Geluk bij een ongeluk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Geluk bij een ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 21:03

Hallo bokkers alweer mijn 5e topic.

Ik wil graag even mijn verhaal kwijt over mij haflinger die ik zins 26 mei 2006 heb.

En nu ga ik los.

JIPPIE JIPPIE YES YES EINDELIJK!!!!!!!!

Mara (me haffie) was mijn verzorgpony en ik was helemaal weg van haar. Donderdag (de 25ste ) zat ik gezellig achter de computer en me moeders vriendin zat achter marktplaats.nl . en me vriendin was net een kwartierje thuis en beld ze me opeens. We hadden het net over een zadel gehad want dat wou ik voor Mara halen zodat ik altijd op haar kon lessen. want de eigenaresse was vaak niet thuis. Dus dat was erg lastig als ik als maar het zadel en hooftstel op moest halen en trug brengen. Maar zij belde dus dat haar moeder een advertentie had gevonden over een haf die tekoop stond. En rara die hete Mara en was 4 jaar. En mijn verzorgpony was ook 4 en hete ook Mara. Ik ben meteen op internet gaan kijken en heb de advertentie opgezocht. In het begin geloofde ik het niet en dacht ik dat het om een andere pony ging. (Er zijn wel meer hondjes die Fikkie heten) Er stond een mobiel nummer bij en het dat even nagekeken. Het was het zelfde mobielenummer als dat van de eigenaresse van Mara!! Ik was helemaal verdrietig en heb me ouders gebeld. Ze waren naar een markt en ik had niet zo'n zin om mee te gaan, dus was alleen thuis. Mijn moeder vroeg hoeveel het nou eigenlijk koste om haar in het weiland te laten staan waar ze nu stond en alee andere koste er omheen. Ik had nog een verzorgpony en dat is Atlas (lijnEnAtlas hier op bokt) ik had haar gebeld om het te vragen. Ze zei dat ze per maand ong. 100 euro kwijt was aan alle verzorging. Ik mijn moeder weer gebeld en paps en mams gingen toch maar eens even overlegen. 5min later belde zij mij en gaf mijn vader. Die zei: 'Zeg tegen de eigenaresse dat ze dat beest voor ons vrij houd voordat ze hem aan iemand anders verkoopt!!!' Maar ik was nog helemaal verdrietig en vroeg het dus weer aan lijnEnAtlas of zij dat voor me wou doen. En dat dee ze.

Vrijdag gingen me ouders praten over Mara met de eigenaresse. Er is veel geonderhandeld en ze kwamen weer trug met een strak gezicht. Althas me vader. Hij zei dat Mara verkocht was. Ik dacht dat ze aan iemand anders verkocht was. Dus ik weer in tranen... Maar dat waren de verkeerde tranen. Het hadden de tranen van geluk moeten zijn. Want Mara was verkocht aan ons!!! Mijn moeder overhandigde me het 'paardenpaspoort' en ik was helemaal verbaast. En SUPER SUPER SUPER blij.

Ik heb haar nu pas 1 dag en besef nog steets niet dat we een pony hebben. Het voelt echt heel raar! Ik denk nogsteets dat ze me verzorgpony is. Ik heb haar vanochtend ook gelongeerd en het voelde niet alsof het me eigen pony is. Maar nu begind het kwartje langzaam te rollen en krijg ik door dat het echt zo is en dat het geen droom is. Ik zit dit ook echt te typen met een BIG smile op mijn gezicht.

Voor alle haflingers gekken die het leuk vinden om te lezen.

kiimxvinnie
Berichten: 73
Geregistreerd: 18-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 22:28

haha, hartstikke leuk voor je meis!! nog veel plezier met je paardje

haf_jessie

Berichten: 2561
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: haarlem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 22:43

Gaaf zeg,dit had je ook niet verwacht.veel plezier met haar

Melia
Berichten: 9848
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 14:09

Poeh, das dus echt een droom die is uitgekomen
Heel veel plezier en succes nog met Mara

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Geluk bij een ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:50

Geweldig. Net een penny droom

haha mijn pennydroom is ook uit gekomen, haha

mijne was manegehaf. haha nu eigen

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:52

Gefeliciteerd!
Geniet maar van elkaar.

miilou_

Berichten: 2187
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: limboland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:55

dat is echt een droom die uitkomt volgens mij
nog veel plezier met haar!

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 20:30

Het is idd een pennydroom die uitkomt :p Ik was ook altijd jaloers op die meisjes met hun eige pony of paard. maarja toen was ik 9 a 10 jaar.

Ik had zondag trouwens een zadel gekocht via marktplaats en had het opgehaald ook meteen gepast. VEEL teklein! Wel jammer Is een mooi zadel. Maarja ga morgenafvond het zadel trug brengen en dan crossen we meteen door naar een ander winkeltje. Ze zijn daar gespecialiceerd in fries en haflinger zadels die niet al te duur zijn. Dus dat word ook even snuffelen en opzoek naar een veel breder zadel.

Ik heb Mara vandaag gelongeerd en het ging echt slecht. Toen heb ik een beetje Nartural horesmanship gedaan met haar ( ik weet niet hoe je het schrijft ) En dat ging erg goed. Toe wou ik weer trug wandelen met haar naar haar wei. Maar ze was zo aan het dringenen rend ze zo de weg over god zei dank kwam er geen auto aan en heb ik haar gepakt. PFHEUW...... hele opluchting. Nu al veeel beleeft met haar en ik heb haar pas 3 dagen echt voor mezelf. Kan je nagaan wat ons allemaal nog tewachten staat.

pluklief

Berichten: 4201
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Betuwe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 08:20

echt super leuk voor je!
gefeliciteerd!
ik wou dat het bij mij ook zo was gegaan

Miss_Maya

Berichten: 4041
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Belgiƫ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:47

Oooh wat fijn voor je!!
Ik hoop dat jullie echt een leuke tijd gaan hebben .
Hoe lang kenje haar al ?

EN foto's !!

Roane

Berichten: 6218
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Geluk bij een ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 14:56

Ha gelukkig ben ik niet de enige met zo'n 'grappige' vader.

Bij Bart ook, die zou ook verkocht worden en eerst maar volhouden dat wij hem niet zouden kopen, dan roept hij me en zegt met een staalhard gezicht dat hij verkocht is... aan mij. Hadden ze alles stiekem geregeld achter me rug om.

Echt waar, lachen huilen, omhelzen of lynchen, ik wist het niet meer.

Ik had het ook, Bart was eerst van de manege en ik reed altijd op hem, nu is hij van mij en het is inderdaad een heeeel raar gevoel... en het slijt maar langzaam.

Daantje

Berichten: 4290
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: *My own little dreamworld*

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 14:58

jeetje een echte droom die uitkomt!
van harte gefeliciteerd met je nieuwe hafje!

veertjuhhh

Berichten: 98
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Ede

Re: Geluk bij een ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:52

woow dat is mega leuk voor jou
gefeliciteerd ermee!!
nog veel plezier en maak er een mooie tijd van!!

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 17:13

Ja ik moet binnenkort nog even foto's maken om mijn beauty te laten zien. Keer de kamera mee nemen

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 21:29

Ik ga morgen foto's maken BELOOFT!!!!!

venga

Berichten: 1748
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Veghel

Re: Geluk bij een ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 21:40

Wat een verhaal! Ik kreeg er helemaal kippevel van!
Niet zo netjes van de vorige eigenaresse om jou niet eerder in te lichten over haar plannen om Mara te verkopen!
Je hebt wel hele toffe ouders dat ze dit hebben gedaan, heel erg veel plezier met je pony, ik ben benieuwd naar jullie avonturen!
En veel succes met de zoektocht naar een zadel!

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 22:10

Nou ik heb nu een zadel dat erug goed past. dus dat hoeft niet meer.

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 01:54

heey echt kei tof ik kan der over mee praten want ik heb mijn haflinger nu ook een half jaar en ik was echt mega happy majah ik had daarvoor al een pony maar die was te klein en ik ben der naar op zoek gegaan maar toch:D (pony hb ik nog steeds das dus gezzellig same)

groetjes maartje enne nog veel plezierr!!!

Viet

Berichten: 10901
Geregistreerd: 15-09-05
Woonplaats: kropswolde, groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 09:44

Aa geweldig gevoel he..!!

Ik heb het ook gehad ik leasde Lotte 8 maand en toen mocht ik haar kopen oo wat was ik blij..!! En ik moest ook nog wel 2 week wachten tot ik wist of ze van mij was..

Ik wens jullie samen heel veel plezier en succes maar dat gaat vast allemaal wel lukken..!! Echt toppie hoor..!!

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 19:42

Laatst bijgewerkt door Djilna op 06-06-06 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Te grote foto's, linkjes van gemaakt

Viet

Berichten: 10901
Geregistreerd: 15-09-05
Woonplaats: kropswolde, groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 22:17

Aah wat een geweldig koppie zeg..!! Ik ben verleifd hoor..!!:D

Miss_Maya

Berichten: 4041
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Belgiƫ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:01

Oooh leuk diertje echt !
Leuke Manen
Wel een dikkertje

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 13:53

ja ze heeft een half jaar stil gestaan en ze staat 24 uur per dat 7 dagen in de week haar buik rond te eten. Zo heel erg veel last heb ik er niet van en zij ook niet. Ik vind ook dat een paard gewoon bij een kudde moet horen en de hele dag ik het weiland hoort te staan. Kunnen ze lekker doen wat ze willen in de tijd dat ik er niet ben en als ik er ben gaan we gewoon even aan het werk en dan kna ze weer doen wat ze wil in de rest vn de tijd dat ik er weer niet ben.

liesje_waal

Berichten: 2878
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: schiedam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 15:19

wat leuk
veel plezier met je eige ponny
eindelijk de baas over je ponny :D

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 15:32

ja ze heeft een half jaar stil gestaan en ze staat 24 uur per dat 7 dagen in de week haar buik rond te eten. Zo heel erg veel last heb ik er niet van en zij ook niet. Ik vind ook dat een paard gewoon bij een kudde moet horen en de hele dag ik het weiland hoort te staan. Kunnen ze lekker doen wat ze willen in de tijd dat ik er niet ben en als ik er ben gaan we gewoon even aan het werk en dan kna ze weer doen wat ze wil in de rest vn de tijd dat ik er weer niet ben.