Haflinger hof Oostenrijk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Haflinger hof Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 13:59

Ik ga dit jaar na t haflinger hof in Oostenrijk, ik vroeg me af of je daar ook haflinger spullen kan kopen? Dacht aan hoofdstel enz

Woe is daar al eens geweest?

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Haflinger hof Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 14:17

Dat wil ik ook wel weten. dus kom maar op Haflingerliefhebbers!

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Haflinger hof Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 14:19

Naar welke haflingerhof ga je? Er zijn er meerdere..

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 14:35

Ow eh.. de fholenhof in ebbs

Ik dacht dat er maar 1 was

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Haflinger hof Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 14:40

Nee er zijn er meer die zo heten, maar ebbs is wel de bekendste. Of ze daar spullen verkopen weet ik niet meer, (dat heb ik toen niet gezien) maar ze hebben wel heel leuke shows en demo's :)

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Re: Haflinger hof Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 14:53

Ik ben er in de meivakantie geweest en ik vond het er heel leuk! Er waren toen nog geen shows enzo(nog niet het seizoen), maar er waren veel veulentjes en jaarlingen en natuurlijk alle oudere haflingers. Ik heb geen winkeltje gezien waar je echt spullen kan kopen. Bij de infobalie zijn er wel een paar spullen, maar dat zijn shirts, kalenders,etc. als ik het goed onthouden heb, maar geen hoofdstellen ofzo. Verder is het er wel heel interessant, maar ik denk dat het er nog leuker is als je in het goede seizoen gaat dat er ook echt shows zijn. :)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Haflinger hof Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 15:11

Ik ga van 1 tot en met 16 juli na Oostenrijk

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Re: Haflinger hof Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 15:37

Ik denk dat ik de informatiefolder nog thuis heb liggen, daar stond volgensmij in wanneer de shows zijn. Ik zal morgen even kijken :)

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Haflinger hof Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:43

Je kan er geen tuig of zo kopen. Alleen kalenders, tshirts etc.

Veel pkezier, jet ia echt een beleving en je moet zeker ook de hochalm op om de jonge hengsten te bekijken boven op de berg. Bij de balie kan je de routebeschrijving krijgen

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Haflinger hof Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:44

Ik ben daar een x geweest! Hengstenshow was daar toen. en promotie iets voor het ras, maar ik geloof dat ik daar geen folders meer van heb

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Haflinger hof Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 07:03


maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 07:19

Leuk plutolover! Wij gaan net een week eerder weer heen :D lopen we elkaar net mis! Hengstalm is inderdaad ook erg gaaf! En als je Ebbs inrijd vanaf de Munchen kant, dan zit er gelijk rechts een leuk klein ruitersportzaakje (echt klein hoor ;) ) die heeft wel erg leuk spul, veel eskadron enzo. (Niet specifiek haflingerspul ofzo dus ;) ) Hoorde gister toevallig dat ze bij de fohlenhoff een heel nieuwe binnenbak/stallen enzo gaan bouwen. Het oude gebouw waar het museum(pje) in zit gaat er geloof ik af. (Zeker even een rondje doorheen gaan, veel oude koetsen enzo, als je het gebouw met het paard ervoor hebt staan is het het gebouw links er van, en dan bovenin op zolder ;) )
Waar logeren jullie? Wij zitten weer op de Buchberg in de appartementen van Fischbacher. (Absoluut niet duur! Enkel wel zelf eten regelen, kale broodjes heeft ze ochtends wel, kun je om vragen de dag vantevoren, dan hangen ze ochtends aan de deur, en je hebt daar gewoon een fornuisje om te koken)
Wij gaan de vrijdags weer terug, om dan onderweg nog aan te steken bij Haflingerhof Karlsbad, daar is de zaterdags veulenkeuring. :j
Ow en de dorfsgrill in Ebbs zou ik overslaan om te gaan eten, daar vonden wij het niet zo geweldig ;)

Misschien dat er meer mensen zulk soort tips hebben? Wij gaan nu onder andere ook naar het Kristallmeer, moet ook erg mooi zijn! En ik wil bij de fokkers van de moeder van Velina gaan kijken :D Bij mooi weer kun je ook mooi een bootje huren om een rondje te doen op de Walchsee. Daar heb je ook leuke terrasjes en souvernirswinkeltjes ;)

Ben al druk aan het aftellen haha :D *\o/*

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 07:47

Ik heb de informatiefolder nog :)
Ik zat zelf in wildschonau, dus ik weet geen leuke of goede hotels/eetgelegenheden daar in de buurt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Edit: ik zie net dat de foto's niet te lezen zijn, dus ik zal straks even betere maken :)

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 21:37

Ik hoop dat ze nu wel duidelijk zijn :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Haflinger hof Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 08:44

Zo te lezen kan je ook een koetstocht boeken? Dat is ook wel leuk om te doen! (En dat zou mij nog lukken met mn zwangere buik :+ )

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 21:33

Hoe was in oosterijk ik ga vanaf 6 tot 13 daar heen

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Haflinger hof Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 10:12

Gaaaaaf haha, in mijn berichten vind je wel een tips en trics lijst terug in het dressuurhaflinger topic ;) Wij hebben de koetsrit gedaan, was een vlot rondje, maar wel supergaaf om een keer te doen! Fohlenhof zelf zou ik in combinatie met een avondshow of de rariteitenzoo doen ;) voor andere dingen in de omgeving mn berichtje even terugzoeken :+ (ben ff te lui om weer te typen..)

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 12:03

Ik ben nu op vakantie in Oostenrijk en wil ook heel graag een haflingerhof bezoeken! Ebbs is helaas 2,5 uur rijden, maar ik vroeg mij af of iemand een haflingerhof in de buurt van Lienz en Villach weet?