Steigerwald SG

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Steigerwald SG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 17:36

Vandaag ben ik met de eigenaar van Linsy naar de hengstenshow van Van Bommel en Zn geweest om te kijken naar de nieuwe haflingerhengst.
Vorig jaar hebben we een veulen van Arko van 't Leefdalhof gehad, die ook bij hun ter dekking heeft gestaan. Nu Arko is afgekeurd hebben ze een nieuwe haflingerhengst.
Dit is de duitse haflingerhengt Steigerwald SG, van Sternschnuppe.
Hij is voor het leven goed gekeurd en hij is, zoals ze zeggen, erg interessant voor de nodige bloedversing.
Nu waren wij erg enthousiast over deze hengst en gaan Linsy dus ook met hem laten dekken.
Mijn vraag is of iemand nog meer deze hengst kent, ermee gaat dekken of er al ervaringen mee heeft..

Ben benieuwd Haha!

Britt

Berichten: 18892
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Steigerwald SG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:29

Daar wil Willem Ailin nu ook door laten dekken waarschijnlijk Tong uitsteken
(wordt weer een halfbroertje of zusje van die van jullie dus Cool )

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Re: Steigerwald SG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 11:31

Haha, wat een toeval Tong uitsteken
Hij is ook wel erg leuk hoor! Hij komt vanmiddag al om Linsy te dekken. Een maart veulentje dus!

Wicky
Berichten: 935
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Egmond

Re: Steigerwald SG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:44

Een hengst die in Duitsland is goedgekeurd, is niet automatisch ook goedgekeurd in Nederland, toch?

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re: Steigerwald SG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 12:26

Hij is niet goedgekeurd in nederland, maar persoonlijk vind ik niet dat dat iets uit maakt, papier is papier. Knipoog Behalve in het geval van vreemdbloed dat in duitsland vaak niet wordt aangegeven...

liesje_waal

Berichten: 2878
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: schiedam

Re: Steigerwald SG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 12:44

vin het wel een mooi dier
kreeg vandaag het boekej binnen trekpaard en haflinger en daat staat hij ook in

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Re: Steigerwald SG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 13:04

Linsy is gisteravond gedekt door hem. Ze was in het begin lekker merrieachtig. Gewoon net doen alsof je niet hengstig bent wanneer er een hengst naast je staat te brullen Haha! Maar toch volgehouden en het later nog een keer geprobeerd. Dus toch nog gelukt!

Hij is idd goed gekeurd in Duitsland. Hij is voor heel het leven goed gekeurd doordat hij is Duitsland een 30-dagen proef heeft af moeten leggen. Hier was hij 5e van de 18 met een score van 7.67. Dus zolang hij is Duitsland ook blijft dekken is het in orde.

Ik heb gisteren ook het aanbod gekregen om hem te gaan berijden. Ze zochten nog een ruiter en ik mag binnenkort langs komen! Haha!

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Steigerwald SG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:34

Hij viel mij vandaag ook positief op in het KVTH blad Ja Stoere hengst.
Weet je toevallig of hij ook voor de KVTH gekeurd zal worden?

Pauk

Berichten: 4164
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: 's-Gravenzande

Re: Steigerwald SG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 07:57

Dat laatste vraag ik me inderdaad ook af.
Hij viel me namelijk ook op in het blad

5haflingers
Berichten: 33
Geregistreerd: 11-05-07

Re: Steigerwald SG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:30

Ik ken Steigerwald nog van de tijd dat hij ter dekking stond in Getelo, vlak over de grens bij Hardenberg. Steigerwal stond daar toen als drie-jarige hengts bij dhr. Schipper.
Wij kennen dhr. Schipper, doordat onze allereerste haflinger van een zeg maar buurman van hem was en een nakomeling is van zijn oude dekhengt Nestor.
Wij hebben daarna (deze is alweer verkocht) een Sternschnuppe nakomeling van dhr. Schipper zelf gekocht.

Nono
Berichten: 43
Geregistreerd: 13-01-05
Woonplaats: klazienaveen

Re: Steigerwald SG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 18:10

het is familie van mijn .. ruin.. Milten SG. de het is een volle oom. om het zo maar te noemen.
van miltens moederkant. die was holiday ( sternschuppe x Holi ) en dat is Steigerwald ook.
mooie hengst! en ben benieuwd wat voor veulens er van komen.


@ 5haflingers.
ken je dhr.Schipper? en heb je veel paarden van hem gezien ? toevallig Milten vroeger ?:+

Wesco

Berichten: 5066
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Re: Steigerwald SG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:26

iemand een foto van deze hengst?

5haflingers
Berichten: 33
Geregistreerd: 11-05-07

Re: Steigerwald SG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 14:56

-> Nono

Wij kennen dhr. Schipper redelijk. Eerder kwamen wij geregeld bij hem. Wij hadden toen voornamelijk haflingermerries, die afstamden van zijn hengsten (Sternschnuppe, Anni-Duemilla, Stalker Imladris).
Wij zijn echter overgestapt op Oostenrijks en Nederlands gefokte haflingers, omdat ze over het algemeen, bij het KVTH, niet weglopen met het Sternschnuppe-bloed.
Wij zijn wel wezen kijken bij een land met hengsten in opfok en daar liep Milten vast tussen! Schipper was namelijk eerst van plan hem uit te brengen op de hengstenkeuring in Duitsland. Maar heeft hem toen uiteindelijk verkocht naar Nederland.
Ik weet wel, dat toen Milten op de keuring in Den Bosch verscheen, dhr. Schipper op de tribune zat te kijken hoe Milten het ervan afbracht. Hij vond het toen zeer onterecht dat Milten werd afgekeurd.

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Re: Steigerwald SG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 20:06


Pauk

Berichten: 4164
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: 's-Gravenzande

Re: Steigerwald SG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 20:51

Er moeten dus wel al nakomelingen van deze heer rondlopen
Ik ben zeer nieuwsgierig.. Het is toch ook weer ff wat anders..

liesje_waal

Berichten: 2878
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: schiedam

Re: Steigerwald SG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:25

sins wanneer heeft van bommel trouwens een haflinger hengst?
kon me herinneren dat hij echt alleen maar trekpaarden had Lachen

Britt

Berichten: 18892
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Steigerwald SG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:29

Al een hele tijd, Arko heeft toch wel een tijdje gedekt daar voor Steigerwald er kwam

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Re: Steigerwald SG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 16:02

Ik denk dat ze een jaar of 2/3 Arko hebben gehad en daarmee hebben gedekt. En sinds dit jaar hebben ze Steiger.
Trekpaarden is nog steeds de meerderheid bij hun hoor Knipoog

liesje_waal

Berichten: 2878
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: schiedam

Re: Steigerwald SG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:27

ja ik ben daar nooit geweest maar op de hangenkeuring leip hij altijd met trekpaarden en heb hem nooit met een haffie gezien Lachen
haah o wist niet dat hij arko ook heeft gehad :S hih

HaffiePower

Berichten: 540
Geregistreerd: 11-07-05

Re: Steigerwald SG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 23:42

als SG een Duits papier heeft, dekt hij voor het Duitse stamboek en krijg je dus ook veulens op Duits papier bij mijn weten; als het paard in Nederland op keuringen verschijnt, dan heeft hij ook een Nederlands paspoort. Er kan in Nederland een dekbeperking worden opgelegd voor buitenlandse hengsten

Wicky
Berichten: 935
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Egmond

Re: Steigerwald SG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 13:59

HaffiePower schreef:
als SG een Duits papier heeft, dekt hij voor het Duitse stamboek en krijg je dus ook veulens op Duits papier bij mijn weten; als het paard in Nederland op keuringen verschijnt, dan heeft hij ook een Nederlands paspoort. Er kan in Nederland een dekbeperking worden opgelegd voor buitenlandse hengsten


Bij mijn weten moeten hengsten die in Duitsland zijn goedgekeurd in Nederland gewoon voor de hengstenkeuring verschijnen om hun Nederlands dekboek te halen. Zo niet, dan dekken ze onder Duits papier. De dekbeperking (de zogenaamde S-10 regeling waarbij een hengst maar 10 dekkingen mag doen in een jaar) is een regeling voor hengsten die in landen die aangesloten zijn bij de Welt Haflinger Vereinigung* zijn goedgekeurd, maar naar mening van de keurmeesters niet passen bij het Nederlandse merriebestand of onvoldoende toevoegen aan de Nederlandse fokkerij. Duitsland is geen onderdeel van het WHV, dus de S-10 regeling geldt nooit voor Duitse hengsten.


(*Deelnemende landen: Belgie, Canada, Brazilie, Denemarken, Frankrijk, Groot Brittanie, Italie, Luxemburg, Oostenrijk, Spanje, Zweden, Zwitserland, Slowakije, Slovenie, Tirol, Hongarije, USA)

HaffiePower

Berichten: 540
Geregistreerd: 11-07-05

Re: Steigerwald SG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 14:09

Wicky schreef:
HaffiePower schreef:
als SG een Duits papier heeft, dekt hij voor het Duitse stamboek en krijg je dus ook veulens op Duits papier bij mijn weten; als het paard in Nederland op keuringen verschijnt, dan heeft hij ook een Nederlands paspoort. Er kan in Nederland een dekbeperking worden opgelegd voor buitenlandse hengsten


Bij mijn weten moeten hengsten die in Duitsland zijn goedgekeurd in Nederland gewoon voor de hengstenkeuring verschijnen om hun Nederlands dekboek te halen. Zo niet, dan dekken ze onder Duits papier. De dekbeperking (de zogenaamde S-10 regeling waarbij een hengst maar 10 dekkingen mag doen in een jaar) is een regeling voor hengsten die in landen die aangesloten zijn bij de Welt Haflinger Vereinigung* zijn goedgekeurd, maar naar mening van de keurmeesters niet passen bij het Nederlandse merriebestand of onvoldoende toevoegen aan de Nederlandse fokkerij. Duitsland is geen onderdeel van het WHV, dus de S-10 regeling geldt nooit voor Duitse hengsten.


(*Deelnemende landen: Belgie, Canada, Brazilie, Denemarken, Frankrijk, Groot Brittanie, Italie, Luxemburg, Oostenrijk, Spanje, Zweden, Zwitserland, Slowakije, Slovenie, Tirol, Hongarije, USA)



Oh Bloos ..ok Ik moest mijn Duitse hengst eerst in het Nederlands stamboek inschrijven, anders mag ik hem niet hier op de keuring uitbrengen, echter is hij niet in Duitsland gekeurd dus dat zal hetgeen zijn wat mij verward heeft. Bedankt voor je toelichting.

f10j

Berichten: 368
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:33

sternschnuppe is de vader van mijn haflinger merrie hollydaySG
En de moeder Holly

Jenny__

Berichten: 171
Geregistreerd: 10-09-08
Woonplaats: ín ´t mooiste plaatsje van de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 20:52

Steigerwald is de papa van mijn haf :)

f10j

Berichten: 368
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:32

IK denk dat mijn pony de zus is van steigerwald omdat ze de zelfde vader en moeder hebben