Haflinger Kopen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LisaLuna

Berichten: 4933
Geregistreerd: 05-07-05

Haflinger Kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 18:27

Hallo Bokkers

Ik ben een meisje van 13 jaar en wil graag een rijpony..
Dus wou ik sparen voor een haflinger..
Even een vraag dus Hoeveel kost een Haflinger Ongeveer?
En wat zullen de onderhoudskosten zijn?

Liedje

Berichten: 9899
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:28

Moet je het helemaal zelf betalen ?

LisaLuna

Berichten: 4933
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Haflinger Kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 18:29

Nou ik was van plan ervoor te sparen (Laten zien dat ik het geld heb)
En dan wss vragen want als ik het nu vraag 'Ja dat kost heel veel geld en hoe wil je daar wel aan komen' etc. etc..

Liedje

Berichten: 9899
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:31

Ja ok, maar het is niet alleen de aanschaf he Het onderhoud maakt een paard duur.. dat kan oplopen tot enkele honderden euro's per maand. ( Excl DA kosten )
Dat kan een 13-jarige niet zelf betalen

hafgirl15

Berichten: 1157
Geregistreerd: 08-01-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:31

Een haflinger is net als een ander paard een paard. Voor mijn hafl;inger betaal ik niks minder dan mijn stalgenootjes en hun warmbloedpaarden. Je kan het zo duur amken als je zelf wil. En dan maakt het ras niks uit. Ik heb het idee dat je finacieel niet toe bent aan een paard, hou oiok rekening met hoge kosten als de dierenarts, hoefsmid en goed harnachament

LisaLuna

Berichten: 4933
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Haflinger Kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 18:32

Ja maar ik denk wel dat me ouders dan wel bereid zijn mee te betalen hoor

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:32

en daarbij komt er zijn hier ook al meerdere topics over zoek maar eens rond ik zal ook nog wel een link voor je plaatsen

LisaLuna

Berichten: 4933
Geregistreerd: 05-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 18:37

hafgirl15 schreef:
Een haflinger is net als een ander paard een paard. Voor mijn hafl;inger betaal ik niks minder dan mijn stalgenootjes en hun warmbloedpaarden. Je kan het zo duur amken als je zelf wil. En dan maakt het ras niks uit. Ik heb het idee dat je finacieel niet toe bent aan een paard, hou oiok rekening met hoge kosten als de dierenarts, hoefsmid en goed harnachament


Waarom ben ik Financieel niet toe aan een paard?
Ik moet nog hardstikke lang sparen dat besef ik zelf ook wel hoor.

Marigold

Berichten: 12591
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:38

volwassen haflinger, moet je tussen de 1000 en 2000 euro denken.
erg ruim maar er zijn zoveel verschillende paarden.

Liedje

Berichten: 9899
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:38

Liesjegirl9 schreef:
hafgirl15 schreef:
Een haflinger is net als een ander paard een paard. Voor mijn hafl;inger betaal ik niks minder dan mijn stalgenootjes en hun warmbloedpaarden. Je kan het zo duur amken als je zelf wil. En dan maakt het ras niks uit. Ik heb het idee dat je finacieel niet toe bent aan een paard, hou oiok rekening met hoge kosten als de dierenarts, hoefsmid en goed harnachament


Waarom ben ik Financieel niet toe aan een paard?
Ik moet nog hardstikke lang sparen dat besef ik zelf ook wel hoor.

Omdat jij het geld en de verantwoording niet kunt dragen. Dat kan ik ook niet hoor. (16) DA-kosten kunnen in de duizenden euro's lopen..
Sorry ik ben typisch bokt aan het praten maar het is zo

hafgirl15

Berichten: 1157
Geregistreerd: 08-01-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:41

Ik zei ook, ik heb het idee.
En idd, een haflinger is rond de 1000-2000 euro

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:47

viewtopic.php?f=13&t=468104&hilit=
viewtopic.php?f=1&t=380733&hilit=
viewtopic.php?f=13&t=476054&hilit=
viewtopic.php?f=98&t=610678&hilit=
viewtopic.php?f=1&t=601270&hilit=

hier zijn wat topics waar je wel wat aan zult hebben nu zijn er natuurlijk met rassen en de kosten daarvan maar over het algemeen komt het wel redelijk bij el kaar.
en aankoop van een haflinger kun je wel vinden op verkoop sites en in kranten.

en om heel eerlijk te zijn vind ik je ook wel redelijk jong dit kun je zeker niet alleen zonder hulp van ouders en ervaren mensen.
ik ben 23 en moet er ook behoorlijk aan trekken om mijn tinkertje te behouden en geloof me dat is niet makkelijk zelfs mijn ouders moeten steeds bij springen.
maar vergeet niet dat het niet alleen financieel belangrijk is maar ook tijd is erg belangrijk de ponny moet bijna iedere dag beweing hebben zowizo iedere dag voer en dergelijke.
het zal niet zo zijn dat als het bv een keertje regend of als je ziek bent dat de ponny wel een dagje kan wachten.

mijn waarschuwing is begin er niet aan als je ouders en mensen met ervaring je niet willen helpen

(mensen met ervaring bedoel ik dus paardeneigenaren instructeurs en dergelijke)

Mando

Berichten: 15698
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 22:39

Per maand ben je ongeveer incl stalling enz enz tussen de 300-400 euro kwijt. want je wilt ook wel eens een leuk dekje kopen... of die gave rijbroek die je vriendinnetje ook heeft.... en je lessen betalen......dus bezin of je het per maand kan betalen

pubelia

Berichten: 9993
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 22:48

Mando schreef:
Per maand ben je ongeveer incl stalling enz enz tussen de 300-400 euro kwijt. want je wilt ook wel eens een leuk dekje kopen... of die gave rijbroek die je vriendinnetje ook heeft.... en je lessen betalen......dus bezin of je het per maand kan betalen

dan doe ik het toch goed. ik ben ook bezig om een haflinger oid erbij aan te schaffen. maar mij stalling is 75euro moet wel alles zelf doen, maar ik heb een stal, een paddock en 2 hectaren wei. dus brokken en zo moet ik wel zelf doen maar dan kom ik nog niet aan de 200 euro

Nikitaatje

Berichten: 968
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Hoofddorp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 23:20

Iedereen begint zich weer druk te maken.

Ik ben zelf 15jaar en onderhoud mijn haflinger ook hellemaal zelf op de stalling na.

Verzekering 350euro per jaar
hoefsmid om de 8weken 75euro
aan stalling betaal ik 100euro per maand mee
Ineentingen betaal ik zelf alles spullen enz enz enz.

Ik heb Iris ook zelf betaald.

Maar je moet gewoon zorgen dat je altijd geld achter de hand houd voor als je onverwachts iets nodig hebt of dat er onverwachte dierearts kosten bij komen daar moet je allemaal rekening mee houden.

Maargoet ik denk dat in dit geval je ouders dus gewoon de onderhoud van het paard betalen maar dat je zelf alvast wat wilt gaan sparen.

Elamor
Berichten: 5176
Geregistreerd: 10-03-05

Re: Haflinger Kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 08:50

mijn haflinger was 2000 euro en dan moet je ook nog zadel etc he. en dan kon mijn haflinger nog niet eens de rechtergalop.
waarom neem je geen verzorgpony?

hafgirl15

Berichten: 1157
Geregistreerd: 08-01-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Haflinger Kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 19:19

XxriieterxX schreef:
mijn haflinger was 2000 euro en dan moet je ook nog zadel etc he. en dan kon mijn haflinger nog niet eens de rechtergalop.
waarom neem je geen verzorgpony?


Offtopic: best duur voor een haf...

hafgirl15

Berichten: 1157
Geregistreerd: 08-01-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 19:20

Nikitaatje schreef:
Iedereen begint zich weer druk te maken.

Ik ben zelf 15jaar en onderhoud mijn haflinger ook hellemaal zelf op de stalling na.

Verzekering 350euro per jaar
hoefsmid om de 8weken 75euro
aan stalling betaal ik 100euro per maand mee
Ineentingen betaal ik zelf alles spullen enz enz enz.

Ik heb Iris ook zelf betaald.

Maar je moet gewoon zorgen dat je altijd geld achter de hand houd voor als je onverwachts iets nodig hebt of dat er onverwachte dierearts kosten bij komen daar moet je allemaal rekening mee houden.

Maargoet ik denk dat in dit geval je ouders dus gewoon de onderhoud van het paard betalen maar dat je zelf alvast wat wilt gaan sparen.


Waar werk jij Haha!
Zoveel verdien ik niet eens om het zelf te doen. Op zijn spullen en wedstrijd geld na betalen mijn ouders dingen als dierenarts en hoefsmid, en ook de stalling. Brokken en wormenkuren doe ik dna wel weer zelf maar daar blijft het bij!

Leo

Berichten: 50160
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Haflinger Kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:31

Ik zou er nog even goed over nadenken als ik jou was. Lachen

Je hebt nu nog geen werk- dus sowieso voor de aanschaf zal je erg lang bezig zijn met sparen. Denk tussen de 1000-2000 voor een volwassen haflinger idd, en tussen de 400 en 900 voor een jong dier. (Waar je dus een aantal jaren niks mee kan!)

Op je 15e mag je werken- over 2 jaar voor jou dus- maar heb je nog maar een laag loon (+- 2,50 euro in het uur.) én mag je nog niet zoveel werken volgens de wet.
Dan kom je in de maand nog maar amper boven de 100 euro uit wat je loon betreft; daar kan je geen pony mee onderhouden.
Natuurlijk stijgt je loon ieder jaar, maar is nog niet om over naar huis te schrijven hoor. Knipoog
Ik ben nu 17 en verdien vrij veel en werk vrij veel. Met mijn normale aantal uren kom ik rond de 200 in de maand, en met mazzel tegen de 300. (Gemiddeld gezuen). Daarmee zou het kunnen, maar bedenk dan ook; je bent jong en je wilt wat. Uitgaan, feestjes, lekker shoppen e.d. zit er dan gewoon niet in als je je paard maandelijks moet bekostigen.

Ik kan het ook niet, ben gelukkig gezegend met ouders die haar helemaal betalen...

Maar het is natuurlijk je eigen keus, succes ermee Lachen

Elamor
Berichten: 5176
Geregistreerd: 10-03-05

Re: Haflinger Kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 17:30

2000 is idd duur maar een gemiddelde haflinger kost tog wel 1500 euro denk ik.

kimmie101
Berichten: 235
Geregistreerd: 24-03-06

Re: Haflinger Kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 02:13

kijk maar eens op www.marktplaats.nl
een 3 jarige ingereden haflinger heb je vanaf 800 euro, maar verwacht dan geen gangen om over naar huis te schrijven.
als je ouders niet meebetalen, of er maar weinig voor willen betalen, houdt het denk ik inderdaad een heel eind op.
ik ben nu 17 en heb nu een eigen haf, omdat ik nu eindelijk goed verdien (rond de 400 in de maand)
maar heb ook jaren moet wachten Lachen
succes ermee Haha!

Krips

Berichten: 2951
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: Randstad

Re: Haflinger Kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 09:53

Tussen de 1000 en de 1500 euro zou ik aan denken

margot123

Berichten: 813
Geregistreerd: 09-04-06

Re: Haflinger Kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:59

ik ben 14 (nouja begin augustus wordt ik 15) en ik heb na lang sparen het bedrag voor de aanschaf van de pony (haflinger dus Knipoog ), maar m'n ouders betalen wel mee met de stalling enz want anders red ik het echt niet.

Lovely1

Berichten: 2725
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Nijmegen/Apeldoorn

Re: Haflinger Kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:06

Heey!
ten eerste leuk dat jezelf een haflinger wil kopen ... het zijn pony's waar je een poosje wat aan hebt.
maar (daar komt ie) overleg goed met je ouders.. over wat hun willen betalen en wat jij betaald... en kijk dan of je aan dat geld kunt komen per maand.
Ik wil zelf (19) geen eigen paard op dit moment omdat het zo duur is en ik ook wel lekker wil studeren en kleren kopen... mijn oplossing kwam wel lekker aanwaaien... ik ga nu een 4 jarige haflinger beleren en daar ga ik alleen op rijden.. dus dat is mooi... is een verzorgpony niet leuker? Het is wel even zoeken maar als je een leuke hebt met goede eigenaren ben je denk ik beter af!