Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe groot is jouw fjord?

 
Profiel   

Ik ben zelf 1m70.

Heb 2 fjorden(eigenlijk 3 maar de 3de is nog maar 1.5).
Beiden normaal type, niet extreem rijtypisch maar ook geen tanken.

Eentje 1m47

[ img ]


De andere 1m52


[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 20:44 



 
Profiel   

Het oog wilt iets maar veel belangrijker is je gewicht, een goed zadel en getrainde paardenrug.

Het gewicht van de ruiter moet gewoon niet hoger liggen dan 20% van het paard. Een fjord heeft echt geen sterkere rug dan een ander paard met zijn stokmaat en gewicht.

Hoe het staat is denk ik een kwestie van proberen. Ik heb een fjord van 1m36 en een fjord gehad van 1m56. Op beide kon ik prima rijden de ene was veel ronder geribt dan de ander. Dat heeft nog niet eens te maken met een tank..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 07:36 



 
Profiel   

mvdbijl schreef
Het oog wilt iets maar veel belangrijker is je gewicht, een goed zadel en getrainde paardenrug.

Het gewicht van de ruiter moet gewoon niet hoger liggen dan 20% van het paard. Een fjord heeft echt geen sterkere rug dan een ander paard met zijn stokmaat en gewicht.

Hoe het staat is denk ik een kwestie van proberen. Ik heb een fjord van 1m36 en een fjord gehad van 1m56. Op beide kon ik prima rijden de ene was veel ronder geribt dan de ander. Dat heeft nog niet eens te maken met een tank..


Ik weeg minder dan 65 kilo, dus dat is geen probleem. Ik wil gewoon niet het paard uit balans brengen, ik wil goed been kunnen geven, en het moet er normaal uit zien. Vandaar is het belangrijk dat het een grote fjord is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:21 



 
Profiel   

Hier mijn gouden paardje van 1m50 en inmiddels 14 jaar oud, ik ben zelf 1m72 en weeg 58kg. Ik rijd op de foto's met mijn veelzijdigheidszadel, maar met een dressuurzadel (en mijn ontzettend lange benen) ziet het er ook prima uit! (al is madame op deze foto's wel wat aan de dikke kant :+ , daar is inmiddels wel wat spek af!)


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 10:34 



 
Profiel   

Dogrit schreef
Hier mijn gouden paardje van 1m50 en inmiddels 14 jaar oud, ik ben zelf 1m72 en weeg 58kg. Ik rijd op de foto's met mijn veelzijdigheidszadel, maar met een dressuurzadel (en mijn ontzettend lange benen) ziet het er ook prima uit! (al is madame op deze foto's wel wat aan de dikke kant :+ , daar is inmiddels wel wat spek af!)


Haha, zo, die is inderdaad... stevig... :)) :')

Jullie zien er wel echt leuk uit samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 12:14 



 
Profiel   

Vera is 1.47m, maar ik moet zeggen dat ze erg breed is. Al zou je dat zo onder het zadel misschien niet zeggen, omdat ze ook wat langer gelijnd is. Ik ben zelf 1.72m. Ik vind dat het mooi past :j

[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 13:54 



 
Profiel   

Mijn fjord is 1,43

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-22 22:02 



 
Profiel   

Ik snap dat je aan je minimum posts wil komen, maar je hebt vast meer te delen :-x

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-22 07:58 



 
Profiel   

Oud topic even omhoog :)
Volgens mij heb ik een uitzondering met mijn fjord. Hij is maarliefst 1.56 :D

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-22 00:49 



 
Profiel   

Hee wat leuk de keuring in Rolde , daar was ik ook destijds met mijn twee Fjordenmerries.

Mooie grote maat! Mijn 4 jarige ging daar voor de stamboekopname en is gemeten op 1,54 / 1,55. Ik was er aardig verbaasd over. Ik kreeg het niet helemaal mee ze brak de tent aardig af , maar mijn bijrijder was heel erg scherp.

Haar moeder is 1,45 en haar vader 1,47 maar fokt groot.

En toch lijken ze niet zoveel te verschillen als ik ze naast elkaar heb , maar als ik op moet stappen is de 4 jarige echt wel een stukje groter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-22 00:57 



 
Profiel   

Jaa klopt was in Rolde idd. Deden we een keertje voor de lol aan mee.

Het meten ging wel bijzonder vond ik hoor haha. Op het gras en kats niet netjes recht.
Ik heb hem zelf thuis met de stokmaat meermaals correct opgemeten dus wist zijn maat en die hebben ze overgenomen op de keuring want zij kwamen iets anders uit maar meneer wilde totaal niet stilstaan, naast de speaker was ook echt een top plek hiervoor :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-22 01:34 



 
Profiel   

cp112 schreef
Jaa klopt was in Rolde idd. Deden we een keertje voor de lol aan mee.

Het meten ging wel bijzonder vond ik hoor haha. Op het gras en kats niet netjes recht.
Ik heb hem zelf thuis met de stokmaat meermaals correct opgemeten dus wist zijn maat en die hebben ze overgenomen op de keuring want zij kwamen iets anders uit maar meneer wilde totaal niet stilstaan, naast de speaker was ook echt een top plek hiervoor :')



Voor de fun moet je ook voor gaan! In welke categorie deed je mee? Mijn 4 jarige vond het ook helemaal niks die was echt kapot toen we terug waren. Ze plakte toen nog best erg aan mijn andere merrie en trok haar mooie leren touw wat ik toen had kapot net toen ik daar stond. Vindt het sowieso al knap dat ze haar op hebben kunnen meten want stilstaan zat er niet echt in.

Vooral de muziek vond ze met name de eerste keer heel spannend ze schrok zich rot.

Ze heeft zich ook niet optimaal kunnen laten zien door alle indrukken. Thuis liet ze een super draf zien daar had ze er eigenlijk geen energie meer voor.

Maar mijn 23 jarige kan de tent ook aardig afbreken :+ die wordt een soort van te enthousiast en veranderd in een hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-22 01:44 



 
Profiel   

Ja het is wel een keuring met veel indrukken idd haha.

Euh welke rubriek daar zeg je wat. Volwassen ruinen haha.
Zijn volle broer van iets jonger werd kampioen weet ik wel nog :j

Ik was degene wiens auto niet meer wilde starten aan het eind van de dag dat ze nog omriepen wie ff wilde helpen starten :')
En toen ik de auto weer aan de praat had wilde pony niet meer mee }:0 |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-22 21:09 



 
Profiel   

Ondertussen hebben wij al even geen fjord meer, maar allebei onze fjorden waren flink aan de maat. De ruin van mijn moeder was een reus van 1,58m hoog, en erg breed. Heerlijk beest was dat <3
Mijn oude merrie was toch ook wel rond de 1,55m hoog. Wel een stuk ranker gebouwd.

Mijn moeder reed met haar 1,72m op allebei de paarden meer dan prima rond. Zelf ben ik 1,60m, ook makkelijk te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-22 21:15 



 
Profiel   

Haha, ik heb zelf dit topic aangemaakt, en inmiddels heb ik een (ronde) fjord van 1.40 gekocht waar ik prima op pas :D

Leuk om te horen dat er best veel grote fjorden bestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-22 21:24 



 
Profiel   

Vandaag officieel gemeten op 1,44!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-23 16:02 



 
Profiel   

Sinds 15 jaar heb ik een Fjord (papierloos wel) van 1,35 hoog.
Diddle wordt 25 dit jaar.

[ img ]
[ img ]

En sinds vorige week loopt er nog een Fjord bij mijn clubje (heb ook nog een ijslander).
Deze jongen is ruim 1,5 en nu al ongeveer 1,42 (niet officieel gemeten, maar we gaan wat maken om het bij te houden).

[ img ]

Wat ontzettend wennen een Fjordje met lengte te zien. Ik ben zo gewend aan Diddle zijn super-compactheid :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 08:46 



 
Profiel   

ik ben 1,82 lang en heb een fjord gehad van 1,40 (was toen gemeten rond zijn 3de) kan door de jaren heen een beetje gegroeid zijn heb hem ook eigenlijk erna niet meer gemeten hahahah :D maar hier een paar foto's (btw mijn benen zaten hem nooit in de weg)


[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 02:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen