Ander bit, welke?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Ander bit, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 22:18

Er is al een topic over bitten maar ik wil graag weten met voor bit jullie je haflinger rijden en waarom. Ik rijd Furie nu met een dubbelgebroken bustrens met plat tussenstukje, hier is ze ook mee ingereden. Dit bit is niet van mij en daarom wil ik op zoek naar een ander bit.

Furie staat fijn aan de hulpen en is heel zacht in haar mond. Ze heeft niet veel druk nodig, loopt bijna uit zichzelf al lekker naar beneden. Ze is 4 jaar. Wat voor bit raden jullie mij aan? Dubbelgebroken of enkelgebroken? Of gewoon heel wat anders?

Leo

Berichten: 50160
Geregistreerd: 06-12-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:07

Ik zou het denk ik gewoon bij een dubbelgebroken trensje houden. Als ze daar nu fijn op loopt, waarom zou je dan gaan experimenteren?
Het zou zonde zijn als ze er minder op gaat reageren.

Melia
Berichten: 9848
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:10

Inderdaad ben het met Leo_ke eens.. mijn verzorghaflinger word met zo'n zacht plastic/doorzichtig bitje gereden, die is ook zacht voor de mond, maar als ze er goed op loopt zou ik er niet wat aan veranderen

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Ander bit, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 15:13

Naja zo'n zelfde bit als waar ik haar nu mee rijd kan ik niet vinden, niet in de goede maat/ prijsklasse iig. Ik zal nog eens even op zoek op internet, het wordt iig wel weer een dubbelgebroken trens idd.

Melia
Berichten: 9848
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 19:23

Afbeelding
Zo'n soort bit heeft m'n verzorgpony.. alleen dan niet met dat oranje ertussen, maar dat is gewoon zilver, en een enkel gebroken.
Het is een zacht bitje

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Ander bit, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 19:25

Aha, een happy mouth bit?

Ik heb ondertussen deze gevonden, van HH;

Afbeelding

Denk dat dat um word.

Leo

Berichten: 50160
Geregistreerd: 06-12-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 20:12

Die heb ik ook.

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Re: Ander bit, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 23:25

Ik heb eeb dubbelgebroken K&K bit.

Melia
Berichten: 9848
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 11:20

Okee.. haha sorry ik wist niet dat dat bit zo heet

Guuus

Berichten: 1975
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Groningen.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 11:24

Ik heb een dubbelgebroken K&K Ultra. Dit is van aurigan gemaakt, en loopt mijn paard heerlijk op. Kost wat, heb je ook wat.

Maar waarom vervanderen van bit als je paard op deze goed loopt?

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Ander bit, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 11:33

Omdat dit bit niet van mij is. En hij is eigenlijk net wat te groot. Het bit hierboven is bijna precies hetzelfde alleen heeft een bol tussenstukje.

Marretjuh

Berichten: 156
Geregistreerd: 11-05-06
Woonplaats: Wieringerwaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 11:38

Ik rij ook met een dubbelgebroken bit, omdat een enkelgebroken bit in het geheemelte van het paard kan prikken. Ik zou dus zeker met een dubbelgebroken bit blijven rijden. Eentje met een plat middenstukje werkt weer iets scherper dan een met een dik middenstukje, dus je kan nog overwegen een bit met een dik middenstukje te nemen.

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 22:55

Afbeelding

Heb deze


K&K Conrad Ultra Aurigan 18mm (art.no.: 14321)

KK-Conrad-ULTRA bitten benutten de extreme gevoeligheid van de paardentong. Sprenger heeft de paardenmond opnieuw bestudeerd en heeft een opmerkelijke ontdekking gedaan dat er veel minder ruimte in de paardenmond is dan werd aangenomen.

africhtingsbit
de extreme gevoeligheid van de paardentong wordt benut
ligt perfect in de paardenmond omdat bij de vervaardiging hiervan rekening is gehouden met de anatomische vormen van de mond
kort middenstuk, waardoor er geen druk op het gehemelte ontstaat
middenstuk ligt 45 graden gedraaid in de mond, waardoor het extra mond- en tongvriendelijk is
de teugelhulpen komen beter aan bij de zijkanten van de tong door de ligging van de buitenste bitdelen
het meest zachte bit voor het paard
ook verkrijgbaar in 21 mm voor iets makkelijkere paarden
€ 77.95

Mando

Berichten: 15698
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:18

Goh hier leer ik weer van.

Mando wordt nu ingereden bitloos.. alleen op halster
en als ik er een bitje in wil hangen weet ik eigenlijk niet
wat ik moet kiezen.

Hij komt 15 juli en dan de 18e keuren en als hij goedgekeurd wordt dan maar in de middag shoppen...

Dus alle adviezen zijn voor mij ook welkom.

Cassia

Berichten: 1726
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: omg. Leuven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 17:00

ik zou ook gewoon zelf een bit aanschaffen!
Ik heb er één van Sprengler ook dubbeldoorbroken met een plat midden stukje en nu loopt ze er zalig op!
ik zou gewoon zelf één aanschaffen kost maar 15 euro ofzo!

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12744
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Ander bit, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:38

Liekjje schreef:
Heyy iedereenn

Ik zou ff vertellen wat voor bit ik gebruik voor myn lieve eigewijzige bokkige stijgerende pony . Ik gebruik een stang.! Eerst had ik een gebroken bit. Ik ging voor het eerst op haar rijden. Ik heb haar ingereden en een vrouw en meisje hebben my geholpen. Eerst in het weiland ging super toen 3 weken later ging het goed ze waS nerGens banG voor ging ik op de weG. het ging goed 1 week ging iemand mee toen daarna moest ik het alleen proberen. en een geklier ik werd gek. Toen zeii die vrouw moet je is met stang proberen dan ben je de baas over je paard want ik waS dat eGt niet meer.. njaa ik proberen ik kOn alles met haar dOen. ze liep prima aan de teugel ik kon wijken galoperen , sturen zo vn het pad af. want normaal deed ze dat niet dus ging ik met oogkleppen rijden 1 maandje. nou dat ging goed en toen 1 week na dat hoofdstel met oogkleppen en bokken en doen deed ik myn stang op het sterkste voor paarden die Z rijden. maar nu kan ik alles met haar doen ze is nu supper mak. en ik rij nu even met stanG en later ga ik weer met een gewOon bitje proberen

KusjjSs en GroetjjS alieke
LikjjSs en hOefjjS Angel


aha, ??

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Ander bit, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 18:57

Liekjje schreef:


Heyy iedereenn

Ik zou ff vertellen wat voor bit ik gebruik voor myn lieve eigewijzige bokkige stijgerende pony . Ik gebruik een stang.! Eerst had ik een gebroken bit. Ik ging voor het eerst op haar rijden. Ik heb haar ingereden en een vrouw en meisje hebben my geholpen. Eerst in het weiland ging super toen 3 weken later ging het goed ze waS nerGens banG voor ging ik op de weG. het ging goed 1 week ging iemand mee toen daarna moest ik het alleen proberen. en een geklier ik werd gek. Toen zeii die vrouw moet je is met stang proberen dan ben je de baas over je paard want ik waS dat eGt niet meer.. njaa ik proberen ik kOn alles met haar dOen. ze liep prima aan de teugel ik kon wijken galoperen , sturen zo vn het pad af. want normaal deed ze dat niet dus ging ik met oogkleppen rijden 1 maandje. nou dat ging goed en toen 1 week na dat hoofdstel met oogkleppen en bokken en doen deed ik myn stang op het sterkste voor paarden die Z rijden. maar nu kan ik alles met haar doen ze is nu supper mak. en ik rij nu even met stanG en later ga ik weer met een gewOon bitje proberen

KusjjSs en GroetjjS alieke
LikjjSs en hOefjjS Angel


Ik heb geen 'stijgerende, bokkige pony' en heb ook geen stang nodig. Ik vind je verhaal een beetje raar.

nts19
Berichten: 1812
Geregistreerd: 17-06-06
Woonplaats: Schelluinen

Re: Ander bit, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 00:57

ja jij misschien niet maar ik wel..

die vn my iis eGt kOppig :S
maar ik ga weer trG naar gewOon bit:)...

grOetjjess! en het iis geen raar verhaal het iis gewoon zo

xjessx

Berichten: 3022
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: Spijkenisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 08:31

PENNY graag ABN praten, msn taal is niet toegestaan.

marlin
Berichten: 104
Geregistreerd: 22-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 08:41

xjessx schreef:
PENNY graag ABN praten, msn taal is niet toegestaan.


dat dacht ik nou ook!

nts19
Berichten: 1812
Geregistreerd: 17-06-06
Woonplaats: Schelluinen

Re: Ander bit, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:24

xjessx leuk paardje
echt een lievurdje

Aeris

Berichten: 1732
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: BE

Re: Ander bit, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:12

Liekjje schreef:
Heyy iedereenn

Ik zou ff vertellen wat voor bit ik gebruik voor myn lieve eigewijzige bokkige stijgerende pony . Ik gebruik een stang.! Eerst had ik een gebroken bit. Ik ging voor het eerst op haar rijden. Ik heb haar ingereden en een vrouw en meisje hebben my geholpen. Eerst in het weiland ging super toen 3 weken later ging het goed ze waS nerGens banG voor ging ik op de weG. het ging goed 1 week ging iemand mee toen daarna moest ik het alleen proberen. en een geklier ik werd gek. Toen zeii die vrouw moet je is met stang proberen dan ben je de baas over je paard want ik waS dat eGt niet meer.. njaa ik proberen ik kOn alles met haar dOen. ze liep prima aan de teugel ik kon wijken galoperen , sturen zo vn het pad af. want normaal deed ze dat niet dus ging ik met oogkleppen rijden 1 maandje. nou dat ging goed en toen 1 week na dat hoofdstel met oogkleppen en bokken en doen deed ik myn stang op het sterkste voor paarden die Z rijden. maar nu kan ik alles met haar doen ze is nu supper mak. en ik rij nu even met stanG en later ga ik weer met een gewOon bitje proberen

KusjjSs en GroetjjS alieke
LikjjSs en hOefjjS Angel


Spijtig dat je jouw gebrek aan rijvaardigheid oplost door er een sterk bit in te hangen...