Gedekt door Stratego, reacties?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IvarDonja

Berichten: 363
Geregistreerd: 27-04-07
Woonplaats: Hellevoetsluis

Gedekt door Stratego, reacties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 18:23

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, wy hebben onze haf Donja pas laten dekken door Stratego van Hackfort hij komt van hengstenhouderij Hans en Harriette van den Berg. Ik ben heel erg benieuw hoe de nakomelingen van Stratego eruit zien, het is nog een vrij jonge hengst dus het zullen er niet vrij veel zijn, daarom deze topic. Dit is onze Donja:

Afbeelding

en dit is Stratego:

Afbeelding

Dus is er iemand die een nakomeling van Stratego heeft of kent, ik wil graaf foto's zien!!! Andere opmerkingen enzo zijn btw ook altijd welkom, wat vinden jullie van Donja? En wat vinden jullie van Stratego?

Groetjes Linsey

Pauk

Berichten: 4164
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: 's-Gravenzande

Re: Gedekt door Stratego, reacties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 18:38

Ben jij degene die op de laatste open dag was? Je zat te twijfelen tussen Wallenstein en Stratego en heb mij een aantal dingen gevraagd..?? Ik was dat meisje die ze hielp

Tsja Stratego.. Een heerlijk paard ook in omgang..
Ik ben zeer zeker benieuwd naar wat voor nakomelingen hij krijgt.. Als me dat bevalt heb ik ook een merrie staan die door hem gedekt mag worden over een tijdje

IvarDonja

Berichten: 363
Geregistreerd: 27-04-07
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Gedekt door Stratego, reacties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 18:41

Nee dat was ik niet, maar het is wel heel toevallig want wij twijfelde echt tussen Wallenstein en Stratego haha, waarom het Stratego geworden is weet ik eigenlijk niet precies mijn stiefmoeder heeft uiteindelijk de beslissing genomen. Wij vonden het belangrijk om er een te kiezen met een smalle bles zodat hij tussen de neus blijft. Vrijdag komt de dierenarts scannen om te kijken of het raak is. Ben erg zenuwachtig! Alleen ze had twee eitjes dus als ze allebei bevrucht zijn moet er eentje weg geknepen worden dit vind ik wel balen.

Groetjes Linsey

Pauk

Berichten: 4164
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: 's-Gravenzande

Re: Gedekt door Stratego, reacties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 18:43

Meestal bij 2 eitjes is de een duidelijk kleiner dan de ander en de kans dat die bevrucht wordt is dus ook stukken kleiner..
Grappig inderdaad want het klonk precies zo..

IvarDonja

Berichten: 363
Geregistreerd: 27-04-07
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Gedekt door Stratego, reacties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 19:00

Ik zal hier vrijdag wel vertellen hoe het gegaan is, ik zal blij zijn als het allemaal over is dat scannen dit is al de derde keer, en ik vind het eerlijk gezegd helemaal niks, die merrie elke keer helemaal in paniek, we hebben er echt een paar keer spijt van gehad van wat doe ik dat beestje aan, maarjaa we moeten vooruit denken en het leuke wat er allemaal nog gaat komen.

nynkeline

Berichten: 2748
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Gedekt door Stratego, reacties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:52

wij verwachten een veulen van stratego, zal wel niet zolang meer duren. Zal wel foto's plaatsen als het er is Tong uitsteken

ohjah mams is jasmijn van de tibbe in mn profiel

IvarDonja

Berichten: 363
Geregistreerd: 27-04-07
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Gedekt door Stratego, reacties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 21:10

Ik heb gekeken leuke merrie zal wel wat mooit uitkomen, en Inge is drachtig van Wallenstein, tussen Stratego en Wallenstein zaten wij ook te twijfelen, ik ben benieuwd naar jullie veulentje en de haflingers zien er goed uit bij jullie. Die Sandy heeft wel iets van ons Donjatje.

nynkeline

Berichten: 2748
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Gedekt door Stratego, reacties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 21:19

haha dankje, het is mn toppertje Tong uitsteken en inge natuurlijk ook Lachen het zal wel niet zo lang meer duren zowieso deze week nog wel dus foto's volgen zo spoedig mogelijk Tong uitsteken

Jasmijn_

Berichten: 1577
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Arnhem

Re: Gedekt door Stratego, reacties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 16:45

haha, toevallig zeg ingelover.. mijn verzorgmerrie heet ook jasmijn en is vorig jaar ook gedekt door stratego. Alleen zij is laatst al bevallen van een hengstveulentje.
't is echt een geweldig beestje, heel groot (maar dat was hij bij z'n geboorte al, was wel 3 weken te laat). Hij heeft duidelijk de donkere kleur geƫrft, je ziet een groot verschil tussen hem en de rest van de veulens die laatst geboren zijn.
Als je nog meer wilt weten hoor ik 't wel Haha!

IvarDonja

Berichten: 363
Geregistreerd: 27-04-07
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Gedekt door Stratego, reacties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 18:49

Jasmijntje heb je misschien foto's van het veulentje, ben erg benieuwd!

De dierenarts is vandaag trouwens geweest om te scannen om te kijken of het raak was. Toen ze geinsimineerd was heeft hij haar ook gescant en hij vertelde dat ze twee eisprongen had, allebei de eitjes waren 4 cm dus het was een grote kans dat ze allebei bevrucht zouden worden. Helaas zat er vandaag niks in, maar hij vond het zelf nog erg vroeg om het echt te zien, dus voor de zekerheid komt hij maandag nog een keer extra scannen voor de zekerheid. De hengstenboer zei dat we eigenlijk blij moeten zijn als het niet gepakt heeft, omdat als er twee in zitten er zowiezo eentje weggeknepen moet worden, en daar zitten veel risico's aan omdat ze niet kunnen zien welke er zwak is, en er zit altijd een sterke en een zwakke, dus als ze die sterke weg knijpen dan krijgt ze alsnog later een miskraam, en dan hebben we alsnog niks. Dus hij zij dat we het gewoon nog een keer moeten proberen, en dat gaan we zeker doen, want het moet gewoon lukken, en het gaat ook lukken dat weten we zeker!!

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: Gedekt door Stratego, reacties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 00:25

Ik laat geen merries door hem dekken, maar ik ben wel benieuwd naar zijn nakomelingen zeker op latere leeftijd. Sturm was steklharig en Stratego word dit nu ook, dan is de kans op nakomelingen stekelharig ook groter en daar ben ik benieuwd naar.

happyhaf
Berichten: 25
Geregistreerd: 21-03-07

Re: Gedekt door Stratego, reacties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 07:53

Op de website van stal de smidshof staan foto`s van Soraya-susie dit is een Stratego veulen.
www.desmidshof.nl

IvarDonja

Berichten: 363
Geregistreerd: 27-04-07
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Gedekt door Stratego, reacties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 16:38

ojaa bedankt!

Sjelle
Berichten: 1378
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Flevoland

Re: Gedekt door Stratego, reacties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 23:20

Faniek schreef:
Ik laat geen merries door hem dekken, maar ik ben wel benieuwd naar zijn nakomelingen zeker op latere leeftijd. Sturm was steklharig en Stratego word dit nu ook, dan is de kans op nakomelingen stekelharig ook groter en daar ben ik benieuwd naar.



mijn vorige haf was super stekelharig bijna schimmel om te zien ook 4 witte hoefjes en veel wit in het hoofd heeft een veulen gehad van stradivari,
een mooie vos zonder stekelharig 4 zwarte hoeven en minder wit aan hoofd als ouders.
inmiddels 2 en mooie vos tot heden.
dus denk niet dat stelkelharigheid daad werkelijk zegt dat de nakomeling het ook krijgt! wel kan die het gen meegeven.

Pauk

Berichten: 4164
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: 's-Gravenzande

Re: Gedekt door Stratego, reacties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 23:52

Niet elke nakomeling zal het krijgen maar er zullen wel nakomelingen tussenzitten.. Dat is wat Faniek waarschijnlijk bedoelt..
Echter vind ik wel:
Elke hengst heeft wel iets... en als deze hengst daadwerkelijk goed bij je merrie past.. Ja.. Dan moet je het stekelharige of de brede bles er maar bijnemen.. Bij een andere hengst is er toch ook wel weer wat..

Sjelle
Berichten: 1378
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Flevoland

Re: Gedekt door Stratego, reacties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:39

Pauk schreef:
Niet elke nakomeling zal het krijgen maar er zullen wel nakomelingen tussenzitten.. Dat is wat Faniek waarschijnlijk bedoelt..
Echter vind ik wel:
Elke hengst heeft wel iets... en als deze hengst daadwerkelijk goed bij je merrie past.. Ja.. Dan moet je het stekelharige of de brede bles er maar bijnemen.. Bij een andere hengst is er toch ook wel weer wat..



zo is het maar ook fokken is gokken Lachen
zag trouwens op jullie site dat je ook in augustus had mee gedaan bij de NT B dressuur haha geinig hoor! ik namelijk ook Knipoog

IvarDonja

Berichten: 363
Geregistreerd: 27-04-07
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Gedekt door Stratego, reacties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 08:18

Pauk schreef:
Niet elke nakomeling zal het krijgen maar er zullen wel nakomelingen tussenzitten.. Dat is wat Faniek waarschijnlijk bedoelt..
Echter vind ik wel:
Elke hengst heeft wel iets... en als deze hengst daadwerkelijk goed bij je merrie past.. Ja.. Dan moet je het stekelharige of de brede bles er maar bijnemen.. Bij een andere hengst is er toch ook wel weer wat..


Dat vind ik ook, hij was voor de rest gewoon precies goed, en wat we wilden dus dan maakt het ons niet uit, niks is perfect vind ik.

Jasmijn_

Berichten: 1577
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Arnhem

Re: Gedekt door Stratego, reacties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:46

Laatst bijgewerkt door Leo op 09-05-07 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's --> Links

IvarDonja

Berichten: 363
Geregistreerd: 27-04-07
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Gedekt door Stratego, reacties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 18:52

aaagh wat een schatje.. als die daalijk ouder word wil ik ook nog foto's als dat kan? Groetjes Linsey

Silletje

Berichten: 948
Geregistreerd: 07-11-06
Woonplaats: Duiven

Re: Gedekt door Stratego, reacties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:04


IvarDonja

Berichten: 363
Geregistreerd: 27-04-07
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Gedekt door Stratego, reacties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 20:54

Ja die had ik al gezien, ook een leukertje Knipoog Groetjes

Jasmijn_

Berichten: 1577
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Arnhem

Re: Gedekt door Stratego, reacties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:10

Tuurlijk.. geen probleem Knipoog
Blijf zat foto's maken van m elke keer, dus zal ze ook regelmatig plaatsen Haha!

IvarDonja

Berichten: 363
Geregistreerd: 27-04-07
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Gedekt door Stratego, reacties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 13:56

Oke is goed ik zal het in de gaten houden

nynkeline

Berichten: 2748
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Gedekt door Stratego, reacties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:27


IvarDonja

Berichten: 363
Geregistreerd: 27-04-07
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Gedekt door Stratego, reacties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 10:23

Aaaagh wat een lievertje zeg.. !! Ik ben benieuwd als je daalijk nog meer foto's hebt. Groetjes