karakter van jullie haflinger (nakomeling van atlantic)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tinuhh

Berichten: 11
Geregistreerd: 14-02-07
Woonplaats: nieuwendijk

karakter van jullie haflinger (nakomeling van atlantic)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 18:52

hallo iedereen

Ik heb een 2-jarige haflinger merrie (sterre) van de hengst atlantic.
Ze is alleen heel drammerig. Soms is het echt niet meer leuk, want dan loopt ze je gewoon omver. Ook met 'wandelen' is ze heel sterk en moet ik haar persé met een ketting meenemen of het halstertouw door haar mond halen. En dan is het zelfs noge en gevecht om haar vast te kunnen houden.
Hebben jullie dit ook met je 'jonge' haflinger?
Zoja hoe gaan jullie hiermee om?

Haar moeder heb ik ook en zij is wel heel lief, ook toen ze jong was (is nu 7). Natuurlijk is zij ook welleens eigenwijs, maar het is een dier en dat kan je het beest niet kwalijk nemen.
Ik heb ook best vaak gehoord dat atlantic niet altijd even gemakkelijke nakomelingen geeft. Dit zou dan komen door de vader van atlantic (alpgraf).

Ik ben benieuwd hoe jullie ervaring is met jonge haflingers en mij advies kunnen geven.

alvast heel erg bedankt!

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Re: karakter van jullie haflinger (nakomeling van atlantic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:17

Ik (heb) Atlantic gereden samen met nog een hengst Bloos (Ik ben met Atlantic gestopt omdat het gewoon niet klikte.. Het voelde gewoon niet goed.. Die andere rijd ik nog wel trouwens Haha!

Hoe dan ook, Atlantic is zelf heel lief. Hij is echt niet gemeen en zou je ook nooit expres wat doen, maar hij is wel behoorlijk fel. Als ik met hem naar de wasplaats moet en ik krijg de kans loop ik liever even door de bak omdat hij zo ongelovelijk sterk word.. Hij is gewoon TE macho! Hij vergeet je gewoon omdat andere dingen zo interresant zijn, maar vals, nee. Ik denk dat jou pony daar ook een beetje last van heeft Knipoog

Wendy1989
Berichten: 782
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hellevoetsluis

Re: karakter van jullie haflinger (nakomeling van atlantic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:37

hoi,

ik heb ook een nakomling van atlantic.
ook een 2jaarige merrie (althans over 23dagen 2jaar)
ze is super maar moet af en toe ook wel erg stevig in me schoenen staan omdat ze nog wel is wat harder wilt dan ik.
ik heb nooit problemen met haar en alles gaat super.
als een ander met haar loopt al is het maar naar de wei of binnen zetten probeert ze over iedereen heen te lopen maar bij mij heeft ze het in die 9maanden dat ik haar nu heb nog nooit geprobeerd.
maar atlantic scheint nog wel is een drukte maker te zijn en waarcshijnlijk heeft jou merrie dat ge erft.
ik ben benieuwd hoe de mijne het dalijk doet ohz en longeren.
de moeder ken ik verder niet van mijn haffie dat is maria v/d heikant.
wel weet ik dat mijn haf het uiterlijk erg van atlantic ge erft heeft

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: karakter van jullie haflinger (nakomeling van atlantic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:40

Dit gedrag heeft niets te maken met afstamming... Je paardje is 2, en ze probeerd je uit. Ze heeft geen respect voor je en loopt over je heen. Ik raad je aan te gaan grondwerken. Dat werkte bij mij erg goed.

Mijn Haf heeft hetzelfde probleem. Toen ik haar kocht was ze 5 en altij geleid met slag over de neus etc. Daardoor wordt het paard alleen maar harder en ongevoeliger voor correcties. Je moet het probleem aanpakken, en geen hulpmiddelen gebruiken om de symptomen te bestreiden. Op deze manier wordt ze alleen maar sterker en op een gegeven moment is er helemaal niets meer aan te houden.
Ga voorlopig even niet wandelen en haal dan halstertouw niet meer door de mons etc. Zo wordt ze ook met rijden heel hard in de mond.

Ik heb nu niet veel tijd, maar je mag me wel toevoegen op msn. Dat vind ik altijd makkelijer advies geven omdat jij dan meteen kan reageren en vragen kan stellen...
Als je wil: loeloe333@hotmail.com

Ik zou gaan werken aan de relatie tussen haar en jou. Ze moet je willen volgen. Als het op kracht aan komt win je het niet. En hoe vaker je het verliest, hoe meer misbruik ze van jou gaat maken, en hoe groter je probleem wordt. Zoek anders iemand in de buurt die je daar even mee kan helpen.


tinuhh schreef:
hallo iedereen

Ik heb een 2-jarige haflinger merrie (sterre) van de hengst atlantic.
Ze is alleen heel drammerig. Soms is het echt niet meer leuk, want dan loopt ze je gewoon omver. Ook met 'wandelen' is ze heel sterk en moet ik haar persé met een ketting meenemen of het halstertouw door haar mond halen. En dan is het zelfs noge en gevecht om haar vast te kunnen houden.
Hebben jullie dit ook met je 'jonge' haflinger?
Zoja hoe gaan jullie hiermee om?

Haar moeder heb ik ook en zij is wel heel lief, ook toen ze jong was (is nu 7). Natuurlijk is zij ook welleens eigenwijs, maar het is een dier en dat kan je het beest niet kwalijk nemen.
Ik heb ook best vaak gehoord dat atlantic niet altijd even gemakkelijke nakomelingen geeft. Dit zou dan komen door de vader van atlantic (alpgraf).

Ik ben benieuwd hoe jullie ervaring is met jonge haflingers en mij advies kunnen geven.

alvast heel erg bedankt!

Wendy1989
Berichten: 782
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hellevoetsluis

Re: karakter van jullie haflinger (nakomeling van atlantic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:02

ik ben het daar niet helemaal mee eens.
gedrag van een paard is wel degelijk erfelijk.
jah wat je zegt het is wel hoe je er zelf mee omgaat.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: karakter van jullie haflinger (nakomeling van atlantic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:03

Ja tuurlijk, maar ik denk dat dat in dit geval niet zo is... Gezien de leeftijd van het paard etc. Elk paard van 2 jaar pubert...

Wendy1989
Berichten: 782
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hellevoetsluis

Re: karakter van jullie haflinger (nakomeling van atlantic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:39

dat is waar.
mijne begint ook steeds weer wat meer uit te proberen maar blijft er wel braaf onder.
en tja hoever ligt je grens.
de mijne ligt vrij laag maarja dat is ook wel nodig als je ze 1x over je heen laat lopen ben ej weer wat verder van huis cker met een haflinger

tinuhh

Berichten: 11
Geregistreerd: 14-02-07
Woonplaats: nieuwendijk

Re: karakter van jullie haflinger (nakomeling van atlantic)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 22:23

Het is natuurlijk voor een groot deel ook haar leeftijd ja. Ieder jong paard is druk en heeft inderdaad oog voor alles behalve jou.
Maar ze is wel goudeerlijk en absoluut niet gemeen.
zoals Horsii_mine ook al zegt: Ze zijn ongelooflijk sterk en dat laat die van mij ook duidelijk merken. plus dat ze ook erg veel temperament heeft (niet van haar moeder geërft).

eilleen333 Ik zag op je profiel dat je ook een haron v/d milt hebt! Ik heb ook een 7-jarige van haron, een heel rustig en super trouw dier. Is die van jou ook zo?

Wendy1989 Ik heb mijn haffie al een zadel opgehad en daar is ze dan wel weer super braaf mee. Ook het longeren in een cirkel gaat prima. In de weide is dan alwer iets moeilijker omdat ze dan geen steun heeft van een hekwerk maar dat is logisch.

N

Wendy1989
Berichten: 782
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hellevoetsluis

Re: karakter van jullie haflinger (nakomeling van atlantic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 22:54

wanneer is die van jou 2geworden dan?
aangezien je er al een zadle op gehad heb en heb gelongeerd.

mijna gaat nu dag en nacht de wei op als ze weer snacht binnen komt te staan ga ik beginnen met longeren tegen die tijd is ze ruim 2jaar.
nu wandel ik veel met haar en is ook al goed verkeersmak en draaft op commando aan de hand enz.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: karakter van jullie haflinger (nakomeling van atlantic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 07:52

tinuhh schreef:
eilleen333 Ik zag op je profiel dat je ook een haron v/d milt hebt! Ik heb ook een 7-jarige van haron, een heel rustig en super trouw dier. Is die van jou ook zo?
N


Dat ligt een beetje moeilijk Knipoog .

Ze is echt heel slim en braaf... Als het haar uitkomt. Ze heeft 3 jaar bij een boer gestaan die echt geen paarden kan opvoeden. Lokken met biks als ze niet mee wil lopen, bij voorbaat slag over de neus, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik heb Mone nu sinds November, en ze is echt heel erg aan het veranderen. Rustig is ze wel. Ze laat zich niet zomaar van de wijs brengen. De eerste keer dat ze een vrachtwagen zag reageerde ze totaal niet.
Maar ze neemt graag zelf de leiding, en daar ben ik aan aan het werken. Maar ze wil graag leren, en is dol op aandacht, dus dat komt wel goed. Het heeft alleen veel tijd nodig omdat die boer de basis natuurlijk verpest heeft.
Maar we zijn er druk mee bezig, en het gaat vast helemaal goedkomen. Ze is in een half jaar tijd al heel erg veranderd.

Haron erft inderdaad een goed karakter over heb ik gehoord. En zijn gangen. Die heeft Mone zeker weten. Jouwe ook?

silkie

Berichten: 926
Geregistreerd: 02-05-06
Woonplaats: friesland

Re: karakter van jullie haflinger (nakomeling van atlantic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:24

als ze nog maar twee is, zou ik er niet mee gaan longeren of een zadel op leggen. Haar botten zijn nog lang niet uitgegroeid en teveel werken op de cirkel kan dan schadelijk zijn!

Wij hebben een jaarling van Atlantic. Ik herken een deel van wat je zegt. Silke was als veulen echt een drama, heeft ons veel moeite en tijd gekost om haar goed halstermak te krijgen. Deze winter is ze naar de opfok geweest om af te spenen en nu ze terug is, is ze echt een schatje. Ontzettend eigenwijs en nieuwgierig, maar ook erg braaf. Loopt rustig met je mee aan het halster etc (laatst was er paniek in de "kudde", alledrie helemaal overde rooie, maar Silke was de enige die je kon pakken en rustig meeliep de wei weer in, waarna de andere twee volgden)
Mijn ervaring is dat ze enorm koppig kan zijn, maar als je eenmaal "gewonnen" hebt geeft ze zich ook over en is het helemaal goed (terwijk onze andere haf Isis, het elke keer weer opnieuw probeert).
Ik zou je ook adviseren om grondwerk te gaan doen, zoals elke puber, heeft ze nu geen respect voor "de baas" en dat kun je met grondwerk herstellen (heel goed boek van Inge Teblick). Niet teveel trucjes, maar de gewone dingen als volgen, achteruit, stilstaan en stil blijven staan
Verder zou ik niet teveel de "strijd" met haar opzoeken. Ze is gewoon te sterk en elke keer dat ze van je wint, voelt ze zich nog sterker.

Wendy1989
Berichten: 782
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hellevoetsluis

Re: karakter van jullie haflinger (nakomeling van atlantic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:39

ook daar ben ik het weer niet mee eens over het longeren.
longeren is juist goed voor een jong dier (wel vanaf 2jaar vind ik)
met longeren maak je als het waren de rug hol en train je ook de achterhand.
zadel vind ik ook iets te veel van het goede.

ik weet dat de meningen hier op bokt over dit onderwerp heel erg verschillen maar denk dat een dierenarts toch wel wat beter weet wat goed is of juist niet.
ook is het elke haflinger is anders en ja bij sommige kan je inderdaad beter beginnen als ze 3jaar zijn ofzo maar bij lang niet allemaal hoor.
ik denk dat de eigenaar van zijn haf wel het beste weet wat hij/zij aan kan

tinuhh

Berichten: 11
Geregistreerd: 14-02-07
Woonplaats: nieuwendijk

Re: karakter van jullie haflinger (nakomeling van atlantic)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 20:45

Ik haar nu 2 keer een zadel op gehad (wintec weegt amper iets), maar dit was zomaar om te kijken hoe ze erop zou reageren aangezien ze een longeersingel al wel kent.
Maar mijn mening is dat je hier inderdaad mee moet wachten en tegen de tijd dat ze 2 1/2 á 3 jaar zijn ermee kan beginnen. Maar daar heeft waarschijnlijk iedereen zijn eigen mening en/of ervaringen mee.
Die van mij is van april, dus niet extreem vroeg ofzo.
Ik doe haar meestal 2 keer in de week aan het halstertje longeren en dan hooguit 10 minuutjes, zodat het haar niet gaat vervelen.

silkie wat jij zegt over de opfok dat heb ik inderdaad ook vaker gehoord. Het schijnt toch dat paarden onderling elkaar het beste op hun 'nummer' kunnen zetten. Ik heb wel aan opfok gedacht, maar ben er nog niet helemaal over uit. Het is vast goed voor haar, maar we hebben zelf voldoende weiland en stallen dus ze kost me niets en opfok is al gauw 100 euro per maand.

eilleen333 wat dom van die boer zeg om altijd een strop om de neus te doen! hoe komt hij erbij.
Geluukig is jouw pony ook rustig, want anders had het vast heel lang geduurd voordat je weer haar vertrouwen terug hebt.
Mijn merrie heeft ook wel goede bewegingen. Hele krachtige draf, maar ze kan niet echt strekken. Wel een ruime stap en een vrij zware galop, maar die is ook nog niet echt goed getraind.
Wil je wedstrijden gaan rijden met je haf?

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: karakter van jullie haflinger (nakomeling van atlantic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:11

tinuhh schreef:
eilleen333 wat dom van die boer zeg om altijd een strop om de neus te doen! hoe komt hij erbij.
Geluukig is jouw pony ook rustig, want anders had het vast heel lang geduurd voordat je weer haar vertrouwen terug hebt.
Mijn merrie heeft ook wel goede bewegingen. Hele krachtige draf, maar ze kan niet echt strekken. Wel een ruime stap en een vrij zware galop, maar die is ook nog niet echt goed getraind.
Wil je wedstrijden gaan rijden met je haf?


Ik ben nu eerst bezig met de door die boer gemaakte fouten eruit te krijgen (qua omgang). En ik heb rijtechnisch ook nog een hoop te corrigeren. Ze is niet rechtgericht en loopt erg op de voorhand. Ik wil in de toekomst wel een keertje meedoen aan een Haflinger wedstrijd, maar ik wil niet echt gaan starten. Daar heb ik geen tijd en geld voor helaas.
Mone kan juist draven als een gek! In galop is ze erg zwak. Als het fris weer is en ik gooi haar los in de bak is het net een Arabier. Hoop daar nog eens een paar mooie foto's van te kunnen maken.

Over opfok: Ik ben er zelf geen fan van. Paard tot zijn derde maar een beetje laten staan en daarna proberen er wat van te maken. Het zal best werken, maar het heeft niet mijn voorkeur. Zoek liever een leeftijdsgenoot waarmee ze op de wei kan, maar neem haar wel elke dag in de hand. Paarden uit de opfok zijn vaak lomper dan paarden die niet in de opfok zijn geweest. De paarden van mijn zus zijn met mensen opgegroeit (geen opfok), en die zijn super makkelijk. Nergens bang voor, met inrijden geen boksessies etc. Gewoon een stuk meer vertrouwen in mensen dan het paard van een stalgenoot die wel in de opfok had gestaan. Die was buiten erg nerveus, lomp, en druk op stal. Wou constant aandacht en liep mij zo een keer omver toen ik Mone wou pakken.

Zeker een paard van 2, wat dus al 2 jaar tussen de mensen leeft, zou ik niet meer naar de opfok doen.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: karakter van jullie haflinger (nakomeling van atlantic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:23

Wendy1989 schreef:
ook daar ben ik het weer niet mee eens over het longeren.
longeren is juist goed voor een jong dier (wel vanaf 2jaar vind ik)
met longeren maak je als het waren de rug hol en train je ook de achterhand.
zadel vind ik ook iets te veel van het goede.

ik weet dat de meningen hier op bokt over dit onderwerp heel erg verschillen maar denk dat een dierenarts toch wel wat beter weet wat goed is of juist niet.
ook is het elke haflinger is anders en ja bij sommige kan je inderdaad beter beginnen als ze 3jaar zijn ofzo maar bij lang niet allemaal hoor.
ik denk dat de eigenaar van zijn haf wel het beste weet wat hij/zij aan kan


Rug hol maken = rug wegdrukken = iets wat je juist niet wil. Achterhand trainen gan ook uitstekend met heuveltjes op en af wandelen en balkjes lopen (allemaal rechtuit ipv op een volte, dit is nl een zeer grote belasting voor onvolgroeide botten en pezen)
Skeletrijpheid verloopt volgens hetzelfde tijdpad ongeacht ras. En helaas weten veel DA's hier ook weinig van.
In Oostenrijk is/was het ook pas beginnen met 4 jaar en volledig inzetbaar met minimaal 6 jaar.
Overzicht over skeletrijpheid :
http://users.telenet.be/peter.ryckeboer ... enoeg.html

Anna_Joy

Berichten: 162
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Ermelo

Re: karakter van jullie haflinger (nakomeling van atlantic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:26

paard in de opfok werkte bij mij iid erg goed..
was wel geen haflinger maar wel een baasje..
bijt duwen omverlopen, en ontzettend ongeduldig
en drammerig) hij heeft in Friesland gestaan en is daarna zo verbeterd en is nu een echt knuffel die je de hele
bak doorvolgt!

indra2001

Berichten: 797
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Bennekom

Re: karakter van jullie haflinger (nakomeling van atlantic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 01:07

Wij hebben een dochter van Atlantic met een hoge ADHD faktor en ze is al 6! erg snel, wendbaar, onrustig, dribbelen, sterk..maar oooooh zo lief qua gedrag. Zodra je erop zit gaat het adrenalinepeil omhoog en wordt je afgeschoten, maar ook dat went..alleen maar op rustig worden rijden en het gaat steeds beter. Ik denk echt dat het erfelijk is..Indra is niet alleen qua uiterlijk maar ook qua karakter een kind van haar vader!!

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: karakter van jullie haflinger (nakomeling van atlantic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:11

Ik heb dit jaar een veulen gekocht van Atlantic. Lachen Haar moeder is de haflinger die ik momenteel train en haar ken ik door en door. Zij is erg mak, en toen wij haar voor het eerst wilden laten dekken (door Atlantic dus) werd ons goed op het hart gedrukt dat Atlantic geen makkelijke hengst is en het verstandig om hem alleen op een makke merrie te zetten. Furie is erg makkelijk, maar ook dramerig, maar uiteindelijk is er een wolk van een veulen uitgekomen.

Tuurlijk heeft ze wel haar eigen willetje, maar ze is erg lief en aanhankelijk. Komt altijd naar me toe, hinnekt naar me als ik der roep en laat zich makkelijk meenemen en vastzetten. Ze is nog maar 4,5, dus wat niet is kan nog komen. Maar tot nu toe gaat alles erg prima. Lachen

Mieperdepiep
Berichten: 649
Geregistreerd: 22-11-06

Re: karakter van jullie haflinger (nakomeling van atlantic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 09:22

Het klopt dat de nakomelingen van Atlantic nog wel eens fel kunnen zijn. Maar gemeen hoort geen enkel paard te zijn, en opvoeding is natuurlijk ook heel balangrijk. Dan moet ook een druk/drammerig paard gewoon hanteerbaar zijn.

Ik heb ook een merrie met ADHD van Abel, maar die weet wel tot hoever ze kan gaan, ook al wil ze soms zelf liever harder of de andere kant op. Gewoon duidelijk en consequent opvoeden.

Veel succes met je twenter, hopenlijk valt de puberteit een beetje mee, en wordt ze iets makkelijker.

tinuhh

Berichten: 11
Geregistreerd: 14-02-07
Woonplaats: nieuwendijk

Re: karakter van jullie haflinger (nakomeling van atlantic)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 20:12

Dus ik was niet de enigste met een hyperactieve nakomeling van atlantic Knipoog

inmiddels heb ik haar verkocht aan mensen die met haar de sport in willen, dus dan kan ze lekker haar energie kwijt. Ik had ook niet de tijd gehad om haar dagelijks te kunnen trainen en dat heeft ze echt wel nodig!
Maar ze is altijd goudeerlijk geweest en waar ze nu staat zijn ze er helemaal blij mee Knipoog
Op mijn profiel staan foto's van haar

Iedereen bedankt voor de reacties

brenda13
Berichten: 84
Geregistreerd: 10-08-06

Re: karakter van jullie haflinger (nakomeling van atlantic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 21:29

Hallo,

Ik heb ook een nakomeling van Atlantic. (Annika) ze is nu 6 jaar en heeft een veulen.
Ik heb precies het zelfde met m'n haffie. het lijkt net of ze adhd heeft ze kan nooit stil staan staat altijd te draaien met dr kont, met aansingelen probeert ze me wel is te bijten en afentoe gooit ze die kont omhoog.
Ze wilt altijd de baas zijn.. niet alleen over de andere paarden, maar probeert het afentoe ook bij mij.
Ze is veels te slim voor trucjes ze probeert altijd nog ietsje verder te gaan. maar dan word het toch een beetje te gevaarlijk. (dom is ze niet )

Ze is heeeel lief en aanhankelijk ze komt altijd vrolijk naar je toe en hinnekt altijd naar je als je komt en weggaat. het is gewoon een SCHAT. Maar met een gebruiksaanwijzing.

Rijden vind ze helemaal geweldig zodra je er op zit geeft ze gas en is ze niet meer te houden. Ze heeft een verschrikkelijk goed uithoudingsvermogen.

Annika is ook heel erg sterk, met halster is ze afentoe niet te houden, dan moet ik meestal een slag om dr neus doen want anders rent ze zo met me weg,

Ook al is ze zoo lief , je moet dr goed in de gaten blijven houden, ze is en blijft een ondeugend paard.
Annika heeft & wilt ook maar 1 baasje, dat ben ik.
Andere mensen mogen der gewoon aaien, maar rijden wilt ze liever niet en dat laat ze ook duidelijk merken.

elsie1

Berichten: 707
Geregistreerd: 22-10-05

Re: karakter van jullie haflinger (nakomeling van atlantic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:50

jeetje

als ik het zo lees ben ik heel erg blij met mijn twee hengsten die zo'n dingen noooit hebben geprobeerd. Ach gut of mss dat ik ze het nooit heb toegelaten.

RandyOrton25

Berichten: 1286
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Brielle

Re: karakter van jullie haflinger (nakomeling van atlantic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 02:53

Wendy1989 schreef:
ik ben het daar niet helemaal mee eens.
gedrag van een paard is wel degelijk erfelijk.
jah wat je zegt het is wel hoe je er zelf mee omgaat.



gedrag is zeker erfelijk kijk maar naar de Jazz paarden
allemaal heet en hebben ergens een kronkel in het hoofd

verder hebben alle jongen paarden een consuquente aanpak nodig
je moet ze goed duidelijk maken wat jij wel en niet wil
grondwerk kan daar zeker bij helpen

indra2001

Berichten: 797
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Bennekom

Re: karakter van jullie haflinger (nakomeling van atlantic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 02:25

Jeetje, Brenda wat je schrijft kan ik direct ook op indra toepassen..een schat van een paard, vriendelijk, vrolijk, lief, toegankelijk, maar een adhd-meisje...wordt wel wat minder nu ze bijna 7 wordt, maar oh wee als je met meerderen gaat, mevrouw wil altijd voorop..en als ze thuis komt knuffelen, ze gaat bijna in je kruipen. Leuk die gelijkenissen en al die kinderen lijken ook heel erg op elkaar qua uiterlijk..

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: karakter van jullie haflinger (nakomeling van atlantic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 13:37