Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn fjordenfamilie!

 
Profiel   

Wat voelt het leuk om dit hier even neer te schrijven, hihi. Jaren geleden had ik volgens mij een topic geopend over mijn fjord in bruikleen, Abel. Die heb ik nog steeds. Alleen, dit jaar kwamen er daar twee van mezelf bij. Het feit dat de eigenaar na 4 jaar nog steeds niet wilde verkopen, terwijl ze eigenlijk niet naar hem omkijkt, werd me te veel. Ik begon me enorm slecht te voelen, want mijn warmbloed, Furst, die word ook een dag ouder en was mijn enige eigen paard. Niet dat ik met hem veel plannen had, want hij is sinds hij bij me is (dit jaar 7 jaar al!) op pensioen. Met Abel heb ik natuurlijk ook een super goede band, maar er blijft toch echt een blokkade, diep in mijn lijf over het feit dat hij eigenlijk elk moment kan weggaan.

Er kwam toen begin dit jaar een knappe fjordenmerrie op mijn pad, al voor de 3e keer sinds 4,5 jaar. Helaas werd ze afgekeurd, maar ik besloot het ook te laten zoals het was. En toen kwam daar Tara. Ik was eigenlijk niet op zoek naar een brunblakk, want ik wilde heel graag een rodblakke of gulblakke merrie. Maar toch stal ze mijn hart. Die 'kleurtjesdroom', zou ik later wel waarmaken. Op een weekje was alles geregeld en kwam ze onze kant op. En toen werd 1,5 maand later Unola geboren. De vriendin die me ook aan Tara hielp stuurde me nog 'je gulblakke meisje is geboren'. Ik grapte toen nog dat er eigenlijk een hengst in zat die ik eigenlijk niet wilde. Maar ze bleef toch in mijn hoofd zitten. Dus 3 dagen na de geboorte toch maar gestuurd dat ze gereserveerd mocht worden.
Op de eerst verjaardag van mijn lieve Tara meisje hebben we Unola ontmoet. Zo bijzonder dat ik bij haar hetzelfde gevoel kreeg als ik toen bij Tara had. Ook hier weer het verhaaltje 'als iets moet zijn..', want ik wilde ook geen brunblakk.

En zo werd onze familie dit jaar uitgebreid met niet 1 maar 2 fjordenmeisjes. Mijn hart in overvloed van liefde voor hun, wetende dat zij nooit weg moeten gaan geeft mij rust in het koppie. Dus hier stel ik jullie met veel liefde en trots mijn fjordenfamilie voor!


Abel
24/05/2013
Alm Glimt x Wolly (v. Anton)
[ img ]

Tara
07/05/2022
Kamillas Tord x Wundy (v. Tunar)
[ img ]

Unola van Stal Happy
14/04/2023
Jakobgardens Junar x Inola (v. Hermansen)
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 09:58 



 
Profiel   

Wat een prachtige fjordenfamilie heb je, gefeliciteerd en veel geluk *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 08:33 



 
Profiel   

Goh, wat jammer dat je Abel (nog) niet hebt kunnen overnemen, maar je hebt op deze manier wel echt een fantastisch setje paarden. Wat een knapperds! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 09:33 



 
Profiel   

Villanelle schreef
Wat een prachtige fjordenfamilie heb je, gefeliciteerd en veel geluk *\o/*


Dankjewel! Het zijn echte leukerds hé <3


Suikerspinda schreef
Goh, wat jammer dat je Abel (nog) niet hebt kunnen overnemen, maar je hebt op deze manier wel echt een fantastisch setje paarden. Wat een knapperds! <3


Inderdaad super stom. Zeker ook vanwege de kosten. Maar nu weet ik wel dat ik er twee achter de hand heb van mezelf die nooit weg zullen moeten, hihi. Abel is ook wel een geweldig dier, dus zo lang ik niets van de eigenaar hoor, is het allemaal wel prima <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 15:09 



 
Profiel   

gefeliciteerd met je mooie aanwinsten!!! en idd heel jammer dat je Abel nog niet hebt kunnen overnemen hoop wel dat je je dat in de toekomst gewoon kunt doen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 14:57 



 
Profiel   

rusty886 schreef
gefeliciteerd met je mooie aanwinsten!!! en idd heel jammer dat je Abel nog niet hebt kunnen overnemen hoop wel dat je je dat in de toekomst gewoon kunt doen ;)


Ik hoop het ook! Maar ben wel blij met al mijn andere fjordenkindjes ook :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 12:57 



 
Profiel   

ja dat geloof ik meteen zonder pardon :D maar ja eenmaal fjord en wil je niks anders meer he? ;) als ik ooit weer een paard neem is het zeer zeker een fjord alleen nu helaas geen tijd en geld er voor.... anders had ik mijn oude fjorden nu nog gehad maar ben blij dat die een goed tehuis hebben dat was het belangrijkste voor mij :) maar ondanks dat blijf ik ze wel missen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 22:38 



 
Profiel   

Ik wil niets anders meer, haha. Met mijn warmbloed heb ik veel te veel problemen op medisch gebied en tot nu toe nooit wat gehad met Abel. Ja over Tara kan ik nog maar weinig zeggen natuurlijk.
Ik volg trouwens één van je oude paardjes al heel lang, Palm. Die doet het super goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 20:24 



 
Profiel   

Furst schreef
Ik wil niets anders meer, haha. Met mijn warmbloed heb ik veel te veel problemen op medisch gebied en tot nu toe nooit wat gehad met Abel. Ja over Tara kan ik nog maar weinig zeggen natuurlijk.
Ik volg trouwens één van je oude paardjes al heel lang, Palm. Die doet het super goed!


ok wat leuk en fijn om te horen! Ja zou hem wel weer een keertje willen zien hoe hij nu uit gegroeid is enzo maar ben blij dat hij alles super goed doet! Want hij was als veulen echt heerlijk relaxed en vond alles leuk en goed (voor zover wat ik met hem heb gedaan) :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-23 12:24 



 
Profiel   

Wat een leuk stel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-23 12:30 



 
Profiel   

ruitje schreef
Wat een leuk stel!


Dankjewel! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-23 12:32 



 
Profiel   

Wat een mooie fjorden heb je!
Vroeger (tot 13 jaar geleden) heb ik zelf een fjord gehad, nooit meer zo’n lief paard tegen gekomen.
Na mijn fjord een Fries gehad maar eerlijk… er gaat niks boven een Fjordenkind.
Vooral niet als ze in de winter zo’n heerlijke wintervacht hebben.

Ik snap jou liefde helemaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-23 09:04 



 
Profiel   

Dankjewel! Mijn familie is nu echt compleet, zo voelt het wel, hihi. Ik wil ook niets anders meer. Met mijn warmbloed heb ik niets anders gehad dan zoveel problemen. Met de fjorden eigenlijk nog maar weinig

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-23 19:26 



 
Profiel   

Furst schreef
Dankjewel! Mijn familie is nu echt compleet, zo voelt het wel, hihi. Ik wil ook niets anders meer. Met mijn warmbloed heb ik niets anders gehad dan zoveel problemen. Met de fjorden eigenlijk nog maar weinig


Heeel herkenbaar. Met mijn Fjord ook nooit echt problemen gehad. Ze had een chronische oog ziekte waarvoor we 1 keer in de zoveel tijd crème moesten halen bij de DA. Dat was het.
Ook een Fries gehad maar die had wel vaker hier en daar wat probleempjes.
Ik weet niet of het echt ras gebonden is maar toch heb ik dus hetzelfde idee.

Die Fjord blijft toch wel mijn allergrootste liefde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-23 09:08 



 
Profiel   

Ik heb ook echt het idee dat er binnen de warmbloeden veel meer 'kapot' is zeg maar. Mijn warmbloedruin is gevoelig voor alles en nog wat. En als ik dan iets lees over blessures of dergelijke, ook vaak warmbloeden. Maar ook als je kijkt naar afstamming en zuiverheid zijn fjorden wel nog steeds 1 van de zuiverste paardenrassen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-23 07:03 



 
Profiel   

Wauw wat een mooie kudde.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-23 23:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen