Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 9 [ 208 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vraagprijs haflingers

 
Profiel   

Ik vind het een goede zaak dat de prijzen omhoog zijn gegaan.
Een 3 jarige die zadelmak is ,heeft de fokker al veel geld gekost.
Dus is 4500 geen raar bedrag.
En ga zo maar verder. Wanneer de leeftijd en training stijgt, heeft dat ook meer geld gekost.
Wanneer je minder te besteden hebt, kun je overwegen een veulen te kopen.
En anders even doorsparen.
De prijzen voor goed hooi en stro zijn ook erg gestegen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 21:23 



 
Profiel   

Jaar of 15 geleden haflinger merrie met stamboek gekocht voor 1000 e bereden en betuigd mijn ouders hebben r nog steeds ze doet alleen niks meer van wege kwaaltjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 21:34 



 
Profiel   

Ik heb mijn 2 jarige hengst voor €2550,- verkocht afgelopen zomer. Wel eerst laten ruinen op wensen van de koper.

Pony was uiteraard nog niet beleerd. Wel heel braaf en betrouwbaar in de omgang. Fijn bij hoefsmid en tandarts. Goed verkeersmak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 21:34 



 
Profiel   

Zo poeh, wat een prijzen zeg

Twee dingen: vraag en aanbod
En wat een gek er voor geeft

Zelf 15 jaar geleden haflingerruin gekocht, braaf en goed ingereden, goede papieren.
Ik was verliefd op hem en jaren plezier van hem gehad.
Hij is nu op hoge leeftijd en met pensioen.
Toendertijd rond de 2500 betaald (zonder tuigage)

Mijn tweede haflinger was ook rond die prijs.
Ook met papieren, netjes ingereden en zonder tuigage.

Ze waren beiden braaf, netjes opgevoed, ouder dan 5 jaar en een goed karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 21:42 



 
Profiel   

Balou_k schreef
Ik heb mijn 2 jarige hengst voor €2550,- verkocht afgelopen zomer. Wel eerst laten ruinen op wensen van de koper.

Pony was uiteraard nog niet beleerd. Wel heel braaf en betrouwbaar in de omgang. Fijn bij hoefsmid en tandarts. Goed verkeersmak.


Edit: en ik heb de pony netjes afgeleverd op adres. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 22:43 



 
Profiel   

Ja de prijzen gaan erg hard. Daar kwam ik ook achter toen ik door dit topic ging kijken op MP.
Maar goed voor de liefhebber, en dit is echt gewoon vanwege tijdgebrek, mijn Haf merrie mag verkocht. Voor verdere info PB.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 20:34 



 
Profiel   

Wij hebben ook een haflinger inderdaad. toen gekocht voor 3500. ik denk dat de prijzen tussen de 3000 a 5000 euro liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 16:58 



 
Profiel   

Vraagje voor de kenners hier voor een vriendin van mij:
stel je zoekt een grote haf, talent voor dressuur...
Merrie, ruin of hengst maakt niet uit. Het te besteden budget is zeer ruim.
Op wat voor betrouwbare stallen raden jullie aan om te gaan kijken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 22:17 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Vraagje voor de kenners hier voor een vriendin van mij:
stel je zoekt een grote haf, talent voor dressuur...
Merrie, ruin of hengst maakt niet uit. Het te besteden budget is zeer ruim.
Op wat voor betrouwbare stallen raden jullie aan om te gaan kijken?


Draaisma Peize, Westerveld Aalten of van de Berg Arcen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 22:37 



 
Profiel   

Kymmelshof had een kleine 3 maanden geleden nog een hele gave staan met ontzettend veel aanleg (ruin, 3 jaar) maar was het dubbele van mijn budget helaas

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 22:42 



 
Profiel   

Ik denk ook dat het goed is dat de prijzen stijgen. Er worden momenteel haflingers gefokt die niet meer onderdoen voor sportpony's of paarden, waarom zouden ze dan niet net zo gewaardeerd mogen worden. Daarnaast zijn ze vaak wel koeler en veelzijdiger dan diezelfde sportpony, dus eigenlijk ook veel leuker . Het zijn robuuste en fijne paarden, meer waar voor je geld dan sommige paarden voor hetzelfde budget. Dus het werd denk ik ook wel tijd dat de prijzen daar op aangepast werden. Zoals al eerder genoemd, hengstveulentjes voor 400/500 euro kan echt niet meer (alleen bij melkerijen miss nog) die leveren hun kosten niet eens op. Als fokker doe je je huiswerk, zoekt een fijne passende hengst voor je merrie, dierenarts begeleiding en voer....dat is ook allemaal niet voor niks.

Voor de zoekenden onder ons, ik heb een groot sportief hengstveulen die in augustus een nieuw mens zoekt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 05:48 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Vraagje voor de kenners hier voor een vriendin van mij:
stel je zoekt een grote haf, talent voor dressuur...
Merrie, ruin of hengst maakt niet uit. Het te besteden budget is zeer ruim.
Op wat voor betrouwbare stallen raden jullie aan om te gaan kijken?


Kymmelshof Peize, hadden er onlangs weer 1 op Facebook staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 06:26 



 
Profiel   

Citaat
Vraagje voor de kenners hier voor een vriendin van mij:
stel je zoekt een grote haf, talent voor dressuur...
Merrie, ruin of hengst maakt niet uit. Het te besteden budget is zeer ruim.
Op wat voor betrouwbare stallen raden jullie aan om te gaan kijken?


Wat mij betreft komen de top bewegers uit Duitse lijnen. Hoewel mijn NL gefokte Haflingers het prima doen in de sport, springt mijn Duitse hengst eruit met ronduit spectaculaire bewegingen.
Heb erg veel contacten met goede Duitse fokkerijen, dus kan er wel een aantal adviseren, Die hebben alleen wel vaak jonge(re) onbeleerde Haflingers te koop. Weet niet of dat een probleem is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 06:46 



 
Profiel   

Bedankt voor de tips, er is een budget van rond de 15k. Dus zou passend moeten zijn gok ik?
Ik vind het lastig in te schatten... ik ben zelf meer thuis in kwpners en dan is dat een start budget :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 07:01 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Bedankt voor de tips, er is een budget van rond de 15k. Dus zou passend moeten zijn gok ik?
Ik vind het lastig in te schatten... ik ben zelf meer thuis in kwpners en dan is dat een start budget :+

Nou dat moet echt kunnen zeg. Daar moet je wel een goede Haflinger voor kunnen krijgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 08:03 



 
Profiel   

Dat is fijn...
Prijzen zijn zo lastig als je niet thuis bent in een bepaald ras/type.

Kijk voor een beetje goed bewegende en gezonde kwpn, duitser of spanjaard zit je al snel op de 30k.

En naar wat ik heb gezien bij een aantal stoeterijen doen de meeste Haflingers er qua beweging echt niet voor onder.
Maar prijzen liggen (gelukkig) nog heel erg op een andere kant.
Ik denk persoonlijk ook veel reëler. Van een aantal andere rassen zijn de prijzen echt absurd voor wat je krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 08:06 



 
Profiel   

Voor 15k ga je echt wel een mooie vinden!

Voor de topicstarter: ik zie geen gezonde (!) beleerde Haflingers onder de 5000 weggaan. Dat lijkt echt wel het minimum prijsniveau van nu. Natuurlijk kun je altijd die buitenkans tegenkomen, maar bij alle beleerde hafjes onder de 5000 zou ik echt heel kritisch kijken en goed laten keuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 08:29 



 
Profiel   

Ik schrik ook heel erg van de prijzen van tegenwoordig. Mijn haflinger heb ik gekocht als jaarling + castratie voor €750 heeft wel stamboom geen gebreken. Is wel pas 3 jaar geleden. Maar zie ze nu dat ze voor jaarlingen al 3x zoveel vragen als wat ik heb betaald _/-\o_ :'). Bizar gewoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 08:34 



 
Profiel   

Ik zou ook zeker even contact opnemen met de Kymmelshof. Ik heb er afgelopen zaterdag een 3 jarige merrie opgehaald die in Italië is gefokt en veel aanleg voor de sport heeft. Ik begreep dat ze regelmatig dergelijke paarden uit Italië hebben staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 08:46 



 
Profiel   

Thrive schreef
Ik zou ook zeker even contact opnemen met de Kymmelshof. Ik heb er afgelopen zaterdag een 3 jarige merrie opgehaald die in Italië is gefokt en veel aanleg voor de sport heeft. Ik begreep dat ze regelmatig dergelijke paarden uit Italië hebben staan.

Ik las ooit dat in de Alpenlanden Haflingers op de bergweiden lopen en die laten ze elk jaar een veulen krijgen omdat dat leuk is voor de toeristen.Deze veulens zouden vervolgens naar de slacht gaan! Hopenlijk hebben ze nu ingezien dat dat vreselijk jammer is en dat mensen elders zo'n veulen graag willen kopen.Wat dat betreft is het wel goed dat paarden momenteel zo veel duurder zijn geworden.Zodat men er zorgvuldiger mee omgaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 09:08 



 
Profiel   

Ik zou ook zeker contact opnemen met de Kymmelshof! Wij hebben er ook een haflinger met veel aanleg voor de sport vandaan, is ook in Italië gefokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 09:45 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Bedankt voor de tips, er is een budget van rond de 15k. Dus zou passend moeten zijn gok ik?
Ik vind het lastig in te schatten... ik ben zelf meer thuis in kwpners en dan is dat een start budget :+


https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

Hele gave merrie, betrouwbaar adres :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 10:07 



 
Profiel   

horsiegek schreef
c_alsemgeest schreef
Bedankt voor de tips, er is een budget van rond de 15k. Dus zou passend moeten zijn gok ik?
Ik vind het lastig in te schatten... ik ben zelf meer thuis in kwpners en dan is dat een start budget :+


https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

Hele gave merrie, betrouwbaar adres :)

Dat is echt het moderne luxe sporttype!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 10:47 



 
Profiel   

Had ze gezien idd, maar piephak gaat ze niet aan beginnen.
Gezien wat ze wil besteden, wil ze ook echt 100% correct.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 10:52 



 
Profiel   

Voor iedereen die nog op zoek is naar een mooie Haflinger ,

wij hebben hier nog een mooie 3 jarige ruin staan ,grote maat ,stamboekpapier V Stale
Hij staat ons zeker niet in de weg ,heb ook geen haast , gaat alleen naar serieuze liefhebbers die wat met hem gaan doen sport aangespannen alles prima
Hij is nog helemaal groen ,wel braaf bij de smid ,dierenarts en is sociaal in kudde
reden van evt verkoop is dat ik er niks mee ga doen ,ik heb een 20jarige merrie voor recreatief gebruik en hij is ooit aangeschaft als weidemaatje
En ik vind t eigenlijk zonde dat hij hier maar blijft staan te niksen .hij verdient meer aandacht

voor interesse wees welkom !en kom gerust kijken
lokatie noorden van het Land
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 12:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 9 [ 208 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen