[Centraal] Keuringen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
panter1
Berichten: 276
Geregistreerd: 08-05-08

Re: [Centraal] Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:13

Moeten de sokken geknipt worden?
Ten eerste kan ik dat nie, en ten tweede vindt ik dat eigenlijk wel zonde:D

RvdB
Berichten: 842
Geregistreerd: 19-04-04

Re: [Centraal] Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 03:05

panter1 schreef:
Moeten de sokken geknipt worden?
Ten eerste kan ik dat nie, en ten tweede vindt ik dat eigenlijk wel zonde:D


Ik zou het wel doen, dat willen ze erg graag zien..

panter1
Berichten: 276
Geregistreerd: 08-05-08

Re: [Centraal] Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 08:38

Dat vindt ik echt zonde Boos!

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re: [Centraal] Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:04

panter1 schreef:
Dat vindt ik echt zonde Boos!

Dan doe je het niet Huilen van het lachen

RvdB
Berichten: 842
Geregistreerd: 19-04-04

Re: [Centraal] Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:05

panter1 schreef:
Dat vindt ik echt zonde Boos!


Zelf weten, wordt je alleen maar op afgestraft.. Is niet door mij verzonnen dat ze die sokken eraf willen zien..

Pauk

Berichten: 4164
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: 's-Gravenzande

Re: [Centraal] Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:33

Als je dat zelf niet wil dan doe je het niet.. Ze kunnen het niet van je eisen..
Maar als je ze eraf haalt kunnen ze wel de lengte van het been mooier zien.. Ze zullen het meer waarderen als je ze draf haalt.. En het zit dr ook allemaal zo weer aan Knipoog

star_l0ver

Berichten: 541
Geregistreerd: 25-09-06
Woonplaats: lisserbroek

Re: [Centraal] Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:39

heb een vraag weet iemand waneer de keuring is in hoofdorp gemeente haarlemermeer in N-H

Pauk

Berichten: 4164
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: 's-Gravenzande

Re: [Centraal] Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:46

19 juli

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Re: [Centraal] Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 23:43

Moeten de sokken er echt afgeknipt worden?! Ik had van de winter ze juist niet helemaal afgeknipt toen ze mok had omdat ik dacht dat ze er voor de keuring aan moesten blijven.
Het zijn toch koudbloeden, proberen ze net te doen of het warmbloedpaarden zijn Haha!
Ik vind het zelf ook een mooier gezicht, zonder sokken, dus ik zet er binnenkort dan maar de schaar in.
Ik heb mijn paspoort en bewijs van inschrijving teruggekregen dus nu sta ik officieel ingeschreven. Hoe schrijf ik me nu ook alweer in voor de keuring? Zat er een inschrijfformulier bij het blad dat je van de KVTH krijgt?

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re: [Centraal] Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 10:43

Als het goed is krijg je het inschrijfformulier automatisch thuis gestuurd. Lachen

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Re: [Centraal] Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:30

Ik ga bij Magic dit weekend haar sokken 'uittrekken' voor het geval ik fout knip (Magic+schaar+ mijn 2 linkerhanden= groot risico op misknippen Tong uitsteken ) Mocht ik dan heel scheef knippen heeft het nog een paar weken om wat bij te trekken Knipoog

Maar vind het net wel net als Hinke zegt: beetje raar omdat het eigenlijk bij het ras hoort....Maargoed als het weer een puntje opleverd Knipoog

Hoe doen jullie het met de manen? Ik hoorde dat ze liever aan 2 kanten manen zien... Dus dan zou ik nu moet beginnen met de andere kant op vlechten maar Magic's manen zijn nog niet helemaal gelijk. De boven kant is nog aan het bij groeien en is nu op de helft van de onderkant (volg je het nog Clown ) dus dat gaat een beetje raar staan denk ik....

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re: [Centraal] Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:31

Als ze aan 2 kanten hangen, gooit de jury ze toch naar 1 kant om de hals te beoordelen Clown Beetje zonde van je moeite om ze 2 kanten op te krijgen dus Vork

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Re: [Centraal] Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:35

haha nou ik twijfelde eigenlijk al of ik het wilde gaan doen omdat ik manen aan 1 kant eigenlijk mooier vind.

Maar het is dus niet iets wat ze liever zien? want dan laat ik ze lekker zo Vork

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Re: [Centraal] Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 23:41

Ik laat ze ook gewoon naar 1 kant hangen, ankie heeft nou eenmaal geen dubbele manen.
Hoe zwaar telt het behang mee trouwens? Volgens mij maakt het bij friezenkeuringen bijvoorbeeld namelijk helemaal niet uit of je paard lange manen heeft of niet Clown
En hoe zit het met voskleurige haren aan het begin van de manenkam en staart, wordt daar streng op gelet?

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re: [Centraal] Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 23:53

Lang of kort maakt niet. Er zijn tegenwoordig nog maar weinig haflingers met veel manen. Nagelbijten / Gniffelen Rood in de manenkam hoort zwaar mee te tellen, maar doet dat in de praktijk nauwlijks.

Pauk

Berichten: 4164
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: 's-Gravenzande

Re: [Centraal] Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:31

Als je de manen naar 2 kanten laat hangen denken ze dat je de hals wil verbergen en gaan ze juist kijken Knipoog

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Re: [Centraal] Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:19

mooi scheeld weer vlechten Tong uitsteken Magic heeft wel aanleg voor mooie lange en dikke manen maar het moet allemaal nog groeien! Vorige jaar zomer is de bovenste laag eraf geknaagt door het paard waar ze mee stond. Ik knip nu de onderste laag ietsjes bij zodat dat even op 1 lengte blijft (wel lang hoor! en ik knip hooguit heel voorzichtig een puntje dus je ziet het niet) zodat de bovenste laag er weer bij kan komen...
We zijn nu halverwege haar andere manen maar het duurt nog wel even Vork

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Re: [Centraal] Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:08

Inschrijfpapieren zijn binnen! (van de week schijnbaar al maar moeders was het 'even' vergeten door te geven Tong uitsteken )

Maar zou iemand mij iets meer uitleg kunnen geven over de stamboekopname? Is dat alleen vanaf 3 jaar? (vind het op het formulier een beetje vaag omschreven namelijk) Magic is wel al een keer eerder op de keuring geweest als 1-jarige, maar dat zou betekenen dat ze niet voor stamboek opname is geweest? Verward Ik dacht dat dat altijd gebeurde wanneer ze (op welke leeftijd dan ook) voor de eerste keer voor de keuring gingen...


Overigens wel slordig: onder aan het inschrijfformulier staat: inleveren bij het secretariaat voor 24 juni 2005 Gestoord

RvdB
Berichten: 842
Geregistreerd: 19-04-04

Re: [Centraal] Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:31

Tootz schreef:
Inschrijfpapieren zijn binnen! (van de week schijnbaar al maar moeders was het 'even' vergeten door te geven Tong uitsteken )

Maar zou iemand mij iets meer uitleg kunnen geven over de stamboekopname? Is dat alleen vanaf 3 jaar? (vind het op het formulier een beetje vaag omschreven namelijk) Magic is wel al een keer eerder op de keuring geweest als 1-jarige, maar dat zou betekenen dat ze niet voor stamboek opname is geweest? Verward Ik dacht dat dat altijd gebeurde wanneer ze (op welke leeftijd dan ook) voor de eerste keer voor de keuring gingen...


Overigens wel slordig: onder aan het inschrijfformulier staat: inleveren bij het secretariaat voor 24 juni 2005 Gestoord


Stamboekopname kan idd vanaf 3 jaar en ouder, eerder staan ze in het veulenboek ingeschreven. Jij kan je merrie nu inschrijven voor stamboekopname Haha! !

Wel slordig ja, dat ze de datum niet even aangepast hebben Nagelbijten / Gniffelen ..

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Re: [Centraal] Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:37

Had ik het dus toch goed begrepen. Nou dan kruizen we dat ook maar aan Haha!

RvdB
Berichten: 842
Geregistreerd: 19-04-04

Re: [Centraal] Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:40

Tootz schreef:
Had ik het dus toch goed begrepen. Nou dan kruizen we dat ook maar aan Haha!


Even copie maken van het gele veulenboek papiertje en dan meezenden met het inschrijfformulier Knipoog ..

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Re: [Centraal] Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:45

Arrisje schreef:
Tootz schreef:
Had ik het dus toch goed begrepen. Nou dan kruizen we dat ook maar aan Haha!


Even copie maken van het gele veulenboek papiertje en dan meezenden met het inschrijfformulier Knipoog ..



Ga ik doen! Dank je!

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Re: [Centraal] Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 23:42

Geel veulenboekpapiertje? Moet je dat hebben? Ik heb van ankie alleen het paspoort en het bewijs van inschrijving gekregen toen ik haar kocht Tong uitsteken
Ik heb trouwens nog geen inschrijfformulieren gekregen. Als jij ze gekregen hebt Tootz dan zou ik ze toch ook moeten krijgen?
Wat voor een voorbrenghoofdstel gebruiken jullie? Ik vind die dingen nogal duur! Mag je ook een gewoon hoofdstel gebruiken?

SuSEQ

Berichten: 1639
Geregistreerd: 22-01-08
Woonplaats: The Boeshes (.be)

Re: [Centraal] Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 23:52

Voorbrengen mag even goed aan een stalhalster... Alleen zou ik voor een fijn ding kiezen, dan komt het hoofdje er nog zo mooi uit.

Groeten, SuSEQ

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re: [Centraal] Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:06

Bewijs van inschrijving is als het goed is het veulenboekpapier. Maar ik geloof dat die tegenwoordig niet geel meer zijn. Tenminsten, die van Armando niet. De inschrijfformulieren worden niet tegelijk verstuurd, maar per regio. Ik neem dus aan dat jij in een andere regio woont als Tootz. Hoofdstel mag, met óf zonder neusriem. Zelfs een gewoon halster mag idd. Ik gebruik zelf een zwart voorbrenghoofdstel, met koperen gespen en een koperen haflingerlogo op de frontriem.