Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Zadel Haflinger

 
Profiel   

Hi

Ik heb een haflinger en ben opzoek naar een nieuw zadel voor hem.
We doen dressuur, springen en gaan vaak op buiterit.
Daarom zoek ik een veelzeidigheidszadel en heb een tekna club zadel of een Walhausen Wembley zadel in mijn hoofd.
Heeft iemand ervaring met een van deze zadels?


Laatst bijgewerkt door sd12 op 02-10-20 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 13:29 



 
Profiel   

Je kunt het beste even naar een zadelpasser gaan. Wij hier kunnen dat niet beoordelen. Hoe is de bouw bijvoorbeeld. breed, smal, lang, kort, wel schoft, geen schoft. En daarbij weten we niet waar jij lekker op zit, dat is heel persoonlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 13:36 



 
Profiel   

Precies, zadelpasser kan de bouw zien.
Het ook niet alleen de breedte die belangrijk is, maar ook hoe loopt de rug, vrij recht of hol.

Bij mijn tinkers, 3 stuks, paste wintec bijvoorbeeld al niet. Terwijl ook zoveel mensen zeggen dat past altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 13:42 



 
Profiel   

Het verschilt, zoals je nu ook al merkt, per paard. Want mijn haflingertje past de wintec (nog) prima.

Een zadelmaker zou ik er inderdaad ook bijhalen, dan heb je natuurlijk gelijk een passend zadel mits de zadelmaker weet wat 'ie doet, want ik heb gemerkt dat er ook veel prutsers tussen zitten door verhalen hier op bokt. Dus ook nog een tipje om niet alles blindelings van die persoon af te laten hangen en zelf ook de (basis) info op te zoeken en te testen.
Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 13:49 



 
Profiel   

Je zou ook naar thorrowgood kunnen kijken, past mooi op mijn haf. Maar zoals mijn voorgangers al zeiden: zadelmaker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 13:57 



 
Profiel   

Ik heb ook jaren een Tekna gehad op mijn Haf. Fijn zadel
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 14:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen