Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 9 [ 208 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vraagprijs haflingers

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Een paar jaar geleden heb ik mijn eigen haflinger verkocht. Toen destijds lagen de prijzen voor een bereden haflinger rond de 2500 euro.
Ik heb de knoop doorgehakt, en wil graag weer mijn eigen paard kopen.
Alleen ik kan helaas maar weinig paarden vinden.
Ik wil graag een haflinger maar wat zijn de normale prijzen nu?
Ik snap dat de prijzen giga omhoog zijn gegaan maar voor een 2 jarige met een gebrek (bokhoef) word al 2500 gevraagd.
Prijzen zijn ook best uitlopend nu. Voor sommige haflingers goed bereden word rond de 5500 gevraagd. Nu heb ik best een leuk budget te besteden, maar ik weet echt niet wat nu redelijke prijzen zijn.

Groetjes
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 16:52 



 
Profiel   

Kwestie van vraag en aanbod. De prijzen liggen hoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 17:00 



 
Profiel   

Dat begrijp ik heel goed. Alleen nu heb ik nog niet echt een richtprijs.
Wat zou een goede prijs zijn voor een net 4 jarige ruin die zadel en ruitermak is gemaakt maar nog niet is doorgereden bv?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 17:02 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Haflingers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 17:03 



 
Profiel   

Girlll88 schreef
Dat begrijp ik heel goed. Alleen nu heb ik nog niet echt een richtprijs.
Wat zou een goede prijs zijn voor een net 4 jarige ruin die zadel en ruitermak is gemaakt maar nog niet is doorgereden bv?


Dan zit je denk ik wel rond de 3500 euro met de huidige prijzen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 17:07 



 
Profiel   

Ik ben ook wel nieuwsgierig. Zoals ts al aangeeft waren Haflingers enkele jaren geleden niet heel duur.Maar momenteel is er een gekte in prijzen, misschien omdat wegens corona veel mensen ineens een paard (of hond,daar is niet meer aan te komen!) willen. Je ziet tegenwoordig wel voornamelijk het luxe type Haflinger. Waar zijn die ouderwetse zware eigenlijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 17:09 



 
Profiel   

Girlll88 schreef
Dat begrijp ik heel goed. Alleen nu heb ik nog niet echt een richtprijs.
Wat zou een goede prijs zijn voor een net 4 jarige ruin die zadel en ruitermak is gemaakt maar nog niet is doorgereden bv?


Ik was ook op zoek naar een haflinger of fjord, zocht wel een braaf, bomproof paardje van rond de 10 jaar. Maar ik ben me ook rot geschrokken van de prijzen..
Je vraagt wat een goede prijs zou zijn voor een net 4 jarige ruin; wat de gek ervoor geeft. Als het een aansprekend dier is zou ik niet raar opkijken als ze 3500 tot 4000 euro vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 17:13 



 
Profiel   

Ik heb bij een fokker 2 jaar geleden voor een 6 jarige merrie, goed zadelmak/verkeersmak maar niet heel goed doorgereden al 4250 betaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 17:14 



 
Profiel   

Aaah oke dan weet ik in ieder geval al wat meer.
Dus 3500 euro voor een jong dier dat net zadelmak is is zo gek nog niet.
Daar kan ik al wat meer mee.
We vervolgen rustig de zoektocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 17:20 



 
Profiel   

Ik heb even op Marktplaats gekeken en daar staat een 3-jarige net zadelmakke merrie met stamboom voor 3250 euro. Veel aanbod is er niet en bij velen staat er ook geen vraagprijs bij. Daarom is het inderdaad goed dat je je vantevoren wat orienteert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 17:38 



 
Profiel   

Ik was ook een poos op zoek naar een fjord of haflinger vorig jaar. Uiteindelijk een tinker gekocht, niet helemaal de planning, week wat uit omdat er zo weinig fjorden/haflingers waren, maar gelijk verliefd geworden en nooit geen spijt van :D (1 jaar later)

Prijzen die ik zag erg wisselend, vaak inderdaad wel 3000-4500 euro voor een braaf gereden niet bijzondr4 exemplaar van 4-15 jaar. Niet ingereden vaak stuk goedkoper rond de 2000. Sport exemplaren vaak wel >4500. Op marktplaats vaak stukje goedkoper dan op officiele stallen.
Ik dacht ook huh vroeger voor 1500 een fjord gekocht :+. Maar inderdaad niet veel te vinden, kwestie vraag en aanbod denk ik idd. En misschien de goed ingereden paarden meer in trek vanwege corona, iedereen verveelt zich nu en wil nu rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 14:36 



 
Profiel   

Onbeleerd of net zadelmak gaan ze rond de 3500 weg. Goed beleerd en braaf zo rond de 5-6000.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 14:42 



 
Profiel   

Girlll88 schreef
Aaah oke dan weet ik in ieder geval al wat meer.
Dus 3500 euro voor een jong dier dat net zadelmak is is zo gek nog niet.
Daar kan ik al wat meer mee.
We vervolgen rustig de zoektocht.

Daar ligt inderdaad de prijs wel ongeveer op dit moment.
Als ze goedkoper zijn, dan is er toch soms wat aan de hand, zoals je zelf al zei een bokhoefje, of een met zomerexceem of lastig karakter of zo.
Voor een netjes aangereden correcte 4-jarige zonder noemenswaardige gebreken is tussen 4000 en 5000 redelijk normaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 14:59 



 
Profiel   

belle_boef schreef
Kwestie van vraag en aanbod. De prijzen liggen hoog


Ik vind het wel een goede zaak. Misschien dat mensen nu minder snel impuls aankopen doen, of kopen minder mensen een paard die er eigenlijk niet genoeg geld voor hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 15:17 



 
Profiel   

Prijzen liggen echt belachelijk hoog nu. Ook net ingereden halfingers gaan al naar de 4000. Verder zit je al snel over de 5000 heen voor een gereden exemplaar.

Laatst een 5 jarige haflinger ruin, geen wedstrijden gereden, wel oefeningen tot de M kunnen..... Deze was boven de 10.000

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 15:22 



 
Profiel   

Esther_r20 schreef
Prijzen liggen echt belachelijk hoog nu. Ook net ingereden halfingers gaan al naar de 4000. Verder zit je al snel over de 5000 heen voor een gereden exemplaar.

Laatst een 5 jarige haflinger ruin, geen wedstrijden gereden, wel oefeningen tot de M kunnen..... Deze was boven de 10.000


Dit is mijn ervaring ook.
Die brave correcte 4 jarige voor 3500 heb ik toch nog niet kunnen vinden dit jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 15:25 



 
Profiel   

Prijzen zijn als alle coronaprijzen voor dieren. In verhouding erg hoog. Misschien blijft het zo en is het het nieuwe normaal maar kan ook zijn dat ze volgend jaar allemaal kelderen. De prijzen waren enkele jaren terug te laag , er was crisis dus dan wordt er niet meer gefokt. Gevolg is dat er nu te weinig haflingers zijn en dat drijft de prijs ook op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 15:28 



 
Profiel   

Prijzen liggen een heel stuk hoger idd. Jong net zadelmak / licht doorgereden € 4500-6000.
Onbeleerd trouwens ook al € 3500-4500
En alles wat tussen 5 en 10 jaar is >€8500 (mits goed bevestigd en sportprestaties)

Ik zag onlangs een haflinger voorbij komen die de voor je verdriet nog niet gratis had willen hebben en werd ook erg slecht bereden en had geen goede gangen verder, al voor € 4500 :o

Overigens blij met de prijsstijgingen hoor. Eindelijk een fatsoenlijke prijs. Mensen hebben werkelijk geen idee wat een veulentje fokken kosten (en laten opgroeien en beleren daarna) en dan klagen als het dier duurder is dan € 3500.

Gelukkig laten we de tijd dat een veulen €400-500 kostte ook al ver achter ons :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 15:41 



 
Profiel   

Mirranda schreef
Prijzen liggen een heel stuk hoger idd. Jong net zadelmak / licht doorgereden € 4500-6000.
Onbeleerd trouwens ook al € 3500-4500
En alles wat tussen 5 en 10 jaar is >€8500 (mits goed bevestigd en sportprestaties)

Ik zag onlangs een haflinger voorbij komen die de voor je verdriet nog niet gratis had willen hebben en werd ook erg slecht bereden en had geen goede gangen verder, al voor € 4500 :o

Overigens blij met de prijsstijgingen hoor. Eindelijk een fatsoenlijke prijs. Mensen hebben werkelijk geen idee wat een veulentje fokken kosten (en laten opgroeien en beleren daarna) en dan klagen als het dier duurder is dan € 3500.

Gelukkig laten we de tijd dat een veulen €400-500 kostte ook al ver achter ons :)

En ook gingen veel gezonde dieren naar de slacht! Haflingers zijn heel vruchtbaar,veel merries kregen jaarlijks een veulen en dat werd allemaal paardenvlees helaas. Gelukkig worden ze nu meer gewaardeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 16:37 



 
Profiel   

Prijzen van haflingers liggen op het moment heel hoog, ik wilde heel graag een 3/4 jarige die net zadelmak was met mijn budget. Al snel de conclusie getrokken dat ik het met mijn budget niet kon redden... budget omhoog geschroefd en nu opzoek naar een onbeleerde. Meerdere verkopers benaderd onbeleerde gaan vaak rond de €5.000,- weg en beleerde gaan al snel naar de €10.000,- op het moment. (haflingers met een beetje leuke beweging)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 16:46 



 
Profiel   

Bizar deze prijzen zeg :wow:
10 jaar geleden mijn haflinger verkocht, bereden, enkel en dubbelspan betuigd. Dressuur, springen en bosritten, alles kon je ermee. Verkocht voor 1800 euro.. Dat was toen al redelijk hoog.. Bizar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 16:51 



 
Profiel   

De prijzen zijn ook enorm gestegen, ni normaal.

Ben ook op zoek naar een haflinger na het overlijden van Ward.

Had een bepaald budget maar denk dat ik deze ook maar even moet aanpassen en op zoek ga naar een veulen of onbeleerde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 11:36 



 
Profiel   

Ja idd echt gek. Kennissen van mij zoeken een haf, volwassen en koel, liefst beleerd voor de kar of anders zodanig koel onder het zadel dat beleren niet zo spannend zal zijn. Normale leeftijdsklasse, geen noemenswaardige gebreken, geen eisen op sport/prestaties/dressuur- of springniveau/... ze zijn al een half jaar op zoek met een budget van 5000 euro. Niks te vinden of net verkocht of teruggetrokken uit de verkoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 11:43 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Ja idd echt gek. Kennissen van mij zoeken een haf, volwassen en koel, liefst beleerd voor de kar of anders zodanig koel onder het zadel dat beleren niet zo spannend zal zijn. Normale leeftijdsklasse, geen noemenswaardige gebreken, geen eisen op sport/prestaties/dressuur- of springniveau/... ze zijn al een half jaar op zoek met een budget van 5000 euro. Niks te vinden of net verkocht of teruggetrokken uit de verkoop.



Ja voor €5.000 kan je nu een onbeleerde kopen... prijzen vliegen de pan uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 12:07 



 
Profiel   

Ik heb 4 jaar geleden mijn 6 jarige beleerde en betuigde merrie gekocht voor €1600 :=

Bij ons op stal staat nu een 2 jarige merrie te koop voor €2400 euro.
Leuk aansprekend dier met naar het schijnt een goed papier.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 12:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 9 [ 208 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen