Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stokmaat volwassen Haflinger

 
Profiel   

Qua maat denk ik dat het wel gaat passen.
En waar je op moet letten. Ik zou je gevoel volgen.
Ga je hem laten keuren?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 13:27 



 
Profiel   

Ah, deze zag ik ook al voorbij komen. Zijn stijle voorhoefjes vielen mij op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 13:36 



 
Profiel   

Yes, ik ga hem laten keuren. Ik wil eigenlijk ook pssm1 laten doen want dat schijnt ook nogal rond te gaan door verkeerde fok.


Stijle voorhoefjes viel mij ook op. Op de ene foto lijkt het erger dan de andere.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 13:45 



 
Profiel   

Ik denk dat het met jouw afmetingen wel goed kan komen met zijn afmetingen. Hij is nu nog lekker overbouwd. Exact kun je het natuurlijk niet zeggen van een foto, maar voor zover ik zie zit daar wel 5cm verschil tussen. Dan kan het zo maar zijn dat er nog 10 bij komen. Ik heb met dezelfde afmetingen als TS op 'kleintjes' gereden van 140-145 en dat ging prima. Dus als je al hoteldebotel bent kun je er gerust voor gaan.

Vraag ook ff of en wanneer hij geruind is.
Steile voorhoefjes kunnen op die leeftijd bijgewerkt worden. Daarbij met 1.5 jaar en wsl zo uit het land kan het goed dat hij nog geen echte bekapbeurt gehad heeft. Ook even navragen.

Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 14:00 



 
Profiel   

Leuk dier!
Welk papier zit erachter? Dat zegt vaak al iets over de 'uitkomst'.

Ik vind hem echt niet modern-modern ogen.

Ikzelf rij met 1.70m en euhm, voorzien van billen ;) op een Haf van 1,44m

Mijn veulen dat ik nu kocht, heeft een mams van 1.54m en een papa van 1.60m.
Uitschieter in de Haflingers... Ik ben 3x 3.5h enkele rit opgereden om te gaan kijken.

Als je v'lieft wordt wordt je v'lieft :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 14:05 



 
Profiel   

Taucha schreef
Ik denk dat het met jouw afmetingen wel goed kan komen met zijn afmetingen. Hij is nu nog lekker overbouwd. Exact kun je het natuurlijk niet zeggen van een foto, maar voor zover ik zie zit daar wel 5cm verschil tussen. Dan kan het zo maar zijn dat er nog 10 bij komen. Ik heb met dezelfde afmetingen als TS op 'kleintjes' gereden van 140-145 en dat ging prima. Dus als je al hoteldebotel bent kun je er gerust voor gaan.

Vraag ook ff of en wanneer hij geruind is.
Steile voorhoefjes kunnen op die leeftijd bijgewerkt worden. Daarbij met 1.5 jaar en wsl zo uit het land kan het goed dat hij nog geen echte bekapbeurt gehad heeft. Ook even navragen.

Succes!


Check! Die vragen gaan op mijn lijstje! Nog andere vragen die ik écht moet stellen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 18:31 



 
Profiel   

Mi_Amore schreef
Leuk dier!
Welk papier zit erachter? Dat zegt vaak al iets over de 'uitkomst'.

Ik vind hem echt niet modern-modern ogen.

Ikzelf rij met 1.70m en euhm, voorzien van billen ;) op een Haf van 1,44m

Mijn veulen dat ik nu kocht, heeft een mams van 1.54m en een papa van 1.60m.
Uitschieter in de Haflingers... Ik ben 3x 3.5h enkele rit opgereden om te gaan kijken.

Als je v'lieft wordt wordt je v'lieft :')


De papieren erachter zou ik dus niet weten. Uiteraard wel naar gevraagd.

3 x 3,5 uur. Pfewwwwwwwwww dat zijn pas verliefde tijden!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 18:32 



 
Profiel   

Ik denk dat hoe klein of groot hij ook wordt, het in ieder geval wel zal passen met jouw lengte en gewicht :)

Inderdaad even kijken of hij goed op de benen staat, laat hem even stappen en draven op een goede ondergrond om te kijken hoe hij loopt, dan kan je ook gelijk even kijken hoe goed hij meewerkt.

Verder blijft een jong dier kopen altijd een gok, je weet nooit hoe hij uitgroeit en hoe het onder hij zadel wordt. Maar wel erg leuk om hem te zien opgroeien :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 18:38 



 
Profiel   

Laat hem keuren, en als je de voorvoeten niet vertrouwd, neem er rontgenfoto's van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 19:43 



 
Profiel   

lovelymirrie schreef
[ [url=m/CW81eq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Whoopsie! Het moet april 2020 zijn dat hij is geboren :D Hij moet nog 2 worden!

Ja nou wordt het een heel ander verhaal natuurlijk en kan alles wat hier gezegd is de prullenbak in

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 23:32 



 
Profiel   

Mijne was met 3 jaar pas 1.30 hoog. Wij dachten chips die haalt nooit de 1.43 net als mams. Maar gelukkig een laatbloeier en hij tikt nu de 1.48 aan op 10 jarige leeftijd. En hij is echt een chique brede tank geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 00:22 



 
Profiel   

wat een leukerd snap dat je er vlinders van krijgt. Ik zou ook vragen en kijken hoe hij in zijn gedrag is. haflingers kunnen eigenwijze rouwdouwers zijn en al helemaal als ze niet echt een opvoeding hebben gehad :-) ik weet er alles van. Qua lengte maak ik me ook niet zo druk. Wanneer ga je kijken??

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 01:35 



 
Profiel   

Wat een leuke haflinger. Het is heel moeilijk te zeggen hoe ze uitgroeien maar zo te zien zit deze er tussenin vwb maat net als de mijne toendertijd.
Ze groeien best nog wel door en stoppen niet met 4 met groeien.

Mando is 143,5 en ik pas er prima op met mijn 1.70.
Ik heb dit liever dan een hele slanke.
Ik heb er ook nooit over nagedacht hoe groot hij zou worden.
En het scheelt dat je iets minder hoog valt _O-

Maar het is ook wat je wilt. Veel zouden meer richting sport type willen omdat ze misschien wedstrijden willen rijden al heb ik dat met de mijne ook gered tot M2 en net voor het Z gestrand ivm zijn schiefel maar dat is hoe je er zelf in staat.



[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 07:41 



 
Profiel   

Wat een leuke haf Mando, mooi plaatje samen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 07:44 



 
Profiel   

Wat leuk dat je helemaal verliefd bent op een knappe haf!

Betreft de maat, ik heb ongeveer ook jouw lente en
gewicht. Ik heb een jonge haflinger, wel wat moderner gebouwd en een stokmaat van 1.55m. Kun je even zien hoe dit er voor het totaalplaatje eruit ziet :o

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 08:10 



 
Profiel   

Ik heb er 2 staan van 2020, 1 is nu 1.48 en 1 van 1.45.
Beide hebben een vader van 1.55 en de moeders zijn 1.49 en 1.50.
Ze zijn geruind maar waren al groot voor de castratie.
Ik denk ook dat deze haf ongeveer 1.45 gaat worden. Dat is een prima maat.
Maar als je zelf echt een grote wil denk ik dat je verder moet zoeken.

Die van mij mag wel even stoppen met groeien heel ver boven 1.50 hoeft van mij eigenlijk niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 10:03 



 
Profiel   

Omdat ik nieuwsgierig was, heb ik vanmorgen mijn veulen van 7,5 mnd opgemeten. Hij is 1.31m. De moeder van Aladdin is nu als 5 jarige 1.55m en zijn vader Adlerfels HU-Z is ook ongeveer die maat.

Zo van de foto is het een erg leuk aansprekend dier om te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 11:46 



 

Deze haf lukt met jouw gewicht en lengte echt prima. Is ook nog eens fijn voor de kinderen, mochten ze interesse hebben in paarden :)

Vroeger waren alle haflingers rond de 1m45, dat is nog niet zo héél lang geleden hoor.
Voor mij is het nog steeds wennen dat haflingers nu standaard 1m50 zijn, die van 1m55 sta ik al helemaal van te kijken - wel fijn natuurlijk dat ze groter gefokt worden want ze zijn zo heerlijk veelzijdig.

Dus geen zorgen, een oerstevige haflinger, daar passen veel vrouwen wel gewoon op.

Heb je niet iemand om met je mee te gaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 13:07 



 
Profiel   

Wauw wat een knappe Haffies!!! Mando is echt mooi!
Ik heb ook zo enorm veel zin om te kunnen zeggen: deze is de mijne!

Bedankt voor de foto's Cecil!!

Shampy: wauwwwwww dat zijn pas formaten!!! Jeetje mineetje wat een grote kerels al!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 18:15 



 
Profiel   

AMCM schreef
Deze haf lukt met jouw gewicht en lengte echt prima. Is ook nog eens fijn voor de kinderen, mochten ze interesse hebben in paarden :)

Vroeger waren alle haflingers rond de 1m45, dat is nog niet zo héél lang geleden hoor.
Voor mij is het nog steeds wennen dat haflingers nu standaard 1m50 zijn, die van 1m55 sta ik al helemaal van te kijken - wel fijn natuurlijk dat ze groter gefokt worden want ze zijn zo heerlijk veelzijdig.

Dus geen zorgen, een oerstevige haflinger, daar passen veel vrouwen wel gewoon op.

Heb je niet iemand om met je mee te gaan?


Nee ik heb niemand die mee gaat. Ik ben nu weer helemaal nieuw in de paardenwereld. Mijn contacten zullen weer komen als ik mensen ga ontmoeten! Ik heb wel mensen die mee willen maar die ken ik net en dat vind ik dan weer iets te spannend zoveel uur in de auto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 18:17 



 
Profiel   

Ik zat 4,5 uur in de auto en heb hem in België gekocht toendertijd met de trailer hebben we er 5,5 uur terug over gedaan. Mando was 4,5 toen ik hem kocht.
Echt nog een puppy.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 18:38 



 
Profiel   

[ img ]

Ik heb zelf een Haflinger van 1.46m en ben 1.68 en zo’n 57.5 kg, maar ik vind mezelf voor het plaatje wel wat lang (heb de beugels hier nog iets kort zitten ook). 1.37 en van april 2019, die zal rond dit maatje uitkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 18:44 



 
Profiel   

Bedankt allemaal voor de reacties! Echt, zo lief!

Vandaag gaan kijken en deze week zijn keuring. En dan....hopelijk is hij van mij! *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 18:47 



 
Profiel   

Wat leuk. Duimen nu en straks genieten van de haflinger humor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 19:01 



 

Aah geweldig nieuws! Keuring komt vast goed, gefeliciteerd :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 19:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen