Dikke haflingers!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
krisjje

Berichten: 366
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Heiloo

Dikke haflingers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 20:17

Hee medebokkers,

Ik zat met een probleempje, ik rijd nu al paar jaar een haflinger, maar elke zomer maar weer, hij wordt onzettend dik. Dit jaar wil ik dat proberen tegen te houden. Oké er mag meer aan komen, maar ik wil het een beetje in de gaten houden. Hij staat ook vanaf 1 Juni dag en nacht buiten.
Wat doen jullie eraan om jullie haflinger niet zo dik te laten worden?
Ik ga hem niet in een kleiner land zetten, want hij hoort gewoon bij de kudde en daar wil ik niet mee gaan rotzooien. Ik ben nu ookal gewoon bezig om hem elke dag te laten lopen..maar ik weet het niet.
Dus mijn vraag alsnog, wat doen jullie daaraan?

Groetjes Krista!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:53

Als je hem niet op een kleiner land wilt zetten, dan zou je hem voor halve dagen op het land kunnen zetten Is het verder wel een schrale wei waar hij op staat? Daarnaast zou ik ook de hoeveelheid krachtvoer aanpassen.

Er zijn mensen die van die grasmaskers / greenguards gebruiken, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee, en lijkt mij niet echt fijn voor het paard.

krisjje

Berichten: 366
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Heiloo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 14:49

Ja, dat hij dan bijvoorbeeld het land s'nachts niet op gaat. Krachtvoer hou ik in de zomer zelf bij dus dat komt wel goed. Oke dankjewel, ik zal het wel vragen aan m'n boer.

geeek

Berichten: 1026
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: wezep

Re: Dikke haflingers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 16:08

is er niet nog een paard die daar last van heeft?
danzou ik hem gewoon samen op een afgezeg stukje land zetten.

verder elke dag lekker bewegen, maar dat doe je al