haflinger Z dressuur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xjessx

Berichten: 3022
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: Spijkenisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 00:05

Idd, vind ze er alleen niet allemaal thuis horen
Als je dan ook die uitgestrekte gangen ziet, daar kan nog best wat meer aan gesleuteld worden, want ik zie ze niet verruimen maar alleen maar dribbelen, en daar word je streng op afgerekend dus daar zou ik zeker hard aan werken als je een haf hebt met dribbel gangen
Die van mij is gelukkig heel ruim kwa gangen

Mjoor

Berichten: 1024
Geregistreerd: 08-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 00:17

ja, die van mij is ook redelijk ruim in zijn gangen, hij heeft alleen wat moeite met de galop. Maar toch vind ik dat ik vaak afgestraft wordt omdat ik op een haflinger rijd. Had laatst 3x een 5 voor mijn gangen, ok... hij heeft niet de gangen van een volbloed, maar hij was niet onregelmatig hij had geen tact fouten, hij verruimt wel! (zet dan gewoon metteen op de coupon dat je een hekel aan haflingers hebt)

xjessx

Berichten: 3022
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: Spijkenisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 00:26

Ja idd, ik heb het ook vaak hoor maarja niks aan te doen je hebt eenmaal van die jury's die zoiets hebben van wat doe jij hier nou weer met een haflinger maar ik heb ook regelmatig op mn protocollen gehad wat een prachtige haflinger, mooie combinatie, da's dan wel weer leuk

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Re: haflinger Z dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 08:40

Mjoor schreef:
Ik ben er bijna! naja, mijn doel is volgendjaar zomer Z1 te starten. Ik rijd nu M1 met 9 winstpunten en wil de kampioenschappen nog M1 starten. Dan proberen om in de winer de M2 door te komen en dan op naar het Z!

Maar ja, 't is wel te doen er lopen zat Haflingers in het Z!



Dat is mijn streven ook, de winter M2 doorkomen. Ik ben in april voor het eerst M1 gestart, gaat erg snel dus... Alleen M2 wordt lastig. Hij reageert erg heftig op de travers. Zijn achyerhand gaat , als ik travers oefen, erg snel naar binnen, ook met het aanspringen in de galop... n dat is niet helemaal de bedoeling

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Re: haflinger Z dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:59

Gr00viejjj schreef:
Ik heb in mijn dressuurtijd op een halfinger gereden (geen wedstrijden, enkel flink gelest) en we zijn tot de M2 gekomen.

Ik ken een haflinger die wél Z heeft gelopen.
Sturm, goedgekeurde hengst.
Eigendom van Hans v/d Berg, prachtig dier.

We zijn een paar keer daar op stal geweest om zijn paarden te bewonderen (in die tijd Macho v/d Bosrand enzovoort).
Wallenstein, Sturm.. schitterende dieren


Sturm Z gelopen?? Dat zal dan wel voor de koets zijn, want in de dressuur is hij volgens mij "nog" maar M1

Ik denk dat je met een haflinger die een beetje goed gebouwd is voor het dressuurwerk je best Z dressuur kunt worden. Maar je ziet er niet zo vaak een omdat de mensen die met een haflinger dressuren ook hele andere mensen zijn dan die KWPN-mensen En misschien ook minder vaak wedstrijden rijden, lessen en meer recreatief rijden

mariska1989
Berichten: 3522
Geregistreerd: 26-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 17:15

OemmiejO schreef:
en Pasha op bokt rijdt M2 met dr haf x nogwat..
(mooi paardje is dat hoor )


Dat is een haf x welsh

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 17:16

Mijn stalgenootje rijdt Z2 met haar haflinger, maar nu krijgt hij echt moeite met de oefeningen. Ze rijdt ook met hem voor de kar op Zniveau.

geeek

Berichten: 1026
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: wezep

Re: haflinger Z dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 17:27

ACSM schreef:
Ik ben nog geen Z, maar hoop dat ooit wel te kunnen zeggen...


als je zo doorgaat met je winstpunten dan zit je volgend jaar zeker in de Z

MirjamN
Berichten: 799
Geregistreerd: 21-12-05
Woonplaats: Dirksland, Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 17:32

Ik vind dat ze juryleden die iets tegen een bepaald ras hebben, maar geen jury moeten laten worden. Dan worden ook geen ruiters teleurgesteld omdat er een jury zit die liever geen Haflinger ziet.

Ik ben net gestart, maar ga alles eruit halen wat er uit te halen valt en als dat Z is, ben ik helemaal gelukkig!

Denk ook even aan Mariska Krowinkel met Viviënne van de Hamajahoeve: Z2 + 70 ofzo!

Mjoor

Berichten: 1024
Geregistreerd: 08-05-06

Re: haflinger Z dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:44

ACSM schreef:
Mjoor schreef:
Ik ben er bijna! naja, mijn doel is volgendjaar zomer Z1 te starten. Ik rijd nu M1 met 9 winstpunten en wil de kampioenschappen nog M1 starten. Dan proberen om in de winer de M2 door te komen en dan op naar het Z!

Maar ja, 't is wel te doen er lopen zat Haflingers in het Z!



Dat is mijn streven ook, de winter M2 doorkomen. Ik ben in april voor het eerst M1 gestart, gaat erg snel dus... Alleen M2 wordt lastig. Hij reageert erg heftig op de travers. Zijn achyerhand gaat , als ik travers oefen, erg snel naar binnen, ook met het aanspringen in de galop... n dat is niet helemaal de bedoeling


ja dat heb ik ook! dan geef je je travers hulp al iets in de hoek van de bak en dan springt hij aan in de galop. houd je dan iets meer tegen van voor dan gaat ze in één keer achterwaarts. Misschien ben ik wel te onnauwkeurig in de hulpen, maar ik ben er in iedergeval hard mee aan het werk met mijn instructrice. De keertwending pakt ze gelukkig wel heel goed op..

