Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Uitleg gevraagd over uitslag keuring Haflinger

 
Profiel   

Hoi,


Bijna een jaar geleden heb ik een Haflinger merrie gekocht op een paardenmarkt. Ik ging voor een Shetlander maar kwam thuis met een 4 jarige Haflinger merrie. Als ik haar naam google kom ik uitslagen tegen van een keuring uit 2014. Ik ben echter totaal niet thuis is de fokkerij dus ik heb ook geen idee of ze het een beetje goed heeft gedaan. Wie zou mij een beetje uitleg kunnen geven over de uitslag van deze keuring? Mijn merrie is Charifa van ´t Ni´j Holthoes . Rifa voor intimi ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-17 22:03 



 
Profiel   

De hoogste premie die een haflinger kan krijgen is een 1e die had ze dus. Dat is goed. De letter zegt iets over de plaatsing dus in dit geval 1A was de kampioen 2 jarigen en jouw merrie was met 1B dus tweede.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-17 22:11 



 
Profiel   

Ja, jpuw paard hd een eerste premie, en voldoet aan de rasstandaard. En is tweede geplaatst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-17 22:21 



 
Profiel   

Top! Nou maakt het mij niet uit, ook al zou ze 4 ogen en 3 oren hebben gehad, voor mij is ze sowieso de knapste. Maar een eerste premie is misschien ook interessant om in de toekomst een keer mee te fokken maar dan zou ik me eerst veel meer in het hele fokkerijgebeuren moeten verdiepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-17 22:33 



 
Profiel   

Dan zou ik je pony eerst voor stamboekopname laten gaan :) ze zit nu in het veulenstamboek. Dan komt ze in het hoofdstamboek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-17 06:59 



 
Profiel   

Ik heb gisteren de fokker gemaild en die belde me vandaag gelijk op. Ik heb volgende week zaterdag met haar afgesproken op de Haflinger keuring van het NHPS in Houten, dan kan ik gelijk hopelijk inlichtingen krijgen van hoe alles werkt. En zie ik haar moeder en een volle zus *\o/* .

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-17 18:34 



 
Profiel   

Leuk Wolken! Wij gaan daar ook heen met onze merrie met veulen. Jou merrie komt wel van een bekende fokstal. De primering die ze al heeft is wel een Kvth primering, bij het Nhps werkt het qua benamingen weer net een beetje anders ;) Maar dat kan ze je dan op de keuring gelijk mooi uitleggen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-17 18:41 



 
Profiel   

Mag ik hier dan misschien ook de vraag over mijn haflinger stellen? Starlight van 't Olle Stee. Hier de uitslagen die ik gevonden heb:
2009 2A behaald bij de merrieveulens geboren na 1 mei:
http://www.kvth.nl/downloads/uitslagen/09-ck-hf-gr.pdf
2010 2B behaald bij de 1-jarige merries
http://www.kvth.nl/downloads/uitslagen/10-ck-hf-gr.pdf

Hoop dat iemand me kan helpen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-17 19:09 



 
Profiel   

Leuk Maessie! Waarschijnlijk zie ik je dan wel, de moeder van mijn Haflinger komt ook met een veulen. Ik ben echt razend benieuwd.

Wat is dan eigenlijk het verschil tussen het Kvth en Nhps?

Na nogal een rot periode kan ik wel wat afleiding gebruiken en wat is nou leuker dan een merrie klaarstomen voor een keuring?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-17 17:27 



 
Profiel   

Eline_S_S schreef
Mag ik hier dan misschien ook de vraag over mijn haflinger stellen? Starlight van 't Olle Stee. Hier de uitslagen die ik gevonden heb:
2009 2A behaald bij de merrieveulens geboren na 1 mei:
http://www.kvth.nl/downloads/uitslagen/09-ck-hf-gr.pdf
2010 2B behaald bij de 1-jarige merries
http://www.kvth.nl/downloads/uitslagen/10-ck-hf-gr.pdf

Hoop dat iemand me kan helpen :)

Niemand die het weet? -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-17 11:24 



 
Profiel   

wat is jouw vraag, Eline?
Jouw Starlight heeft een 2e premie gehaald als merrie veulen, en A zegt dat ze eerste van 2e premies is geplaatst .
Het jaar erop heeft ze als jaarling weer een 2e premie gehaald en dit keer B als tweede geplaatst.

Dat staat er. Wat wil je nog meer weten\/
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-17 13:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen