Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 77 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Allacher nakomelingen in de sport?

 
Profiel   

Hallo,
Ik ben erg benieuwt of er hier op bokt mensen zijn met een nakomeling van Allacher
en of jullie je (verzorg)haflinger ook uitbrengen in de sport?
En welke sport rijd je (zoal) met je haflinger?
Op welk niveau?

Nou brand los Haha!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-08 01:10 



 
Profiel   

niet veel dus Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-08 10:45 



 
Profiel   

Ik heb er 1! Maar ze wordt in juni pas 3 Clown
Het is de bedoeling haar voornamelijk dressuur te rijden Haha!

*edit* even in je profiel gespiekt! Wat een lekker ding is Asra zeg! Ligt het aan mij of hebben Magic en Asra de zelfde soort uitstraling? Ik herkende gelijk de oogopslag Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-08 11:57 



 
Profiel   

Wat leuk Haha! As word in april 4jaar Lachen En hij doet het goed onder de man

Thnx voor het compliment! Ik ga nu meteen even in jou profiel kijken Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-08 16:37 



 
Profiel   

Zij hebben zeker dezelfde uitstraling!!!!! Haha! Haha!
Jaah deze is echt een zusje van Asra !! Je zult heel trots op haar zijn zeker Knipoog

Ik heb aardig wat broertjes en zusjes van Asra gezien maar deze heeft echt zijn uitstraling
Leuk zeg Lachen

misschien kunnen we via pm contact houden? vind je het goed dat ik de eigenaren van asra zijn mams een foto van jou magic stuur?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-08 16:40 



 
Profiel   

Ik ben heel trots op haar! Tis echt mn maatje Haha! Aan de foto's te zien heb jij het zelfde met Asra
Is Asra ook zo nuchter en koel in het koppie?

En stuur maar door hoor! Haha!

contact houden lijkt me strak plan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-08 16:47 



 
Profiel   

Asra is wel koel int koppie.. Maar soms heeft ie echt z'n nukken haha dan bedenkt ie zich ineens dat ie graag een heel andere kant op wil ..

Voor de rest begint ie zwaar te dribbelen als hij in de bak een 3 tal balkjes ziet liggen.. als ik de teugel helemaal vrij laat hobbeld ie er gewoon overheen.. het woord "instappen" vergeet ie soms weleens Knipoog

Asra is ook indd mijn maatje Haha!

Ik heb laatst nog weer een topic gemaakt over Asra.. niet met rijfoto's dat doe ik liever niet op bokt Knipoog

[ITP] Asra [V.Allacher] in het zonnetje

Morgen gaan we verhuizen zin in Hyper!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-08 16:50 



 
Profiel   

Ik vind die gelijkenis tussen die 2 echt heel grappig! Ook qua kleur! Hoe groot is Asra nu?

Magic gaat a.s zaterdag voor het echie aan de longeerlijn, ben echt zo benieuwd hoe ze dat gaat oppakken!
Ze leert erg graag en snel dus ik denk dat het geen problemen op gaat leveren maar ben toch wel erg benieuwd Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-08 16:56 



 
Profiel   

Jaah Asra leert ook heel snel!! En hij lijkt het nog leuk te vinden ook!

Asra was een hele tijd terug al 1,47 ofzo Lachen En nu natuurlijk alweer een stuk gegroeit..
We gaan morgen verhuizen door een hoop omstandigheden en ik zou eens kijken
of we hem aankomende week kunnen opmeten Lachen

Hoe groot is Magic nou?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-08 16:58 



 
Profiel   

Magic is nu zo'n 1,43/1,44 dus ik hoop dat ze ergens tussen de 1.47/1.50 eindigt Haha!

Ik ga met Magic met vrijheidsdressuur beginnen. Ik heb haar 'perongeluk' flemen geleerd en dat vind ze helemaal geweldig dus daar gaan we nog even mee verder Knipoog

Hoe heeft Asra het zadelmak maken/ onder het zadel brengen opgepakt?

Succes alvast met de verhuizing!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-08 17:05 



 
Profiel   

Jah dat zou een top hoogte zijn he Haha!
Hoe leer je dr in godsnaam perongeluk flemen hahaha
Heb ff me profiel gepimt met wat nieuwere foto's waaronder 1 waar Asra het compliment doet Lachen

Met de eerste keer met zadel was hij heel braaf.. hij liet het rustig toe dat zo'n "ding" op zijn rug kwam te liggen.. later de stijgbeugels ook los gedaan en toen ging ie een paar x met de voetjes van de vloer..

Met hangen liep ie wat te slungelen maar deed heel voorzichtig.
Ben er na 3 weken op gaan zitten wat hij heel braaf deed. zowel links als rechts opstijgen..

Als ik mezelf zwaar maakte stopte hij direct,.. wat ie nu nog doet.
Hij vind stilstaan tijdens opstijgen trouwens wel heeeeeeeeeel moeilijk Clown en aansingelen en ondertussen stappen dan gaat ie ook stilstaan maar als je hem stil zet en dan via zijn rug wil aansingelen zet ie het juist weer op een lopen Clown

thnx Haha! denk dat de verhuizing helemaal goed komt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-08 17:49 



 
Profiel   

Kom ik ook even binnenvallen

Mijn eerste eigen gefokte veulen is een Allacher en nog steeds in ons bezit

officieel:

"Amazing Kyra van den Alsemgeest"
Maar laten we het maar ff op Kyra houden Clown

Kyra wordt dit jaar alweer 5,
Mocht op haar 3 jaar door naar de elitekeuring maar was van alle allachers die daar waren helaas de enige die geen Elitepredikaat kreeg.

Ze is niet echt doorgereden, daar zijn we nu mee gestart.
Het doel voor dit jaar is om haar door de selecties van de nationale te krijgen.
Dit kan onder de man maar ook aangespannen want dat loopt ze ook
Verder willen we dit jaar een IBOPP test af gaan leggen.

Doel voor in de loop der tijd is wel om haar in de dressuur te gaan starten maar ze wordt dit jaar ook gedekt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-08 18:10 



 
Profiel   

Dat klinkt leuk!! je hebt dus al een mooi doel met dr in je gedachten Lachen
Ik wil met Asra dit jaar mee doen aan een onderling concourtje bij een manege in de buurt.
Word op koningendag gehouden (heet dan ook oranje concour).
Kun je me misschien uitleggen wat een Elitepredikaat is en IBOPP? Bloos
Ik zal zo in je profiel even kijken naar Kyra Lachen

Lijkt me een leuk idee als we elkaar hier op de hoogte houden van de vorderingen?
Heb je al enig idee door wie je haar wil laten dekken?

Edit foto's doen het helaas niet meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-08 18:21 



 
Profiel   

Ik heb zojuist m'n profiel geupdated
Kijk anders even op www.stalalsemgeest.nl

Als het goed is laat je je merrie (of ruin) als 3jarige opnemen in het hoofdstamboek.
Daarvoor krijg je een bepaald aantal punten.
Bij 78 punten wordt je doorverwezen naar de elitekeuring.
Vanaf 79 punten krijg je dat predicaat. Voor een 3-jarige het hoogst haalbare.
bij 78 punten heb je wel een goede merrie, niet iedereen mag daar zomaar heen.

Ibopp of Vopp zoals het tegenwoordig heet is een verrichtingsonderzoek voor pony en paard.
Hier haal je ook certificaten.
Bij een AA of een A behaal je het Sportpredicaat.

In princiepe ga ik voor het Ster predicaat.
dit betekent dat je merries 3 nakomelingen met een 1e premie moeten hebben waarvan 1tje hem om 3 jaar moet halen.
Daarbij moet je een VOpp of Ibopp predicaat halen van minimaal B
Je snapt wel dat ik dus voor een A of AA ga he Haha!

Kyra heeft dan nog wel geen 3 nakomelingen maar m'n andere merries gaan ook en als je het binnen heb heb je het maar.

Hoogstwaarschijnlijk wordt Kyra dit jaar gedekt door de nieuwe oostenrijkse hengst Stakkato

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-08 18:34 



 
Profiel   

JAH ik zie dr!!!
Wat een mooi dier Kwijl

Hmm asra is bijna 4 maar heb hier nog nooit van gehoord.. is het verplicht dit te doen? nee he?
Ik zou het wel willen.. maar ik weet niet of het nog kan (+ vervoer Knipoog )

Ik begrijp het nu beter Haha!
Hoop dat het behalen van A of AA gaat lukken !!

Die hengst ken ik niet ,heb je een foto van hem?
Ik heb voor me ongeluk vooral springpaarden gereden , dus haflinger hengsten uit het buitenland enzo zeggen me niet zo veel Lachen en hoe het bij de haflinger werkt met sportpredicaten enzo dus ook niet Lachen maar nu snap ik er een stuk meer van thnx!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-08 18:42 



 
Profiel   

Madam ging flemen toen ik haar een appel wilde geven. Ik vond het wel grappig dus ik zei braaf en gaf haar een stuk appel. Er niet bij nadenkend dat ze het gelijk door zou hebben...dus wel. Na een paar keer toch maar even een commando eraan gekoppeld maar het was eigenlijk niet zo bedoeld. Omdat ze dat zo supervlug oppakte ben ik nu bezig met wat extra informatie verzamelen over VD omdat wat serieuzer op te pakken omdat ze het wel erg leuk vind.

Dingen op haar rug zoals zadel, dekjes, plastic zakjes zijn geen probleem, hoofdstel en bit accepteerde ze ook in 1 x (super pony is het toch Schijnheilig )
Dit jaar ga ik ook met haar naar de keuring. Je kan ook nog met een 4 jarige nog door voor de elite dus ik ga misschien dit jaar en dan met de tips die ik mee krijg volgend jaar nog een keertje ( je kan 1 premie per jaar behalen) en dan natuurlijk hopelijk door naar de Elite keuring (dit is trouwens wel alleen voor merrie's weet niet hoe dit voor de ruinen geregeld is). Magic heeft als 1jarige al een 1G premie behaald en ik ben wel benieuwd hoe ze haar nu beoordelen.

Pauk: Mooi beestje!! Veel succes met de keuring! Maybe kom ik je nog tegen bij de keuring (In je profiel staat Zuid-Holland ben je daar dit jaar weer?) In dat geval moeten we mekaar wel tegekomen denk ik! Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-02-08 01:15 



 
Profiel   

meende dat pauk ook ruinen erbij had gezet.. ik zal eens navragen Haha!
iig als er weer een "meeting" komt van Allacher nakomelingen wil ik er zeker bij zijn!!

Ik begin het keuren nu wat te snappen, wilde er altijd al meer over weten(naja sinds ik Asra heb) maar durfde nooit goed te vragen omdat bokt nogal eens raar kan reageren Lachen

Wat leuk van dat flemen Haha!
Asra kan ook een aantal VD dingen Lachen in mijn profiel is zijn compliment te zien..
Vorige week toen ik de buiksingels van zijn deken dicht deed, ging hij buigen haha
Is niet de bedoeling maar vond het wel grappig Haha!

Ik zou hem nooit leren steigeren ofzo, omdat dat makkelijk tegen je gebruikt kan worden , en daar van vind ik die buiging die hij maakte tijdens het vastmaken van zijn buiksingels wel een goed voorbeeld Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-02-08 01:41 



 
Profiel   

Ik weet wel dat je ruin kan laten keuren inderdaad (de ervaring is zoiezo leuk) maar dan zit je volgens mij niet aan leeftijd vast. Alleen voor de elite (naar mijn weten alleen merrie's) geld de leeftijd 3/4 maar verder heb je alle leeftijdscatagorien. Dus je kan elk jaar. Wel kan je maar 1x per jaar een premie halen. (waarschijnlijk weet Pauk nog veeeeel meer en kan die me verbeteren Tong uitsteken Maar dit is mijn informatie tot nu toe )

Vd wil ik ook zo simpel mogelijk houden inderdaad. Steigeren vind ik ook niet zo'n goed plan. Is me toch iets te link maar gewoon de kleine oefeninkjes vind ik wel grappig. Morgen even de nodige boeken in huis halen en een clicker Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-02-08 02:04 



 
Profiel   

nou dat lijkt me wel wat Haha! Baal alleen nogsteeds dat Asra geruint is, stomme fout van de staleigenaar.

Zou heb graag laten keuren Haha!

Ik hou het ook bij "simpele" dingen qua VD tot nu toe.. doe er eigenlijk niet eens meer zoveel aan, moet het denk ik weer oppakken met hem, hij lijkt het ook leuk te vinden Haha!

Overigens vind ik het zitten en liggen op commando wel heel stoer. maja dan moet hem net als met steigeren wel heeeeel duidelijk worden gemaakt dat dit niet zonder commando mag worden uitgevoert haha..
Al zie ik stijgeren op commando meer gevaar..

Om half 3 ga ik naar Asra toe om hem vervolgens tussen 4 en 5 te verhuizen naar Usselo, er zijn op de huidige stal teveel dingen gebeurt om maar niet te praten over de verschrikkelijke arrogante mensen daar!!

Ik hoop dat de verhuizing voorspoedig loopt maar heb er onwijs zin in Hyper!
dit is de stal waar Asra straks heen verhuist: www.stalspiele.com Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-02-08 13:58 



 
Profiel   

Ruinen kunnen ook naar de keuring hoor Haha!
Dan zit je niet aan een elitekeuring want dat is alleen voor merries.
Mocht je nu met je ruin naar de keuring willen zal je inderdaad eerst een stamboekopname moeten laten doen..

De leeftijd veulen en jaarling en tweejarigen gaat dus op het papier wat je krijgt bij de geboorte oftewel het veulenstamboek.
Als je vanaf drie jaar mee wil doen moet je hem dus oplaten nemen anders kan je niet meer naar de keuring.
Als hij opgenomen is (Wat me bij een Allacher niet zo snel een probleem lijkt) mag hij door voor de premiekeuring en krijgt hij dus een 1e 2e of 3e premie.

1 keer per jaar een premie halen klopt eigenlijk niet. Dit ligt aan hoe vaak je per jaar naar een keuring gaat.
Als jij naar 5 keuringen gaat heb je vijf premies.
Echter een fokdag is niet "officieel" maar daar mogen ook geen ruinen komen volgens mij.

Als je nog vragen heb moet je het gewoon vragen!!

@ Tootz.. Ik ben elk jaar in Zuid-Holland op de keuring.. Op onze ruggen staat "Stal Alsemgeest" dus gewoon aanspreken dan hoor!
Afgelopen jaar ben ik daar inderdaad ook geweest ook met Kyra (En de rest van onze dames)

DE hengst Stakkato is net nieuw in Nederland. Kijk even op www.haflinger.nl
Hij staat bij Allacher op stal!

Vragen wil ik best beantwoorden hoor, geen probleem.. Ik heb het ook moeten leren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-02-08 18:28 



 
Profiel   

Pauk ik lees het morgen even door, ben net terug van me werk, en moet morgen al weer vroeg op
Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-08 06:00 



 
Profiel   

Ik heb een merrie van Allacher, eind maart wordt ze 4 jaar.
Toen ik haar kocht eind juni 2007 was ze 148.
Het beleren ging super maar met het rijden wel voorwaarts en bij het instappen liever draven en galoperen dan stappen.
Foto's staan in mijn profiel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-08 08:05 



 
Profiel   

Waar doe je zo'n stamboek opname? En hoeveel kost dat en wat houd het precies in (dikke vragenbalk hier haha)
Wel fijn dat je er zoveel informatie over hebt Lachen Alleen wij hebben geen trailer laat staan een auto die hem trekken kan , dat is een groot nadeel,, maar zodra ik de kans krijg grijp ik hem Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-08 14:59 



 
Profiel   

Smartie2004 schreef
Ik heb een merrie van Allacher, eind maart wordt ze 4 jaar.
Toen ik haar kocht eind juni 2007 was ze 148.
Het beleren ging super maar met het rijden wel voorwaarts en bij het instappen liever draven en galoperen dan stappen.
Foto's staan in mijn profiel.

Ik heb je profiel bekeken Haha! Wat een leuke merrie !
Asra was indd ook braaf met het beleren , met rijden ging hij de eerste paar x heel hard achteruit haha nu doet ie dat niet meer Lachen
Met opstijgen staat ie niet stil tenzij iemand hem vast houd.
Als ik hem via zijn rug wil aansingelen en laat hem halt houden, loopt ie zo weg..
En als ik hem wil aansingelen en door laat lopen gaat ie stil staan Vork

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-08 15:03 



 
Profiel   

Tinca word begin april 4, en rij nu ongeveer een half jaar met haar onder het zadel.
Ze staat ook voor de kar..

Linker stelling is moeilijk, uitbreken doet ze ook graag
en oh, dat stilstaan.. de ene keer blijft ze heeeel braaf staan (gebeurt nu gelukkig steeds vaker) en de andere keer wil ze niet stil staan!
het inrijden ging soepeltjes. de 2e keer dat ik eropzat gallopeerden we al het land erachter op en af Nagelbijten / Gniffelen
(wat we nu nogsteeds elke keer doen Haha! )
Ik heb nu 1 wedstrijd zonder startkaart, en een onderlinge wedstrijd gereden. (27 jan. vragender Knipoog ) en 6 april vragender komt eraan! Haha!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-08 16:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 77 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen