Nakomelingen Angelo-W?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Nakomelingen Angelo-W?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 21:58

Is er iemand op bokt die een nakomeling van Angelo-W heeft? En heeft diegene ook een foto? Tong uitsteken

SuSEQ

Berichten: 1639
Geregistreerd: 22-01-08
Woonplaats: The Boeshes (.be)

Re: Nakomelingen Angelo-W?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 23:30

Ik volg even mee... Ik neem aan dat je de foto's op de website van zijn eigenaar al gevonden hebt?

Groeten, SuSEQ

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re: Nakomelingen Angelo-W?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 23:35

Jup, die heb ik al Haha!
Maar het feit dat Angelo een 2e premie heeft, laat mij twijfelen, vandaar dat ik benieuwd ben naar de nakomelingen. Ik heb interesse in de hengst Abendsturm van ponypark padensted, maar Abendsturm heeft dezelfde afstamming als Angelo ( Abendstern x Winterstein) Voordeel is dat Angelo dichterbij staat Haha!

SuSEQ

Berichten: 1639
Geregistreerd: 22-01-08
Woonplaats: The Boeshes (.be)

Re: Nakomelingen Angelo-W?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 23:46

Zie je overeenkomsten qua uiterlijk tussen beide hengsten? Hoe is Abendsturm geplaatst? Ik ben een beetje bang van Angelo's lange rug...

Groeten, SuSEQ

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re: Nakomelingen Angelo-W?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 23:57

Abendsturm is 1A op de weltausstellung van 2005, en best geplaatste hengst in niet-oostenrijks bezit. Abendsturm heeft een iets langer voorbeen als Angelo. Ze zijn beide 1,51. Ook heeft Abendsturm voor zo ver ik van foto's kan zien een rechter voorbeen. Maar ik zie net dat Abendsturm niet winterstein als moedersvader heeft maar de duitse nanos. Maar dat doet aan het principe niet af Tong uitsteken

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re: Nakomelingen Angelo-W?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 23:58


SuSEQ

Berichten: 1639
Geregistreerd: 22-01-08
Woonplaats: The Boeshes (.be)

Re: Nakomelingen Angelo-W?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 01:27

Mystica schreef:
Maar ik zie net dat Abendsturm niet winterstein als moedersvader heeft maar de duitse nanos. Maar dat doet aan het principe niet af Tong uitsteken

Ik lees zelfs Namor en een volledig andere moederlijn... Lachen Verder vind ik hem een ietwat zware hals hebben, maar het blijft een imposante verschijning.

Groeten, SuSEQ

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re: Nakomelingen Angelo-W?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 15:10

Klopt, ik ben lichtelijk scheel geweest volgens mij gisteravond Nagelbijten / Gniffelen

Iig Halfbroers, net als Arachon. De strekking blijft hetzelfde, ik heb interesse in Abendsturm, Abendsturm staat ver weg, maar zal evt met KI wel lukken. Angelo staat echter dichterbij en is goedkoper. Ik vind ze ook vrij veel overeenkomsten hebben. Mijn andere keus zou wildberg zijn. Wildberg is een wildmoos x amethist van de heksenketel v amadeus. Dus ook vergelijkbare bloedlijnen met Angelo. Abendsturm en Wildberg verenigd in angelo-w zeg maar. Maar die 2e premie...

SuSEQ

Berichten: 1639
Geregistreerd: 22-01-08
Woonplaats: The Boeshes (.be)

Re: Nakomelingen Angelo-W?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:07

Arachon is een Amadeus zoon... Die Wildberg ziet er op papier niet oninteressant uit, maar ik vind hem met zijn 1,45m aan de kleine kant. Heb je er goede foto's van? En waar staat hij ter dekking?

Ik vraag mij ook af waarom Angelo-W een tweede premie gekregen heeft... Ik ben nieuwsgierig naar een keuringsverslag. Lachen

Groeten, SuSEQ

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re: Nakomelingen Angelo-W?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 17:23

Wildberg is uit 2002 zo uit mijn hoofd, 6 jaar dus, groeit nog een beetje al zal het niet meer zijn als een cm of 2 Clown
Hij staat ter dekking op een paardenmelkerij.
Wildberg is een Wildmoos x Amethist van de Heksenketel x Elite hengst Nordstern.
Zijn moeder en moedersmoeder zijn StPrSt. ( Ninja en Norena)
Ninja = Bundesresvesiegerstute 2002
Norena Leistungsprüf.Kampioen 1998 en Landessiegerstute Ba-Wü 2002
In 2006 kregen zijn nakomelingen gemiddeld
8,33 voor type, 8 voor exterieur en 8,33 voor beweging.
Hij staat ter dekking in Schwieberdingen
website: http://www.tannenberger-stutenmilch.de/
Foto's:
http://i18.photobucket.com/albums/b147/ ... berg18.jpg
http://i18.photobucket.com/albums/b147/ ... erg023.jpg
http://i18.photobucket.com/albums/b147/ ... dberg7.jpg
Ik persoonlijk maak me niet zo druk om zijn maat, omdat Ewalda zelf veel maat doorgeeft.

Een keuringsverslag van Angelo kan ik je helaas niet aan helpen. Ik ben geen lid meer van het kvth en kan dus ook niet snel iets over typen, sorry Nagelbijten / Gniffelen
Misschien iemand anders? Angelo moet volgend jaar geloof ik voor de nakomelingenkeuring, dat is ook nog een punt om rekening mee te houden...

Ik zal ook nog even foto's van Abendsturm plaatsen ter illustratie van het verhaal trouwens Tong uitsteken
http://i18.photobucket.com/albums/b147/ ... dsturm.jpg
http://i18.photobucket.com/albums/b147/ ... 399sh6.jpg
http://nl.youtube.com/watch?v=M2NCApTCDdk
Laatst bijgewerkt door Faniek op 04-09-08 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's ---> Link

SuSEQ

Berichten: 1639
Geregistreerd: 22-01-08
Woonplaats: The Boeshes (.be)

Re: Nakomelingen Angelo-W?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 01:30

Mystica schreef:
Wildberg is uit 2002 zo uit mijn hoofd, 6 jaar dus, groeit nog een beetje al zal het niet meer zijn als een cm of 2 Clown

Ik wil je niet beledigen, maar ik vind de groeiverwachtingen bij paarden van meer dan 3 of 4 jaar altijd fel overdreven...

Citaat:
Wildberg is een Wildmoos x Amethist van de Heksenketel x Elite hengst Nordstern.
Zijn moeder en moedersmoeder zijn StPrSt. ( Ninja en Norena)
Ninja = Bundesresvesiegerstute 2002
Norena Leistungsprüf.Kampioen 1998 en Landessiegerstute Ba-Wü 2002

Op zich een mooie afstamming, maar niet zo best als je op zoek bent naar iets waar je nog een Winterstein kunt op zetten... Bovendien is Wildmoos met 1,40m niet van de grootste. (al speelt dat voor jou geen rol Knipoog) De hengst op zich ziet er op foto goed uit, al lijkt hij op je tweede foto iets onderstandig. Het kan optisch bedrog zijn, maar Abendsturm ziet er mij iets zwaarder uit dan Wildberg, wat alleen maar in het voordeel van die laatste is. Bovendien lijkt Abendsturm op die draffoto niet zo ruim...

Citaat:
In 2006 kregen zijn nakomelingen gemiddeld
8,33 voor type, 8 voor exterieur en 8,33 voor beweging.

Mooie cijfers, maar wel slechts over 3 (drie) veulens opgesteld... Dat kun je bezwaarlijk relevante statistische informatie noemen.

Citaat:
Misschien iemand anders? Angelo moet volgend jaar geloof ik voor de nakomelingenkeuring, dat is ook nog een punt om rekening mee te houden...

Wanneer vindt die plaats? Ik ben benieuwd naar de uitslag...

Groeten, SuSEQ

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re: Nakomelingen Angelo-W?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 10:07

1. Je zegt het zelf al, dat vind ik geen probleem Knipoog
2. Een winterstein erop zetten? Verward Dat zou wel heel dom zijn aangezien wildberg winterberg zijn halfbroer is Clown Dat ben ik dus geenszins van plan.
3. Dat hele stuk is gekopieerd Knipoog
4. De nakomelingen keuringen zijn meestal in september/oktober Lachen

SuSEQ

Berichten: 1639
Geregistreerd: 22-01-08
Woonplaats: The Boeshes (.be)

Re: Nakomelingen Angelo-W?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:49

Mystica schreef:
2. Een winterstein erop zetten? Verward Dat zou wel heel dom zijn aangezien wildberg zijn halfbroer is Clown Dat ben ik dus geenszins van plan.
3. Dat hele stuk is gekopieerd Knipoog
4. De nakomelingen keuringen zijn meestal in september/oktober Lachen

2/ Ja, maar probeer maar eens iets in de W-lijn te vinden zonder... Knipoog Soit, andere mogelijkheden genoeg en er moet eerst een merrieveulen uit komen, natuurlijk...
3/ Dat weet ik, maar het punt blijft dat je die informatie niet echt kunt gebruiken bij het beoordelen van die hengst... Je weet er hoogstens mee dat hij goede veulens geeft bij goede merries en dat hij in 2005 niet veel gedekt heeft.
4/ Dankjewel. Is dat dan september/oktober 2008 voor dekseizoen 2009 of bedoel je september/oktober 2009 in dit geval?

Groeten, SuSEQ

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re: Nakomelingen Angelo-W?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 12:54

September oktober 2009 Lachen
Dit jaar hebben we Nassau Knipoog

xGuusje
Berichten: 130
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Swalmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:40

Heej.

Mijn verzorgpony is een nakomeling van Angelo-W.
Ze heet Melody en is een 2 jarige merrie.

Haar moeder is de merrie: Mariska van Braakzicht