Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:36

plutolover schreef:
Peelie schreef:
Dankjewel maris. Ik ben er hard mee bezig. Nu wat meer impuls er in, want die is nu wel een beetje zoek. Is echt een stuk krachttraining. Maar hij gaat enorm vooruit de laatste tijd :)

Willeke. Nogmaals mijn advies is om met een (sport)psycholoog te gaan praten. Vooral voor jou eigen mindset. Jou gevoel van falen en twijfel is niet gezond.


Ik heb al eens met een psygoloog gepraat. Maar dat is het niet. Die komen met dingen waar ik geen last van heb of niet de juiste oplossing.

Dit gevoel komt waarschijnlijk nog uit me jeugd soort oud zeer. Moet er zelf een weg mee vinden.

Nee. Dat moet je niet. Je hoeft niet je eigen oliebol op te lossen. Ik weet dat hulp vragen het aller moeilijkste is.

Blijkbaar heb je nog niet de juistje persoon, het juiste systheem, het juiste ..... (zelf invullen) gevonden voor jouzelf!

Als je wil kunnen we prive verder kletsen. Stuur me maar een berichtje via facebook

Searcher

Berichten: 728
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: @home

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:45

Ik kreeg door oud zeer een burn-out. Heb door psycholoog daar wel een weg in gevonden.
Pas goed op jezelf want ik heb 9 maanden thuis gezeten daardoor en er nog 2 jaar last van gehad.

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:27

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten!

En voor de "dippers" onder ons: het is nu ook wel de tijd voor een dip hè.. Het wordt eerder donker, natter, etc. en als je dan geen binnenbak o.i.d. tot je beschikking hebt, geef je ook eerder toe aan een dipje. Erg begrijpelijk, maar ook erg jammer. Ik moet altijd met de trailer naar de binnenbak dus hoop dat ik het ook de hele winterperiode vol houd..

Searcher schreef:
Bij dah noord is het nog afwachten wat er aan wedstrijden georganiseerd gaat worden, ik kan er nog niks over vinden.

[ [url=m/2lvsVZ.png]Afbeelding[/url] ]


Sinds kort ben ik van DAH Noord de wedstrijdsecretaris en er staan hele leuke dingen op de planning voor 2018! Allemaal nog in de beginfase, maar als alles wat duidelijker is zal de informatie naar buiten komen. Ik heb er in ieder geval erg veel zin in!

Voor deze wedstrijden/activiteiten hopen we ook leden (en evt. niet-leden) van Oost en West enthousiast te krijgen zodat het elke keer "vol" en gezellig wordt. Maar dat zal blijken :o .

Wordt vervolgd........ *\o/*

Searcher

Berichten: 728
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: @home

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:34

Kelly_J schreef:
Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten!


Searcher schreef:
Bij dah noord is het nog afwachten wat er aan wedstrijden georganiseerd gaat worden, ik kan er nog niks over vinden.

[ [url=m/2lvsVZ.png]Afbeelding[/url] ]


Sinds kort ben ik van DAH Noord de wedstrijdsecretaris en er staan hele leuke dingen op de planning voor 2018! Allemaal nog in de beginfase, maar als alles wat duidelijker is zal de informatie naar buiten komen. Ik heb er in ieder geval erg veel zin in!

Voor deze wedstrijden/activiteiten hopen we ook leden (en evt. niet-leden) van Oost en West enthousiast te krijgen zodat het elke keer "vol" en gezellig wordt. Maar dat zal blijken :o .

Wordt vervolgd........ *\o/*


Ik ben benieuwd. Zal voor 2018 mn lidmaatschap verlengen.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 12:54

Super leuk Kelly_J! :D

Alles in Vinkega of ook Oudega oid?

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:11

Flicka12 schreef:
Super leuk Kelly_J! :D

Alles in Vinkega of ook Oudega oid?


Idee is om er een competitie van te maken, dus op verschillende locaties :j

maessie

Berichten: 5758
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:49

Jaah leuk Kelly! Ik stem ook voor oa Oudega haha! Dat is qua afstand tenminsten nog een beetje leuk :D

Willeke, zou het helpen om te proberen wat meer stil te staan bij de dingen die wel goed gaan? En de dingen die wat minder gaan, om daar een plan van aanpak voor te bedenken? Net wat Kelly zegt, het is ook de tijd voor dipjes, dat helpt ook niet mee.. Een dikke knuffel van mij, en ook mijn pb of app weet je wel te vinden ;)

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:01

xLeoniee schreef:
Flicka12 schreef:
Super leuk Kelly_J! :D

Alles in Vinkega of ook Oudega oid?


Idee is om er een competitie van te maken, dus op verschillende locaties :j


Aah dat is ook leuk! :D

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:36

Bedank voor de liefe woorden

Klopt dit is ook een periode voor dipjes. Dus komt vast goed :-)

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 22:45

Gister fotoshoot gehad ik Appelscha en heb de eerste foto gespot op Instagram. Dacht deel hem ook even met jullie!

Afbeelding

Ben nu nog meer benieuwd naar de rest!

Anoniem

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 22:45

Prachtig!!

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 07:24

Ik meld mij graag weer
Begin dit jaar b gestart en B+4, pony is bij oude instructrice scheef gereden en heeft daarom een blessure gekregen aan zijn linker been. Nu 5 maanden later na revalidatie en trainen zijn we er klaar voor.

Vandaag start ik in Woubrugge, ik reed altijd rond de 180 punten en hoop nu boven de 190 uit te gaan komen. Pony loopt netter in de aankeuning is recht en niet meer door rechts gesteld.
Alleen de linker galop gaat wel eens fout door mijn eigen fout. Heeft iemand ervaring als dat gebeurd wat jullie gedaan hebben en hoe dat van invloed is op de punten?

Groetjes Desiree en Binky <3
Afbeelding

Afbeelding

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 08:21

Als je de kans hebt gelijk corrigeren.

Dan krijg je een minder punt op dat onderdeel ja. Daarom is het belangrijk om gelijk goed terug om aan te springen als er daarna nog oefeningen komen. Grote volte bijv. Dan krijg je in de verkeerde galop ook punten minder.

janouk
Blogger

Berichten: 17881
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 08:28

Wij zien een wedstrijd ook als een training.
Dus als iets niet goed gaat, corrigeren. Het kost je sowieso een punt, maar de jruy waardeert ook dat je rustig je paard terugneemt en opnieuw aanspringt, daarmee heb je dan de goede galop voor het volgende onderdeel. Als je door galoppeert in de verkeerde galop, kost het ook punten in de volgende onderdelen. En B is voor beginner. Je moet het echt zien als trainen. Dat haalt de druk weg bij jou. Je moet nog leren om alle onderdelen goed aan elkaar te verbinden. En daar horen fouten maken bij. Hoe minder druk bij jou, hoe fijner jouw paard lopen durft.
Succes

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 08:40

Precies. Toen ik wedstrijden als trainingen ben gaan zien ipv meetpunten is het een stuk makkelijker gaan worden.

Een meetpunt is zo'n momentopname dat je er eigenlijk weinig aan hebt achteraf. Een training heb je altijd wat aan. Ook achteraf.

janouk
Blogger

Berichten: 17881
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 08:51

Ja, wedstrijden op kampioenschappen is anders, dan moeten alle 30 of 32 onderdelen bijelkaar komen. Maar daar gaan heel wat trainingswedstrijden aan vooraf. Jij en jouw paard moeten ook gewoon kilometers maken in de dressuurring. Jouw hulpen komen sterker door, paard heeft meer afleiding, ruiter moet leren focussen, etc. Plezier maken in de ring en geen verkeerde dingen aan leren in de ring. Dus als het een keer mislukt, pech, volgende keer beter.

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 22:37

Heel tevreden!!

Twee winst punten en eerste proef tweede. ❤️
193 en 183 punten en goede galop.
Een 8 voor halthouden en groeten!!!

Searcher

Berichten: 728
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: @home

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 09:50

Super Desiree *\o/*
Nu nog even je onderschrift aanpassen

Puppy Azaran is voor het eerst even gereden in de manege. Hij was er 1 x eerder geweest om gewoon eens te kijken. Beetje onder de indruk van de rondgalopperende manegeponys was hij wel maar hoe braaf wil je ze hebben <3
Afbeelding

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 10:49

Searcher schreef:
Super Desiree *\o/*
Nu nog even je onderschrift aanpassen

Puppy Azaran is voor het eerst even gereden in de manege. Hij was er 1 x eerder geweest om gewoon eens te kijken. Beetje onder de indruk van de rondgalopperende manegeponys was hij wel maar hoe braaf wil je ze hebben <3
[ [url=m/tDxqUG.jpg]Afbeelding[/url] ]



Dat had bink ook altijd! Hoe meer je het doet hoe minder ze er naar kijken.
Bink was gister erg druk

Vandaag weer twee proeven rijden, ben erg benieuwd

Nathalie83

Berichten: 1371
Geregistreerd: 07-09-08
Woonplaats: Marum

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 18:33

Ik waai ook weer eens voorbij :wave: Alweer poosje geleden..

Vorige week met DAH naar Schoorl geweest voor een strand/duinrit. Was echt zoooo mega fantastisch mooi!! Echt een penny droom O:)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:01

@Nathalie83: Leuke foto met al die blonde kontjes :D

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:57

Vandaag ook weer twee winst en eerste en tweede plek *\o/* super trots op mijn knappe pony!

Searcher

Berichten: 728
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: @home

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:05

Steff is niet vooruit te branden. Heb besloten hem gedeeltelijk te scheren.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:22

Desiree gefeliciteerd

Ik ga woensdag weer rijden ben benieuwd hoe hij loopt.

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:24

Searcher schreef:
Steff is niet vooruit te branden. Heb besloten hem gedeeltelijk te scheren.


Bink is echt beter gaan lopen met meer energie na het scheren ❤️