Wie kent mijn fjord Yfi(iefie pippie) nog meer?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wollie27
Berichten: 728
Geregistreerd: 30-01-10

Wie kent mijn fjord Yfi(iefie pippie) nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 14:13

Sinds een paar maand heb ik ook een fjord de eerste fjord weliswaar.
Maar zocht een rustig familie paardje en vandaar dat we een fjord hebben gekocht.

Ik heb al 2 mensen hier op bokt gevonden die haar kennen, maar was benieuwd of er nog meer zijn.
Het is altijd fijn wat meer van de achtergrond te weten.

Naam: Yfi op papier ze heeft ook al wel pippie en iefie geheten als roepnaam.
vader: Bjorkmann
moedersvader: Sebastian
geboren in Tietjerk

Foto kan via de mail krijg ze er niet op namelijk.

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Re: Wie kent mijn fjord Yfi(iefie pippie) nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:18

als je een stamboek of chip nr hebt kan je hem opzieken via de site en kijken waar hij vandaan komt, op fjordenwereld zitten heeeeel veel fjordeneigenaren, misschien dat je daar meer succes hebt?

wollie27
Berichten: 728
Geregistreerd: 30-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 16:22

Carolinef schreef:
als je een stamboek of chip nr hebt kan je hem opzieken via de site en kijken waar hij vandaan komt, op fjordenwereld zitten heeeeel veel fjordeneigenaren, misschien dat je daar meer succes hebt?


Nou de fokker is bekend en als ik het chipnummer in voer op de stamboek site word ik niet echt wijzer eingelijk, dus hoe bedoel je dan je kan toch nooit alle eigenaren die ze gehad heeft zo vinden?
Fjorden wereld dan ken ik nog niet daar zal ik ook is op kijken.
bedankt.

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Re: Wie kent mijn fjord Yfi(iefie pippie) nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:06

Dit paard is nog nooit overgeschreven op een andere eigenaar maar staat nog altijd op naam van de fokker. Zal dus lastig worden evt. vorige eigenaren te traceren.

wollie27
Berichten: 728
Geregistreerd: 30-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 23:13

De gene die ik al heb gesproken waren zover ik weet geloof ik ook geen eigenaren maar de 1 had haar ingereden en de ander had haar op stal gehad van iemand.
Zulke mensen kunnen ook wat vertellen gelukkig.
En ik heb haar gekocht en daar stond ze op een manege /pensionstalling en kennen wat meiden mischien hier op bokt haar ook van dus vandaar dit berichtje.
En ze is inderdaad nooit overgeschreven ik weet dat ze in elk geval van 3 soort handelaren is geweest in 9 jaar tijd waarvan de laatste haar ongeveer 2/3 jaar moet hebben gehad.

FrauAntje1
Berichten: 1
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:37

Hallo, ik zag dat Yfi vroeger van u was. Inmiddels staat ze in Duitsland (Freiburg), haar naam is "Frau Antje" en ik ben haar eigenaresse.

Graag zou ik iets over haar verleden willen ervaren en misschien bent u ook geïnteresseerd om te weten hoe het inmiddels met haar gaat?

Ik zou heel blij zijn als u reageert en een paar dingen over Yfi's verleden zou kunnen vertellen! :)

Groeten uit Duitsland,

Marielle Föhrenbacher

P.S.: Ik zelf praat helaas geen nederlands maar ik heb iemand die mij helpt om te vertalen!