Van niet goed te rijden Haflinger naar....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Van niet goed te rijden Haflinger naar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 08:50

Een Haflinger die nu vier keer per week door een professionele amazone wordt gereden met het resultaat dat ik er nu ook elke keer even op mag en kan.

https://www.youtube.com/watch?v=yMuWET-cXqw

https://www.youtube.com/watch?v=hXnH80kMFIU

We hebben Artist nu sinds 20 september en ik heb er al een topic over geopend waarom hij niet goed te rijden was. Ik ben enorm trots dat ik er nu op kan rijden nadat hij door Julie is gereden. Natuurlijk hebben we nog een lange weg te gaan voordat ik hem zelfstandig kan pakken en kan gaan rijden. Ook rij technisch is er natuurlijk genoeg te verbeteren, ik heb al heel lang niet gereden en ik men vooral met onze ander pony's.

Daarnaast is hij erg werkwillig en moet je absoluut je aandacht er bij blijven houden. Ik moet nog goed leren hem op beide benen te rijden en hem zo attent te houden op mijn aanwezigheid.

Als we zo ver zijn dat Julie niet meer vier keer per week hoeft te komen, dan zal ze nog les blijven geven en ze zal hem ook een aantal keer bij blijven trainen voor ons aangezien zij meer kennis van zaken heeft dan wij. Zo hopen we straks nog heel lang plezier met elkaar te kunnen blijven maken.

margaret18

Berichten: 193
Geregistreerd: 14-06-15
Woonplaats: Spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:34

Mooie Haflinger, en wat fijn dat het al zoveel beter gaat. Veel succes verder en... blijf vooral ademen!!

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Re: Van niet goed te rijden Haflinger naar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 17:31

Haha, nou inderdaad dat vergeet ik soms nog

Jolliegirl

Berichten: 32971
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Van niet goed te rijden Haflinger naar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:40

Heb je sporen om?
Dan mogen die als eerste wel eens af denk ik, wat een geprik....
Een paard hoort te reageren op een kuithulp. Geen reactie = tik erbij voor een reactie.
Probeer het de volgende x met je kuit ipv je hak. :)

Is hij wel eens nagekeken wáárom hij zo slecht te rijden was?

Mooi dier, hopelijk rij je straks weer relaxed rond.

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Re: Van niet goed te rijden Haflinger naar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 18:59

Ik heb geen sporen aan en met zweep wordt hij ook niet gereden want hij reageert prima op beenhulp en is erg voorwaarts. Vergeet niet dat als ik erop stap hij al gelongeerd is en Julie hem al gereden heeft, daarbij moet ik gewoon leren mijn benen stiller te houden. Maar dat komt vanzelf wel, zoals ik al aangaf rij ik al jaren niet meer.

Hij hoeft niet te worden nagekeken want met Artist is niets aan de hand. Het inrijden is in het verleden niet goed verlopen en daarna is hij uiteindelijk verkocht geweest. Hij heeft zes jaar weinig gedaan en nu wordt hij pas echt goed ingereden en doorgereden zodat wij er straks zelfstandig mee kunnen rijden. Artist is gezien door een veearts, hoefsmid en masseur voordat er weer iemand op is gegaan. Hij wil graag werken en heeft gewoon veel temperament.

Jolliegirl

Berichten: 32971
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Van niet goed te rijden Haflinger naar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 02:35

Dat verduidekijkt een hoop! :)
Ik wens je veel succes en vooral plezier met het rijden!

50plusser

Berichten: 253
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Van niet goed te rijden Haflinger naar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:28

ook ik dacht sporen te zien :o verder leuke haflinger en je bent goed bezig.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Van niet goed te rijden Haflinger naar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:38

Ik heb je andere topic destijds ook gevolgd, dapper hoor dat je voor dit paardje bent gegaan! Gelukkig heb je een fijn iemand gevonden die je kan helpen bij het rijden, het ziet er al best goed uit voor de korte tijd dat jullie weer bezig zijn met hem.
Ik schrik alleen van zijn achterbeen gebruik, loopt hij altijd zo kort en stijf van achteruit onder het zadel? Op de foto in je vorige topic waar hij los loopt laat hij juist een mooi ruime beenzetting zien, heel anders vergeleken met nu.

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Re: Van niet goed te rijden Haflinger naar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 08:22

Nee hoor dat zal een momentopname zijn. Hij beweegt nog steeds ruim maar moeheid, balans en een hele zware bak maken het hem niet makkelijk.

janouk
Blogger

Berichten: 17873
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 08:34

Prima op weg. Komt goed.

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 09:46

Dank je wel Janouk.

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Van niet goed te rijden Haflinger naar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 09:58

Ik had je andere topic ook gezien.
Wat fijn dat het al zo goed gaat!

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Re: Van niet goed te rijden Haflinger naar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 10:02

Dank je wel.

Helaas staat hij nu al tien dagen op rust. Hij heeft zichzelf in de wei open gehaald bij zijn knie. Aan de binnenzijde was een hechting geplaatst. Ook die heeft hij er vorige week zelf uit getrokken. Nu is het aan het helen zonder hechting, de veearts vertrouwde het wel. Ik hoop dat hij over een week weer aan het werk kan want zijn energie level is ondenkbaar hoog op dit moment :)

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Van niet goed te rijden Haflinger naar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:49

Balen van het ongelukje, hopelijk geneest het voorspoedig en kunnen jullie snel weer aan het werk. Bedankt voor je uitleg, het was dan ook een vraag.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:55

Wat goed dat jullie hulp gezocht hebben ipv blijven tobben.

Het filmpje is erg kort maar ik had het gevoel dat hij achter kreupel liep, of is dat slechts een gek moment?

Edit: zie nu dat dit al gevraagd was.

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Re: Van niet goed te rijden Haflinger naar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 20:04

Vanmorgen tussen mijn werk door langs geweest voor zijn crème. De wond vond ik er niet geweldig uitzien en hij gaat gewoon niet dichter. Veearts alsnog weer geweest en nu staat hij weer in de zwachtels zodat hij er niet bij kan. Nu hopen dat hij alles laat zitten. Ik moet hem elke dag verschonen en dan over tien dagen zou het dan toch echt in orde moeten zijn.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 01:30

Zie ik hem nou op Sporthorses staan? Is dat jullie Artist?