Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 68 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Normale prijs Fjord

 
Profiel   

ik verwacht dat de markt nog wel eens in gaat storten. maar de tijden van 'goedkope' paarden zijn indd voorbij
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 13:43 



 
Profiel   

Tenzij er weer een economische crisis volgt op de pandemie :=

Maargoed, ik heb geen economische achtergrond, dus geen idee hoe dat in mekaar steekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 13:47 



 
Profiel   

Hier ook geen achtergrond in economie maar hoop niet dat ik er dit jaar eentje koop en de boel volgend jaar instort ;)
Kan je niet voorzien natuurlijk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 16:21 



 
Profiel   

De fjorden markt stort niet in

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 17:36 



 
Profiel   

De fjorden zijn momenteel inderdaad vrij hoog geprijsd. Ik heb een jaarling te koop en die gaan ook al rond de 2000 a 2500 euro weg. De beleerde dieren tussen de 3 en 10 jaar zitten al gauw op 5000 (en alles daar boven..).

Het zijn eindelijk prijzen waarbij je als fokker nog wat overhoud aan het einde van de ronde, jarenlang deed je het voor je plezier en moest er een hoop geld bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 17:40 



 
Profiel   

Wat doet een leuk veulen dan,zo'n mooie rooie?
Ik gok een 1100,als een jaarling rond de 2000 zit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 17:42 



 
Profiel   

tyleysmiley schreef
Wat doet een leuk veulen dan,zo'n mooie rooie?
Ik gok een 1100,als een jaarling rond de 2000 zit?

De veulens zitten rond de 1500euro. Een rooie kan zomaar het dubbele zijn, zeker een merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 17:43 



 
Profiel   

Dan is het verschil vrij minimaal met een jaarling dan,had ik niet verwacht...maar ik ben dan ook niet thuis in prijsbepalingen.
Ik kwam een leuk rood hengstje tegen namelijk,terwijl ik een voorkeur heb voor merrie :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 17:46 



 
Profiel   

jaarling is een lastige leeftijd om te verkopen, dat merk ik nu zelf ook. Mensen kiezen dan eerder een veulen om zelf op te voeden en band mee op te bouwen of juist een jaar of 3 zodat ze er direct mee aan de slag kunnen.

Vorig najaar een (rode) merrie verkocht, binnen 3 minuten online al verkocht.

Mijn jaarling hengst (castratie mogelijk) staat al week of 5 te koop maar niet heel veel geintereseerde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 17:54 



 
Profiel   

XxDiandraxX schreef
jaarling is een lastige leeftijd om te verkopen, dat merk ik nu zelf ook. Mensen kiezen dan eerder een veulen om zelf op te voeden en band mee op te bouwen of juist een jaar of 3 zodat ze er direct mee aan de slag kunnen.

Vorig najaar een (rode) merrie verkocht, binnen 3 minuten online al verkocht.

Mijn jaarling hengst (castratie mogelijk) staat al week of 5 te koop maar niet heel veel geintereseerde.

Ik heb dan juist weer liever een jaarling dan een veulen :P

Vind hun karakter zo lastig inschatten als ze nog bij moeders lopen. Bij jaarlingen kan ik dan iets meer zien hoe die zich onafhankelijk en in de groep gedragen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 17:59 



 
Profiel   

Dilan93 schreef
XxDiandraxX schreef
jaarling is een lastige leeftijd om te verkopen, dat merk ik nu zelf ook. Mensen kiezen dan eerder een veulen om zelf op te voeden en band mee op te bouwen of juist een jaar of 3 zodat ze er direct mee aan de slag kunnen.

Vorig najaar een (rode) merrie verkocht, binnen 3 minuten online al verkocht.

Mijn jaarling hengst (castratie mogelijk) staat al week of 5 te koop maar niet heel veel geintereseerde.

Ik heb dan juist weer liever een jaarling dan een veulen :P

Vind hun karakter zo lastig inschatten als ze nog bij moeders lopen. Bij jaarlingen kan ik dan iets meer zien hoe die zich onafhankelijk en in de groep gedragen

Ja daar zit zeker wat in! Nu is die van mij nog hengst (en echt heel goed gelukt, plan was eerst hem zelf aanhouden en evt als 3 jarige naar de hengstenkeuring maar helaas is het mis gegaan met de opfok en moet ik nu andere keuzes maken) maar het idee dat hij hengst is schrikt ook af terwijl hij echt heel braaf is eigenlijk. Staat achter een gewoon stroomdraadje naast de dames.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 18:01 



 
Profiel   

Dat van jaarlingen snap ik wel.. Bij een 2-jarige heb ik het idee dat hij direct thuis kan komen maar een jaarling zou ik liever nog een jaar in de opfok zetten. Wat blijkbaar ook moeilijker te vinden is voor een koudbloed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 18:29 



 
Profiel   

Ik had vrij vlot een opfok naar mijn zin gevonden maar helaas hield die zich niet aan de afspraken en heb ik Rivas weer naar huis gehaald. Maar er zijn inderdaad opfok bedrijven die geen koudbloed willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 18:33 



 
Profiel   

Waarom willen ze eigenlijk geen koudbloed in de opfok? Enige waar ik eventueel aan denk is andere voedingsbehoefte of “lomper” gedrag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 21:22 



 
Profiel   

Kalea schreef
Waarom willen ze eigenlijk geen koudbloed in de opfok? Enige waar ik eventueel aan denk is andere voedingsbehoefte of “lomper” gedrag?

Wat ik ergens te horen kreeg vonden ze ze te klein en zouden ze niet op kunnen tegen de kwpn veulens.. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 07:02 



 
Profiel   

De prijzen van de dieren over algemeen zijn gewoon belachelijk hoog. Of het nu een fjord Haflinger of een hond of kat is. Het is gewoon belachelijk hoog. En het is wat de gek ervoor geeft. En het is een kwestie van tijd dat de hele markt instort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 07:46 



 
Profiel   

Op zich vind ik het wel normaal/gezond dat bepaalde rassen een “inhaalbeweging” gedaan hebben, in verhouding zullen die prijzen denk ik niet spectaculair zakken?
Als we het hebben over sportpaarden en de (opgeblazen) prijzen op bijvoorbeeld veilingen dan is het anders..

Ik ben niet uit op een koopje maar een eerlijke prijs lijkt momenteel toch moeilijker in te schatten dan vroeger. Heeft natuurlijk vooral met de vraag te maken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 12:59 



 
Profiel   

tyleysmiley schreef
Dan is het verschil vrij minimaal met een jaarling dan,had ik niet verwacht...maar ik ben dan ook niet thuis in prijsbepalingen.
Ik kwam een leuk rood hengstje tegen namelijk,terwijl ik een voorkeur heb voor merrie :+


Eens met Diandra, kleurveulens beginnen idd bij 3000 a 3250. (Hengstjes)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 20:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 68 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen