Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Waar hebben jullie je haflinger vandaan?

 
Profiel   

ondertussen al weer een paar maanden op zoek naar een eigen haflinger, maar wat is dat lastig op het moment.
Veel vraag en weinig aanbod.

Ik hou marktplaats in de gaten, struinen facebook af en heb diverse stallen aangeschreven, maar nog geen geluk.

Hoe zijn jullie aan je haflinger gekomen en hebben jullie nog tips voor mij waar ik verder kan kijken/vragen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-20 22:38 



 
Profiel   

Zit je al in de groep op Facebook van haflinger forum Nederland?
Verder wens ik je veel succes met zoeken! Het aanbod is indd erg weinig en de prijzen soms erg hoog :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-20 22:42 



 
Profiel   

Hoi Esther,

Had je deze topics al doorgekeken?

[HA] Stal berghuis

[HA] Haflingers gekocht/gefokt bij Stal Beauvoorde

[HA] Haflingers van de hoeve werklust

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-20 22:53 



 
Profiel   

Haflingerstal van Steenbergen :j

Op dit moment meerdere leuke paarden te koop staan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-20 23:30 



 
Profiel   

Beide bedankt, ik had al een en ander gevonden aan topics maar extra input is altijd welkom!

@leonie, heb je een website oid van deze stal? Ik zie wel een stal uit steenbergen maar weet niet of dat dezelfde is

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-20 23:41 



 
Profiel   

Facebookpagina Haflingerstal van Steenbergen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-20 23:48 



 
Profiel   

Wat voor iets zoek je?
Welke leeftijd?
Zoek je in een bepaalde regio? Of mag het door heel Nederland zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-20 17:37 



 
Profiel   

Ik rij graag heel Nederland door om de juiste match te vinden
Ik zoek een tussen de 3 en 13, stokmaat vanaf 1.45 ongeveer. Maar belangrijkste (en dat is ook meteen het knelpunt) braaf/nuchter buiten.
Dresuurmatig doorrijden kan ik zelf wel, maar na een fietsongeluk en door mijn vorige paard ben ik gewoon buiten onzeker geworden. Als ik eenmaal zie dat het paard gewend is om buiten te lopen doe ik het zo, geen probleem, maar zelf aanleren wil/kan ik niet meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-20 19:00 



 
Profiel   

Je zou de Kymmelshof (peize) eens kunnen vragen.
Of idd haflingerstal van Steenbergen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-20 10:29 



 
Profiel   

De Bentinckhoeve :) Aardige afstand voor deze Belg, maar wat een oprechte, eerlijke fokker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-20 16:44 



 
Profiel   

De Kymmelshof in Peize, daar kan je ook een zoekopdracht geven. Betrouwbaar adres.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 21:19 



 
Profiel   

Mijn haflinger komt ook bij stal van Steenbergen vandaan
Tijdens mijn zoektocht heb ik eerst marktplaats en bokt door gezocht. Niet geslaagd. En toen ben ik haflinger fokkers in de buurt gaan benaderen om te kijken of die wat hadden staan en welke prijsklasse e.d.
Bij stal van Steenbergen op bezoek gegaan en daar mijn maatje gevonden ♡
Of eigenlijk heeft zij mij beetje uitgekozen (ging bij eentje kijken die jaartje ouder was, maar mijn huidige liep daarbij en was zo nieuwschierig en lief, hele tijd om ons heen hangen, was op slag verliefd)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 21:36 



 
Profiel   

Zou zeker in de wat oudere hoek zoeken, vriendin van ons had een paardje en die bleef ‘puberen’ tot haar 11e (eerste jaren was drama) en nu heeft ze er al jaren een fijn paardje aan :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 21:40 



 
Profiel   

Soms helpt het ook om een oproep te zetten op een fb haflinger pagina oid, zet er in wat je zoekt en wat je te bieden hebt.
Waar het paard komt te staan pension of thuis, etc..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 21:46 



 
Profiel   

Mijne via Berghuis gekocht was door hem gefokt. Als je verteld wat je zoekt dan denkt hij met je mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 21:49 



 
Profiel   

Mijn Haf stond niet te koop. Ik ben benaderd door een bokker die een bericht van me had gelezen. Ik was opzoek naar een nieuw paardje, nadat mijn vorige haflinger plotseling was overleden.
Ze had gelijk een goed gevoel bij mijn bericht en zo doende zijn we in contact gekomen.
Haflinger Nick is al weer 4,5 jaar bij ons! En een echt gezinspaardje geworden :)


[ img ]


Volgend jaar gaan we opzoek naar nog een paardje erbij (de fjord op de foto is onlangs overleden).
Ik denk dat ik het eerst weer op dezelfde manier ga proberen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-20 04:38 



 
Profiel   

Mijn vorige paard was ook een haflinger, Alex. Een geweldig lief en mooi dier - gekocht bij haflinger stal v.d. Berg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-20 08:14 



 
Profiel   

Is je budget realistisch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-20 08:50 



 
Profiel   

StalNollie schreef
Is je budget realistisch?


Zeker realistisch. Als ik de prijzen vergelijk zelfs aan de hoge kant voor een haflinger, maar ik ben kritisch en weet wat ik zoek. Dat is mijn manco helaas

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-20 10:46 



 
Profiel   

Ik zet even een stipje. In het komende jaar ga ik ook opzoek naar een eigen hapje. Tipje van mijn kant, laat testen op pssm1 voor aankoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-20 11:11 



 
Profiel   

Bij hoevehopstein staan er 2 te koop

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-20 19:06 



 
Profiel   

Wij hebben ook nog een leuke 3jarige die een goed plekje zoekt. Maar je zoekt beleerd denk ik?

Hans van den Berg zou je ook kunnen vragen, dat is een heel goed adres.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-20 20:13 



 
Profiel   

al eens in het buitenland gezocht. Mijne komt rechtstreeks uit Tirol

[ img ]

Koste niet meer dan wat ik hier zou betalen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 15:58 



 
Profiel   

De meeste oostenrijkers zijn toch wel goed aan de prijs vergeleken met hier hoor ;) maar lopen ook wel echt hele goeie daar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 21:37 



 
Profiel   

maessie schreef
De meeste oostenrijkers zijn toch wel goed aan de prijs vergeleken met hier hoor ;) maar lopen ook wel echt hele goeie daar!


Ik denk dat ik mazzel had dan, hij is nu 2,5 en heb er net wat meer dan 2000 voor betaald. Komt ook bij een fokker vandaan. Het scheelt dat hij niet zadelmak was, maar als ik op mp kijk vindt ik soortgelijke prijzen voor een 2,5 jarige...

Succes met de zoektocht ts!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 21:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen