Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 27 [ 654 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Fjord X ?kruising? - in de kleur van een Fjord. Wie?

 
Profiel   

Hallo allemaal. Ik heb een kruising Fjord x Welsh van 1 jaar oud. Haar vader is een hele grote fjord (zonder papier) en haar moeder is een Welsh C-pony.
Ze mag binnenkort samen met mijn KWPN-merrie in de wei en komen naast elkaar op stal.
Echter heeft deze kruising alles van een Fjord weg wat betreft kleur, inclusief de aalstreep, de volle zwarte staart met aan de zijkant wit en ook de aalstreep van staart, over de rug en door haar manen heen (met, net zoals een fjord, aan de zijkant wit) maar weet ik niet of ze nou het karakter van een Welsh heeft/krijgt of juist van een fjord. :D

Ik heb haar nog niet zo lang op stal (3 weken) en ben haar nog aan het "oplappen"... De eerste lintwormen heeft ze al uitgepoept en gisteren heeft ze een andere wormenkuur gekregen voor eventueel aanwezige bloedwormen.

Graag wil ik weten wie er nog meer een Fjord x ?Kruising? heeft met uitsluitend de kleur van een fjord.

Ook ben ik benieuwd naar jullie mening welke karakter-eigenschappen je kruising heeft. (van de fjord of juist van het andere ras?)

Verder ben ik er benieuwd naar of jullie Fjord-kruising een Fjordenvader of juist een Fjordenmoeder heeft.

Ik ben helemaal niet thuis in de fjorden en hoop hier wat te kunnen uitvinden of er zaken zijn van jullie fjorden die ik kan vergelijken met mijn kruising-fjordje. :j

Mijn Fjorden-kruising, hieronder op de foto, net 4 dagen bij mij op stal en nog veel wintervacht:

[ img ]

[ img ]

Hieronder twee weken bij mij:
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-11 18:32 



 
Profiel   

Zoveel oplapwerk zit daar niet aan toch? Ziet er netjes uit voor een jaarling :D Ik zie er wel duidelijk het Welsh ook wel in :j Maar ook voldoende fjord.

Zelf hebben we hier geen kruising maar we hebben hier wel een paar weken een haflinger x fjord gehad. Was eigenlijk volledig fjord qua type, maar met een grote druipkol. Qua karakter had ze ook wel iets haflingerigs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-11 19:23 



 
Profiel   

Wij hebben ook een kruising fjord x appaloosa(vader fjord) ze ziet er uit als een fjord en heeft ook het karakter van een fjord!
Ze heeft 2 witte vlekje op haar lichaam en is kleiner dan een volle fjord.
Ze is rond de 134 stokmaat.
[ img ]
[ img ]
Meer foto's in profiel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-11 19:33 



 
Profiel   

Ik heb een fjord x tuiger.
Moeder fjord, vader tuiger

[ img ]

Karakter van de fjord, gangen van de vader, 171 hoog


Laatst bijgewerkt door tallechie op 29-05-11 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-11 19:36 



 
Profiel   

Ik heb een fjordenkruising, Fjord x fries, heeft een donkere fjordenkleur en een superduidelijk aalstreep en zebra benen. foto's in mn profiel.
Het zijn natuurlijk allebei koudbloeden dus het relaxte, eigenwijze en harde werker heeft ze van allebei.
kan eigenlijk geen duidelijk voorbeeld geven wat ze specifiek voor eigenschap van een ras heeft, behalve de friezenkwaaljes, artrose, tikkend geluid achter in de sprong en zomerexceem. (heeft ze allemaal maar van allemaal geen last :D ) Fjord-kruising heeft een Fjordenmoeder.
ik vind het een hele fijne kruisnig want ze is best rijtypisch, maar ik denk dat dat niet na te fokken is:P

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-11 19:37 



 
Profiel   

Gelukkig dat er nog meer kruisingfjorden zijn! *D
Bella schreef
Zoveel oplapwerk zit daar niet aan toch? Ziet er netjes uit voor een jaarling :D

Wacht maar tot je haar ziet lopen in een videofilmpje. Die moet ik nog maken. ;)
Ik wil er niet teveel details over kwijt maar haar hoeven waren meer dan triest te noemen, ze loopt niet correct (bijna op eieren) ze zit nog in een wintervacht terwijl het Juni is. Haar afweersysteem is slecht te noemen (vandaar waarschijnlijk ook nog aanwezigheid van wintervacht)
Ze had non-stop een "opgetrokken buik", achteraf weet ik dat het van de wormen kwam. Maar belangrijkste is nog dat ze weer correct kan lopen. :j
Bella heb je toevallig een foto van die kruising fjord x haflinger? Dat zou leuk zijn. :-) En was het de kleur of juist het exterieur van de fjord?

Jentel, wat een leuke kruising heb jij. :j
Ze oogt niet als 1.34 maar lijkt groter, zo op de foto?
Ik ga zometeen je profiel kijken :Y)

Tallechie, donder: 1.71 groot? Dat is echt groot als er ook fjordenbloed in zit! :oo

Carley, wat jammer dat je fjordkruising artrose heeft. :\
Ik ga zometeen in je profiel kijken. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-11 19:54 



 
Profiel   

Ja hij is ook enorm groot, grof en lomp :-)
Maar hij is echt 171

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-11 20:44 



 
Profiel   

Heb je nog meer foto's van je Fjordkruising, Tallechie? :-)

Jentel wat een leuke foto's in je profiel. Lijkt mij een onwijs stoere pony, gezien haar allround capaciteiten. :j

Carley, wat apart dat jouw Fjord x Fries toch een fjordenkleur heeft he? Leukerd hoor. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-11 21:15 



 
Profiel   

in mijn profiel staat er nog wat volgens mij,
ik zal morgen even kijken, ga nu naar bed toe

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-11 21:22 



 
Profiel   

Helaas niet één foto, tallechie....
Maar morgen is er weer een dag om wat foto's te plaatsen. :j
Ik ben benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-11 21:47 



 
Profiel   

VDB schreef
Heb je nog meer foto's van je Fjordkruising, Tallechie? :-)

Jentel wat een leuke foto's in je profiel. Lijkt mij een onwijs stoere pony, gezien haar allround capaciteiten. :j

Carley, wat apart dat jouw Fjord x Fries toch een fjordenkleur heeft he? Leukerd hoor. :j


Het is een stoere dame!!
Maarrrr doet niets wat ze niet wil.. zo"n sterk karakter,
Dressuurmatig pakt ze het goed op maar ze is heel vaak achterwaarts het parcour weer uitgelopen hoor.. :(
Er hebben veel kinderen op haar leren rijden en ze leert ze ook echt rijden, wanneer je loopt te trekken aan de teugel gaat ze alleen maar harder als jeloppt te schoppen accepteert ze twee keer en dan bokt ze je eraf.. ze wil respect en die dwingt ze af.
Ze is te rijden met een halstertje als je het goed doet hahaha ;) met je zit dus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-11 22:32 



 
Profiel   

Ik heb de kruising Fjord-Haflinger bij Bella diverse keren gezien. Bij de eerste keer dat ik haar zag heb ik absoluut niet gedacht dat het een kruising was. Wel viel de enorme kol direct op maar die hebben wel meer Fjorden. Pas later hoorde ik dat het een kruising was en ontdekte ik ook nog een wit voetje achter. Paard zag er uit als een slanke Fjord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-11 08:04 



 
Profiel   

VDB schreef
Wacht maar tot je haar ziet lopen in een videofilmpje. Die moet ik nog maken. ;)
Ik wil er niet teveel details over kwijt maar haar hoeven waren meer dan triest te noemen, ze loopt niet correct (bijna op eieren) ze zit nog in een wintervacht terwijl het Juni is. Haar afweersysteem is slecht te noemen (vandaar waarschijnlijk ook nog aanwezigheid van wintervacht)
Ze had non-stop een "opgetrokken buik", achteraf weet ik dat het van de wormen kwam. Maar belangrijkste is nog dat ze weer correct kan lopen. :j
Bella heb je toevallig een foto van die kruising fjord x haflinger? Dat zou leuk zijn. :-) En was het de kleur of juist het exterieur van de fjord?

:n volgens mij heb ik haar nooit op foto gehad, sorry. Misschien dat de eigenaresse hier ook nog wel voorbij komt, weet eigenlijk niet of die ook op bokt zit. Het was zowel kleur als exterieurmatig behoorlijk Fjord :j

Een wintervacht hadden een paar jaarlingen hier tot voor kort ook nog, eerste jaar verharen gaat nooit heel erg snel hier, met name bij de relaxtere koudbloedjes duurt het vaak langer als de iets temperamentvollere koudbloeden. Maar ben wel heel benieuwd nu naar haar bewegingen. Zo van de foto ziet ze er zeker niet verkeerd uit ;)

De fjordenkleur in de meeste kruisingen is te verklaren dmv de wildkleur die dominant is en het aanwezige agouti-gen (tenzij de fjorden het gen voor rood of zwart dragen) in de fjorden dat een zwarte kleur veranderd naar bruin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-11 08:34 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-11 10:14 



 
Profiel   

Dit is mijn Gunnar. Gunnar is vandaag 1 jaar geworden! Zijn mams is een Fjord en viavia heb ik begrepen dat paps een zwarte Paint is. Maar zeker weten doe ik dat niet. Gunnar heeft een lange weg afgelegd, eind december heb ik hem gehaald en hij zat van top tot teen onder de wormen. Ik heb nog nooit zoveel verschillende wormen uit 1 paardje zien komen (spoel, lint, bloed, horzellarven..). Maar hij is nu 'wormvrij', megavrolijk en al behoorlijk gegroeid in die paar maandjes. En boven alles; onwijs lief, aanhankelijk, nieuwsgierig.. een echte knuffel.

[ img ]
[ img ]

En dit was Gunnar op de dag van zijn aankomst. Hier valt zijn enorme wormenbuikie niet eens zoveel op..
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-11 09:00 



 
Profiel   

Tallechie, wat een grote zeg! _/-\o_
Leuk dat die van jou voor de kar aan het werk is. :j

Bella, ik begin nu wel nieuwsgierig te worden naar degene waar jij het over hebt. :j :D

Zijn er mensen die, als ze een merrie hebben, er een veulen mee te fokken? -)
Bij die van mij is dit niet van toepassing omdat ze net 1 jaar is en omdat ze gezond zou moeten zijn maar ik ben wel benieuwd naar mensen die met hun kruising-fjord een veulentje gaan fokken. :j

Anita45, heb jij niet toevallig foto's van die van Bella? :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-11 22:04 



 
Profiel   

Nee, ik heb er geen foto's van gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-11 13:34 



 
Profiel   

Bij ons op stal staat een fjord x belg en we hebben in e winter altijd een fjord x (appaloosa dacht ik) staan. Alletwee zijn die leuk geworden terwijli k eigenlijk meer van de fjord x fjord houd haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-11 19:25 



 
Profiel   

Hier ook een kruissing. Moeder is fjord x arabier, vader is welsh.
Is van mijn stalgenootje, Nirvana07 op bokt

http://i153.photobucket.com/albums/s228 ... G_0188.jpg

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-11 07:33 



 
Profiel   

bij ons op stal hebben we 1 echt echt fjord staan.
en een fjord x arebier x haflinger.
moeder was fjord vader haflingerx arabier
hij ziet er helemaal uit als een fjord heeft alleen af en toe trekken weg in het karakter van een arabier en is hoger 1,54 ongeveer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-11 10:33 



 
Profiel   

Hij heeft heel veel van een fjord, he Karev? :D

karev schreef
Hier ook een kruissing. Moeder is fjord x arabier, vader is welsh.
Is van mijn stalgenootje, Nirvana07 op bokt

http://i153.photobucket.com/albums/s228 ... G_0188.jpg


Lisa_Vera, een fjord X Belg? Dat wil ik zien! *D Kan je foto's maken?

Line18, heb jij toevallig foto's? :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-11 17:35 



 
Profiel   

Ik ken meerdere fjord x iets

1 vind ik heel bijzonder:
http://rchetfjordenpaard.nl/wp-content/ ... rije12.jpg

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-11 17:40 



 
Profiel   

VDB schreef
Hij heeft heel veel van een fjord, he Karev? :D

karev schreef
Hier ook een kruissing. Moeder is fjord x arabier, vader is welsh.
Is van mijn stalgenootje, Nirvana07 op bokt

http://i153.photobucket.com/albums/s228 ... G_0188.jpg


Lisa_Vera, een fjord X Belg? Dat wil ik zien! *D Kan je foto's maken?

Line18, heb jij toevallig foto's? :-)



valt wel mee, naast mijn echte fjord zie je heel duidelijk verschil. Ze is veel ranker, en de arabier-welsh zie je er meer in terug. Tuurlijk, de manen en het kleurtje en de donkere benen wel, maar qua ouw en gangen is het echt een niet fjord

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-11 07:40 



 
Profiel   

Wat een bijzondere kleur Fujita_Amor ! :j
Kan je er niet achter komen wat er verder voor bloed in zit? :-)

Fujita_Amor schreef
Ik ken meerdere fjord x iets

1 vind ik heel bijzonder:
http://rchetfjordenpaard.nl/wp-content/ ... rije12.jpg

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-11 08:33 



 
Profiel   

VDB: Volgens mij zit er fries in
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-11 16:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 27 [ 654 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen