Atlantic !!!! wie o wie heeft afstamming of 1 op komst

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
r0dY

Berichten: 330
Geregistreerd: 13-11-05

Atlantic !!!! wie o wie heeft afstamming of 1 op komst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 16:58

mijn Haflingermerrie Sindy( Adidas x Strizzi v/d Heksenketel) is gedekt door Atlanic.
ik ben wel benieuwd naar wat nakomelingen van hem. of naar merrie's die nu ook drachtig van hem zijn..misschien met foto??

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Atlantic !!!! wie o wie heeft afstamming of 1 op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:17

Mijn schat staat nu bij de kymmelshof en wordt ook gedekt door Atlantic. Ze staat er al 2 weken, ze wordt maar niet hengstig.. Hoop dat ze gauw weer naar huis komt. Ze is trouwens van Nobleman of Tudor Oaks en de vader van haar moeder is Wachtmeester van de Wortel.
1 fotootje dan, meer staan in profiel.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=Q3ZDQ4H6
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 31-05-06 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: geen foto's -> alleen links als reactie

r0dY

Berichten: 330
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Atlantic !!!! wie o wie heeft afstamming of 1 op komst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 19:19

oh wat leuk..die va nmij heeft er ook gestaan...en is nu ong 3 weken weer terug..en atlantic is vorige week langs geweest en toen sloeg ze hem af..en nu komt ie deze week weer...en als alles goed is..is ze drachtig..ben benieuwd..

leuke haf heb je

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Atlantic !!!! wie o wie heeft afstamming of 1 op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 19:31

Spannend idd! Ik ben ook benieuwd, dit wordt Furie der eerste veulentje, helemaal spannend dus.

Jij was ook naar die hengstenshow toen toch? Daar hadden we toen nog wat over heen en weer gepraat in een topic dat je had geplaatst op bokt bij evenementen. Waarom is het bij jullie Atlantic geworden?

Dankjewel trouwens, jouw haf mag er ook zeker wezen.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Re: Atlantic !!!! wie o wie heeft afstamming of 1 op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:02

Een stalgenootje (Sily op bokt) heeft een erg mooie merrie van Atlantic! In haar profiel staan wel foto's.

Mijn merrie zou vorig jaar gedekt worden door Atlantic of Ambassador (punt waar ik op twijfelde bij Atlantic is dat zijn veulens niet altijd de makkelijksten schijnen te zijn en mijn merrie ook vrij veel karakter heeft), maar het is een mooie hengst!! Ik ben benieuwd naar foto's van je veulen volgend jaar
De dekking is trouwens niet doorgegaan omdat ze mogelijk een keizersnede heeft gehad in het verleden, waardoor ze waarschijnlijk niet makkelijk of niet drachtig zou worden en omdat ze toch alweer wat ouder is.

Jessicaw

Berichten: 13
Geregistreerd: 18-03-06

Re: Atlantic !!!! wie o wie heeft afstamming of 1 op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:23

een kennis van ons zijn haflinger is daar ook van
die is nu 2.5 ong en al bijna 1.50 grote haflinger dus

r0dY

Berichten: 330
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Atlantic !!!! wie o wie heeft afstamming of 1 op komst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 20:42

Famke_a4pje schreef:
Spannend idd! Ik ben ook benieuwd, dit wordt Furie der eerste veulentje, helemaal spannend dus.

Jij was ook naar die hengstenshow toen toch? Daar hadden we toen nog wat over heen en weer gepraat in een topic dat je had geplaatst op bokt bij evenementen. Waarom is het bij jullie Atlantic geworden?

Dankjewel trouwens, jouw haf mag er ook zeker wezen.


die va nmij is ook de eerste keer...inderdaad heel spannend...toen ze 3 was is ze we leen keer gedekt..maar dat heeft ze afgestoten..dus hopen dat het nu we llukt..

klopt inderdaad over mn topic..wij zaten te twijfelen tussen Natif en Atlantic? maar we hebben uiteindelijk voor Atlantic gekoezen..omdat ie toch wat minder zwaar gebouwd is,en mooie lange dunnen benen heeft en ik vind hem persoonlijk meer aanspreken dan Natif. en hij had ook behoorlijk wat kracht in zn beweging en dat mist ie van mij een beetje dus hoop dat het alkaar composeert....

dank je.... ben dr ook onwijs trots op..

en voor welke hengst heb jij gekozen en waarom??

r0dY

Berichten: 330
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Atlantic !!!! wie o wie heeft afstamming of 1 op komst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 20:46

leuke reacties allemaal....waarom was je keuze tussen Ambassador en Atlantic??


en 1.50m is al heel groot jah... en dat voor een 2,5 jarige?

r0dY

Berichten: 330
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Atlantic !!!! wie o wie heeft afstamming of 1 op komst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 20:48

@ famke_4pje sorry tuurlijk door Atlantic...sorry hoor.... foutje?

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Re: Atlantic !!!! wie o wie heeft afstamming of 1 op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:07

Ambassador vond (vind) ik een ongelooflijk mooie hengst en viel mij eigenlijk direct op. Atlantic vond ik ook gaaf en ik vind ook zijn nakomelingen vaak erg mooi. Ik zocht een hoogbenige, wat luxere hengst voor mijn merrie (ze is zelf vrij breed en klein). Over de kymmelshof heb ik alleen positieve verhalen gehoord, en dat is ook belangrijk als je je merrie er 3 weken heen moet brengen! Vandaar dat mijn keuze op deze 2 hengsten viel.

Iets wat voor mij ook een klein beetje mee speelde, maar zeker NIET het belangrijkste, is dat ik weinig aftekeningen aan het hoofd/een donkere snuit mooier vind dan een grote bles

Jammer dat het uiteindelijk niet door is gegaan, maar achteraf is het denk ik maar beter geweest voor Evita.

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Atlantic !!!! wie o wie heeft afstamming of 1 op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 09:12

r0dY schreef:

die va nmij is ook de eerste keer...inderdaad heel spannend...toen ze 3 was is ze we leen keer gedekt..maar dat heeft ze afgestoten..dus hopen dat het nu we llukt..

klopt inderdaad over mn topic..wij zaten te twijfelen tussen Natif en Atlantic? maar we hebben uiteindelijk voor Atlantic gekoezen..omdat ie toch wat minder zwaar gebouwd is,en mooie lange dunnen benen heeft en ik vind hem persoonlijk meer aanspreken dan Natif. en hij had ook behoorlijk wat kracht in zn beweging en dat mist ie van mij een beetje dus hoop dat het alkaar composeert....

dank je.... ben dr ook onwijs trots op..

en voor welke hengst heb jij gekozen en waarom??


Wij twijfelden ook tussen Natif en Atlantic. Aangezien Furie's vader Nobleman is, ook met een N dus, zijn we voor Atlantic gegaan. Furie is ook nog een beetje breed en we wilden een wat luxer veulentje fokken.

r0dY

Berichten: 330
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Atlantic !!!! wie o wie heeft afstamming of 1 op komst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 09:38

okey,dat wouden wij ook...en aangezien er hele mooie fijne nakomelingen waren van Atlantic op de hengstenshow,en er nog geen nakomelingen getoond konden worden van Natif gingen we dit jaar maar voor Atlantic..

Trouwens Atlantic komt vandaag weer bij mijn merrie langs, ben benieuwd, als ik wat weet laat ik het natuurlijk horen !!!!!

silkie

Berichten: 926
Geregistreerd: 02-05-06
Woonplaats: friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:47

Wij hebben een merrieveulen van Atlantic. Silke en ze is inmiddels zes weken oud.
Persoonlijk vind ik het het allermooiste veulen (maar ja ik ben natuurlijk ook erg bevooroordeeld). Ze is mooi hoogbenig en heeft een erg lief koppie. Met net zo'n kolletje als Atlantic.
Qua karakter is ze vrij pittig en zelfstandig en ze kan echt ontzettend snel rennen.
Toen ze net geboren was, had ze erg mooie gangen, maar nu zijn het vooral gekke bokkensprongen en wil ze het liefst zo snel mogelijk.

(een foto plaatsen lukt me helaas niet, staat wel eentje op marktplaats.nl zoeken op trefwoord halstermak et voila daar staat Silke)

Met de Kymmelshof hebben we alleen maar zeer goed ervaringen. Dit jaar wordt onze merrie gedekt door Midas Hanja (ik hou wel van een beetje variatie, elke keer wat anders). Twee jaar geleden is mijn merrie gedekt door Ambassador, maar toen heeft ze het veulen verworpen. Gevoelsmatig was dat geen gelukkige combi, maar ik vind het wel een ontzettend mooie hengst.

r0dY

Berichten: 330
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Atlantic !!!! wie o wie heeft afstamming of 1 op komst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 15:07

gefeliciteerd!!!!!

mijn merrie is nu officieel drachtig van Atlantic. *o/* _/-o_ hopen dat het nu wel blijft zitten.. .. hij was er vanmorgen om 10.30 en heeft toen even met mn merrie geschouwd en ze sloeg hem weer weg...


toen Midas-Hanja net bij de Kymmelshof was vond ik hem echt geweldig!!!!! Op de foto.. maar op de hengstenshow vond ik hem heel zwaar gebouwt echt nog het ouderwtse type..nou is ie natuurlij kniet de jongste meer..ik vond hem aan de hand mega bewegen.. maar onder het zadel vond ik hem heel erg tegenvallen....qua beweging..had er meer van verwacht..

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Atlantic !!!! wie o wie heeft afstamming of 1 op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:33

Ik vond Midas ook super. Had um vorig jaar ook al een keer gezien en toen was ik helemaal verliefd. Hij liep wat te kloten op de hengstenshow, dat was wel jammer. Nou hier ook goed nieuws, Furie is waarschijnlijk ook drachtig! Vanavond komt ze eindelijk naar huis, alleen ik kan niet mee want ik ben ziek..

r0dY

Berichten: 330
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Atlantic !!!! wie o wie heeft afstamming of 1 op komst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 22:25

van harte gefeliciteerd ........

en tegeleiker tijd.. beterschap..........

ilonka

Berichten: 125
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: leiden

Re: Atlantic !!!! wie o wie heeft afstamming of 1 op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 00:55

Ik heb een nakommeling van Atlantic.
Het is een ruin van net 3 jaar oud het is een schat van een beest.
Hij kan ook heel erg dominant wezen moet ik zeggen maar dat blijkt die niet van een vreemde te hebben.
zal er een foto bij zetten vind zelf dat die wel op Atlantic lijkt.
http://img441.imageshack.us/img441/7751 ... uw16xu.jpg
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 31-05-06 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: geen foto's -> alleen links als reactie

ilonka

Berichten: 125
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: leiden

Re: Atlantic !!!! wie o wie heeft afstamming of 1 op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 00:58

ilonka schreef:
Ik heb een nakommeling van Atlantic.
Het is een ruin van net 3 jaar oud het is een schat van een beest.
Hij kan ook heel erg dominant wezen moet ik zeggen maar dat blijkt die niet van een vreemde te hebben.
zal er een foto bij zetten vind zelf dat die wel op Atlantic lijkt.
http://img441.imageshack.us/img441/7751 ... uw16xu.jpg


dit is een foto van een hele tijd terug moet ik zeggen de andere foto's die ik pas heb gemaakt heb ik niet meer ivm pc was gecrasht zal eerdaags even nieuwe foto's maken
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 31-05-06 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: geen foto's quoten!

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Atlantic !!!! wie o wie heeft afstamming of 1 op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 14:12

Leuk diertje, hij lijkt idd op zijn vader.

r0dY

Berichten: 330
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Atlantic !!!! wie o wie heeft afstamming of 1 op komst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 21:55

idd heel chique ding!!!!!

Leoniee
Berichten: 1490
Geregistreerd: 07-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 16:07

Ja, wij hebben er 1

http://www.mijnalbum.nl/Foto=TE7WQD6Y

En nog 1 van Midas-Hanja + nog 1 van Midas-Hanja op komst. Ik weet het zo niet uit mn hoofd maar volgens mij hebben we verder geen van Atlantic.

silkie

Berichten: 926
Geregistreerd: 02-05-06
Woonplaats: friesland

Re: Atlantic !!!! wie o wie heeft afstamming of 1 op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:17

Toch nog een poging gedaan om een foto te plaatsen
en daar is ze dan.........

Silke, op deze foto 5 weken oud, en Atlantic als pappa
is het geen schatje?

Afbeelding

r0dY

Berichten: 330
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Atlantic !!!! wie o wie heeft afstamming of 1 op komst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 00:49

echt zo schattig al dat jonge spul???

ilonka

Berichten: 125
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: leiden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 15:29

Dat is zeker een shatje.

Nikitaatje

Berichten: 968
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Hoofddorp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:52

mijn merrie wil ik ook ooit nog eens door atlantic laten dekke!!! ik denk dat een helle goede match zou zijn.

want ik heb best veel nakomelingen van atlantic gezien die heeel veel op Iris lijken.

hier eventjes een fotootje van iris voor de rest in me profiel kijken:D

Afbeelding

Groetjes Nikita