Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Welk haflingerstamboek en waarom?

 
Profiel   

Top! Je had gelijk met mij reactie geloof ik :D Maar super! Doe je ook wedstrijden? Wij hebben 9 oktober weer nhps haflingerwedstrijd in Vinkega. (Geen idee of dat wat op de route is)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-22 11:27 



 
Profiel   

@maessie
Ik wil met haar naar de keuring, graag een veulen fokken en wie weet wat de toekomst brengt ;-) . Ze is nu bijna 2.5 jaar dus voorlopig nog niet onder het zadel!

Welk niveau rij jij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-22 14:18 



 
Profiel   

Met mijn merrie start ik nu M1, maar laatste paar jaar heel weinig gestart ivm veulens. En dan komend jaar rustig aan beginnen met mn nu 2,5jarige :j
Leuk dat je ook naar de keuring komt, mogen we samen in de ring :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-22 20:12 



 
Profiel   

maessie schreef
Met mijn merrie start ik nu M1, maar laatste paar jaar heel weinig gestart ivm veulens. En dan komend jaar rustig aan beginnen met mn nu 2,5jarige :j
Leuk dat je ook naar de keuring komt, mogen we samen in de ring :j


Leuk wat is haar afstamming? En wanneer is zij geboren?

Ja staat hoog op het verlanglijstje iig de keuring :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-22 13:48 



 
Profiel   

Vogue is van 20 Maart zoiets. Ze is een Blickfang uit onze Elitemerrie Velina. Door corona nog niet naar de keuring geweest, dus heel benieuwd hoe ze het gaat doen! Altijd heel gezellig op de keuring!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-22 14:49 



 
Profiel   

Schopje in dit topic...
Mijn 2 jarige is bij kvth ingeschreven maar zit er toch aan te denken om over te stappen naar nhps. Ze organiseren voor mijn gevoel veel meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-23 12:27 



 
Profiel   

Als je haflinger 0% vreemd bloed heeft mag je (ook) bij het nhps keuringen meedoen; of bedoel je meer qua wedstrijden en evenementen want daar mag je ook aan meedoen zo der nhps ingeschreven te zijn. Is alleen wat duurder als niet lid

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-23 13:14 



 
Profiel   

Mijn haflinger is raszuiver inderdaad. Dus dat maakt niet uit.
Ik wil deelnemen aan keuringen (en aan wedstrijden.) Maar ik wil niet 2 lidmaatschappen hebben lopen bij kvth en nhps om mee te kunnen doen aan keuringen, wordt beetje duur grapje dan. Vandaar dat ik nu toch wel 1 van de 2 wil gaan kiezen...

Daarbij wordt er door de kvth weinig georganiseerd qua wedstrijden etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-23 13:46 



 
Profiel   

Van de website van de KVTH:
De K.V.T.H. is zich volledig bewust van de maatschappelijke problematiek rondom het coupeerverbod. Sinds 2001 is het verboden om te couperen in Nederland, het is vanaf 2001 dan ook verboden met een gecoupeerd paard deel te nemen aan keuringen en/of wedstrijden tenzij deze handeling heeft plaatsgevonden in een lidstaat waar dit verbod niet is ingesteld. In december 2016 is er middels een uitspraak van het College van Beroep van het bedrijfsleven in de wetgeving vastgelegd dat er géén gecoupeerde paarden tot de keuringen mogen worden toegelaten, ook niet wanneer deze in een lidstaat zijn gecoupeerd waar dit wel is toegestaan, echter met uitzondering van paarden die vanwege een medische noodzaak gecoupeerd zijn.

In de laatste zin zit de crux. De KVTH neemt nog steeds een loopje met de wet en dierwelzijn. Ik zou geen lid willen zijn van zo'n club.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-23 14:10 



 
Profiel   

@Albert, klopt, ook dat zit mij niet lekker. Voor mijn gevoel is kvth sowieso meer gericht op de trekpaarden tegenwoordig.

Maar mijn haflinger was daar al ingeschreven, zodoende zo gelaten. Maar nu twijfel ik dus sterk.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-23 14:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen