Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Haflinger met pssm1

 
Profiel   

Ik wist eigenlijk niet dat PSSM2 bij haflingers voorkomt. Mss domme vraag maar hoe is dat erin gekomen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-21 20:23 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Ik wist eigenlijk niet dat PSSM2 bij haflingers voorkomt. Mss domme vraag maar hoe is dat erin gekomen?



Poeh dat is een goede! Ik ga ervan uit dat pssm een gen mutatie is dus dan kan zoiets altijd onstaan. Maar weet de geschiedenis er eigenlijk ook niet van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-21 22:59 



 
Profiel   

Ik dacht dat de PSSM1 en PSSM2 best rasgebonden zijn. De 1 bij de koudbloeden, freibergers, schwarzwalder fuchs, haflingers, ... en de 2 bij oa PRE, lusitano’s, ...
Dat ze dan beide bij de haflinger kunnen voorkomen vond ik apart. Vandaar dat ik me afvroeg “hoe” ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-21 23:26 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Ik dacht dat de PSSM1 en PSSM2 best rasgebonden zijn. De 1 bij de koudbloeden, freibergers, schwarzwalder fuchs, haflingers, ... en de 2 bij oa PRE, lusitano’s, ...
Dat ze dan beide bij de haflinger kunnen voorkomen vond ik apart. Vandaar dat ik me afvroeg “hoe” ?


Nee helaas komt pssm2 dus ook bij haflingers en andere alternatieve rassen voor. Wellicht minder maar het is er wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 00:11 



 
Profiel   

Pfff -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 00:12 



 
Profiel   

Ik heb ook lang niet geweten dat een paard zowel PSSM1 als een variant van PSSM2 kan hebben. Helaas kunnen beide varianten inderdaad voorkomen bij de Haflinger. :(
Hoe dit precies is ontstaan, geen idee!

De mijne is helaas N/P1 en N/P2.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 07:28 



 
Profiel   

Kim_97 schreef
Ik heb ook lang niet geweten dat een paard zowel PSSM1 als een variant van PSSM2 kan hebben. Helaas kunnen beide varianten inderdaad voorkomen bij de Haflinger. :(
Hoe dit precies is ontstaan, geen idee!

De mijne is helaas N/P1 en N/P2.


Wat balen! Gaat het wel goed zo?

Ze kunnen zelfs nog een combi van meerdere varianten hebben buiten p1 en p2 om :-(

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 09:42 



 
Profiel   

Kim_97 schreef
Ik heb ook lang niet geweten dat een paard zowel PSSM1 als een variant van PSSM2 kan hebben. Helaas kunnen beide varianten inderdaad voorkomen bij de Haflinger. :(
Hoe dit precies is ontstaan, geen idee!

De mijne is helaas N/P1 en N/P2.


Help!
En hoe manage je dat? Voor zo ver mijn beperkte kennis reikt, heeft de PSSM1 weinig eiwitten nodig, de PSSM2 juist extra. Hoe combineer je dat in 1 paard dan ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 11:22 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Kim_97 schreef
Ik heb ook lang niet geweten dat een paard zowel PSSM1 als een variant van PSSM2 kan hebben. Helaas kunnen beide varianten inderdaad voorkomen bij de Haflinger. :(
Hoe dit precies is ontstaan, geen idee!

De mijne is helaas N/P1 en N/P2.


Help!
En hoe manage je dat? Voor zo ver mijn beperkte kennis reikt, heeft de PSSM1 weinig eiwitten nodig, de PSSM2 juist extra. Hoe combineer je dat in 1 paard dan ?


We zijn heel erg zoekende,maar het dieet ziet er nu als volgt uit:
- muesli <10% van suiker/zetmeel.
- 10 gram Magnesium per dag. (Voornamelijk voor P1)
- 5000IE vitamine E per dag.(zowel voor P1 als P2)
- 3Aminozuren merrie (voor P2)
- 30 gram eiwitten per dag. (in principe voor de P2, maar eiwitten zijn voor elk paard goed.)
- Ook heb ik geprobeerd zout toe te voegen aan haar dieet, maar dit eet ze niet. Dus daarvoor houden we het bij een liksteen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 14:41 



 
Profiel   

Wat bedoel je hiermee : “ 3Aminozuren merrie (voor P2)” ?

En hierop doet ze het goed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 15:00 



 
Profiel   

https://www.horseflex.nl/product/horsef ... ex-merrie/
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 15:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen