop, lijkt me logisch met een eerste eigen paard dus opzich ook alleen maar leuk om mee aan de slag te gaan. Ze heeft bijvoorbeeld absoluut 0 respect, gewoon nooit geleerd dat ze niet door me heen kan lopen of gewoon kan gaan rennen als ik haar vast heb, zit (nog) geen kwaad in maar moet er wel uit. Dit lukt gelukkig al een heel eind en komt ook vast helemaal goed.
Maar nu loopt ze rechtsvoor onregelmatig of nouja, in de draf laat ze zich op rechtsvoor vallen (dus om links te ontlasten). Ik heb hiervoor een fysio laten komen en die had gevonden dat haar hals heel erg vast zat, zij is nu dus meerdere keren gekomen om die hals los te maken. Maar 1 kant blijft maar vast zitten.
Nu is het zo dat April (de pony) bij haar oude eigenaar alleen maar buiten heeft gereden dus nooit een basis van de dressuur gehad heeft zeg maar. Dus ik bedacht me laatst zelf, ze is natuurlijk ook ontzettend scheef, dit wist ik al wel omdat ze op de ene kant gewoon makkelijker inbuigt maar ik dacht daar trainen we lekker op verder en ik heb nooit een verband gelegd tussen deze 2 problemen. Nu heb ik dus bedacht dat de fysio nu elke keer wel die hals losmaakt maar omdat ze zo scheef is ze hem gewoon iedere keer weer vastzet. Dus ik ben nu begonnen aan het rechtrichten.

sorry voor dit ontzettend lange verhaal maar ik denk dat mijn vragen het beste te beantwoorden zijn als je alle informatie hebt :)
nu vraag ik me dus af:
1. Kennen jullie dit probleem van het op rechtsvoor vallen?
2. denken jullie dat dit kan komen door het scheef zijn?
3. hebben jullie misschien een paar oefeningen die helpen bij het rechtrichten?

heel erg bedankt als je alles hebt gelezen en ik ben benieuwd naar de tips!

winnielove

Berichten: 386
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: ergens in Nederland :)

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 11:27

heb ik ook gehad met mijn verzorghaflinger, denk dat het voor het rechtrichten belangrijk is om ook af en toe een binnenhoefslag mee te pakken, en als je daarop rijd in de spiegel te kijken, of iemand te laten controleren of ze recht loopt, zo niet, goed insluiten tussen 2 teugels en benen en blijven doorzetten vooral!! :D en goed te letten dat ze aan haar "goede kant niet te veel naar binnen inbuigt en daardoor juist die andere kant steeds meer vast gaat zetten zeg maar :o En vooral doorzetten met de fysio in combinatie met het rechtrichten onder het rijden!! heel veel succes!! :j

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:32

winnielove schreef:
heb ik ook gehad met mijn verzorghaflinger, denk dat het voor het rechtrichten belangrijk is om ook af en toe een binnenhoefslag mee te pakken, en als je daarop rijd in de spiegel te kijken, of iemand te laten controleren of ze recht loopt, zo niet, goed insluiten tussen 2 teugels en benen en blijven doorzetten vooral!! :D en goed te letten dat ze aan haar "goede kant niet te veel naar binnen inbuigt en daardoor juist die andere kant steeds meer vast gaat zetten zeg maar :o En vooral doorzetten met de fysio in combinatie met het rechtrichten onder het rijden!! heel veel succes!! :j

dankjewel voor je reactie! Binnenhoefslagen reed ik inderdaad al ontzettend veel, ik zet de fysio nu 2 maandjes stop en ga in deze tijd door met haar aanwijzingen en blijf contact houden, ze komt ook nog een keer langs bij het rijden voor tips. Ook ben ik priveles aan het regelen zodat iemand me echt goed kan ondersteunen in dat rechtrichten en er ook iemand vanaf de grond kan kijken of ze inderdaad recht loopt. Spiegels hebben we helaas niet -O-

Viel jou verzorghaf ook op rechtsvoor? En heeft het rechtrichten daarbij geholpen?

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 07:51

Jo_Shakira schreef:
Ja probeer op een of andere manier indruk te maken op dat ze wil gaan poepen. Als dat lukt dan doorzetten en echt bij elke keer gelijk reactie geven.


Ik ben opzoek naar een stang en trens hoofdstel in het bruin maar lijkt wel onmogelijk hahah. Of ik ben gewoon zo kieskeurig :P.
Weten jullie misschien een leuke niet rondgedraaide S en T hoofdstel in het bruin?


Ze hebben een gave niet te duur van showtime

Afbeelding

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 07:55

Ik zal straks ff komen reageren beetje druk heb me eigen zaak inmiddels *\o/*

En een nieuwe hobby wat betreft scheren

Afbeelding
Irish draft
Ier met een klaver

Afbeelding
King met zijn kroon

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:11

Ik heb vandaag weer voor het eerst na ruim een week gereden. Ik heb Nash eerst een 20 minuten gelongeerd zodat ik gelijk wat kon doen na het opstappen. Dat hielp echt heel fijn! Ik heb zo lekker gereden vandaag. Dat ga ik dus zeker vaker doen <3

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:20

kiddokids schreef:
Jo_Shakira schreef:
Ja probeer op een of andere manier indruk te maken op dat ze wil gaan poepen. Als dat lukt dan doorzetten en echt bij elke keer gelijk reactie geven.


Ik ben opzoek naar een stang en trens hoofdstel in het bruin maar lijkt wel onmogelijk hahah. Of ik ben gewoon zo kieskeurig :P.
Weten jullie misschien een leuke niet rondgedraaide S en T hoofdstel in het bruin?


Ze hebben een gave niet te duur van showtime

[ [url=m/pAAHNg.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die heb ik voor Mn reus. Super fijn hoofdstel.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 23:34

Mooi vind ik hem ook en niet duur
Neusriem ziet er al fijn uit zo bij de bitten
Ik ga hem halen als king zz licht gaat starten zal dec zijn.

Vorige week clinic van Herman Wientjes gehad echt ongelofelijk sprong zo ze pirouette love my blonde kanjer.
Ff kijken voor jullie of de link werkt
https://www.facebook.com/maris.vaneijsd ... 6274638235


Had hem overige voor de tweede keer geschoren zweten kost hem energie