Pauk

Berichten: 4164
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: 's-Gravenzande

Re: haflinger Z dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 17:54

Suzy schreef:
Gr00viejjj schreef:
Ik heb in mijn dressuurtijd op een halfinger gereden (geen wedstrijden, enkel flink gelest) en we zijn tot de M2 gekomen.

Ik ken een haflinger die wél Z heeft gelopen.
Sturm, goedgekeurde hengst.
Eigendom van Hans v/d Berg, prachtig dier.

We zijn een paar keer daar op stal geweest om zijn paarden te bewonderen (in die tijd Macho v/d Bosrand enzovoort).
Wallenstein, Sturm.. schitterende dieren


Sturm Z gelopen?? Dat zal dan wel voor de koets zijn, want in de dressuur is hij volgens mij "nog" maar M1

Ik denk dat je met een haflinger die een beetje goed gebouwd is voor het dressuurwerk je best Z dressuur kunt worden. Maar je ziet er niet zo vaak een omdat de mensen die met een haflinger dressuren ook hele andere mensen zijn dan die KWPN-mensen En misschien ook minder vaak wedstrijden rijden, lessen en meer recreatief rijden


Sturm loop M2 en heeft nooit Z gelopen
Voor de koets ook niet!

lovewally

Berichten: 1006
Geregistreerd: 18-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:40

Marit van Roy met Norlan zit bij mij in de klas rijd Z2 met Norlan. In Duitsland heeft Norlan Prix St. Georges gelopen

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Re: haflinger Z dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 22:20

geeek schreef:
ACSM schreef:
Ik ben nog geen Z, maar hoop dat ooit wel te kunnen zeggen...


als je zo doorgaat met je winstpunten dan zit je volgend jaar zeker in de Z



dat is waar...maar er komt vast nog wel een terugval....

miek140

Berichten: 1042
Geregistreerd: 17-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 22:24

Ik ging een keer schrijven bij een wedstrijd in... *waar was het* bunschoten ofzo? En daar was ook een haflinger in het Z1. Linda van de Wortel haha die naam heb ik nog onthouden
zag er wel leuk uit tussen al die 'dressuurpony's' en het meisje reed hem zeker ook heel netjes, beter dan al die verwende kinderen die op een dure pony worden gezet. Maar het kwam er toch niet goed uit... vooral de uitgestrekte gangen, daar zijn ze gewoon niet op gebouwd! Maar t was toch leuk om te zien

Barbara_

Berichten: 3310
Geregistreerd: 12-02-05
Woonplaats: Middelburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 09:12

Volgens mij heeft de goedgekeurde dekhengst Strizzi van de Heksenketel ook Z gelopen! Hij is nu al 18 jaar, dus hij loopt geen wedstrijden meer. Hij staat bij ons op stal.

Anoniem

Re: haflinger Z dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 23:00

Ken er 3 die Z zijn!

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:55

Ik rij L2 met met haflinger, ze is nu 9 jaar en vanaf haar 6e jaar zadelmak.
Mijn haf is absoluut het oude type, dikke nek, korte benen, maar wel een hoofd met bloed.
Mijn haf is een doorzetter wil alles leren, maar absoluut niet geschikt voor kinderen! Zeker niet in haar stal!
Mijn doel is ook om Z1 met haar te worden, ik ben in iedergeval nooit benadeeld door de jury, en ik krijg onwijs leuke reacties!!

sandyjorgen

Berichten: 816
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: drunen

Re: haflinger Z dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 20:43

Ik start tussen de paarden Z1.
Ga nu wissels oefenen want ik weet bijna zeker dat ik van de winter naar het z2 kan.

xjessx

Berichten: 3022
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: Spijkenisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 20:58

Leuk hoor, ik ga er ook vanuit dat ik van de winter naar het Z2 kan maar ik start gewoon tussen de pony's en de mijne kan dr wissels al

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 21:01

Bij mij op stal is er ook iemand met een haffie die ook hoog rijdt.

Mjoor

Berichten: 1024
Geregistreerd: 08-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:42

Wissels heb ik hem ook geleerd, alleen toen reed ik nog in de L1 dressuur was makkelijk voor in het springen. Toen kwam in in één keer in de M1 en moet je contragalop rijden. Wat heb ik daar lang op moeten oefenen voordat ze niet meer omspringt in de contragalop. Maar gelukkig doet ze het nu wel weer goed. Ben wel blij dat ik nu nog bij de pony's mag rijden, hoef je nog geen wissels te rijden.

Keedie

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Volendam

Re: haflinger Z dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 13:06

mijn vriendin.
Rijd nu met haar haf hensgt in de z1
ben zo trots op die goede vriendin van me

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: haflinger Z dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:31

Ik niet, maar ik ken ze wel.
Vandaag nog 2 gezien en 1 in de M.

Cassia

Berichten: 1726
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: omg. Leuven

Re: haflinger Z dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 20:52

Jumpingmiepie schreef:
ik vind het knap dat zie met hun haflinger zz kun rijden


Ahum.... Onderschat de kracht van haflingers niet!!!!

Persoonlijk ken ik geen maar het blijft wel een droom (en zoals we nu bezig zijn mss ietsje minder dan een droom )

hunter87

Berichten: 2942
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: apeldoorn

Re: haflinger Z dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 20:53

abel (sporthengst) zit bij de paarden in de Z

zelf ben ik net begonnen met mijn merrie en zit nog in de B